پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

متا تگ ها در طراحي سايت و تاثير آن در سئوa

متا تگ ها در طراحي سايت و تاثير آن در سئوa

در بخش head پرونده هاي html از متاتگ ها براي قراردادن كدهاي بخصوص هنگام طراحي سايت استفاده ميگردد. تگ هاي متا در ظاهر سايت نمايش داده نمي شوند اما مرورگرها و خزنده هاي موتورهاي جستجو قادر به خواندن و ديدن آنها مي باشند.

برخي از متاتگ هاي مورد استفاده در طراحي سايت:

تگ Hreflang

تگ Hreflang از نظر فني يك تگ نيست. اين يك ويژگي است، اما يك ويژگي مهم است كه ميتواند به گوگل كمك كند كه صفحه وب شما از كدام زبان استفاده ميكند. اگر سايتي داريد كه از چندين ترجمه استفاده مي كند يا در كشورهاي مختلف استفاده مي شود (بين المللي است)، بايد از Hreflang استفاده كنيد تا مطمئن شويد نسخه صحيح زبان در نسخه هاي صحيح گوگل ارائه شده است. اين مي تواند به موتورهاي جستجو كمك كند رتبه بندي مطالب خود را بهتر انجام دهد، و از همه مهمتر تضمين مي كند كه كاربران در كشورهاي مختلف به درستي از آن استفاده مي كنند.

تگ Canonical

يكي ديگر از تگ¬هاي بسيار مهم، تگ Canonical است. اگر از آن به درستي استفاده نشود در معرض خطر از دست دادن قابليت ديد در SERPs و به وجود آمدن مسائل جدي براي سايت خود قرار خواهيد گرفت. با اين حال، اگر به درستي استفاده شود، اين بهترين راه براي جلوگيري از مسئله تكراري بودن محتوا در سايت شما است كه توسط موتورهاي جستجو خزنده URL هاي متعددي است كه حاوي همان يا نزديك به همان محتواي در آنها موجب شده است. به طور كلي، اگر موتور جستجو چندين URL با محتويات يكسان پيدا كند، اين سخت است كه تعيين كند محتواي اصلي آن كدام است و كدام يك از آنها تكراري است. اين مي تواند به رتبه بندي پايين تر براي هر دو منجر شود، و يا بدتر از آن، يك صفحه مهم رتبه بندي نمي شود.

تگ نوع محتوا (Content type)

تگ نوع محتوا (content type) براي تعريف نوع محتوا صفحات و مجموعه كاراكتر استفاده مي شود. استفاده از اين كمك مي كند تا مرورگر شما يك صفحه را فهميده و رمزنگاري كند و بنابراين آن مهم است.

تگ عنوان (Title)

تگ عنوان به عنوان يكي از مهمترين فاكتورهاي موثر و مهم در سئو و بهينه سازي سايت محسوب مي شود. اين تگ در زبانه مرورگر شما نمايش داده مي شوند و كاربران را هدايت مي كند و مهمتر از همه آنها توسط موتورهاي جستجو استفاده مي شود تا نتايج را كه در SERPs مشاهده مي كنيم، ايجاد كنيم. از منظر سئو، بهينه سازي تگ عنوان شما كه حاوي موضوعات و كلمات كليدي اطلاعات مربوط به محتويات صفحه است مي تواند به بهبود رتبه بندي شما كمك نمايد. در حال حاضر مي توانيد از گوگل انتظار داشته باشيد تا بين 50 تا 60 كاراكتر عنوان خود را قبل از اينكه كوتاه شود نمايش دهد، بنابراين هنگام نوشتن اين موارد، به طول آن نگاه كنيد.



 

متا تگ توضيحات (Meta description)

همانند تگ عنوان، تگ توضيحات متا به خوبي شناخته شده است و شما را قادر مي سازد تا به موتورهاي جستجو و كاربران در SERPs آنچه در مورد محتواي صفحه وب شما است شرج دهيد. بنابراين جهت بهبود سئوي سايت در نوشتن توضيحات براي اين متا تگ دقت نماييد.




 

تگ ويوپورت ( Viewport)

تگ Viewport يك تگ مفيد براي كمك به مرورگرها در درك و كنترل ابعاد صفحه وب شماست. در گذشته نيازي به اين تگ نبود زيرا همه صفحات وب روي دسكتاپ روي صفحه نمايش هاي مشابه نمايش داده مي شد، اما با افزايش استفاده از تلفن همراه و تبلت ها، كه بسياري از آنها داراي ابعاد مختلفي هستند، اكنون مهم است تا مطمئن شويد كه " اين اطلاعات را به مرورگر بيان كنيد." پياده سازي و اجراي صحيح تگ viewport باعث خواهد شد كه كاربران از سايت شما به درستي استفاده كنند.

متا تگ (Robots)

تعداد زيادي از متا تگ هاي ربات وجود دارد كه مي توانيد آنها را استفاده كنيد، كه هر كدام به موتور جستجو كمك مي كنند تا كار خود را در زمينه ايندكس كردن صفحات وب در اينترنت انجام دهند. موتورهاي جستجو همه دستورات را دنبال نخواهند كرد، اما در زير چند نمونه از متا تگ هاي ربات و آنچه آنها از خزنده ها مي خواهند انجام مي دهند:

Nofollow به خزنده ها مي گويد كه هيچ يك از لينك هايي كه در آن صفحه وجود دارد را دنبال نكنند و همچنين به طور يكسان به صفحه لينك شده داده عبور نكنند.

Noindex به خزنده ها مي گويد كه اين صفحه را ايندكس نكنند.

Noimageindex به خزنده ها مي گويد كه تصاوير را در اين صفحه ايندكس نكنند.

متا تگ هاي Open graph (OG) براي شبكه هاي اجتماعي

در نهايت، ما متاتگ هاي OG را براي شبكه هاي اجتماعي داريم. درصورتيكه تمركز مستقيم كمي براي سئو داريد، اطمينان حاصل كنيد كه شما به درستي متا تگ هاي OG را براي شبكه هاي اجتماعي اجرا مي كنيد، كه با آن مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه محتواي شما وقتي كه آن را به اشتراك مي گذاريد زياد ديده مي شود كه مي تواند به بهبود كار با پست و در نهايت افزايش ترافيك كمك كند.

نتيجه گيري و سخن آخر 

در اين مقاله به برخي از مهمترين متا تگ ها در طراحي سايت و تاثير آنها در سئوي وب سايت پرداختيم. تگ هاي ديگري نيز وجود دارد كه شما مي توانيد در طراحي سايت خود استفاده كنيد، تا وب سايت شما در موتورهاي جستجو بهتر ايندكس شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.