پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

تركيب سئو و طراحي سايت به منظور ارتقاء بازاريابي و كسب و كار

تركيب سئو و طراحي سايت به منظور ارتقاء بازاريابي و كسب و كار

هنگامي كه صاحبان يك تجارت يا كسب و كار، براي خود، وبسايتي را طراحي مي كنند، معمولا سعي مي كنند در طراحي سايت، نهايت دقت و المنتور هايي كه ممكن است بعد ها به كارشان بيايد را به كار گيرند. جذاب بودن، حرفه اي بودن و مفيد بودن سايت مهمترين مسائل و دغدغه هاي اوليه به شمار مي آيند؛ و تمامي اين موارد به اين منظور هستند كه دسترسي كاربران و بازديدكنندگان به اطلاعات مورد نظرشان را آسان  كنند. اما با اين وجود، تمامي اين تلاش ها زماني نتيجه بخش خواهد بود كه مشتريان، حداقل از اين وبسايت بازديد كنند و اگر مشتريان، در هنگام سرچ، هيچ گاه اين سايت را نبينند، تمامي اين زحمات و تلاش ها به هدر خواهد رفت.

سئو، تقريبا مدت زمان بسياري است كه به عنوان پايه استراتژي بازاريابي تمامي تجارت ها و كسب وكارها شده است. سئو با به وجود آوردن متن و محتواي مناسب در يك صفحه، باعث بهبود وضعيت صفحه در نتايج جستجو مي شود و در مسئله جلب توجه مشتريان، از ساير رقبا پيشي مي گيرد. اما يك طراحي سايت و سئوي خوب و مناسب از لايوت وبسايت شروع مي شود و رشد مي كند. در طراحي وبسايت براي كسب و كار خود، توجه به اين نكته مهم است كه وبسايتي را طراحي كنيد كه بهترين نتيجه را در هنگام سرچ بدست آورد. در ادامه به مواردي اشاره مي كنيم كه با انجام آنها مي توان به نتايج بهتري در موتورهاي جستجو دست يافت.

سئوي تصاوير

اولين قدم براي بهبود تصاوير از لحاظ الگوريتم هاي جستجو اين است كه براي همه تصاوير استفاده شده در سايتتان از تگ alt استفاده نماييد. زماني كه موتورهاي جستجو در حال جستجوي متن در سايت شما هستند، با استفاده از تگ alt براي تصاوير، مي توانيد محتواي بيشتري را براي موتورهاي جستجو فراهم كنيد. اما سئوي تصاوير بسيار فراتر از اين مطلب است. مثلا، اگر اندازه تصوير شما بيش از حد بزرگ باشد، سرعت لودينگ كاهش خواهد يافت و اين بر رنكينگ يا رتبه بندي شما تاثير منفي خواهد گذاشت، بنابراين در طراحي سايت، سعي كنيد اندازه تصاوير خود را در مواقع ضروري كاهش دهيد تا زمان بارگذاري صفحه را كاهش دهيد.

در ضمن هنگام نامگذاري تصاوير خود نيز بايد همواره به فكر سئو باشيد و در انتخاب كلمات كليدي نهايت دقت را به خرج دهيد؛ سعي كنيد كلماتي را انتخاب كنيد كه دقيقا با سرچ مشتريان خود منطبق و هماهنگ باشد و همان اصطلاح يا كلماتي باشد كه احتمال مي دهيد مشتريان شما در هنگام سرچ محصولات و خدمات شما به كار گيرند.

رفع موانع دسترسي به محتوا

شايد دليل محكمي براي جلوگيري از دسترسي به محتواي خود داشته باشيد، اما به ياد داشته باشيد اين كار مي تواند به رنكينگ يا رتبه بندي شما آسيب برساند. برخي از اين موارد عبارتند از بخش هايي از سايت كه قفل است و فقط مخصوص اعضاي سايت است، فرم هايي كه كاربران مجبور هستند براي ديدن محتوا پر كنند، و بخش هايي كه پولي هستند و براي دسترسي بايد پولي پرداخت شود. اگر مجبور شديد دسترسي به بخش هايي از سايت خود را به هر دليلي مسدود كنيد، سعي كنيد حداقل چندين بخش از ساير قسمت هاي سايت، مخصوصا صفحه ي فرود يا لندينگ پيج را به صورت بهبود يافته در اختيار عموم قرار دهيد.

بروزرساني منظم

صفحات بروز نسبت به صفحاتي كه سال هاست بروز نشده اند، مهم تر هستند . مهمترين صفحاتي كه مي توانيد به صورت منظم بروزرساني كنيد را مشخص كنيد و سعي كنيد آنها را دائما با آخرين اخبار يا تصاوير محصولات جديد خود بروزرساني كنيد. در ضمن بهتر است در طراحي سايت خود وبلاگي در نظر بگيريد و يك نفر را مسئول نماييد كه همواره محتواي جديدي براي آن ايجاد نمايد. اين كار به الگوريتم هاي جستجو كمك مي كند تا صفحات سايت شما را بهتر شناسايي كنند.

URL هاي خود را بهبود ببخشيد

نام دامنه يكي ديگر از قسمت هايي است كه مي توان در آنجا سئو را پياده نمود. حتي اگر قبلا URL صفحات خود را انتخاب كرده ايد، باز هم مي توانيد با انتخاب اسامي مناسب از لحاظ جستجو، نتايج جستجوي خود را تغييردهيد و بهبود ببخشيد. در ضمن مي توانيد اطلاعات جغرافيايي خود را نيز در URLهاي خود قرار دهيد تا رنكينگ يا رتبه بندي خود را ارتقا دهيد.

سازگاري با موبايل ها

در دنياي امروز، مشتريان فراواني وجود خواهند داشت كه براي سرچ هاي خود از دستگاه هاي تلفن همراه استفاده مي كنند و اين روند رو به گسترش و افزايش است. گوگل بر اين مطلب واقف است و سايت هاي فاقد اين قابليت را جريمه مي كند. از نظر يك سئوي مناسب و عالي، انتخاب طراحي سايت وب ريسپانسيو، اولين و اصلي ترين گام در طراحي است. به علاوه، سعي كنيد ستاپ سايت خود را با نحوه سرچ مشتريان در موبايل ها، مانند جستجوي صوتي، سازگار كنيد تا به نتايج خوبي برسيد. براي اين كار، مي توانيد از يك بخش FAQ در سايت خود استفاده كنيد كه توسط كارشناسان توصيه شده است.

سرعت سايت خود را افزايش دهيد

در طراحي سايت، سرعت سايت از اهميت زيادي برخوردار خواهد بود . جذاب ترين و مفيدترين سايت ها نيز بدون سرعت خوب و مناسب، نمي توانند به رتبه هاي خوبي برسند. اگرچه گوگل سايت هاي كند و آهسته را جريمه مي كند، اما با اين وجود حتي اگر مشترياني نيز به سايت شما هدايت شوند، ممكن است به خاطر كند بودن سايت شما، خيلي سريع خسته شوند و احتمال اينكه سايت شما را رها كنند بسيار بالاست. به علاوه، مسائلي از قبيل پلاگين ها، جاوااسكريپت، و دكمه هاي اشتراك گذاري كه مربوط به سرور مي شوند نيز ممكن است باعث كند شدن و تضعيف سرعت لودينگ شما شوند.

لايوت و طراحي وبسايت اصولي تاثير بسزايي در رنكينگ و رتبه بندي شما در نتايج جستجو خواهد داشت . به همين دليل سعي كنيد به صورت مرتب و دائما وبسايت خود را بررسي و بازرسي كنيد و مطمئن شويد كه طراحي صفحاتتان لطمه و آسيبي به رتبه بندي و نتايج شركت وارد نمي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.