پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

۴ استراتژي طراحي سايت , براي ايجاد روش call to action

۴ استراتژي طراحي سايت , براي ايجاد روش call to action :

 



جان بوينت, روزنامه نگار و مشاور و سرمايه گذار رسانه هاي ديجيتال :
در دنيايي كه انجام كارها بصورت مستقل و توسط خود اشخاص انجام مي شود, بسياري از كسب و كارهاي حرفه اي, خودشان طراحي سايت را انجام مي دهند.
 ممكن است از سرويس هاي از پيش قالب ريزي شده همچون Wixوwordpress استفاده كنند و از ميان چندين طرح موجود يكي را براي خلق يك طراحي سايت حرفه اي,برگزينند.
كسب و كارها طرحي را برمي گزينند كه براحتي قابل بروز شدن, مطابق با لوگوهاي موجود, رنگ ها و نوشته ها باشد.
اما با اين روند, ممكن است متوجه اشتباهاتي رايج در طراحي سايت نشويد كه, موجب افت فروش مي شود. يكي از اين اشتباهات ، call to action ) CTA) است,.كه براحتي ناديده گرفته مي شود.
حل كردن اين مشكل ميتواند با ايجاد تغيير, اوضاع و ارتباط و مكالمات ميان كاربران را بهبود بخشيده و با فروش فوق العاده هر ماه هزاران دلار به ارمغان آورد. در اين جا چند مورد وجود دارد كه بايد براي اطمينان از خوب پيش رفتن call to action آن ها را مورد بررسي قرار دهيد:

تست كاربر پسند بودن :
تجربه كاربران از طراحي سايت, بصورت فزاينده اي در حال اهميت يافتن است كه دليلي براي آن وجود دارد و بسيار حائز اهميت است كه رويكرد طراحي وب سايت بايد همسو با ديدگاه مشترياني باشد كه ميخواهند از آن استفاده كنند.
مثل نمايش در موبايل و كامپيوتر و حصول اطمينان ازينكه تمامي اشكال و دكمه هاي مورد نياز, براحتي پيدا مي شوند.
يكي از تكنيك هايي كه متخصصان تجربه ي كاربر از آن استفاده مي كنند, درك مراحلي است كه كاربر براي اتخاذ تصميم از آن عبور ميكند.
 وقتيكه كاربر براي اولين بار از وب سايت شما استفاده مي كند, احتمالا بدنبال چه اطلاعاتي مي گردد؟ در سايت هاي تجارت الكترونيكي, احتمالا مشتريان بدنبال يك محصول خاص هستند, بنابراين بسيار مهم است كه هم دكمه ي سرچ و هم طبقه بندي هاي بر پايه ي گزينه هاي مرور, قابل دسترس و براحتي قابل استفاده باشد.
 آيا مشتريان مايل هستند محصولات را مورد مقايسه قرار دهند؟ در اين صورت, وب سايت شما بايد در هر فضايي كه مشتري مايل به استفاده از آن است, داراي ابزار مقايسه اي باشد كه براحتي قابل استفاده باشد. هر دكمه ي call to action, بايد متناسب با آن مرحله ي خاص از تجربه ي مشتري باشد.

 ارائه آموزش:
 سايت هاي بزرگ, يا اصطلاحا مگا سايت ها, براي هركدام از دكمه هاي call to action, از فعلي براي پاسخ به عمل كاربر استفاده مي كنند.. افعال دلالت بر عمل دارند, بنابراين: عباراتي همچون " اضافه به كارت" , "اضافه به ليست مورد علاقه" و " وارد شدن"، بازديد كننده ها را براي انجام عمل, ترغيب مي كند. در هر صفحه, براي ثبات بيشتر, call to action شما بايد در جاي ثابتي باشد, خصوصا اگر عمل CTA چيزي است كه كاربر ممكن است بخواهد در هر صفحه از وب سايت شما انجام دهد, مثل : "اضافه كردن به كارت" يا "وارسي". پك پانك پت, موسس شركت طراحي سن خوزه ايمپكبل, ميگويد: " به كاربر بگوييد چه كاري انجام دهد". "خيلي شفاف باشيد". CTA, بايد كاربر را به سمت مرحله ي عمل منطقي بعدي, برانگيزاند.

 از كنتراست بصري استفاده كنيد:
 تعيين مكان و رنگ ها, در طراحي وب سايت بسيار حائز اهميت هستند, چراكه چشم مشتري احتمالا به سمت عناصر خاصي در صفحه كشيده مي شود. CTA ها, زماني بطور قابل توجهي بهتر عمل مي كنند كه, اطراف آن فضاي سفيد داشته باشد. اگر دكمه ي فراخوان عمل در پايين صفحه قرار دارد, بايد رنگي داشته باشد كه چشم مشتري را بسمت خود كشيده و وي را ترغيب به كليك كردن مي نمايد. طراحان حرفه اي اغلب از كنتراست, براي خلق طرح هاي جذاب بصري استفاده مي كنند. همانطور كه گفته شد, كنتراست تعيين مكان عناصر متفاوت از هم, براي نمايش و جلب توجه يك آيتم است. دكمه ي فراخوان اقدام بايد بمنظور كشيده شدن چشم به آن بخش از صفحه طراحي شود. بهترين راه براي بدام انداختن توجه كاربر, ايجاد كنتراست كامل با صفحه ي پس زمينه است.

 اجتناب از در هم ريختگي:
 وب سايت ها با تلاش براي بارگذاري همه چيز در صفحه, ميتوانند, رو به سقوط پيش بروند.
اين موضوع براحتي موجب بهم ريختگي طراحي مي شود, كه ميتواند باعث گيج شدن و از بين رفتن علاقه ي بازديد كننده شود. خصوصا اين موضوع زماني صدق مي كند كه بهم ريختگي توسط چندين دكمه ي فراخوان اقدام, ايجاد شود.
از نقطه نظر تجربه ي كاربر, شما بايد تمام دكمه هاي فراخوان اقدام را در صفحه قرار داده و بپرسيد كه, كداميك اول توجه كاربر را به خود جلب مينمايد؟ آيا اين موضوع, هماني است كه شما مايليد توجه بيشتري به آن جلب شود؟ الويت ها را در نظر بگيريد و اطمينان پيدا كنيد كه بيشترين الويت ها بيشترين توجه را به خود جلب مي كنند.
 پانگ پت مي گويد: " يك صفحه را با تعداد زيادي از دكمه هاي فراخوان اقدام پر نكنيد. اين كار CTA فقط مشتري را گيج مي كند هر صفحه بايد داراي اهداف اوليه و مربوط " باشد.. در طراحي هر وب سايت تجاري, call to action، ضروري است.
با استفاده از ابزارهاي قابل دسترس امروزي, مي توانيد تعيين كنيد كه طراحي شما, از call to action , پشتيباني كرده يا با آن تداخل دارد.
 همچنين, براي تحليل وب سايت خود, ميتوانيد خيلي راحت از مشتريان وفادار خود بپرسيد كه در وب سايت شما چه چيز را دوست دارند و چه چيزي را دوست ندارند؟ مهم نيست كه چطور به آن جا مي رسيد, هدف اين است كه فراخوان اقدامي خلق كنيد كه بازديد كنندگانتان را بسرعت و به نرمي, به جايي كه دلشان ميخواهد مي رساند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.