پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

چه طور بعد از طراحي سايت،مشكلات آن را بر طرف كنيم؟

چه طور بعد از طراحي سايت،مشكلات آن را بر طرف كنيم؟  

بسياري از وب سايت ها به دليل نداشتن طراحي اصولي و درست و حسابي ، مشكلاتي را دارند  كه بر رتبه بندي سايت تأثير بسيار منفي و بدي خواهد گذاشت . در اين مقاله قصد داريم درمورد اين كه چطور نكات و مشكلات سايت را بررسي و آن ها را درست كنيم صحبت كنيم تا شما نيز از آن  استفاده كنيد و اميد است از ان راضي بوده و نظرات خود را با ما در ميان بگذاريد .

 

 

 

 1 مسير يابي آسان

در طراحي سايت خود نوار ابزاري با امكان مسيريابي آسان ايجاد كنيد. اين نوار ابزار بايد در جايي از صفحه قرار بگيرد كه ارتباط خوبي با كاربر برقرار كند. به عنوان مثال اكثر كاربران انتظار دارند كه اين نوار ابزار را در قسمت بالا وب سايت ببينند، زيرا معمولاً در آن جا قرار دارد. قرار دادن اين نوار ابزار در بالاي سايت، باعث مي شود كه كاربران، احساس آشنا بودن با سايت داشته باشند و مسيريابي را براي آن ها تسهيل مي سازد. اين را هرگز فراموش نكنيد كه در اين نوار ابزارِ مسيريابي، لينكي به صفحه اصلي وب سايت قرار دهيد.

2 خوانايي متن

در طراحي سايت، خوانايي متن هاي داخل صفحات را براي مطالعه افزايش دهيد. از استفاده متن هاي طولاني و بلند اجتناب كنيد و پاراگراف هاي بلند را به قسمت هاي كوچك تقسيم كنيد.

يك نكته كليدي را در متن خود انتخاب كنيد و هدينگ و يا سر عنوان و زير عنوان آن صفحه را بر اساس آن بنويسيد. فقط از يك يا دو نوع فونت استفاده كنيد. به عنوان مثال براي سر عنوان و زير عنوان از يك فونت و براي متن از يك فونت ديگر استفاده كنيد. كلمات كليدي را با Bold كردن و يا استفاده از رنگ ديگر، برجسته كنيد. در انتخاب رنگ ها در طراحي سايت، بسيار دقت كنيد. از رنگ هايي كه جزوي از رنگ هاي رنگين كمان مي باشد مثل زرد يا صورتي، استفاده نكنيد. اگر در پشت زمينه از رنگ هاي سفيد يا سياه استفاده كنيد ظاهر خوبي نخواهد داشت و نماي وب سايت را از بين خواهد برد.

3 سرعت

كاربران اينترنت بعد از 5 ثانيه صبر كردن و لود نشدن صفحه سايت، صبر خود را از دست مي دهند. زيرا مي خواهند سريع تر ارتباط بر قرار كنند. پس طراحي سايت خود را سبك و روان انجام دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه صفحات شما تا حد امكان سريع لود شود. گرافيك هاي غير ضروري مثل گرافيك هاي فلش را از سايت خود حذف كنيد. شما بايد بر بازديدكنندگان خود، به سرعت تأثير بگذاريد تا از صفحه خارج نشوند و اولين تأثيري كه مي توانيد بر آن ها بگذاريد، لود شدن سريع صفحه مي باشد.

در بالا مواردي ساده اما مهم در طراحي سايت را به شما آموزش داديم تا با استفاده از آن ها بتوانيد مشكلات طراحي سايت خود را بر طرف كنيد و از داشتن سايتي با طراحي مناسب بهره مند شويد. به اميد آن كه اين موارد در بهبود مشكلات، تأثيرگذار باشد. در قسمت بعدي اين مقاله، منتظر نكات مهم ديگري باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.