آرشیو آذر ماه 1399

آموزش طراحي سايت

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ارسال مطالب به تالارهاي گفتگو

نكاتي براي ارسال مطالب به تالارهاي گفتگو

 

 

 

ارسال مطالب به تالارهاي گفتگو يكي از ارزان ترين و سريع ترين راه ها براي تبليغات محصولات وابسته در اينترنت مي باشد. با اين حال به منظور انجام اين كار با موفقيت، بايد با دقت فرايندي را انجام داده و نكاتي را رعايت نماييد. در واقع نمي توانيد فوراً يك موضوع كه حاوي لينك هاي وابسته به شماست را براي آنها ارسال نماييد. در اين صورت قطعاً فعاليتهاي شما از طرف آن انجمن مسدود خواهد شد و مطمئناً هيچ فروشي از طرف آن انجمن نخواهيد داشت.

روند كلي شامل ايجاد پست چندگانه در تالار گفتگو، قبل از تنظيمات و نصب فايل مرتبط كه حاوي لينك وب سايت شما مي باشد. حتي اگر از انجمن خاصي استفاده مي نماييد و آن تالار گفتگو به طور خاص وآنطور كه مورد نظر شماست كار نمي كند، مي توانيد از آن انجمن بخواهيد كه كار مورد نظر شما را انجام دهد؛ به هر حال اين انجمن ها مي توانند اعتبار شما را افزايش دهند-همان چيزي كه هدف واقعي شماست!

پيدا كردن تالار گفتگو مرتبط با اهداف شما نسبتاً آسان است. به راحتي علاقمندي خود را همرا با كلمهء "فورم" در موتور جستجوي مورد نظر خود تايپ كنيد. به طور مثال هدف شما گلف است، در مرورگر خود "تالارگفتگو گلف" را تايپ كنيد. نتيجه بدست آمده ليستي از تالارهاي گفتگوي فعال گلف مي باشد. به طور متناوب در ميان آن ليست تعدادي آدرس url نيز براي دريافت اطلاعات مشابه خواهيد يافت.

وب سايتي با نام “big-boards.com” وجود دارد كه در حال حاضر بزرگترين فهرستي از دايركتوري هاي تالار گفتگو در اينترنت را به شما ارائه مي كند. و يا مي توانيد از “board123.com/forum_directory.php” كه البته داراي دايركتوري كمتري نسبت به آدرس اول مي باشد، اما داراي بعضي دايركتوري هايي است كه در اولي موجود نيست، استفاده نماييد.

هنگامي كه شما تعدادي از اين تالارهاي گفتگوي مورد نظر خود را انتخاب مي نماييد، نياز به دريافت قوانين آنها و پيروي از آن را داريد. برخي از اين تالارهاي گفتگو، لينك نمي پذيرند و برخي ديگر، لينكهاي شما را قبول مي كنند اما ممكن است لينكهاي تبليغاتي و تجاري شما را نپذيرند. بنابراين در ابتداي امر توجه به قوانين اين انجمن ها بسيار حياتي و مهم بوده و در غير اين صورت پس از مدت زمان كمي لينك شما توسط اين تالارها مسدود خواهد شد.

هنگامي كه تالار گفتگو اجازه ارسال لينك تبليغاتي شما به تالار خود را داد؛ حالا وقت پست كردن آن مي باشد! درست از زمان شروع، از پست پيغامهاي معنا دار و مرتبط خود اطمينان حاصل فرماييد. اهداف خود را مانند يك متخصص تنظيم نموده و سعي كنيد با ارسال مقالات سودمند و ليست سپاسگذاري افراد، به گروه خود اعتبار بيشتري بدهيد. هنگامي كه شما تنها يك بار شهرت خوبي در تالارگفتگو براي خود ايجاد نماييد و حدوداً يك تا دو هفته به نوشته هاي خود به طور منظم ادامه دهيد، مي توانيد تبليغات خود را در تالار گفتگو آغاز نماييد.

اگر از طرف تالار گفتگو مجاز شناخته شديد با استفاده از مجموعه اي از رنگه، كلمات و نمادها در لينك خود، توجه افراد را به خود جلب نماييد. لينك مورد نظر خود را به محصولات وابسته و سيستم پاسخ گويي خودكار كه به صورت هدفمند آدرس ايميل ها را دريافت مي كند، پيوند دهيد.

تمامي اين مراحل را در تمامي انجمن هاي مرتبط تكرار نموده تا به زودي توسط افراد كشف شويد. اما قبل از آن از بالا بودن ميزان ترافيك آن تالارهاي گفتگو و استفاده مداوم توسط مخاطبان خاص كه مرتبط با اهداف شما هستند، اطمينان حاصل فرماييد. زيرا تمامي اين انجمن ها از يك كيفيت برخوردار نبوده و مانند هم نيستند. همچنين احتمالاً تمايلي نداريد كه وقت خود را در تالارهايي كه در جلب توجه افراد بسيار منفعل بوده، صرف نماييد.

به خاطر داشته باشيد براي فايل لينك خود در تالارهاي گفتگو از فايل يادآوري استفاده نماييد. با اين روش كه به طور قابل توجهي سريعتر از روشهاي ديگر بازدهي دارد، توجه افراد را براي كليك بر روي لينك خود جلب خواهيد كرد.

 

اطلاعات لازم براي راه اندازي يك وب سايت بهينه

اطلاعات لازم براي راه اندازي يك وب سايت بهينه چيست؟

در دنياي امروز  با الكترونيكي شدن جهان و گسترش اينترنت در سطح دنيا و افزايش بازديدكنندگان هر سازمان، شركت و حتي شخص نياز به داشتن فضايي اختصاصي بر روي اينترنت را احساس مي كند.

در واقع وب سايت صفحه هاي اختصاصي بر روي اينترنت مي باشد كه مجموعه اي از فايل هاي متني، تصويري و صوتي را در بر ميگيرد و اطلاعات را در كل جهان در اختيار كاربران قرار مي دهند.

براي راه اندازي يك سايت شما به چند نكته مهم در ابتداي كار نيازمند هستيد :

1- انتخاب نام مناسب براي سايت خود و ثبت نام سايت (دامنه)
2- گرفتن فضاي كافي براي قرار دادن اطلاعات خود در شبكه جهاني اينترنت‌ (هاست)
3- گرافيك سايت و طراحي قالب مورد نظر براي صفحات سايت خود
4- طراحي انيميشن و فايلهاي متحرك براي بنر و صفحات داخلي
5- برنامه نويسي صفحات
6- طراحي بانك اطلاعاتي (در صورت نياز)

پس از انجام مراحل فوق، شما بايد فايل هاي طراحي شده را بر روي فضاي خريداري شده براي سايت خود بارگذاري نماييد.

انواع سايت ها:
به طور كلي در مبحث طراحي سايت دو نوع سايت داريم:
1- سايت هاي استاتيك يا ثابت
2- سايت هاي دايناميك يا پويا

سايت هاي استاتيك:
سايت هايي هستند كه تنها حالت اطلاع رساني دارند و ارتباط آنها با كاربران يك طرفه و از طرف سايت مي باشد. خواص اين سايت ها عبارتند از:


فضاي كم

گرافيك و ظاهر بسيار زيبايي

هزينه تمديد قرارداد ساليانه بسيار پايين زيرا فضاي كمي نياز دارند

هزينه طراحي آنها نيز نسبت به سايت هاي دايناميك كمتر است


سايت هاي فلش نيز از نوع وبسايت هاي ثابت هستند.

اين سايت ها براي سازمان ها، شركت ها و افرادي مفيد است كه اطلاعات آنها نياز به، به روزرساني نداشته باشد و اطلاعاتشان ماهانه يا سالانه تغيير كند. زيرا تغييرات آنها نياز به شخصي دارد كه با طراحي سايت و زبان هاي برنامه نويسي آشنايي داشته باشد.

سايت هاي دايناميك:
سايت هايي هستند كه داراي مديريت محتوا (CMS (Content Management System اند. امكان مديريت نوشته ها و گرافيك سايت را به كاربر مي دهد. خواص اين سايت ها به عبارتند از:


فضاي نسبتا زيادي

گرافيك و ظاهر با كيفيت به نسبت پايين تر از سايت هاي ثابت

كارايي بالا

امكان تغيير در اطلاعات و گرافيك توسط دارنده سايت

مديريت كابران و تعيين سطوح دسترسي در كل سايت به صورت جامع توسط سيستم

براي توسعه اطلاعاتي در CMS نياز به تغييرات بنيادي نيست در نتيجه هزينه اي ندارد

تمامي صفحات جديد برپايه پيش فرض هايي كه از قبل تعريف شده اند ايجاد ميگردند

تمامي لينك ها به طور خودكار به روز رساني مي شوند

جستجو در محتوا سايت سريع و كارا است


اين سايت ها براي افراد، سازمان ها و يا شركت هايي هستند كه نياز به تغيير اطلاعات و به روز رساني سايت به صورت روزانه، هفتگي و يا ماهيانه دارند. زيرا مديريت محتواي سايت بسيار آسان است و نياز به شخصي كه آشنا با طراحي و برنامه نويسي سايت است ندارد و هر شخصي مي تواند به راحتي از ان استفاده نمايد.

در واقع سيستم مديريت محتوا اين امكان را به افراد مي دهد تا بدون داشتن اطلاعات فني و تخصصي در زمينه طراحي وب بتوانند به راحتي كنترل اطلاعات، محتوا، چيدمان و... سايت خود را شخصا انجام دهند.

5 نكته كه بايد در سايت هاي تجاري رعايت شود

5 عنصر اصلي و ضروري كه هر وب سايت تجاري در طراحي سايت بايد استفاده نمايد

اگرچه صاحبان كسب و كار و بازاريابان، اهميت داشتن يك وب سايت براي تجارت خود را درك كرده و به رسميت شناخته اند؛ اما هنوز طراحي و ساخت اين وب سايتها مشكل بزرگي براي آنها محصوب مي شود. در اغلب موارد وب سايت بايد داراي بروشور آنلاين باشد، چيزي است كه اغلب كسب و كارها دارند. و نتيجه آن در نهايت، بازگشت سرمايه گذاري كه بسيار ضعيف بوده و اغلب مقدار زيادي از اين سرمايه در وب سايت خرج مي شود.

در اينجا پنج عنصر ضروري كه هر وب سايت تجاري بايد داشته باشد ارائه مي شود.

فرم ثبت نام
اگر از درصد كمي از افراد جزئيات اطلاعات آنها را دريافت نموده ايد كه واقعاً‌ درخواست داشته و نياز به خدمات شما بوده اند؛‌ در واقع ديگر داشتن صدها و يا هزاران بازديد كننده براي وب سايت شما در هر ماه فايده اي نخواهد داشت. آنچه شما نياز داريد ارائه فرم ثبت نام به صورت رايگان (گزارش رايگان علاقمندي ها به بازديدكنندگان) خبرنامه و چيزهايي مشابه آن ميباشد. به اين ترتيب شما قادر به دريافت جزئيات اطلاعات( نام و آدرس ايميل) از بازديدكنندگان در سايت خود مانند ليست نظرات و ايده ها مي باشيد.

اطلاعات تماس كاملاً قابل مشاهده
هدف وب سايت تجاري شما به طور كلي تشويق و تامين درخواست بازديدكنندگان كه در نهايت منجر به فروش ميشود مي باشد. از اين رو ضروري است كه اطلاعات تماس شركت شما در وب سايت كاملا واضح در هر صفحه وب مشخص باشد. در حالت مطلوب بايد جزئيات تماس در بالاي صفحه header قرار بگيرد، همچنين تا حد امكان اطلاعات تماس از جمله (تلفن-فكس-ايميل و مسنجر) نيز در وب سايت خود ارائه دهيد.

صفحه اختصاصي فروش
اين يك موضوع كمي با تزوير همراه مي باشد ، البته بستگي به نوع كسب و كار شما هم خواهد داشت . در حالت مناسب بايد سعي كنيد يك صفحه مجزا براي هر محصول و يا خدمات و يا گروه خدمات و محصولات داشته باشيد. اين كار به شما اجازه خواهد داد تا در مورد بازار هر محصول و مزاياي آن، ويژگي ها و هدف خاص خود تمركز نماييد. اين امر به شما آزادي عمل در ارائه اطلاعات گسترده در مورد هر محصول يا خدمات داده و كاملاً با ارائه صرفاً نام و شمارهء مدل محصول مخالف مي باشد. علاوه بر اين مطالب اضافي از لحاظ سئو براي موتورهاي جستجو كمك به سزايي خواهد داشت.

نظرات
چرا هر كسي كه از وب سايت شما ديدن مي كند بايد به آنچه شما دربارهء خود گفته ايد اعتماد نمايد؟ از اين رو عاقلانه است در هر يك از صفحات فروش و يا صفحهء محصولات از گزينهء "ارسال نظرات" استفاده نمائيد. بهترين حالت قرار دادن گزينهء "ارسال نظرات" براي هر يك از محصولات و يا خدمات در صفحهء مربوطه مي باشد.

من معمولاً توصيه مي كنم آنرا در قسمت پايين ستون سمت راست صفحه قرار بدهيد ، كه البته همه اين موارد بستگي به طرح صفحه وب سايت شما خواهد داشت .

بلاگ
ممكن است فكر كنيد وبلاگ نويسي بيهوده و عجيب مي باشد. ويا اينكه فكر كنيد فقط نسل جديد و افراد اهل هنر و خلاق از اين روش استفاده مي نمايند، سخت در اشتباه هستيد.

راه اندازي يك وبلاگ به شما اجازه مي دهد در مورد هر چيزي كه مرتبط با كسب و كارتان مي باشد بنويسيد. به طور مثال: محصولات و خدمات جديد، اتفاقات و اخبار جديد و نظرات و ديدگاه ها.... مطمئن شويد از قابليت گزينه "اشتراك" در صفحهء وبلاگ خود استفاده نمائيد، همچنين مي توانيد پايگاهي از نظرات در آنجا بسازيد.

وبلاگ نويسي به سئو نيز به وسيله اضافه كردن مطالب جديد، ايجاد محتواي اصلي در وب سايت كه مورد توجه گوگل مي باشد، كمك خواهد كرد.

به عنوان پاداش براي اين مطلب، پيشنهاد مي كنم از تجزيه و تحليل و بررسي برنامه، مانند گوگل آناليز( كه رايگان است) براي پيگيري اتفاقاتي كه در وب سايت شما مي افتد و ارزيابي اين كه از كجا و چه مقدار ترافيك ( بازديدكننده) براي شما ارسال مي شود. مانند بقيه مسائل كه تعهد به يادگيري موضوع در ؛ بازاريابي اينترنت، توجه به روند جديد براي بهره مندي از مزاياي كسب و كار در وب سايت است، ضروري مي باشد.

ارتقاء سطح ترافيك وب سايت با استفاده از بهينه سازي سايت

ارتقاء سطح ترافيك وب سايت با استفاده از بهينه سازي سايت

 

 

 

افزايش ترافيك وب سايت به شدت متكي به بهينه سازي سايت مي باشد. اين روزها براي افزايش ترافيك كارهايي فراتر از قبيل تبليغات در سايتهاي مختلف و يا داشتن گرافيك بالا و اطلاعات مضاعف در صفحهء ‌وب بايد انجام داد. در واقع شما به دانستن تكنيكهايي كه قادر به جلب توجه افراد و هدايت آنها به سمت وب سايت شما براي عرضه خدمات هستند نياز داريد.

همچنين غير از تنظيمات ظاهر وب سايت، نياز به انجام برخي تنظيمات درسورس برنامه وب سايت شما مي باشد كه البته بازديدكنندگان معمولي قادر به ديدن آنها نيستند.

بهينه سازي وب سايت شما، يكي از مهمترين نكته هايي است كه براي حفظ ترافيك وب سايت شما بسيار ضروري مي باشد. بهينه سازي موتورهاي جستجو كه به نام سئو شناخته شده، راهي است براي بهينه سازي مطالب كه نه تنها بازديدكننده را جذب خواندن مطالب و بازگشت مجدد آنها كرده، بلكه راهي براي بدست آوردن نتايح بهتر در ديگر موتورهاي جستجو مي باشد.

اينترنت در اين روزهايي كه دنياي اينترنت گسترش بسيار زيادي پيدا كرده است و كاربران خيلي زيادي به آننياز اساسي و حياتي پيدا كرده اند  به شدت وابسته به موتورهاي جستجوي مختلف مي باشند ، همانطور كه افراد براي دريافت اطلاعات مورد نياز خود عموماً از آن استفاده مي نمايند. اين موتورهاي جستجو به نوعي عمل مي كنند كه نزديكترين اطلاعاتي كه همخوان با خواستهء شخص و كلمهء تايپ شده در سايت است را پيدا ميكند. بسياري از اين جستجوگرها براي تسريع در شناسايي موارد مشابه، از كليد واژه ها استفاده كرده و به نوبه خود در بالا بردن نتايج بدست آمده كمك به سزايي دارند. به دليل اينكه موتورهاي جستجو براي خود كسب و كار دارند، حتماً ‌بايد از درستي نتيجه جستجو، براي كاربران خود مطمئن شوند.به همين دليل شما ملزم به اجرا و استفاده از استراتژي سئو هستيد. زيرا كه موتورهاي جستجو قوانين سختگيرانه اي در اين مورد دارند.

استفاده از bookmark هاي شبكه هاي اجتماعي روش ديگري براي بالا بردن ميزان بازديد از وب سايت شما شده و مسلماً تعداد بازديدكنندگان مكرراً رو به افزايش خواهد بود. در واقع آنچه در اين مورد حياتي به نظر مي رسد ظاهر وب سايت شما در اين شبكه هاي اجتماعي مي باشد. هنگامي كه سايت شما در شبكه هاي اجتماعي bookmark شد و در ميان شبكه هاي مختلف اجتماعي به رسميت شناخته شد؛ كمپين تبليغاتي شما مي تواند در دسترس بينندگان بيشتري قرار گيرد.

ساخت لينك مورد ديگري است كه شما بايد از آن استفاده نماييد.در اينجا ممكن است نياز به جعل همكاري با وب سايتهاي ديگر بوده به طوري كه بعضي از كلمات كليدي استفاده شده توسط ديگر سايتها مي تواند به هر يك از صفحات وب شما پيوند داده شود.

دايركتوري هاي آنلاين نيز بسيار مفيد بوده و مي توانند راهكارهاي رايگان و آسان براي ساخت لينك ها به شما ارائه دهند. دايركتوري هاي مقاله هم مكان مناسبي براي شروع و ساخت لينكها براي وب سايت شما مي باشد.

چه طور بعد از طراحي سايت،مشكلات آن را بر طرف كنيم؟

چه طور بعد از طراحي سايت،مشكلات آن را بر طرف كنيم؟  

بسياري از وب سايت ها به دليل نداشتن طراحي اصولي و درست و حسابي ، مشكلاتي را دارند  كه بر رتبه بندي سايت تأثير بسيار منفي و بدي خواهد گذاشت . در اين مقاله قصد داريم درمورد اين كه چطور نكات و مشكلات سايت را بررسي و آن ها را درست كنيم صحبت كنيم تا شما نيز از آن  استفاده كنيد و اميد است از ان راضي بوده و نظرات خود را با ما در ميان بگذاريد .

 

 

 

 1 مسير يابي آسان

در طراحي سايت خود نوار ابزاري با امكان مسيريابي آسان ايجاد كنيد. اين نوار ابزار بايد در جايي از صفحه قرار بگيرد كه ارتباط خوبي با كاربر برقرار كند. به عنوان مثال اكثر كاربران انتظار دارند كه اين نوار ابزار را در قسمت بالا وب سايت ببينند، زيرا معمولاً در آن جا قرار دارد. قرار دادن اين نوار ابزار در بالاي سايت، باعث مي شود كه كاربران، احساس آشنا بودن با سايت داشته باشند و مسيريابي را براي آن ها تسهيل مي سازد. اين را هرگز فراموش نكنيد كه در اين نوار ابزارِ مسيريابي، لينكي به صفحه اصلي وب سايت قرار دهيد.

2 خوانايي متن

در طراحي سايت، خوانايي متن هاي داخل صفحات را براي مطالعه افزايش دهيد. از استفاده متن هاي طولاني و بلند اجتناب كنيد و پاراگراف هاي بلند را به قسمت هاي كوچك تقسيم كنيد.

يك نكته كليدي را در متن خود انتخاب كنيد و هدينگ و يا سر عنوان و زير عنوان آن صفحه را بر اساس آن بنويسيد. فقط از يك يا دو نوع فونت استفاده كنيد. به عنوان مثال براي سر عنوان و زير عنوان از يك فونت و براي متن از يك فونت ديگر استفاده كنيد. كلمات كليدي را با Bold كردن و يا استفاده از رنگ ديگر، برجسته كنيد. در انتخاب رنگ ها در طراحي سايت، بسيار دقت كنيد. از رنگ هايي كه جزوي از رنگ هاي رنگين كمان مي باشد مثل زرد يا صورتي، استفاده نكنيد. اگر در پشت زمينه از رنگ هاي سفيد يا سياه استفاده كنيد ظاهر خوبي نخواهد داشت و نماي وب سايت را از بين خواهد برد.

3 سرعت

كاربران اينترنت بعد از 5 ثانيه صبر كردن و لود نشدن صفحه سايت، صبر خود را از دست مي دهند. زيرا مي خواهند سريع تر ارتباط بر قرار كنند. پس طراحي سايت خود را سبك و روان انجام دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه صفحات شما تا حد امكان سريع لود شود. گرافيك هاي غير ضروري مثل گرافيك هاي فلش را از سايت خود حذف كنيد. شما بايد بر بازديدكنندگان خود، به سرعت تأثير بگذاريد تا از صفحه خارج نشوند و اولين تأثيري كه مي توانيد بر آن ها بگذاريد، لود شدن سريع صفحه مي باشد.

در بالا مواردي ساده اما مهم در طراحي سايت را به شما آموزش داديم تا با استفاده از آن ها بتوانيد مشكلات طراحي سايت خود را بر طرف كنيد و از داشتن سايتي با طراحي مناسب بهره مند شويد. به اميد آن كه اين موارد در بهبود مشكلات، تأثيرگذار باشد. در قسمت بعدي اين مقاله، منتظر نكات مهم ديگري باشيد.

به چه سايت هاي وب دويي مي گويند؟

وب 2 چيست؟ - به چه سايت هاي وب دويي مي گويند؟

"وب ۲" چيست؟
با گسترش اينترنت در سطح جهان و بالا رفتن كاربران و استفاده كنندگان اينترنت، نسل جديدي از وب به وجود آمد به نام "وب2" كه جذاب تر، آسان تر و كاربردي تر مي باشد.

"وب ۲" در واقع پديده‌اي مي باشد كه اطلاعات را بين كاربران فراهم خواهند كرد، يا به آنها اجازه توليد يا دستكاري در اطلاعات را مي‌دهند، معمولا " وب ۲ " تلقي مي‌شوند.

درواقع مفهوم وب2 به اين معنا مي باشد كه با گسترش اينترنت و افزايش كاربران، ديگر كاربران تنها به خواندن اطلاعات اكتفا نمي كردند بلكه به نوشتن و تبادل اطلاعات با كاربران مختلف نيز علاقه مند بودن و بدين ترتيب مبحث وب2 در اينترنت و طراحي سايت مطرح شد.

به چه سايت هاي وب دويي مي گويند؟
براي سايتهاي وب2 قصد داريم ويژگيهايي را براي شما تعريف و آن هارا معرفي كنيم و سايت هايي كه داراي اين ويژگي ها باشند را جزو سايتهاي وب دويي قرار داد.


با ذكر چند مثال و مقايسه سايت هاي وب 1 و وب2 به بررسي ويژگي هاي وب 2 خواهيم پردازيم:

1- نت‌اسكيپ نماد يك سايت وب1 مي باشد. در مقابل گوگل نماد شاخص وب2 است. نت‌اسكيپ با ارائه يك نرم‌افزار مرورگر قصد داشت مقدمات فروش محصولات مربوط به سرورهاي پربها را فراهم نمايد. در مقابل شركت گوگل روي برنامه‌هاي تحت وب فعاليت مي‌كرد. گوگل در واقع يك پايگاه داده تخصصي است. محصولات اين شركت به صورت بسته‌هاي نرم افزاري فروخته نمي‌شوند ،بلكه به صورت سرويس‌هاي آنلاين ارائه مي‌گردند، كه مشتريان به صورت مستقيم يا غيرمستقيم به آن پول مي‌دهند.

2- تقاوت سايت Double Click و Google Ad Sense: سايت Double Click عقيده داشت كه آگهي‌دهندگان داراي اختيار هستند نه بازديدكنندگان، در مقابل سايت گوگل نظر بازديدكنندگان برايش از اهميت بالاتري برخوردار بود. در سايت گوگل به جاي استفاده از تبليغات بنري از تبليغات متني كه ساده تر و قابل فهم تر است استفاده مي كند. در مقابل سايت Double Click از تبليغات بنري و آگهي‌هاي Pop-up كه آزاردهنده هستند از ديد بازديدكنندگان استفاده مي كرد.

3- در وب1، سايت ها دايركتوري هايي را كه پديد مي آوردند براساس نظر و سليقه تعداد محدود مسئول بود در مقابل در وب2 سايتها دايركتوري هاي را با نظر كاربران خود گردآوري مي كنند به عبارتي محيطي را فراهم كرده اند كه كاربران بتوانند خود دايركتوري هايي را اضافه نمايند. معروف ترين سايت در اين زمينه ويكي پديا مي باشد كه همه كاربرانش را نويسنده بزرگترين دانش نامه آنلاين جهان كرده است.

4- وبلاگ ها نيز يكي ديگر از وب سايت هايي مي باشند كه از وب2 استفاده مي كنند.

5- Feed و RSS: وسيله‌اي براي انتشار همزمان و ساده اطلاعات مي باشند. از طريق آن كاربران مي‌توانند به جاي مشاهده و مراجعه ساده به صفحات اينترنتي ، مشترك آنها شوند و با به روز‌رساني يك صفحه، از آخرين تغييرات آن آگاه شوند.

6- در وب2 ، ديگر محدوديت سخت افزاري مطرح نيست بلكه مي‌كوشد همه اسباب و لوازم الكترونيكي را به هم متصل كند. گوشي‌هاي موبايل، تلويزيون‌هاي اينترنتي و دوربين‌هاي ديجيتالي و... در دنياي وب2 مي‌توانند بدون واسطه با اينترنت ارتباط برقرار كنند، داده بگيرند و خود بر غناي محتواي آن بيفزايند.

با توجه به مطالب فوق مي توان نتيجه گرفت كه وب2 يعني مشاركت همگاني در توليد، ارائه و پردازش اطلاعات.

افزايش فروش محصولات از طريق بهينه سازي براي موتور هاي جست و جو

افزايش فروش محصولات از طريق بهينه سازي موتورهاي جستجو

 

 

 

 

در بهينه سازي موتورهاي جستجو پيچيدگي هاي زيادي وجود دارد، اما مسئله مهم اين است كه بسياري از افراد در همان مراحل اوليه دچار مشكل مي شوند و به مراحل پيچيده نمي رسند.

در زير به توضيح اصلاحاتي كه بايد در بهينه سازي موتورهاي جستجو انجام شود، مي پردازيم:

شناخت مشتريان

واضح نبودن بازار هدف و محصولات ارائه شده يك كسب و كار سبب از بين رفتن وضوح در بازاريابي شده و باعث مي شود مشترياني را جذب كنيد كه مناسب كسب و كار شما نيستند؛ همچنين در تبديل ترافيك به مشتريان هم به مشكل خواهيد خورد.

استراتژي بهينه سازي موتورهاي جستجو بايد بر پايه يك تصوير واضح از مشتريان ايده آل شما و اين كه چه كاري ميتوانيد براي آنها انجام دهيد، باشد.

آيا صفحات شما منظم است؟

از هر كلمه كليدي در هر صفحه اي استفاده نكنيد. براي هر كلمه كليدي خاصي صفحه خاص خود را بسازيد. يعني براي هر يك از خدمات و محصولاتي كه عرضه مي كنيد صفحه خاص خودش را ايجاد كنيد؛ بايد از تنظيم بودن صفحات خود مطمئن باشيد به اين معني كه تمامي مؤلفه هاي صفحات اعم از عنوان، URL، محتوا و . . . با كلمات كليدي شما متناسب بوده و بازتابي از آن ها باشد.

جستجو شما ممكن است آن طور كه بايد به نظر نرسد.

ممكن است در كسب و كار شما اصطلاحاتي وجود داشته باشد كه شما از روي تخصص خود از آن ها استفاده مي كنيد و با آنها كاملاً آشنايي داريد. اما چشم اندازي كه از سايت شما وجود دارد ممكن است آن عبارات را به خوبي انتقال ندهد. اما آيا همه افراد از اين عبارات آگاهي دارند و با آنها آشنا هستند؟ اگر بخواهند در موتورهاي جستجو به دنبال شما بگردند و شما را در نتايج بيابند با چه عبارتي شما را جستجو كنند؟

يكي از اساسي ترين مسائل در بهينه سازي موتورهاي جستجو آن است كه:

براي اين كه بتوانيد تعداد بازديدكنندگاني را كه از طريق جستجو به سايت شما مي آيند، افزايش دهيد بايد از محبوبترين و رايج ترين كلمات كليدي مرتبط با محصولات و خدمات خود استفاده كنيد. به كلماتي كه از زبان مشتريان تان در رابطه با كار خود مي شنويد دقت كنيد و آنها را در كلمات كليدي به كار ببريد. كلمات كليدي در بهينه سازي سايت ها بسيار اهميت دارند و نقش كليدي را ايفا مي كنند.

كيفيت، نه كميت

بهينه سازي سايت فقط به خاطر مقدار ترافيك دريافتي نيست، بلكه موضوع اصلي بر سر كيفيت آن است. در صورتي كه شما به جاي مقدار زياد ترافيك، به ترافيك مشتريان مورد هدف خود اهميت داده و بر روي آن تمركز كنيد و آن را اساس و پايه فعاليت خود سازيد، كسب و كاري بسيار با دوام تر خواهيد داشت؛ پس عبارات كليدي بلند را هم در نظر داشته باشيد. هر چند ممكن است كه تعداد كم و سطح پاييني از ترافيك را به سايت شما روانه سازد اما اين ترافيك، خاص سايت و زمينه كاري شما خواهد بود و بر روي نوع كسب و كار شما متمركز است.

صفحات مرتبط با جستجو

صفحه اصلي سايت، هميشه مرتبط ترين و بهترين جايي نيست كه بازديدكنندگان بتوانند از آنجا به سايت وارد شوند. با استفاده از گزارش هاي تحليلي گوگل مي توانيد دريابيد كه آيا مشتريان شما به صفحه مناسب با جستجويشان وارد مي شوند يا خير. اگر نه، بايد به فكر بهينه سازي مجدد صفحات باشيد.

سئو برون سايتي (Off-Site SEO)

سئو برون سايتي يا Off-Site از اهيمت ويژه اي برخوردار است (به خصوص در عبارات كليدي رقابتي) البته فراموش نكنيد كه قبل از آن، مرحله اول را به خوبي انجام داده باشيد.

سئو Off-Site شامل مجموعه فعاليت هايي است كه از بيرون براي اعتبار بخشي يك وب سايت انجام مي شود. تمام كارهايي كه باعث مي شود گوگل بيشتر به وب سايت شما و محتواي آن اعتماد كند و در نتيجه امتياز بيشتري به آن بدهد.

لينك سازي اصلي ترين فعاليتي است كه در اين راستا انجام مي شود. به زبان ساده هر لينك خارجي از ساير وب سايت ها به وب سايت شما يك راي محسوب مي شود كه به آن اصطلاحا بك لينك مي گويند. هر چه تعداد راي هاي شما بيشتر باشد رتبه بهتري خواهيد داشت. البته همه راي ها ارزش يكساني ندارند. شايد يك لينك كاملا بي اثر باشد، شايد يك لينك از يك وب سايت معتبر ارزش بيشتري از صدها لينك از وب سايت هاي كم اعتبارتر داشته باشند. در عين حال ممكن است يك لينك اثر منفي نيز داشته باشد. به طور خلاصه هرچه وب سايتي كه به شما لينك مي دهد مرتبط تر و معتبرتر باشد ارزش راي آن بيشتر خواهد بود.البته لينك سازي پروسه ساده اي نيست و شامل فاكتورهاي زيادي است كه در مقالات بعدي به تفضيل توضيح داده خواهند شد.ابعاد اجرائي درگير در فرآيند سئو(SEO)

روش هاي مختلف سئو

اين روزها افراد زيادي ادعا مي كنند كه مي توانند وب سايت شما را در كلمات كليدي رقابتي به بالاترين رتبه برسانند، اما استراتژي و روش هر كدام متفاوت است و نتيجه بخش بودن آن بسته به دانش، تجربه و بودجه تيمي است كه فرآيند سئو را انجام ميدهند؛ روش هاي مختلف سئو به سه دسته كلي تقسيم مي شوند:

سئو كلاه سفيد:

همانطور كه پيشتر گفته شد از نظر گوگل (يا هر موتور جستجو ديگري) يك وب سايت بايد محتواي با ارزش و اعتبار بالايي داشته باشد تا بتواند رتبه ي بالايي كسب كند. گوگل معتقد است وب سايتي كه محتواي با ارزشي داشته باشد به مرور زمان و به صورت طبيعي لينك هاي زيادي از وب سايت هاي مختلف دريافت خواهد كرد و در نتيجه رتبه آن بهبود مي يابد. در حقيقت در سئو كلاه سفيد (White Hat SEO)، لينك سازي به صورتي طبيعي ست كه صرفا به واسطه محتواي ارزشمند آن به دست مي آيد.

سئو كلاه سياه:

به زبان ساده اعتبار بخشي جعلي به يك وب سايت از نظر گوگل كاري غيرقانوني بوده و افرادي كه سعي كنند با روش هاي اسپم و جعلي براي يك وب سايت لينك بسازند توسط گوگل جريمه خواهند شد. سئو كلاه سياه (Black Hat SEO) داراي تكنيك هاي پيچيده تري نيز هست كه شايد توسط گوگل قابل شناسايي نباشند ولي اين موضوع را به ياد داشته باشيد كه گوگل روز به روز هوشمندتر و فريب دادنش هم سخت تر مي شود!

منبع : سئو در مشهد