سه شنبه ۲۴ مرداد ۰۲

دلايل نيازمندي كسب و كارهاي كوچك به طراحي اپليكيشن موبايل

 

امروزه اپليكيشن موبايل، بدون توجه به نوع و اندازه شان،به بخش هاي جداناپذير بسياري از كسب و كارها تبديل شده اند. اگرچه بسياري از شركت ها و كسب و كارهاي كوچك داراي وب سايت هستند و كار خود را با همان سايت راه مي اندازند اما وجود يك اپليكيشن موبايل مي تواند باعث افزايش فروش و در نتيجه ارتقاء ميزان خدمات دهي و رضايت مندي مشتريان شود. چه خودتان طراحي اپليكيشن موبايل انجام دهيد و يا از افراد متخصص و حرفه اي بخواهيد اين كار را براي شما انجام دهند، به هر حال با طراحي اپليكيشن موبايل به راحتي مي توانيد محدوده ي مشتريان خود را گسترش دهيد و به مشتريان بيشتري دسترسي پيدا كنيد.

 

ارتقاء كسب و كار با اپليكيشن موبايل

داشتن يك وب سايت براي ارتقاء و توسعه محصولات و خدمات يك امر حياتي است اما بايد به اين نكته هم توجه داشت كه تعداد كاربران موبايلي نيز روز به روز در حال افزايش است. اغلب اين كاربران موبايلي به اينترنت هم دسترسي دارند. تقريبا همه انواع خدمات و محصولات را مي توان بر روي يك اپليكيشن به فروش گذاشت. طراحي اپليكيشن و سپس انتشار و توزيع آن در ميان كاربران مي تواند باعث افزايش سود و فروش شما شود و كاربران و مخاطبان جديدي را براي شما جذب كند كه از طريق وب سايت هرگز به آنها دست پيدا نمي كرديد.

كسب درآمد از طريق اپليكيشن

زماني كه اپليكيشن شما طراحي و آماده شد، آن زمان مي توانيد به نحوه كسب درآمد از طريق آن فكر كنيد مانند تبليغات درون برنامه اي.

حتي اگر تصميم داشته باشيد كه از طريق اپ درآمد داشته باشد باز هم مشتريان و افراد جديد كه به كسب و كار شما اضافه مي شوند تمامي مخارج اپ را تامين مي كنند. بسياري از صنايع خرد و كوچك براي كسب و كار خود اپ نمي سازند زيرا مي ترسند كه هزينه طراحي اپليكيشن از ميزان فروش و درآمد بسيار بيشتر شود. درست است كه طراحي اپليكيشن مي تواند يك اقدام پرهزينه و سنگين باشد اما مي توان با برخي اقدامات اين هزينه ها را به حداقل رساند.

اگر بخاهم به عنوان مثال بگويمم يك اپ ساده و پايه اي طراحي كرد و با حذف موارد غيرضروري ميزان هزينه ها را كاهش داد. ضمنا مي توانيد با برنامه ريزي و برخي اقدامات (كه قبل از شروع فرآيند ساخت اپ انجام مي دهيد) ميزان هزينه را كم كنيد. مثلا جلوتر اقدام كنيد و با صرف كمي وقت لوگوي خود را طراحي كنيد، عكس هاي لازم را پيدا كنيد، و محتواي اپ خود را نوشته و آماده كنيد. زماني كه زمينه و زيرسازي شما آماده شد آنگاه به سراغ يك متخصص برويد و از او بخواهيد تا اپليكيشن را براي شما بسازد.

دسترسي به مشتريان بيشتر

ساخت يك اپليكيشن مي تواند باعث شود شما نسبت به روش سنتي قبل (فقط سايت) به مشتريان بيشتري دسترسي پيدا كنيد. سرچ با موبايل امري محبوب و رايج مخصوصا بين جوانان است. مشتريان سنتي شما با صحبت و دهان به دهان شما را تبليغ مي كنند و مشتريان جديد (موبايلي) شما را از طريق سرچ پيدا مي كنند. استفاده از شبكه هاي اجتماعي مناسب در اپ نيز مي تواند تعداد مشتريان شما را افزايش دهد.

نمايش محصولات و خدمات

مي توانيد از اپليكيشن طراحي شده خود استفاده كنيد و محصولات و خدمات خود را به نمايش بگذاريد. در اين صورت كاربران به راحتي و در لحظه به شما دسترسي دارند. به مرور اپ خود را به روزرساني كنيد و ويژگي ها و محصولات مختلف خود را به آن اضافه كنيد. از اپ استفاده كنيد و فروش هاي ويژه و تخفيفات خود را از طريق آن به اطلاع مشتريان برسانيد.

همكاري متقابل و شراكت با ساير سرويس ها و شركت ها

با ساير شركت ها همكاري و شراكت كنيد و از مزاياي آنها استفاده و بهره ببريد، و در نتيجه مشتريان بيشتري را براي خود به وجود آوريد. مي توانيد ليستي از ساير شركت ها به صورت محلي تهيه كنيد و با آنها تيم شويد و تبليغ مشترك براي يكديگر انجام دهيد. اين كار به نفع هر دو شما است و افزايش سود را براي هر دو به ارمغان خواهد آورد.

استفاده از وب سايت موبايل فرندلي (سازگار با دستگاه هاي موبايل)

شركت هايي كه علاقه اي به طراحي اپليكيشن موبايل ندارند حداقل بايد به اين فكر باشند كه وبسايت موبايل فرندلي بسازند. با تبديل سايت خود به فرمت موبايل فرندلي مي توانيد بخشي از كاربران موبايلي را جذب كنيد. داشتن اپليكيشن شما را مستثني نمي كند و بازهم لازم است اين كار را انجام دهيد و وبسايت خود را موبايل فرندلي كنيد. هيچ ضرري ندارد كه روش هاي دسترسي به سايت خود (كامپيوتر، موبايل، تبلت، ...) را گسترش دهيد و از راه هاي مختلف به طيف وسيع تري از مشتريان دست پيدا كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.