پنجشنبه ۱۲ مرداد ۰۲

سئو سايت فروشگاهي و محصولات بدون موجودي

در دنياي ديجيتال امروز و استفاده از ابزارهاي هوشمند باعث شده تا روش زندگي كاربران هر روز تغيير كند و طراحي فروشگاه اينترنتي در هر زمينه اي رشد فزآينده اي داشته باشد.

مديران سايت ها نيز با چالش سئو سايت فروشگاهي خود روبه رو هستند. در واقع مديران سايت ها نميدانند با محصولاتي كه موجودي آنها به اتمام مي رسد چگونه برخورد كنند.

آيا اين محصولات بايد از سايت حذف شود؟ آيا بايد نمايش آن را از ديد كاربران مخفي كرد؟ اين سوالات، مسائلي است كه اصولا در زمينه سئو سايت فروشگاهي مطرح مي شود.

در اين مقاله دو روش ساده مطرح شده است كه براي سئوي سايت فروشگاهي كمك زيادي به مديران هنگام طراحي فروشگاه اينترنتي خواهد كرد:

جستجوي داخلي سايت هاي فروشگاهي

آيا بايد محصولات را از نمايش موقت حذف كرد؟ از ديدگاهSEO ، اين كمي مشكل است. اگر نمايش آن محصولات را مسدود كنيد، ارزش لينك داخلي را نيز به طور موقت مسدود مي كنيد، كه مي تواند بر رتبه بندي شما تأثير بگذارد. علاوه بر اين، ممكن است در آخر، صفحه اي خالي داشته باشيد كه موجودي معمول شما را به درستي نشان نمي دهد. من فكر مي كنم دو گزينه وجود دارد كه قابل تأمل است:

1 . به مردم اجازه دهيد محصولات موجود در انبار را فيلتر كنند.

من مي دانم كه مديران در طراحي فروشگاه اينترنتي تمايلي به پنهان كردن محصولات ندارند و مي خواهند تصور داشتن بسياري از اقلام موجود را حفظ كنند، اما اگر هيچ يك از اين موارد در دسترس نباشد، فايده اي ندارند.

اگر به مشتريان اجازه مي دهيد محصولات موجود در انبار را به راحتي فيلتر كنند، هر دو مشكل فوق را برطرف مي كنيد. ابتدا بازديدكنندگان در ابتدا ليست كامل را مي بينند و مي دانند كه شما به طور معمول چه كالاهايي را حمل مي كنيد. دوم، مي توانيد فيلتر را براي جستجوي ربات هاغيرقابل دسترس كنيد تا آنها همچنان به لينك هاي ديگر انتقال يابند و همه محصولات را ببينند.

2. محصولات ناموجود در انبار را دوباره اولويت بندي كنيد.

من معمولاً طرفدار فيلترهاي جستجوي خاص نيستم، زيرا ممكن است براي بازديد كنندگان گيج كننده باشد، اما گزينه ديگر اين است كه محصولات خارج از انبار را به انتهاي نتايج جستجوي داخلي برسانيد، فيلترها و انواع آن را در داخل و خارج ذخيره كنيد.

گروههاي كالاها اين اجازه را مي دهد تا افراد، كل ليست را ببينند و همچنين به ربات هاي جستجو دسترسي پيدا مي كند، اما محصولات موجود را در معرض ديد قرار مي دهد. بازديدكنندگان قرار نيست صفحات موجودي خارج از انبار را جستجو كنند تا يكي از كالاهاي موجود را پيدا كنند.

در حالت اصلي راز چيست؟

كاش مي توانستم برچسب جادويي HTML يا خط htaccess را به شما بدهم كه مطمئنا اين مشكل را حل خواهد كرد ، اما وقتي وضعيت روز به روز يا حتي ساعت به ساعت در حال تغيير است ، بسياري از بهترين اقدامات ما ارزششان را از دست مي دهند. ما نمي توانيم راه حل هاي معمولي را براي مشكلات خارق العاده اعمال كنيم.

در اين حالت منحصر به فرد، مهمترين چيز، از نظرSEO ، حفظ قدرت رتبه بندي صفحه محصولات در طراحي فروشگاه اينترنتي است و اين احتمالاً به معناي به حال خود گذاشتن آن است. هر جادوي فني كه مي توانيم انجام دهيم در جايي به پايان مي رسد كه ربات ها، جستجو را در اختيار بگيرند و فرآيند پويش مجدد و ذخيره مجدد يك صفحه به زمان نياز دارد. بهترين شرط ما ارائه تجربه اي است كه به بازديدكنندگان جستجو، گزينه هايي مي دهد و ارزش صفحه را حفظ مي كند. اگرچه اين امر به سرمايه گذاري در كوتاه مدت نياز دارد، اما اين تغييرات مي تواند برابر با هزاران دلار درآمد باشد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.