طراحي سايت | آموزش طراحي سايت طراحي سايت | آموزش طراحي سايت .

طراحي سايت | آموزش طراحي سايت

چگونه مشتري بيشتري جذب كنيم؟


كاربران يك وب سايت نيز متشكل از همين افراد هستند كه اگر احساس محترم بودن در سايت شما نداشته باشند، اولين واكنششان خروج از صفحه سايت خواهد بود. در حقيقت كاربران شما نياز دارند كه هم مورد قبول قرار بگيرند هم محترم شمرده شوند. به همين دليل در مقاله پيش رو چند نكته مهم در رابطه با طراحي UX محترمانه را با هم بررسي مي‌كنيم. 

وقت كاربر را ارزشمند بدانيد


افراد زمان محدودي در طول شبانه‌روز دارند و در تلاشند تا بهترين نتيجه را از اين زمان به دست آورند. آن‌ها در جستجوي سريع‌ترين روش براي رسيدن به جواب سوالات و مسائلشان هستند. آن‌ها زمان كافي براي انتظار كشيدن و يا جستجو ميان لينك‌هاي سردرگم وب سايت‌ها ندارند. از اين رو رعايت موارد ذيل براي داشتن وب سايت روان و واضح بسيار مهم است:

- طراحي وب سايت بايد به گونه‌اي باشد كه در كمترين زمان ممكن تمام اطلاعات براي كاربر لود شود. مطالعات اخير نشان مي‌دهد كاربران تنها 3 ثانيه براي بارگذاري يك سايت صبر مي‌كنند. بنابراين وب سايت شما بايد به قدر ساده و سريع باشد كه در كمتر از 3 ثانيه لود شود. در غير اينصورت بازديدكنندگان آن را ترك كرده و به سوي رقباي شما مي‌روند. 

- نكته ديگر نمايش تبليغات به صورت آزاردهنده است. گاهي وب سايت ها بدون توجه به احساس كاربرانشان، مدام پنجره‌هاي تبليغاتي را نمايش مي‌دهند. اين در حالي است كه فرد هنوز تمام سايت را مشاهده نكرده و به خوبي از محتواي آن آگاه نشده است. چنين شرايطي باعث فرار كاربران و ترك سايت خواهد شد. 

- هنگام تهيه فرم‌هاي عضويت و ... به ساده بودن آن دقت كنيد. كاربران اغلب فرصت كافي براي درج اطلاعات ريز و جزئي را ندارند و در مواجهه با فرم‌هاي طولاني احساس ناخوشايندي خواهند داشت

كاربران را بشناسيد و از فرضيات خود دوري كنيد.

علم بازاريابي در طول ساليان گذشته بر پايه فرضيات و قضاوت‌ها قرار داشته است در حالي‌كه اغلب افراد وقتي احساس كنند تصور پيش فرضي درباره آن‌ها وجود دارد، ناراحت مي‌شوند. چه اين فرضيات صحيح باشد و چه ناصحيح.

استفاده از تصوراتي همچون معناي زن يا مرد بودن، اخلاقيات يك گروه به خصوص از كاربران، ويژگي‌هاي والدين خوب بودن و ... در طول اين سال‌ها بسيار پرطرفدار بوده اما كارشناسان معتقدند اين روش‌ها نه تنها موجب موفقيت يك كسب و كار نخواهد شد، بلكه تاثيرات مخربي بر جاي مي‌گذارد. 

مديريت يك وب سايت با استفاده از فرضيات متعدد، موجب از دست دادن مشتريان زيادي خواهد شد. بنابراين اين روش را كنار گذاشته و بكوشيد مشتريان واقعي خود را به خوبي بشناسيد و با خصوصيات اخلاقي آن‌ها آشنا شويد. 

 كاربران را از انجام كار هاي تكراري دور كنيد.

اشتباه كردن جزئي از وجود انسان است و هر فردي در طول زندگي خود بارها دچار اشتباه و يا فراموشي مي‌شود. اين امر در تكميل نمودن فرم‌هاي وب‌سايت نيز بارها رخ مي‌دهد. 

طراحي فرم عضويت، خريد و يا هر فرم ديگري كه در وب سايت خود به آن نياز داريد، بايد بر اساس يك سري اصول و قواعد انجام شود. در زمان ساخت يك فرم همواره به اين نكته توجه داشته باشيد كه ممكن است كاربر شما فيلدي را اشتباه پر كند، يا آن را فراموش كند و تا آخرين مرحله ثبت اطلاعات پيش رود حالا كه وي به مرحله پاياني ثبت اطلاعاتش مي‌رسد، اگر مجبور باشد بازگردد و فرم را مجدداً پر كند منصرف خواهد شد. چرا كه او نمي‌خواهد يك‌بار ديگر اين مرحله طولاني را طي نمايد و شايد در آخر به اين نتيجه برسد اصلاً خريد اين كالا و يا عضويت در اين سايت ارزشش را ندارد.

طراحي فرم بايد به گونه‌اي باشد كه فرد در مواجهه با اشتباه، نياز به تكميل اطلاعات از ابتدا نداشته و تنها به اصلاح فيلد مورد نظر بپردازد. پر كردن مجدد تمام فرم كاربر را خسته و آزرده خواهد ساخت و ممكن است براي هميشه اين مشتري را از دست بدهيد. بهتر است كاربران خود را تشويق كنيد تا اطلاعات مورد نيازتان را درج نمايند اما از مجبور كردن آن‌ها به انجام كارهاي تكراري دوري كنيد. 

 

 

زماني‌كه از كاربران درخواست اصلاح فرم را داريد بايد به لحن خود و كلماتي كه استفاده مي‌كنيد دقت داشته باشيد. در اين شرايط بايد از عبارات احترام‌آميز كمك بگيريد و از به كار بردن جملاتي كه موجب ايجاد احساس ناخوشايند در كاربران مي‌شود، پرهيز كنيد. فردي كه وارد سايت شما مي‌شود بايد همواره حس كند مورد احترام قرار گرفته و هيچ‌گاه در برابر اشتباهاتش احساس كودن بودن نداشته باشد. 

افراد در برابر توهين به شدت واكنش مي‌دهند و اگر چنين برداشتي از رفتار شما داشته باشند، به سرعت وب‌سايتتان را ترك خواهند نمود. بدين جهت بهتر است اين مسئله را واضح بيان كنيد كه اشتباهات فقط بخشي از اين فرآيند هستند و اغلب رخ مي‌دهند، طوري رفتار كنيد كه بيشتر احساس احترام و پذيرفته شدن كنند.

فرآيند كارتان را به مشتري توضيح دهيد و او را قانع كنيد.

طبيعت انسان به گونه‌اي است كه وقتي به مكاني احساس تعلق داشته باشند، احساس بهتري داشته و مدام به آن سر مي‌زنند. اگر مي‌خواهيد وب سايت شما بازديد بالايي داشته و نرخ تبديل آن افزايش يابد، به مشتريانتان احساس تعلق القا كنيد. با آن‌ها طوري رفتار كنيد كه وب‌سايت شما را از آن خود دانسته و از تمام جزئيات آن اطلاع داشته باشند. زيرا دانستن قوانين يك گروه اولين قدم براي احساس پذيرفته شدن در آن است.

زماني‌كه مي‌خواهيد كاربران عمل مشخصي را در سايت شما انجام دهند (به عنوان مثال روال ثبت‌نام در سايت)، مراحل كار را به طور روشن و واضح بيان كنيد. در اين صورت آن‌ها احساس بهتري به سايت شما داشته و نسبت به آن حس تعلق بيشتري خواهند داشت. براي مثال مي‌توان فرآيند انجام كار را در قالب تصاوير براي كاربران به نمايش در آوريد. استفاده از موشن گرافيك و يا انيميشن‌هاي كوتاه و كم حجم نيز ايده جالبي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۱:۵۸ توسط:مهران موضوع:

اين 8 نكته را بدانيد تا در طراحي سايت سرتان كلاه نرود


همانطور كه همه ما مي‌دانيم با رشد كسب‌وكارهاي اينترنتي و آنلاين، بسياري از كسب‌وكارهاي سنتي هم درحال تبديل هستند و نياز جامعه متفاوت شده است. همه ما مي‌دانيم كه تصميم‌گيري براي تبديل و شروع كسب‌وكار آنلاين، بسيار چالش برانگيز شده است و اگر يك جستجوي كوچك هم در اينترنت انجام داده باشيم با حجم بالايي از شركت‌هاي طراح سايت آشنا مي‌شويم همينطور در كنار همه شركت‌هاي طراحي سايت، افرادي هم هستند كه بصورت پروژه‌اي كار مي‌كنند.

 

ما به تمامي سوالات شما در اين مقاله پاسخ داده‌ايم. پس براي يافتن پاسخ سوالاتتان در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.

مي‌دانيم كه از ابتداي شكل‌گيري اين تصميم تا انتخاب طراح سايت و پياده‌سازي ايده، با سوال‌ها و چالش‌هاي زيادي روبه‌رو مي‌شويد و نياز به صحت و سقم همه موارد ديده و شنيده خود داريد. ما اين مقاله را دقيقا براي پاسخ به تمامي سوالات و نگراني‌هاي شما نوشتيم تا مرحله به مرحله كار را با شما درميان بگذاريم و به شما توصيه مي‌كنيم كه قبل از تصميم‌گيري در مورد طراح سايت خود، حتما تحقيقات كافي و لازم را در اين زمينه انجام دهيد. ما جلسات زيادي را در آرمانيك برگزار مي‌كنيم، از اين رو افرادي كه با ما تماس مي‌گيرند و با ما سر ميز مذاكره مي‌نشينند دو دسته هستند:

  • افرادي كه تا به حال سايت نداشتند و تازه وارد راه‌اندازي كسب‌وكار اينترنتي مي‌شوند.
  • افرادي كه سايت دارند ولي بنا به دلايلي مي‌خواهند تغييراتي در سايت خود ايجاد كنند. كار ما اينجا كمي سخت‌تر است. چون اين دسته از افراد متاسفانه با نارضايتي و ذهنيتي بد از يك شركت طراح سايت، به ما مراجعه كرده‌اند.

براي ما فرقي ندارد كه شما جزو كدام دسته از اين افراد هستيد. نكاتي كه در اين مقاله ذكر مي‌شود مي‌تواند براي هر دو مفيد باشد.

نكته جالبي كه خيلي وقت‌ها به آن برميخوريم اين هست كه صاحبان كسب‌وكارها نمي‌دانند با كدام شركت كار كنند. آيا فريلنسرها مي‌توانند برايشان گزينه بهتري باشند يا خير؟ حتي نمي‌دانند چطور ميتوان يك شركت خوب را تشخيص داد و تنها به مبلغ پروژه اكتفا نكرد.

ما داخل جلسات با وعده وعيدها و صحبت هايي روبرو مي‌شويم كه به افراد زمان عقد قرارداد گفته شده و زمان تحويل پروژه خبري از آنها نبوده است و خيلي هم خوب مي‌دانيم چقدر خلف وعده مي‌تواند اثرات منفي در كار و ذهن مشتري داشته باشد. ما طي سابقه‌اي كه كه در اين سالها كسب كرده‌ايم با مشكلات و دغدغه‌هاي تمام افراد مواجه شديم و متوجه اين موضوع شديم كه يك خلا در اين مورد وجود دارد و آن هم عدم آگاهي براي انتخاب درست است.

 

 

 

ما به همين دليل تصميم گرفتيم 8 معياري را كه بايد هنگام انتخاب شركت طراح سايت بدانيد با شما در ميان بگذاريم تا بتوانيد با آگاهي بيشتري در اين زمينه طراح سايت خود را انتخاب كنيد:

  •  

    1- مشاهده وب‌سايت خود شركت طراح سايت: 

بهترين نمونه كار هر شركت، وب‌سايت مجموعه خودشان است. پس حتما اين مورد را با دقت بررسي كنيد. زيرا قطعا با ميزان توانايي آن مجموعه در پياده‌سازي سايت و استفاده از تكنولوژي‌هاي روز آشنا خواهيد شد و قطعا اگر با سلايق و نيازهاي شما همخواني داشته باشد مي‌تواند نظر شما را به خود جلب كند. موردي كه مي‌‌توانيد آن را هم مد نظر قرار دهيد وبلاگ يك سايت است. يك سايت حرفه‌اي و خوب همواره در حال آپديت كردن محتواي خود مي‌باشد. اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه شركتي كه هدفش كمك كردن به مخاطب خود است حتما مطالب آموزشي و مقالات مفيد را در سايت خود خواهد داشت.

  •  

    2- شركت يا فريلنسر: 

قطعا يكي از بزرگترين سردرگمي‌هاي كارفرما حين انتخاب طراح سايت خود، اين مورد است و هميشه نگراني و ترديد را مي‌توانيم در تصميم‌گيري‌ها ببينيم. در جلسات مشاوره، ما اين مقايسه را خيلي مي‌شنويم كه فريلنسرها قيمت بسيار پايين‌تري را پيشنهاد داده‌اند و همين قيمت پايين‌تر در اكثر مواقع باعث وسوسه در انتخاب مي‌شود. 

2 دليل عمده براي اختلاف قيمت شخص و شركت وجود دارد:

  • فريلنسرها بصورت پروژه‌اي با شما كار مي‌كنند، بنابراين شركت يا جاي ثابتي كه شما بتوانيد در زمان‌هاي بروز مشكل به آنجا مراجعه كنيد را ندارند. كه اين موضوع مي‌تواند حاشيه اطمينان را به شدت كاهش دهد.
  • فريلنسرها عموما شماره ثابتي هم از خود ندارند و شما با يك شماره همراه با آنها در ارتباط هستيد كه اين شماره مي‌تواند از هر زمان قابل دسترس نباشد و پيگيري مشكلات و مسائل سايت را دشوار و حتي غيرممكن كند. آماري كه ما از جلسات خود داريم، عدم دسترسي به برنامه‌‌نويس شخصي، از دلايل عمده قطع همكاري با آنها و كار كردن با شركت‌هاي معتبر مي‌باشد.

قطعا براي هر آدمي پيش مي‌آيد كه زمان‌هايي را تمايل به كار كردن نداشته باشد يا سفر باشد و يا بنا به هر دليل شخصي امكان پاسخگويي به درخواست‌هاي شما را نداشته باشد. شركت‌هاي معتبر شامل هيچكدام از اين شرايط نخواهند بود و در هر شرايطي موظف به پاسخگويي به درخواست‌هاي مشتريان خود هستند. حتي در روزهاي تعطيل شما مي‌توانيد از طريق تيكت با تيم پشتيباني در ارتباط باشيد.

حتما سوالي كه اينجا به ذهنتان مي‌رسد اين است كه حالا چطور شركت‌هاي معتبر را تشخيص دهيم؟

شركت‌هاي معتبر طراح سايت، تمام مواردي كه در ادامه به آنها اشاره مي‌شود را بايد دارا باشند. بنابراين، در ابتدا تمام اين موارد را در انتخاب‌هاي خود مورد بررسي قرار دهيد. سپس شركت‌هاي مد نظرتان را فيلتر كنيد و در آخر بين 1 يا 2 شركت، تصميم نهائي خود را بگيريد.

 

 

  •  

    3- تماس با شركت‌هاي مورد نظر، صحبت با كارشناسان فروش و درخواست مشاوره: 

اگر تصميم به شروع كار جدي داريد اين نكته را هرگز فراموش نكنيد كه به شركتي كه مي‌خواهيد كارتان را به آنها بسپاريد سري بزنيد و بصورت حضوري با آنها صحبت كنيد. با اين كار ميزان تسلط آن مجموعه را به راحتي مي‌توانيد متوجه شويد. اين كه يك شركت در سايت خود آدرس و شماره ثابت دارد مي‌تواند قسمتي از اعتماد شما را بدست بياورد. حتما به نحوه پاسخگويي افراد توجه كنيد. اينكه كارشناس فروش مجموعه چطور با درخواست شما برخورد مي‌كند دقت كنيد. اين نكته را هم حتما در نظر بگيريد كه آيا آنها صرفا مي‌خواهند به شما بفروشند و يا به شما براي انجام هرجه بهتر كارتان كمك مي‌كنند. مجموعه‌اي كه شما براي همكاري انتخاب مي‌كنيد حتما بايد به شما حس خوب را بدهد تا بتوانيد همكاري‌هاي خود را گسترش دهيد.

پيشنهاد ما به شما اين است كه براي شروع پروژه حتما از شركت طراح سايت خود فايل پروپوزال (ليست امكانات سايت) بخواهيد تا در پايان پروژه، سايت خود را با همان امكانات ذكر شده تحويل بگيريد.

  •  

    4- قيمت پروژه: 

موردي كه خيلي مهم است اما نبايد تنها معيار سنجش و انتخاب باشد.

شركت‌هايي كه تازه فعاليت خودشان را شروع مي‌كنند يا فريلنسرها به دو علت با قيمت‌هاي پايين كه شايد توجيهي هم نداشته باشد با شما وارد مذاكره مي‌شوند:

اگر قصد فعاليت جدي را داريد هيچ كدام از اين دو مورد مناسب فعاليت شما نيستند اما اگر صرفا مي‌خواهيد با دنياي وب آشنا شويد و براي كسب‌وكار آنلاين خود، آزمون و خطا داشته باشيد مي‌توانيد از اين دو گزينه هم استفاده كنيد.

  •  

    5- پشتيباني: 

فروش كالا يا خدمات، مهارت‌هاي خاص خودش را دارد اما چيزي كه پس از فروش اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. پشتيباني آن خدمات يا كالا است. از نوع پشتيباني شركت طراح سايت خود اطمينان حاصل كنيد. مدت زمان پشتيباني رايگان، اين كه چه مواردي شامل پشتيباني مي‌باشد و مبلغ تمديد پشتيباني مواردي هست كه حتما بايد حين قرارداد مشخص شوند.

  •  

    6- نمونه كارهاي انجام شده آن شركت را با دقت ببنيد: 

خيلي از افرادي كه به ما مراجعه مي‌كنند شركت‌ها يا افرادي را براي همكاري مد نظر دارند كه هيچ نمونه كاري در رزومه كاري خود ندارند.

بياييد با ذكر يك مثال، اهميت اين موضوع را بررسي كنيم: شما به عنوان فردي كه بخواهيد براي خودتان لباس بدوزيد حتما به دنبال خياط ماهر ميگرديد، چرا؟ چون هم زمان و هم مبلغ خود را در اختيار خياط مي‌گذاريد و در نهايت انتظار يك دوخت تميز با پارچه باكيفيت را داريد و حتما قبل از انتخاب خياط درباره آن تحقيق كرده و از دوخت آن خياط و تميز بودن كارشان مطمئن شده‌ايد. سايت شما هم كاملا پوشش كاري شماست. پس حتما بايد از شركتي كه مي‌خواهيد با آنها همكاري كنيد نمونه كار بخواهيد .دليل بعدي داشتن نمونه كار اين هست كه شركت طراح سايت بايد كاملا به روند طراحي يك سايت، مسلط باشد. بطور مثال، اگر درخواست شما طراحي يك سايت فروشگاهي است، طراح بايد به گرافيك و قالب سايت، UI ,UX و پياده‌سازي كامل پروژه تسلط داشته باشد. اين كار حتما از باگ‌هاي زيادي جلوگيري مي‌كند و داشتن نمونه كار، اين اطمينان خاطر را ايجاد مي‌كند كه شما اولين نفر نيستيد و شركت طراح سايت، قبل از شما با چالش‌هاي پروژه برخورد كرده و همان چالش‌ها باعث توسعه كارشان شده است. موردي كه بايد به آن توجه داشته باشيد تنوع در طراحي‌هاي انجام شده مي‌باشد و اين نشان‌دهنده اين است كه كار با سلايق و نظرات و استانداردهاي لازم صنعت كار شما پيش مي‌رود. امروزه كه تعداد كاربران موبايل كه به سايت‌ها سر مي‌زنند به درصد قابل توجهي رسيده است حتما بايد به ريسپانسيو بودن نمونه كارها نيز توجه كنيد.

  •  

    7- رضايت مشتريان قبلي: 

يكي از مهمترين مواردي كه بايد به آن توجه داشته باشيد سابقه آن شركت مي‌باشد. همه ما مي‌دانيم كه راضي نگه داشتن همه كاربران عملا غيرممكن است اما اينكه يك شركت بايد تعداد بالايي مشتري راضي داشته باشد ممكن است و اگر اين چنين نباشد جاي سوال و تامل دارد. پس حتما به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه با مشتريان قبلي شركت منتخب خود تماس گرفته و از روند كار با آن مجموعه اطلاعات كامل را كسب كنيد. از نحوه فروش و پاسخگويي تا تحويل پروژه و پشتيباني. اينها مواردي هستند كه حق مسلم شماست كه آنها را بدانيد.

  •  

    8- توجه به تعدات نفرات شركت: 

مورد بعدي كه توجه به آن از نكات مهم ديگر است تعداد نفرات يك شركت مي‌باشد. زيرا شركت‌هايي وجود دارند كه با اينكه خود را يك شركت يا يك مجموعه در ميان رقبا ناميده‌اند اما در واقع تمام موارد يك پروژه به عهده‌ي يك يا حداكثر 2 الي 3 نفر است كه معمولا فريلنسرهايي هستند كه به تازگي نسبت به داشتن يك كسب‌وكار ثابت براي خود اقدام نموده‌اند و تمام كار يك پروژه بر دوش همان نفرات است. اما توجه داشته باشيد كه يك مجموعه طراح سايت بايد داراي واحد فروش، واحد پشتيباني، واحد گرافيك، واحد برنامه‌نويسي، واحد توليد محتوا و غيره باشد تا شما در حين روند كار خود بتوانيد با افراد بيشتري در ارتباط باشيد و همچنين پروژه شما سريعتر انجام شود و در بعضي موارد كه 1 الي 2 نفر از افراد آن مجموعه به هر دليلي و در هر زماني حضور نداشتند كارتان عقب نيوفتد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۵:۵۹ توسط:مهران موضوع:

انتخاب هاست ايده آل


سيستم عامل هاست

هاست بر اساس سيستم عاملي كه قرار است بر پايه آن از ديتا سايت ميزباني كند، به دو دسته هاست لينوكس و هاست ويندوز تقسيم بندي مي‌شود. به طور كلي اين دو نوع هاست در زمينه عملكردي تفاوت‌ عمده‌اي با همديگر دارند ولي به طور خلاصه مي‌شود گفت كه سايت‌هايي كه با زبان Php برنامه نويسي شده باشند بهتر است توسط هاست لينوكس، پشتيباني شوند و هاست ويندوز هم مناسب وب سايت‌هايي كه بر پايه زبان‌هاي ديگر مثل asp طراحي شده‌اند.

آشنايي با انواع هاست و دسته بندي‌هاي رايج هاستينگ چيست

انواع هاست بر حسب نوع كاربري به سه دسته اختصاصي، اشتراكي و نيمه اشتراكي تقسيم بندي مي‌شود كه در ادامه قصد داريم آن‌ها را به صورت كلي معرفي كنيم.

هاست اختصاصي؟

در اين دسته بندي سرور فقط از اطلاعات مربوط به يك سايت ميزباني مي‌كند و حداكثر قابليت‌هاي ممكن مثل پهناي باند و يا سرعت پشتيباني را به همان سايت اختصاص مي‌دهد. معمولا سايت‌هايي كه تعداد قابل توجهي بازديد كننده دارند، براي سرويس دهي بهتر، اين نوع هاست را انتخاب مي‌كنند.

هاست نيمه اختصاصي؟

نوعي سرور مجازي است كه فقط بخشي از فضاي هاست را به ميزباني از يك سايت اختصاص مي‌دهد. هزينه ميزباني سايت به اين روش، از هاست اختصاصي به مراتب كمتر است و معمولا كسب و كار‌هاي نوپا از هاست نيمه اختصاصي استفاده مي‌كنند.

هاست اشتراكي؟

در مقايسه با انواع پيشين، به هزينه كمتري براي ميزباني از سايت احتياج دارد و به همين خاطر هم استفاده بيشتري از آن مي‌شود. معمولا هر هاست اشتراكي از 200-500 سايت مجزا ميزباني مي‌كند.

ساير انواع هاست

هاست رايگان: افرادي كه بودجه كافي براي ميزباني و مديريت سايت ندارند، از مدل رايگان هاست استفاده مي‌كنند. طبيعتا امكانات هاست رايگان بسيار محدود هست و فضاي كمي براي نگهداري اطلاعات در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

هاست ابري: در اين شيوه، ميزباني سايت به عهده چندين سرور متفاوت است و هر كدام بخشي از ديتا مربوط به وب سايت را پشتيباني مي‌كنند. غالبا سايت‌هاي پر ترافيك از هاست ابري استفاده مي‌كنند. هاست ابري نه تنها سرعت پشتيباني بيشتري دارد بلكه در صورتي كه يكي از سرور‌ها دچار مشكل شده باشد هم اختلالي در عملكرد آن به وجود نمي‌آيد.

هاست محلي و يا Local Host و تفاوت آن با هاست اصلي

هاست محلي در واقع فضايي است كه در اختيار توسعه دهندگان سايت قرار مي‌گيرد تا براي طراحي و يا آزمايش سايت بتوانند از آن استفاده كنند. البته بعد از آن كه طراحي سايت كامل شد، اطلاعات هاست محلي هم به هاست اصلي منتقل مي‌شود.

كنترل پنل هاست چيست و چه نكاتي براي انتخاب آن بايد در نظر بگيريم؟

به كمك كنتزل پنل هاست، ديگر احتياجي به تايپ كردن دستورات و كد نويسي نداريد. وظيفه كنترل پنل، مديريت دسترسي به قسمت‌هاي مختلف هاست مثل محدوده دامين‌ها و يا دسترسي به فايل‌ها است. نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشته باشيم اين است كه نوع كنترل پنل هم متناسب با سيستم عامل هاست تغيير مي‌كند.

به عنوان مثال بايد گفت كه براي هاست‌هايي كه بر پايه سيستم عامل لينوكس طراحي شده‌اند، از كنترل پنل دايركت ادمين (Direct Admin) و يا سي پنل (C Panel) استفاده مي‌شود. همان طور كه قبلا اشاره كرديم، هاست لينوكس به مراتب كاربرد بيشتري در مقايسه با هاست ويندوز دارد پس توصيه مي‌شود اگه از اين نوع هاست استفاده مي‌كنيد، حتما تمركز خود را بر روي كنترل‌هاي لينوكسي بگذاريد.

عليرغم كارايي ايده‌آل هر دو كنترل پنلي كه در بالا اشاره كرديم، رابط كاربري سي پنل به مراتب ساده‌تر است و علاوه بر آن، آموزش اين كنترل پنل به لطف فايل‌هاي آموزشي كه در بازار وجود دارد، كار دشواري نيست. بنابراين بهترين توصيه براي شروع كار، انتخاب سي پنل است كه به كمك آن مي‌توانيد تمام ابزار‌هاي لازم را سازمان دهي كنيد.

تفاوت سرويس هاست لينوكس ايران و خارج از كشور چيست

سرويس ميزباني وب را مي‌شود از داخل و يا خارج از كشور مديريت كرد. هر كدام از اين سرويس‌ها مزايا و معايبي دارند كه در ادامه برخي از مهم‌ترين آن‌ها را معرفي مي‌كنيم.

مزايا هاست داخل كشور

سرويس ميزباني داخل كشور نه تنها به دليل بعد مسافتي، سرعت بيشتري در مقايسه با هاست‌هاي خارجي دارد بلكه از امنيت بالاتري هم براي سايت‌هاي داخلي و ارگانهاي دولتي برخوردار است. علاوه بر اين اگر سرويس اينترنت بين الملل كشور دچار اختلال و كندي سرعت بشود، سايت‌هايي كه ميزباني آن‌ها از داخل كشور انجام مي‌شود، بدون كندي سرعت مي‌توانند به كار خود ادامه بدهند.

معايب 

متاسفانه كيفيت دسترسي به شبكه اينترنت در ايران، قابل مقايسه با كشور‌هاي پيشرفته نمي باشد و به دليل تفاوت در پهناي باند، امكان ندارد كه همان كيفيتي كه هاست خارجي ارائه مي‌كند از مشابه داخلي آن انتظار داشت. علاوه بر اين، چنين عاملي بر روي زمان پايداري (Up Time) سايت هم تاثير مي‌گذارد و موجب پايين آمدن ميانگين زمان Uptime سرور‌ها مي‌شود.

مزايا هاست خارج از كشور

به دليل ارزانتر بودن خدمات پهناي باند در خارج از كشور، ميزباني سايت به روي سرور‌هاي خارجي نه تنها از سرعت و كيفيت بيشتري نسبت به مشابه‌هاي ايراني‌اش برخوردار هست بلكه به دليل سرعت بيشتر بارگذاري، سايت از ديد موتور‌هاي جستجو امتياز بيشتري كسب مي‌كند.

معايب هاست خارج از كشور

علاوه بر اينكه ممكن است هر روز با توجه به محدوديت‌هاي بين الملل و وضع تحريم‌هاي جديد، محدوديت‌هايي متوجه ميزباني از سايت‌هاي ايراني اعمال شود، نوسان نرخ ارز و بي ثباتي بازار‌ها هم مي‌تواند فشار مضاعفي به ادمين سايت وارد كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۶:۴۲ توسط:مهران موضوع:

راه اندازي يك وب سايت موفق


1- تاثير شگفت انگيز محتوا در بازاريابي اينترنتي

تهيه محتواي با كيفيت، قدم اول براي داشتن يك وب سايت موفق است. بر اساس آمار مخاطبان آنلاين كه وارد يك وب سايت مي‌شوند، به صورت ميانگين تنها 8 ثانيه صرف مشاهده يك صفحه وب مي‌كنند. علت اصلي كه مخاطبان زمان بيشتري صرف مشاهده صفحات وب نمي‌كنند هم چيزي نيست جز كيفيت نامناسب محتواي سايت.

 كاملا طبيعي است كه هيچ فردي تمايل به مطالعه محتوا بي شمار و البته سردرگم كننده سايت‌هاي اينترنتي نداشته باشد. پس اگر به دنبال ايجاد يك تمايز براي سايت‌تان هستيد، بايد اول سراغ تهيه محتواي جذاب و مناسب باشيد. اگر به درستي از بازاريابي محتوايي استفاده كنيد، نه تنها مخاطب، سايت شما را به سرعت ترك نمي‌كند بلكه وضعيت سايت شما در موتور هاي جستجو هم ارتقا پيدا مي‌كند.

مهم‌ترين اصلي كه براي توليد محتواي يك سايت بايد در نظر داشته باشيد، حفظ سادگي متن است. معمولاً يك وبسايت شامل بخش‌هاي مختلفي مثل صفحه اصلي، مقالات، تماس با ما و بخش هاي متفرقه است. توجه كنيد فقط براي بخش هاي پر اهميت سايت مثل صفحه اصلي بايد متن هاي طولاني بنويسيد و اصول بازاريابي محتوايي را رعايت كنيد و در ساير بخش ها مانند درباره ما، تنها به اطلاعات مختصر بسنده كنيد.

علاوه بر اين توصيه مي شود كمتر از متن‌هاي طولاني در صفحات سايت خود استفاده كنيد چون احتمال زيادي دارد كه مخاطب آن را نخواند. محتوا مناسب شايد اصلي‌ترين نقش را در طراحي سايت داشته باشد.

يك نكته ديگر كه بايد به آن توجه كرد، سبك و لحن سايت هست. به عبارتي ادبياتي كه براي نوشتن محتوا انتخاب مي كنيد بايد متناسب با مخاطبان سايت، لحن رسمي يا خودماني داشته باشد. براي مثال پيج هاي سرگرمي در شبكه‌هاي اجتماعي هيچ وقت از لحن رسمي استفاده نمي‌كنند چون مخاطب آن‌ها اغلب از قشر جوان و نوجوان هستند و با ادبيات جدي و يا به اصطلاح كتابي كمتر ارتباط برقرار مي‌كنند. البته عكس اين موضوع هم برقرار هست و يك خبرگزاري هرگز نمي‌تواند از ادبيات غير رسمي براي انتشار اخبار استفاده كند

2- طراحي لوگو

لوگو سايت در واقع هويت برند شما مي باشد كه نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي در شناخته شدن برند و يا محصولات شما خواهد داشت چه بسا كه به عنوان كسي كه محصولاتي براي عرضه كردن در بازار دارد لوگوي شما باعث معروف شدن محصولات شما بشود پس بسيار مهم مي باشد كه آن را به درستي طراحي و يا انتخاب كنيد. دقت كنيد كه لوگو، تنها بخش ثابت كسب و كار شما است كه در كارت ويزيت، فروشگاه و البته طراحي سايت دقيقاً به يك شكل تكرار مي‌شود. اين دليل به تنهايي كافي است كه به اهميت طراحي لوگو پي ببريد. هر چند كه طراحي يك لوگوي مناسب، كار ساده‌اي نيست اما دليلي هم وجود ندارد اولين طرحي كه به ذهن‌تان مي‌رسد را براي لوگو سايت انتخاب كنيد. وقت بيشتري براي طراحي لوگو صرف كنيد و از طراح‌هاي حرفه اي كمك بخواهيد. حتما نتيجه مناسبي مي‌گيريد.

3- انتخاب دامنه

نام دامنه تنها آدرسي است كه مخاطب، سايت را شما از طريق آن پيدا مي كند پس سعي كنيد تا جايي كه امكان دارد يك اسم ساده براي آن انتخاب كنيد كه بيشتر در ذهن بماند. دامنه اگر بيش از حد طولاني باشد، به خاطر سپردن آن كمي سخت مي شود. پس لازم است قبل از طراحي سايت، به فكر انتخاب يك دامنه مناسب باشيد.

چه پسوندي براي سايت انتخاب كنم؟

اگر چه نوع پسوند، تاثيري در بهينه سازي سايت و البته امتيازي كه سايت از موتور‌هاي جستجو مي گيرد، ندارد اما بهتر است كه براي كسب و كار‌هاي تجاري از پسوند .com استفاده بشود. اين پسوند مخفف عبارت Commercial به معناي تجاري/بازرگاني و البته رايج‌ترين پسوندي است كه در محيط وب با آن مواجه مي شويم.

چه كار كنم اگر دامنه مد نظرم با همين پسوند، قبلا ايجاد شده باشد؟

البته كه مي‌توانيد همان دامنه را با پسوند‌هاي متفاوت ثبت كنيد اما دقت داشته باشيد اگر دامنه شما تكراي باشد، بازخورد مناسبي براي مشتري ندارد به همين خاطر كمي بيشتر فكر كنيد و دامنه‌اي انتخاب كنيد كه در عين جذابيت و سادگي، براي مخاطب هم تازگي داشته باشد.

4- نقش تصوير مناسب در جذب مخاطب

ممكن است تصور كنيد انتخاب عكس، نقش چنداني در طراحي سايت نداشته باشد ولي اگر واقعاً اين طور فكر مي‌كنيد بايد بگويم سخت در اشتباه هستيد چون استفاده از تصوير مناسب، تاثير شگفت انگيزي در جذب مخاطب دارد. افراد معمولاً متن‌هاي طولاني را مطالعه نمي‌كنند حتي اگر محتواي سايت از جذابيت لازم هم برخوردار باشد. اما تصاوير مناسب نه تنها مخاطب را جذب مي‌كند بلكه مي‌تواند فردي كه از طريق لينك‌هاي خارجي وارد وب‌سايت شده را به يكي از مشتريان سايت هم تبديل كند.

5- هرگز فكر نكنيد سايت نياز به بازنگري و توسعه ندارد

قاعدتاً طراحي يك سايت ايده‌آل كار ساده‌اي نيست و ممكن هست زمان زيادي از شما بگيرد اما عجله نكنيد. قبل از اين كه دست به كار شويد و طراحي سايت را شروع كنيد، به سايت‌هاي مشابه سر بزنيد. نمونه‌هاي موفق را ببينيد و از آن‌ها الگو بگيريد.

از افراد متخصص مشاوره بگيريد و سعي كنيد يك وجه تمايز و برتري در مقايسه‌هاي با سايت‌هاي رقيب ايجاد كنيد. انتخاب تصوير مناسب، محتوا جذاب و رابط كاربري ساده تاثير فوق العاده‌اي در جذب مخاطب دارد. طراحي سايت را به نحوي انجام دهيد كه جستجو در صفحات مختلف به راحتي انجام شود و فردي كه به دنبال يك مطلب بخصوص در سايت هست، به راحتي آن را پيدا كند.

سايت‌هاي رقيب را رصد كنيد و اگر نقطه قوتي در آن‌ها پيدا كرديد سعي كنيد به نحوي آن را در طراحي سايت خودتان پياده كنيد. توجه داشته باشيد چنين مواردي را هرگز كپي نكنيد بلكه از آن ها براي بهينه سازي و طراحي سايت تان الگوبرداري كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۶:۴۲ توسط:مهران موضوع:

چرا چت آنلاين در وب سايت ها اهميت زيادي پيدا كرده است؟


چرا چت آنلاين در وب سايت ها اهميت زيادي پيدا كرده است؟


همانطور كه مي‌دانيد، شيوه‌هاي بسياري براي تبليغ و معرفي كالا و خدماتِ ارائه شده، از طريق اينترنت وجود دارد. مثلاًً مي‌توان از كاتالوگ، تصوير، متن و ويدئو استفاده كرد. اما، بازديدكنندگان زيادي وجود دارند كه با ديدن اين توضيحات، هنوز هم به وب‌سايت مورد نظر اعتماد نمي‌كنند و خريدي انجام نمي‌دهند. بعضي ديگر نيز تصور مي‌كنند كه اين توضيحات، براي قانع كردن آن‌ها كافي نبوده است، بنابراين از خريد منصرف مي‌شوند. حال اين سؤال مطرح است كه در اينگونه موارد، بهترين شيوه براي متقاعد كردن كاربران كدام است؟ چگونه مي‌توان اين مشتريان را تبديل به مشتريان دائمي‌ خود كرد؟ شايد پاسخ‌هاي مختلفي به ذهن‌تان بيايد، اما بهترين و جديدترين شيوه، پشتيباني يا چت آنلاين است. زيرا:

  •  

    شما كاربران را به صورت آنلاين، درگير سايت خود مي‌كنيد و بهتر مي‌توانيد محصولات خود را معرفي كنيد.

  •  

    كاربران، مي‌توانند تمام سؤالات خود را مطرح و پاسخ آن را دريافت كنند.

  •  

    اعتماد كاربران به محصول مورد‌نظر افزايش مي‌يابد.

  •  

    با مشاوره مناسب، مي‌توانيد آن‌ها را ترغيب كنيد تا محصولات شما را خريداري كنند.

  •  

    شهرت و اعتبار سايت شما افزايش مي‌يابد، بنابراين آن‌ها راحت‌تر به سايت شما اعتماد خواهند كرد.

آمارهاي به دست آمده درباره استفاده از چت آنلاين در سايت‌ها، بسيار غافلگير‌كننده است. قبل از پرداختن به مزاياي سيستم چت آنلاين، قصد داريم به مهم‌ترين آمارهاي مربوط به آن اشاره كنيم.

 

آمارهاي مهم سيستم چت آنلاين در وب‌سايت‌هاي شما

در سال‌هاي اخير، با افزايش ميزان استفاده از سيستم چت آنلاين براي پشتيباني مشتريان، مطالعات زيادي نيز درباره ميزان تأثير آن بر روي مشتريان، ميزان استفاده‌كنندگان و ميزان رضايت مشتريان انجام گرفته است. نتايج اين مطالعات بسيار جالب است.

مطالعات، نشان داده است كه امكانات چت آنلاين در وب‌سايت شركت‌ها در سال 2017، به ميزان 8.3 درصد افزايش داشته است. اما، كسب‌وكارهاي كوچك به اندازه شركت‌هاي بزرگ، قادر به استفاده از امكانات پيشرفته اين سرويس نبوده‌اند.

چت آنلاين، تنها يك روش جايگزين مناسب براي شيوه‌هاي سنتي نمي باشد . در واقع، آمار اين را نشان ميدهد كه 63 درصد مشتريان در يك نظر‌سنجي اعلام كرده‌اند كه چت آنلاين، احتمال بازديد مجدد آن‌ها را از سايت، افزايش مي‌دهد.

از نظر مشتريان، 73 درصد آن‌ها مي‌توانند پاسخ‌هاي خود را از طريق چت آنلاين دريافت كنند، بنابراين از اين سيستم‌ راضي هستند.

44 درصد  از مشتريان اعلام كرده‌اند كه داشتن سيستم پشتيباني آنلاين در حين خريد، از مهم‌ترين مزيت‌ شركت‌ها به شمار مي‌رود.

آماري كه وجود دارد نشان دهند هستند كه چت آنلاين، باعث صرفه‌جويي در زمان مي‌شود. ميانگين كلي دريافت پاسخ از طريق چت آنلاين، 42 ثانيه گزارش شده است و 79 درصد مشتريان دقيقاً به همين دليل آن را ترجيح مي‌دهند.

يك آمار بسيار جالب ديگر وجود دارد كه 77 درصد مشتريان، در صورتي كه متوجه شوند شركت، مجهز به سيستم پشتيباني آنلاين نيست، از آن خريد نمي‌كنند.

يك مطالعه نشان داده است كه شركت معروف Virgin Airlines، با استفاده از سيستم چت آنلاين، توانست ميانگين ارزش سفارشات خود را بالا ببرد. اين شركت، با استفاده از سرويس چت آنلاين، محصولات ديگري را معرفي كرد و ميانگين فروش خود را  15 درصد افزايش داد.

سرويس چت آنلاين مشتري، 17 تا 30 درصد ارزان‌تر از تماس تلفني است. به اين دليل، 57 درصد كاربران در صورتي كه نتوانند به سرعت پاسخ خود را دريافت كنند، از خريد منصرف مي‌شوند. 44 درصد از كاربران در حالي كه در حين فرايند خريد هستند، به نوع مكالمه آنلاينِ انجام شده، امتياز مي‌دهند.

بر اساس مطالعات انجام شده، ميزان رضايت مشتريان از ايميل 61 درصد، از تماس تلفني 44 درصد و از سرويس پشتيباني آنلاين 73 درصد مي‌باشد. با اين ارقام، مي‌توان پي‌برد كه نگاه مشتريان به پشتيباني آنلاين، چگونه است.

در 5 سال اخير، تعداد خريداران آنلاين فروشگاه‌هاي اينترنتي كه از سيستم چت آنلاين استفاده مي‌كنند، از 38 درصد به 58 درصد افزايش يافته است. بنابراين همه ساله به تعداد شركت‌هايي كه از اين سيستم استفاده مي‌كنند، اضافه مي‌شود.

اين آمارها، نشان مي‌دهد كه اگر شما مي‌خواهيد شركتي را تأسيس كنيد كه بتواند با ساير شركت‌ها رقابت كند و عملكرد خوبي داشته باشد، حتماً از سيستم چت آنلاين استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۱:۴۲ توسط:مهران موضوع:

نكات ضروري براي طراحي سايت فروشگاهي


براي محصولات مختلف از توضيحات متاي منحصر بفرد استفاده كنيد

يكي از مهم‌ترين مواردي كه موتور‌هاي جستجو به آن توجه مي‌كنند  و به عنوان خزنده به سايت شما رتبه ميدهند توضيحات متاي صفحات سايت است. به طور كلي بايد در نظر بگيريد كه اگر از متن تكراري در طراحي سايت استفاده كنيد، هيچ امتيازي براي سايت شما محسوب نمي‌شود پس براي هر يك از محصولاتي كه در فروشگاه اينترنتي قرار مي‌دهيد، توضيحات متاي جداگانه تهيه كنيد.

 اهميت تشخيص كلمات كليدي مناسب بسيار بالاست

اگر كلمات كليدي را به درستي انتخاب نكرده باشيد حتي استفاده از محتواي متني و يا تصويري مناسب هم در طراحي و سئو سايت كمك خاصي به شما نمي‌كند. اولين قدم براي تهيه يك محتواي ايده آل، شناسايي عبارات كليدي است كه متن بايد درباره آن‌ها نوشته بشود. پس بيشتر روي اين بخش تمركز كنيد و منتظر بهترين بازخورد‌ها باشيد.

باور كنيد محتوا تكراري هر آنچه كه براي سئو سايت رشته كرده‌ايد را پنبه مي‌كند!

موتور‌هاي جستجو به كمك مجموعه‌اي از الگوريتم‌ها مي‌توانند هر متن تكراري كه در سايت قرار مي‌دهيد را شناسايي كنند. چنين اشتباهي در طراحي سايت نه تنها براي مخاطب كسل كننده است بلكه يك امتياز منفي هم در سئو سايت به حساب مي‌آيد.

تا جايي كه امكان دارد تلاش و سعي كنيد و خلاقيت داشته باشيد تا محتواي بكر و يونيك و جديد بر روي سايت قرار بدهيد. نتيجه كار، ارزش اين همه زحمتتان را دارد!

امروزه هر كسي كه قصد راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي دارد به دنبال راه اندازي فروشگاه اينترنتي است. البته كه طراحي يك فروشگاه اينترنتي موفق، كار غير ممكن و يا دشواري نسيت ولي براي انجام اين كار بايد مجموعه‌اي از نكات را همزمان در نظر داشته باشيد تا نتيجه بهتري بگيريد. علاوه بر اين دقت كنيد رقباي زيادي در اين راه وجود دارند پس به فكر ايجاد يك تمايز ميان كسب و كار خودتان با سايرين باشيد تا مشتري از بين تمام فروشگاه‌هاي اينترنتي كه يك محصول يا خدمات بخصوص را ارائه مي‌كنند، شما را انتخاب كند.  


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۵:۴۲ توسط:مهران موضوع:

الزامات در طراحي سايت شركتي


در طراحي سايت شركتي چه نكاتي را بايد رعايت كنيم

پيش از اينكه تصميم به راه اندازي سايت براي شركت و يا كسب و كار خود بگيريم لازم است به سوالات زير پاسخ دهيم؛

  1. چرا نياز به طراحي سايت براي كسب و كار خود داريد ؟
  2. آيا وب سايت شما فقط جنبه نمايشي داريد يا مي خواهيد با داشتن آن سود فروش خود را افزايش دهيد؟
  3. آيا طراحي سايت شما تنها جنبه معرفي شركت را دارد ؟
  4. آيا به فكر طراحي سايت فروشگاه آنلاين هستيد و ميخواهيد از طريق آن محصولات خود را مستقيما به مشتري عرضه كنيد ؟

اينها سوالاتي است كه قبل از هر طراحي و راه اندازي سايت شركتي پيش مي آيد, بهتر است اول هدف خود را كاملاً مشخص كنيد تا در هنگام سفارش طراحي سايت شركتي و بعد از آن دچار مشكل نشويد. پيشنهاد ميكنم قبل از تصميم گيري حتما با مشاورين طراحي سايت الوند تماس بگيريد تا بتوانند شما را بهتر راهنمايي كنند.

 راه اندازي سايت شركتي

پس از تصميم گيري در خصوص راه اندازي سايت شركتي خود, حال نوبت به نكات قابل توجه و حائز اهميت مي باشد كه بايد به آن توجه ككنيد , توجه به اين نكات سبب مي شود تا سايت شما بهتر و قوي شروع به فعاليت كند و در نظر كاربران بيشتر مورد توجه قرار بگيرد. برخي از اين نكات عبارتند از؛

  1. حتما براي كسب و كار خود سايت اختصاصي راه اندازي كنيد و بدنبال سايت هاي آماده نباشيد.
  2. در هنگام طراحي گرافيكي سايت, بهتر است از طيف رنگي مناسب استفاده كنيد. مي توانيد اين كار به گروه طراحي الوند بسپاريد.
  3. در هنگام كدنويسي رعايت اصول و قواعد و استاندارد ها بسيار مهم است.
  4. حتما براي سايت خود از كدنويسي واكنش گرا (Responsive) بهره بگيريد. اين امر سبب مي شود تا سايت شما در تمام پلتفرم ها و با هر سايزي قابل مشاهده باشد.
  5. بروزرساني سايت را فراموش نكنيد. اخبار, مقالات, محصولات و… مي تواند به پويايي و زنده بودن سايت كمك كند.
  6. به دنبال حاشيه نباشيد.
  7. از كپي كردن مطالب ديگر سايت ها جدا و جدا خودداري كنيد كه جز ضرر و افت رتبه براي شما هيچ سودي ندارد.
  8. كاربر را خيلي سريع و ساده به هدفش برسانيد.

رعايت اين نكات بسيار ساده مي باشد اما باعث آن مي شود سايت شما بسيار قدرتمند تر به سمت موفقيت پيش برود و باعث رونق تجارت شما شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۹:۴۲ توسط:مهران موضوع:

10 اصلي كه بايد براي طراحي سايت رعايت كنيم


10 اصلي كه بايد براي طراحي سايت رعايت كنيم

در طراحي وب سايت زيبايي و كارايي بر ميزان رضايت كاربران از سايت تأثير بسزايي دارد. درواقع هردو مورد به يك‌ميزان بر كيفيت يك سايت خوب تأثيرگذار است نبايد از هيچ‌كدام غافل شد. معيار زيبايي يك سايت بر اساس نظر كاربران آن سايت مشخص مي‌شود.

اگر در طراحي سايت مشكلي به وجود بيايد ، امتياز مناسبي از معيارهاي گوگل آناليتيكس دريافت نمي‌كند و بانس ريت، صفحات كم در هر بازديد و نرخ تبديل پايين بيشتري نسبت به ساير سايت‌ها خواهد داشت.

در اين بخش ۱۰ اصل مهم در طراحي وب سايت را عنوان مي‌كنيم كه چگونه وب‌سايتي داشته باشيد كه هم ازنظر ظاهري زيبا باشد و هم كارايي بالايي داشته باشد.

استيو جابز، بنيانگذار فقيد شركت اپل: «طراحي فقط آن چه كه نظر مي رسد و احساس مي شود، نيست. طراحي نحوه كاركرد آن است.»

۱. هدف

يك وب‌سايت خوب هميشه بر اساس نياز كاربر طراحي مي‌شود بنابراين لازم است در ابتدا هدف از طراحي سايت مشخص شود. به‌عنوان‌مثال طراحي يك سايت سرگرمي با طراحي وب سايت خدماتي و شركتي متفاوت است.

۲. ارتباط

امروزه دسترسي سريع به اطلاعات اهميت زيادي دارد، بنابراين بسيار ضروري است كه دسترسي به اطلاعات براي كاربر ساده و قابل‌درك باشد. سعي كنيد در سايت خود اطلاعات را دسته‌بندي كنيد و با استفاده از عنوان‌هاي اصلي و فرعي كاربر را به اطلاعات موردنظرش راهنمايي كنيد و همچنين از ارائه توضيحات و كلمات اضافه پرهيز كنيد.

۳. فونت

استفاده از فونت‌هاي b Yekan ،Roya، Tahoma ، Nazanin و ايران سنس در وب‌سايت‌هاي فارسي رايج‌تر است. اندازه مطلوب فونت‌ها به‌طورمعمول ۱۴ پيكسل است. سعي كنيد در سايت خود از فونت‌هاي گوناگون استفاده نكنيد تا سادگي سايت حفظ شود.

۴. رنگ‌ها

در طراحي وب سايت رنگ‌ها ازنظر روانشناسي مي‌تواند تأثير بسيار زيادي بر تجربهٔ كاربري داشته باشد. رنگ‌هاي تعادل و هماهنگي ايجاد مي‌كنند. استفاده از رنگ‌هاي متضاد براي متن و پس‌زمينهٔ متن باعث مي‌شود خواننده راحت‌تر آن‌ها را بخواند. رنگ‌هاي با طراوت باعث ايجاد شور و هيجان مي‌شوند و معمولاً در دكمه‌هاي خاص مثل ارسال و ثبت استفاده مي‌شود.

۵. تصاوير

انتخاب تصاوير مناسب براي وب‌سايتتان مي‌تواند به موقعيت‌يابي برند و ارتباط با مخاطب هدف كمك كند. مي‌توانيد از تصاوير اينفوگرافيك، فيلم و تصاوير گرافيكي استفاده كنيد، تا بتوانيد با مخاطبان سايت ارتباط مؤثرتري داشته باشيد.

۶. راهبري (Navigation)

راحتي پيمايش، يعني راحتي بازديدكننده در كار با سايت شما و جستجو در آن. براي راحتي كاربران از سلسله‌مراتب صفحه، Breadcrumb، استفاده كنيد و سعي داشته باشيد كه از «قانون سه كليك» پيروي كنيد. اين قانون يعني كاربر بايد بتواند با سه كليك در سايت شما اطلاعاتي را كه مي‌خواهد را به دست آورد.

۷. چينش شبكه‌اي (Grid Based Layout)

اگر محتواي سايت را به‌صورت نامرتب و تصادفي وارد كنيد، ظاهر سايت را شلوغ و درهم‌ريخته مي‌كند. چينش شبكه‌اي، محتوا را در بخش‌ها، ستون‌ها و كادرهاي مرتب و متوازن قرار مي‌دهد كه هم ظاهر زيباتري به وب‌سايتتان مي‌دهد و هم كاربر سردرگم نمي‌شود.

۸. طرح الگوي F

مطالعات رديابي چشم روي افرادي كه به زبان‌هاي باريشهٔ لاتين (مانند زبان انگليسي كه از چپ به راست خوانده مي‌شود) صحبت مي‌كنند، نشان داده كه اين افراد صفحه كامپيوتر را با الگوي F مرور مي‌كنند. اكثر چيزهايي كه نگاه مي‌كنند، در بالا و سمت چپ صفحه است و سمت راست به‌ندرت ديده مي‌شود. اين رفتار در زبان‌هايي كه از سمت راست نوشته مي‌شوند مانند زبان فارسي برعكس است و كاربران بيشتر محتواي سمت راست صفحه را مطالعه مي‌كنند.
طراحي اثرگذار با رفتار طبيعي خواننده سازگار شده و اطلاعات را به ترتيب اهميت نمايش مي‌دهد.

۹. زمان بارگذاري وب‌سايت

 بارگذاري سريع‌تر سايت، يكي از فاكتورهاي مهم سئو و همچنين راهي براي فراهم آوردن تجربه كاربري (UXX) دل‌چسب براي بازديدكنندگان است.

كارهايي كه زمان بارگذاري صفحه را كاهش مي‌دهند عبارت‌اند از بهينه‌سازي تصاوير (اندازه و مقياس)، تركيب كد به يك فايل يا JavaScript CSS مركزي و بهينه‌سازي كدهاي HTML، CSS و JavaScript.

۱۰. موبايل پسند بودن (Mobile friendly)

در حال حاضر استفاده از موبايل براي دسترسي به وب‌سايت‌ها بسيار رايج شده است، بنابراين خيلي مهم است كه وب‌سايت شما واكنش گرا (responsive) باشد. يا اينكه مي‌توانيد يك اپليكيشن موبايل براي وب‌سايت خود بسازيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۳:۵۴ توسط:مهران موضوع: