دوشنبه ۱۶ مرداد ۰۲

كاهش بازاريابي ديجيتال به دليل بحران ويروس كرونا

كاهش بازاريابي ديجيتال به دليل بحران ويروس كرونا

بحران بيماري كرونا و كاهش بازاريابي ديجيتال

بحران ويروس كرونا علاوه بر تاثيرات منفي كه بر جهان گذاشته است و همين الان هم در حال تاثير گذاري بسيار زيادي است ، بازاريابي ديجيتال را هم دست خوش تغييرات زيادي كرده است.

يكي از كارشناسان در اين خصوص گفته است كه :
داده هاي عملكرد  10 ب سايت مختلف در 10 صنعت مختلف را بررسي كرده است و تاثير ويروس كرونا را مي توان در آن مشاهده كرد. در حالي كه برخي مشاغل ارائه دهنده خدمات "نيازهاي اساسي" در حال شكوفايي هستند، ديگر مشاغل فقط از دو هفته قبل شاهد افت عملكرد -20٪ يا بدتر بوده اند.

با از دست دادن ناگهاني و غير منتظره درآمدها، بسياري از مشاغل مجبور به گفتگو در مورد چگونگي اصلاح بودجه و به حداكثر رساندن كارآيي خود شده اند. اما اين براي سرمايه گذاري هاي مختلف بازاريابي ديجيتال (Digital Marketing) چه معني دارد؟

من به چندين متخصص صنعت مراجعه كردم تا مشاوره خود را در مورد چگونگي به حداكثر رساندن نتايج در اين زمان، به دست بياوريم .

مراقب باشيد، اطلاعات تحليلي شما احتمالاً ديگر موثق نيستند. نمي توان ديگر اطلاعات و بازديد ها را به طور دقيق بررسي كنيم مخصوصا بررسي ترافيك داخلي، باتوجه به دور كاري افراد روي سايت و استفاده از اين نام مجاز نمي باشد ها حتي ممكن است كارمندان شما نيز روي معير هاي تحليلي شما نيز حساب شوند و مي توان گفت حتي اين روند نزولي بيشتر نيز مي باشد.

 

 

 

كاهش هزينه جستجو و رسانه هاي اجتماعي

در ميان بحران ويروس كرونا، تقاضا براي جستجو كاهش چشم گيري داشته است . اگر محصول يا خدمات شركت شما يك "نياز اساسي" محسوب نمي شود از آنچه ممكن است بخواهيد هزينه هاي پرداخت شده خود را متوقف نماييد. عدم كاهش هزينه ها باعث مي شود حتي سودآورترين كمپين ها براي بازپرداخت هزينه تبليغات (ROAS) منفي شوند. اگر مي دانيد كه محصولات يا خدمات شما در حال حاضر اولويت اصلي مصرف كنندگان شما نيست، با احتياط ادامه دهيد.

از طرف ديگر، پيشنهادات در بسياري از صنايع پايين تر از گذشته است. احتمالاً اين امر به اين دليل است كه تبليغ كنندگان كمتر پيشنهاد داده و بودجه خود را كاهش مي دهند. اما اگر شركت شما در حال فروش محصول يا خدماتي است كه در اين زمان هنوز تقاضا دارند، بايد به دنبال به حداكثر رساندن هزينه تبليغ خود باشيد. فقط مطمئن شويد كه ROAS خود را با دقت نگاه داريد.

با توجه به اينكه نرخ تبديل، CPM و CPC در حال شارژ شدن هستند، به احتمال زياد شما نياز به استفاده بيش از حد معمول خواهيد داشت. در سمت جستجو، اگر از پيشنهادات هوشمند استفاده مي كنيد، به پيشنهادات دستي تغيير دهيد يا حداقل در تنظيمات حداكثر CPC خود را مجدداً ارزيابي كنيد تا تغييرات در چشم انداز را به حساب بياوريد. از نظر شبكه هاي اجتماعي، با وجود اينكه بيشتر افراد در خانه هستند و حضور در اين رسانه هاي بيشتر شده است، ممكن است متوجه شويد كه مي توانيد به ميزان قابل توجهي دسترسي مخاطبان برتر خود را افزايش دهيد. براي تغيير بودجه، تغيير پيشنهادها و تبليغات روزانه خود حسابي آماده باشيد .

به حداكثر رساندن تبليغات ايميل

ايميل ماركتينگ ارزان و موثر مي باشد و تاثير گذاري خيلي زيادي به روي كسب و كار هاي شما دارا است . با توجه به اينكه شما شايد نتوانيد و يا اين كه قصد نداشته باشيد تقاضاي جستجو را تحت تأثير قرار دهيد، شما را به سمت كاهش احتمالي جستجو رسانه پولي سوق مي دهد، ممكن است بتوانيد با ايميل برخي مقياس ها را عقب نگه داريد. براي برخي از صنايع، اين يك تبليغات ساده است و مي تواند نام شما را در ذهن مخاطبان پررنگ كند. همچنين به ياد داشته باشيد باتوجه به بحراني جهاني ويروس كرونا، بايد بيشتر به فكر كمك به مشتريان خود باشيد و به فكر منفعت و سود طلبي در اين بحران نباشيد.خيلي از شركت هاي حمل و نقل، براي همدلي، به مشتريان خود كد هاي تخفيف ارائه مي دهند كه هم باعث محبوبيت آن ها شده است و هم كمك و همدلي آن ها را نسبت به مردم نشان خواهد داد .

مسير سئو و بازاريابي محتوا را ادامه دهيد

تيم ها مانند جستجوهاي پولي، در همه جا شاهد افت تلفات عملكرد در كانال ارگانيك به دليل كاهش تقاضاي جستجوي كلي هستند. بر خلاف جستجوي پرداختي اجتماعي، توصيه مي كنم اجراي برنامه خود را در مورد تلاش هاي بهينه سازي سايت (SEO) و بازاريابي محتوا ادامه دهيد.

در بررسي بيش از ده ها وب سايت كه عملكرد ارگانيك آن ها كاهش يافته است، بيشتر آن ها داراي رتبه بندي كلمات كليدي مسطح هستند. كنسول جستجوي Google عليرغم اينكه رتبه هاي يكساني همچنان باقي مانده، افت قابل توجهي در تأثير جستجو نشان مي دهد. اين مسئله بيشتر تأييد مي كند كه اين يك موضوع رتبه بندي سئو نيست بلكه كاهش تقاضاي جستجو به دليل بحران ويروس كرونا مي باشد.

اگر تصميم اين را داريد كه در هزينه جستجوگرها و تلاش هاي خود براي بازاريابي و تبليغات خود را كاهش دهيد، ولي مي توانيد با توليد محتوا و دريافت ترافيك ارگانيك، عملكرد خود را ادامه دهيد. در حال حاضر حفظ هرچه تا الان برايش تلاش كرده ايد مهم است و فعاليت سئو شامل آن مي شود.

يكي از كارشناسان عقيده دارد كه :

"من شخصاً معتقدم كه شركت هايي كه همچنان به دنبال برنامه هاي بازاريابي ديجيتالي خود و به طور خاص، در مورد كار هاي برنامه ريزي شده خود و استراتژي هاي تبديل در مورد سئو به عنوان يك كانون دستيابي عمل مي كنند، هنگام بيرون آمدن از اين بحران براي يك جايگاه بازيابي سريعتر و مؤثر تر آماده مي شوند. "

در زمان بحران ويروس كرونا، مشاغل بايد امنيت مصرف كنندگان و كاركنان را در اولويت قرار دهند. بدون شك پس از عقب نشيني همه گير بحران، سريعاً دوباره برمي گردند. بازاريابي ديجيتال خود را مهم بشماريد تا بتوانيد اثر بخشي آن را دو برابر نماييد.

توجه داشته باشيد كه ميتوانيد براي تبادل نظرات خود با يكديگر و براي آگاه ساختن ما از تجربيات شخصي خود و نظرات خود ، ميتوانيد در قسمت نظرات آن ها را با ما در ميان بگذاريد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.