آرشیو آبان ماه 1399

آموزش طراحي سايت

یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۱

۴ استراتژي طراحي سايت , براي ايجاد روش call to action

۴ استراتژي طراحي سايت , براي ايجاد روش call to action :

 



جان بوينت, روزنامه نگار و مشاور و سرمايه گذار رسانه هاي ديجيتال :
در دنيايي كه انجام كارها بصورت مستقل و توسط خود اشخاص انجام مي شود, بسياري از كسب و كارهاي حرفه اي, خودشان طراحي سايت را انجام مي دهند.
 ممكن است از سرويس هاي از پيش قالب ريزي شده همچون Wixوwordpress استفاده كنند و از ميان چندين طرح موجود يكي را براي خلق يك طراحي سايت حرفه اي,برگزينند.
كسب و كارها طرحي را برمي گزينند كه براحتي قابل بروز شدن, مطابق با لوگوهاي موجود, رنگ ها و نوشته ها باشد.
اما با اين روند, ممكن است متوجه اشتباهاتي رايج در طراحي سايت نشويد كه, موجب افت فروش مي شود. يكي از اين اشتباهات ، call to action ) CTA) است,.كه براحتي ناديده گرفته مي شود.
حل كردن اين مشكل ميتواند با ايجاد تغيير, اوضاع و ارتباط و مكالمات ميان كاربران را بهبود بخشيده و با فروش فوق العاده هر ماه هزاران دلار به ارمغان آورد. در اين جا چند مورد وجود دارد كه بايد براي اطمينان از خوب پيش رفتن call to action آن ها را مورد بررسي قرار دهيد:

تست كاربر پسند بودن :
تجربه كاربران از طراحي سايت, بصورت فزاينده اي در حال اهميت يافتن است كه دليلي براي آن وجود دارد و بسيار حائز اهميت است كه رويكرد طراحي وب سايت بايد همسو با ديدگاه مشترياني باشد كه ميخواهند از آن استفاده كنند.
مثل نمايش در موبايل و كامپيوتر و حصول اطمينان ازينكه تمامي اشكال و دكمه هاي مورد نياز, براحتي پيدا مي شوند.
يكي از تكنيك هايي كه متخصصان تجربه ي كاربر از آن استفاده مي كنند, درك مراحلي است كه كاربر براي اتخاذ تصميم از آن عبور ميكند.
 وقتيكه كاربر براي اولين بار از وب سايت شما استفاده مي كند, احتمالا بدنبال چه اطلاعاتي مي گردد؟ در سايت هاي تجارت الكترونيكي, احتمالا مشتريان بدنبال يك محصول خاص هستند, بنابراين بسيار مهم است كه هم دكمه ي سرچ و هم طبقه بندي هاي بر پايه ي گزينه هاي مرور, قابل دسترس و براحتي قابل استفاده باشد.
 آيا مشتريان مايل هستند محصولات را مورد مقايسه قرار دهند؟ در اين صورت, وب سايت شما بايد در هر فضايي كه مشتري مايل به استفاده از آن است, داراي ابزار مقايسه اي باشد كه براحتي قابل استفاده باشد. هر دكمه ي call to action, بايد متناسب با آن مرحله ي خاص از تجربه ي مشتري باشد.

 ارائه آموزش:
 سايت هاي بزرگ, يا اصطلاحا مگا سايت ها, براي هركدام از دكمه هاي call to action, از فعلي براي پاسخ به عمل كاربر استفاده مي كنند.. افعال دلالت بر عمل دارند, بنابراين: عباراتي همچون " اضافه به كارت" , "اضافه به ليست مورد علاقه" و " وارد شدن"، بازديد كننده ها را براي انجام عمل, ترغيب مي كند. در هر صفحه, براي ثبات بيشتر, call to action شما بايد در جاي ثابتي باشد, خصوصا اگر عمل CTA چيزي است كه كاربر ممكن است بخواهد در هر صفحه از وب سايت شما انجام دهد, مثل : "اضافه كردن به كارت" يا "وارسي". پك پانك پت, موسس شركت طراحي سن خوزه ايمپكبل, ميگويد: " به كاربر بگوييد چه كاري انجام دهد". "خيلي شفاف باشيد". CTA, بايد كاربر را به سمت مرحله ي عمل منطقي بعدي, برانگيزاند.

 از كنتراست بصري استفاده كنيد:
 تعيين مكان و رنگ ها, در طراحي وب سايت بسيار حائز اهميت هستند, چراكه چشم مشتري احتمالا به سمت عناصر خاصي در صفحه كشيده مي شود. CTA ها, زماني بطور قابل توجهي بهتر عمل مي كنند كه, اطراف آن فضاي سفيد داشته باشد. اگر دكمه ي فراخوان عمل در پايين صفحه قرار دارد, بايد رنگي داشته باشد كه چشم مشتري را بسمت خود كشيده و وي را ترغيب به كليك كردن مي نمايد. طراحان حرفه اي اغلب از كنتراست, براي خلق طرح هاي جذاب بصري استفاده مي كنند. همانطور كه گفته شد, كنتراست تعيين مكان عناصر متفاوت از هم, براي نمايش و جلب توجه يك آيتم است. دكمه ي فراخوان اقدام بايد بمنظور كشيده شدن چشم به آن بخش از صفحه طراحي شود. بهترين راه براي بدام انداختن توجه كاربر, ايجاد كنتراست كامل با صفحه ي پس زمينه است.

 اجتناب از در هم ريختگي:
 وب سايت ها با تلاش براي بارگذاري همه چيز در صفحه, ميتوانند, رو به سقوط پيش بروند.
اين موضوع براحتي موجب بهم ريختگي طراحي مي شود, كه ميتواند باعث گيج شدن و از بين رفتن علاقه ي بازديد كننده شود. خصوصا اين موضوع زماني صدق مي كند كه بهم ريختگي توسط چندين دكمه ي فراخوان اقدام, ايجاد شود.
از نقطه نظر تجربه ي كاربر, شما بايد تمام دكمه هاي فراخوان اقدام را در صفحه قرار داده و بپرسيد كه, كداميك اول توجه كاربر را به خود جلب مينمايد؟ آيا اين موضوع, هماني است كه شما مايليد توجه بيشتري به آن جلب شود؟ الويت ها را در نظر بگيريد و اطمينان پيدا كنيد كه بيشترين الويت ها بيشترين توجه را به خود جلب مي كنند.
 پانگ پت مي گويد: " يك صفحه را با تعداد زيادي از دكمه هاي فراخوان اقدام پر نكنيد. اين كار CTA فقط مشتري را گيج مي كند هر صفحه بايد داراي اهداف اوليه و مربوط " باشد.. در طراحي هر وب سايت تجاري, call to action، ضروري است.
با استفاده از ابزارهاي قابل دسترس امروزي, مي توانيد تعيين كنيد كه طراحي شما, از call to action , پشتيباني كرده يا با آن تداخل دارد.
 همچنين, براي تحليل وب سايت خود, ميتوانيد خيلي راحت از مشتريان وفادار خود بپرسيد كه در وب سايت شما چه چيز را دوست دارند و چه چيزي را دوست ندارند؟ مهم نيست كه چطور به آن جا مي رسيد, هدف اين است كه فراخوان اقدامي خلق كنيد كه بازديد كنندگانتان را بسرعت و به نرمي, به جايي كه دلشان ميخواهد مي رساند.

با طراحي سايت منحصر به فرد، ترافيك سايت را افزايش دهيد.

با طراحي سايت منحصر به فرد، ترافيك سايت را افزايش دهيد.

 

هدف از طراحي سايت مناسب، جذب و علاقه مند كردن مخاطبان به وب سايت شما و افزايش ترافيك سايت مي باشد. طراحي سايتي كه محتوا و عملكرد آن به اندازه جلوه هاي بصري آن جذاب است، مشتريانتان را ترغيب مي كند كه نگاه عميق تري به سايت شما داشته باشند و از آن لذت ببرند.

بهترين راه براي دستيابي به اين هدف، آن است كه تا حد امكان طراحي سايتتان را منحصر بفرد انجام دهيد. هيچ فردي دوست ندارد كه وقت خود را صرف جستجو كردن سايت هايي كند كه هيچ اطلاعات و خدمات ارزشمندي عرضه نمي كنند و بسيار معمولي و غير خاص هستند.

پس سعي كنيد تا مي توانيد از ويژگي هاي منحصر به فرد در طراحي سايت خود استفاده كنيد. به عنوان مثال بكارگيري جلوه هاي بصري محبوب و مورد علاقه كاربران، ميتواند تأثير قابل توجهي در منحصر به فرد كردن سايت، داشته باشد.

نكته قابل توجه ديگر در طراحي سايت مناسب و افزايش ترافيك سايت اين است كه:

زمينه كاري شما بايد با طراحي سايت، متناسب باشد؛ اما سنتي يا مدرن بودن آن نبايد تأثيري بر روي جذابيت سايت داشته باشد.

به عنوان مثال اگر زمينه كاري شما عرضه محصولات سنتي مي باشد، وب سايت شما نبايد طراحي قديمي داشته باشد. طراحي سايت در عين حالي كه با زمينه كاري شما متناسب است، بايد از به روز ترين و مدرن ترين خصوصيات و ويژگي هاي طراحي سايت مناسب، بهره مند باشد. به صورتي كه مشتريان شما بتوانند به راحتي به خدمات و اطلاعات مورد نيازشان دسترسي داشته و از آنها استفاده كنند.

طراحي سايت منحصر بفرد علاوه بر جلب رضايت كاربران، با ارائه راهكاري جهت فروش آنلاين كه عملكرد خوبي دارد، خريد آنلاين را تسريع بخشيده و آن را آسان تر كند.

طراحي سايت مناسب، با يكپارچه نمودن تمام قسمت هاي سايت باعث مي شود كاربران از بازديد كردن سايت شما رضايت داشته باشند. در حقيقت طراحي سايت مناسب نوعي مديريت صحيح سايت است كه ميتواند شما را به اهدافتان برساند.

پس سايت خود را طوري طراحي كنيد كه در اين شلوغي زياد  سايت هاي ديگر، بتواند خودي نشان دهد و كاربان از وجود چنين سايتي راضي باشند و حضوري برجسته داشته باشد. در اين صورت، نتيجه آن افزايش ترافيك سايت خواهد بود.

 

نقش اينفوگرافي در طراحي سايت و جذب مخاطب

نقش اينفوگرافي در طراحي سايت و جذب مخاطب

اينفوگرافيك چيست و چرا براي كاربران جذابيت دارد؟


 يكي از كارهايي كه كارآفرينان آنلاين، براي تأثيرگذاري بيشتر انجام ميدهند، طراحي وب‌سايت باقابليت‌هاي بصري بيشتر و سرشار از تصاوير و زمينه‌هاي باكيفيت است. به‌طور خلاصه، توصيه مي‌شود تا اينفوگرافيك را در بخش‌هايي كه حضور آنلاين داريد به كار بگيريد تا توجه بيشتري را به خود جذب كرده و افراد بيشتري را متوجه خود كنيد. اين به آن معني است كه آيا شما در حال طراحي سايت براي رسانه‌هاي اجتماعي هستيد و يا فقط مي‌خواهيد درحالي‌كه فعاليت‌هاي بازاريابي را انجام مي‌دهيد موجب افزايش جلب آگاهي براي نام تجاري خود و يا رسيدن به مخاطبان گسترده‌تر شويد. اينفوگرافيك يك ابزار آنلاين قدرتمند است كه بسياري از بازاريابان در حال حاضر براي ترويج سايت‌ها و كمپين‌هاي خود از آن‌ها استفاده مي‌كنند؛ كه اين قطعاً منجر به ترافيك بالاتر و بازديد دوباره افراد از سايت شما خواهد شد به همين دليل است كه تعدادي از كارآفرينان در حال پيدا كردن بهترين محتواي اينفوگرافيك براي معرفي كالا و خدمات خود هستند.

 

نتايج علمي ثابت كرده‌اند كه مغز انسان اينفوگرافي ها را دوست دارد كه البته اين بسيار واضح است. مردم عاشق رسانه‌هاي رنگارنگ هستند. علاوه بر اين، انسان‌ها جهان خود را بارنگ‌ها و چشم‌هايشان تجزيه و تحليل مي‌كنند. بنا به تحقيقات علمي، حجم اطلاعات در طي چند سال گذشته بسيار افزايش‌يافته است و اين باعث ايجاد اختلالات زيادي در مغز مي‌شود. حتي خواندن كلمات ساده ازلحاظ زماني بيشتر از ديدن تصوير طول مي‌كشد. پردازش اينفوگرافي ها بسيار ساده است و زمان خيلي كمي طول مي‌كشد تا مغز انسان اطلاعات نشان داده‌شده توسط عكس را درك كند تا اينكه چندين و چند خط دستورالعمل بخواند. اگر بخواهيم دقيق‌تر باشيم پردازش يك اينفوگرافي يك‌دهم ثانيه طول مي‌كشد. درصورتي‌كه اگر همين اطلاعات متني باشد چنين زمان كمي امكان‌پذير نيست. ازاين‌رو كه مغز انسان هميشه راه ساده‌تر را دوست دارد،  از اين پس بايد بيشتر به اينفوگرافي عادت كنيم تا متون ساده.

 

محبوبيت اينفوگرافي ها شگفت‌انگيز مي باشد . طبق آماري كه از اينفوگرافيها داريم اين گونه است كه  از سال 2007 چيزي در حدود 9000 درصد افزايش‌يافته‌اند. چنين رسانه‌هايي در طيف وسيعي از تبليغات ازجمله، آگهي‌ها و تابلوهاي تبليغاتي، تبليغات تلويزيوني، كتابچه راهنماي تجهيزات، فيلم آموزشي، طراحي‌سايت و در بسياري از مكان‌هاي ديگر استفاده مي‌شود. درواقع اگر شما نخواهيد كه از اينفوگرافي استفاده كنيد احتمال اينكه به موفقيت آنلاين دست پيدا نكنيد، بسيار زياد است. تبليغ‌كنندگان به‌خوبي از اين ابزار قدرتمند آگاه مي باشند  و از آن در بالا بردن شهرت برند و انجام فعاليت‌هاي بازاريابي استفاده خواهند كرد.

مزاياي محتواي اينفوگرافي چيست؟

مزاياي استفاده از اينفوگرافيك براي تبليغ‌كنندگان و بازاريابان كاملاً آشكار و روشن هستند. اينفوگرافي مؤثرترين راه براي انتقال پيام شما به مخاطبان است. برخلاف متون نوشتاري كه نيازمند به‌صرف زمان و تمركز هستند تا به‌دقت موردبررسي قرار بگيرند تصاوير به‌سادگي در يك‌لحظه درك مي‌شوند. در نتيجه اگر شما محتواي اينفوگرافي را براي تبليغ انتخاب كنيد، مردم آن را مي‌بينند و آن‌ها را بيشتر به ياد مي‌سپارند و پيام آن تبليغ نيز به‌سرعت دريافت مي‌شود. اين مسئله همچنين روند جديدي در بازاريابي است و قطعا ترافيك بازديد بالايي به دنبال خواهد داشت. آن‌ها زبان را تا حدي تجزيه مي‌كنند كه ديگر اهميت نخست، زبان نيست. حتي اگر كسي زبان شمارا نمي‌فهمد هنوز هم مي‌تواند آنچه در تصوير توضيح داده‌شده را درك كند. تصوير پايين بخوبي اين موضوع را نشان ميدهد. 

 

بنابراين اگر همه كاربران اين اينفوگرافي هاي دوست‌داشتني را مي پسندند، پس تنها راه درست همين است كه از آن‌ها استفاده كنيد و كارها را به كمك آن آسان نماييد.

 

فريم ورك FrameWork چيست ؟

فريم ورك FrameWork چيست ؟

 

 

 

فريم ورك FrameWork كه در اصطلاح يك چارچوب نرم افزاري گفته مي شود مجموعه اي است از كتابخانه هاي برنامه نويسي و احتمالا مجموعه اي از قوانين براي برنامه نويسان است . به عنوان مثال دات نت فريم ورك محصولي از شركت مايكروسافت است كه متشكل از هزاران كتابخانه ي كوچك به همراه قواعد و ابزارهايي براي توسعه دهندگان برنامه نويسي مختلف در آن قرار دارد .

 

يك فريم ورك FrameWork يا يك چارچوب، به برنامه نويسان كمك مي كند كدهاي كمتري را بنويسند و در زمان كمتري به بهترين نتيجه برسند. در چارچوب فريم ورك و دات نت و مشابه آن، ماشين مجازي جاوا، اين امكان قرار دارد كه برنامه نوشته شده، روي سيستم عامل هاي گوناگون به صورت يكسان عمل كند .

فريم ورك هاي برنامه نويسي

فريم ورك ها به جز نمونه هاي فوق كه به عنوان واسطه اي ميان سيستم عامل و برنامه نويس مي باشد، در انواع ديگري نيز قابل مشاهده است . برنامه نويسان فارغ از زبان برنامه نويسي كه با آن فعاليت مي كنند با فريم ورك هاي برنامه نويسي مواجه اند . اين فريم ورك ها كه مجموعه اي از كد هاي از پيش آماده، كتابخانه هاي برنامه نويسي و قوانين توسعه ي نرم افزار هستند .

به منظور طراحي سايت با زبان php فريم ورك هاي متفاوتي وجود دارد. فريم ورك هايي مثل Cake PHP, Zend, Symfony, Laraval از اين دست فريم ورك ها هستند . اين گونه فريم ورك ها به برنامه نويسان كمك خواهد كرد بسياري از كد هاي تكراري كه در اكثر برنامه ها وجود دارد و مورد نياز برنامه نويسان مي باشد را بازنويسي نكنند . همچنين با قوانين موجود در فريم ورك ها، امنيت را بهبود ميدهند ، سرعت توسعه را افزايش مي دهند و كمك مي كنند تا توسعه پذيري كد بهبود يابد .

ساختار MVC در چارچوب يا فريم ورك ها

عبارت MVC يا Model View Controllerواژه اي است كه در هنگام كار كردن با فريم ورك ها مورد استفاده قرار مي گيرد . اين عبارت يك شكل خاص از تركيب كد هاي برنامه نويسي است . در اين ساختار كد هاي برنامه به سه بخش تقسيم مي شوند . با تقسيم و طبقه بندي كدها، برنامه به صورت سه لايه مجزا از هم در مي آيد . برنامه نويسي لايه اي مزاياي بسياري دارد و در اين مقاله نمي گنجد . تنها نكته اي كه مي توان در اينجا بيان كرد اين است كه در برنامه نويسي  MVC بخش Model  كار ذخيره و بازيابي اطلاعات را بر عهده دارد و بخش View وظيفه ي نمايش اطلاعات به كاربر را بر عهده دارد و بخش Controller دريافت اطلاعات از كاربر و پردازش را بر عهده دارد .

بسياري از فريم ورك هاي برنامه نويسي شامل ابزاري به نام ORM يا Object-Relational Mapping مي باشد كه به منظور بهبود روش ارتباط با پايگاه داده است . در يك پاسخ كلي به اين سوال كه آيا استفاده از فريم ورك در برنامه نويسي خوب است يا نه؟ مي توان گفت بله به طور كلي خوب است . در كاهش زمان توسعه و افزايش قابليت توسعه پذيري مزاياي بزرگي در هنگام برنامه نويسي و طراحي سايت به شما مي روند . همچنين مي توان در مورد فريم ورك هاي تحت سيستم عامل مانند جاوا و دات نت، نوشتن به يكباره و اجرا روي چندين سيستم عامل از نظر اقتصادي بسيار پر اهميت هستند .

استفاده از فريم ورك ها به جز در مواردي خاص و براي كاربردهاي ويژه كار برد ديگري نخواهد داشت

برنامه نويسي و طراحي سايت با فريم ورك مي تواند گزينه اي هوشمندانه اي باشد  .

يك نكته مهم و كاربردي در هنگام برنامه نويسي انتخاب بهترين زبان برنامه نويسي و انتخاب صحيح فريم ورك مناسب كه به دانش و تجربه ي زيادي نيازمند است .

آينده طراحي وب سايت (Web Design) در سال 2020

آينده طراحي وب سايت (Web Design) در سال 2020

طراحي وب سايت در سال 2020

گسترش اينترنت و صفحات وب در دنياي امروز غير قابل انكار است و همه ما مي دانيم كه طراحي وب سايت روز به روز در حال گسترش است. اما آينده طراحي سايت به كجا مي رسد؟ ما بايد چه اطلاعاتي داشته باشيم و اگر مي خواهيم برنامه نويسي وب را دنبال كنيم، بايد چه انتظاراتي از سال 2020 داشته باشيم؟ اين سوالي است كه ذهن بسياري از ما را به خود درگير كرده است و از اين روي قصد داريم در ادامه شما را بيشتر با Web Design آشنا سازيم. شما مي توانيد با توجه به اطلاعاتي كه در اين زمينه ارائه مي شود، با آينده اين فرآيند در سال پيش رو بيشتر آشنا شويد و همچنين مي توانيد برنامه اي دقيق براي يادگيري و يا كسب تجربه در بازاريابي اينترنتي و ديجيتال ماركتينگ داشته باشيد كه قطعا برنامه نويسي و طراحي سايت يكي از مهمترين اهميت ها در آن به شمار مي رود. پس با ما در ادامه همراه باشيد تا بتوانيم آينده طراحي سايت در سال 2020 را مورد نقد و بررسي قرار دهيم.

 

طراحي وب سايت 2020، موبايل مهم تر است

يكي از مهمترين نكات در زمينه طراحي وب در سال 2020 را مي توان ارجح دانستن طراحي وب براي موبايل بر دستگاه هاي ديگر دانست. بايد يك وب سايت سينك براي موبايل، تبلت و كامپيوتر بسازيد تا بتوانيد در زمينه طراحي وب موفق تر باشيد. همچنين بهتر است كه به فونت ها و كلمات در طراحي توجه كنيد، اسلايدرها بايد با موبايل همخواني داشته باشند و بر اساس نرخ استفاده بالايي كه از موبايل جهت مرور صفحات وب مي شود، بهتر است كه نسخه وب اپليكيشن سايت خود را نيز داشته باشيد كه اين امر در طراحي سايت در سال 2020 اهميت بسيار زيادي را به خود جذب مي كند. بهتر است طراحان سايت اشتباهات رايج طراحي سايت براي موبايل كه ممكن است به وجود آيد را كنار بگذارند.

 

طراحي وب سايت 2020، عناصر گرافيكي، سه بعدي مي شوند

دومين نكته بسيار مهمي كه در زمينه طراحي وب سايت وجود دارد را مي توان سه بعدي شدن عناصر گرافيكي بدانيم. به طور مثال گرافيك وب سايت ها در حال بهبود مي باشد  و با توجه به قابليت هايي كه وجود دارد كه در مرورگرها روز به روز اضافه مي شوند، بايد وب سايت هايي زيباتر و كاربر پسند تر طراحي كنيد.

به همين جهت توصيه ما به شما اين است كه  در صورتي كه در سال 2020 مي خواهيد وارد عرصه وب شويد، به گرافيك اهميت بسيار زيادي دهيد و در اين زمينه اطلاعات مختلف و گوناگون را كسب كنيد. طراحي هاي سه بعدي لايه هاي مختلف و طرح هاي كوچك و بزرگ گرافيكي سه بعدي در گوشه و كنار وب سايت شما مي توانند جذاب باشند و در جذب مخاطب مي توانند بهتر از روش هاي قديمي تر عمل كنند. پس گرايش به سمت گرافيك سه بعدي در سال 2020 بيشتر شده است.

 

حذف فضاي كنار سايت

در گذشته مقداري از فضاي كنار وب سايت همواره بلااستفاده مي ماند و منوها به كاربر نمايش داده مي شدند. اين در حالي است كه در سال هاي گذشته بسياري از وب سايت هاي كوچك و بزرگ طراحي وب سايت خود را با حذف فضاي كنار سايت بهبود داده اند و صفحاتي پويا تر را به كاربران نمايش مي دهند كه مي تواند بسيار جذاب باشد. به طور كلي در صورتي كه علاقه مند به طراحي سايت هستيد و مي خواهيد وارد اين دنيا شويد، بهتر است ايده هاي جديد را دنبال كرده و بر اين اساس نسبت به طراحي سايت اقدام نماييد. اين روش مي تواند به شما كمك كند تا بهترين طراحي وب سايت را در سال 2020 داشته باشيد. با ما در ادامه همراه باشيد تا نكات تخصصي تري را در زمينه طراحي سايت در سال 2020 با شما در ميان بگذاريم.

 

CMS ها قوي تر مي شوند

پيش بيني مي شود كه در سال 2020 CMS ها قوي تر مي شوند و كساني كه علاقمند به طراحي وب سايت بدون دانش برنامه نويسي هستند مي توانند با قدرت بيشتري كار خود را در اين زمينه انجام دهند. در صورتي كه علاقمند به ورود به دنياي برنامه نويسي هستيد اما بهتر است بدانيد كه در زمينه برنامه نويسي هم مي توان به دنبال خبرهاي بسيار خوبي بود كه البته در ادامه بيشتر در اين زمينه صحبت مي كنيم. اما CMS هايي مانند وردپرس و جوملا امسال مي توانند قدرتمند تر باشند و توانايي طراحي وب سايت با استفاده از اين ابزار بسيار بهبود پيدا مي كند. همچنين شما مي توانيد به سادگي يك وب سايت حرفه اي طراحي كرده و آن را براي كسب و كار اينترنتي خود بدون نياز به دانش برنامه نويسي داشته باشيد. پيش بيني مي شود كه اين بهبود به خصوص در زمينه UI و سئو بيشتر قابل لمس باشد.

 

برنامه نويسي ساده تر

با آمدن نسخه هاي جديدتر زبان هاي برنامه نويسي تحت وب، مي توانيد به سادگي يك وب سايت كامل داشته باشيد. به طور كلي مي توان گفت كه طراحي يك سايت با استفاده از زبان هاي برنامه نويسي، CSS ها و غيره بسيار ساده تر مي شود و انتظار آن را داريم تا برنامه هاي بيشتري براي درك برنامه و همچنين طراحي خلاقانه تر ارائه شود و در دسترس شما قرار گيرد. در صورتي كه سوالي در اين زمينه داشته باشيد مي توانيد با متخصصين اين امر صحبت كنيد.

 

كلام آخر

دنياي طراحي وب سايت روز به روز در حال گسترش است و شاهد آن هستيم كه بسياري از كساني كه علاقمند به دنياي طراحي وب سايت هستند مي توانند در سال 2020 با محدوديت هاي كمتري به كار خود ادامه دهند. همچنين بهتر است بدانيد كه اين شاخصه ها هر سال اعلام مي شوند و معمولا بهبود بيشتري در اين زمينه انجام مي شود. همچنين مي توان گفت كه گوگل با به كارگيري الگوريتم BERT تحول جديدي را در سال 2020 به دنياي سئو و توليد محتوا مي دهد، البته بايد منتظر باشيم و ببينيم كه اين تحول به زبان فارسي هم اضافه مي شود يا خير.

ملاك هاي انتخاب يك شركت طراحي سايت

طراحي سايت يك امر تخصصي مي‎باشد كه انجام آن تنها از عهده كساني ساخته است كه با تمامي تكنيك ها و اصول طراحي آشنايي كافي دارند. به همين دليل بسياري از متقاضيان، براي راه اندازي وب سايت خود به شركت هاي طراحي سايت مراجعه مي‎كنند. از آنجا كه امروزه شاهد ورود صدها شركت هستيم كه در زمينه طراحي سايت و بهينه سازي فعاليت دارند، لذا انتخاب يك شركت سايت معتبر و توانا با دشواري انجام مي‎شود. پس بايد با توجه به معيارها و پارامترهاي خاصي، شركت مورد نظر خود را انتخاب كنيد  كه در اين مقاله قصد داريم به آن ها بپردازيم . 

داشتن مجوز طراحي وب سايت

مهمترين پارامتر جهت بررسي شركت ها اعم از طراحي سايت و يا غير آن، توجه به مجوز آن مي‎باشد. زماني كه سايت مجوزات لازم را از سازمان نظام صنفي رايانه اي و يا شوراي عالي انفورماتيك اخذ نموده باشد، از اعتبار لازم براي فعاليت را برخوردار است. سازمان هاي مربوط به صدور مجوز، با بررسي شرايط و مدارك هاي لازم، اقدام به صدور مجوز مي‎نمايند. به اين معنا كه هيچ شركت سايتي نمي تواند بدون احراز شرايط لازم، مجوز دريافت نمايد.

سابقه كاري و ميزان تجربه شركت

تجربه در هر كاري مي‎تواند چراغي براي كارها و فعاليت هاي آتي باشد. داشتن سابقه به معناي تجارب بيشتر است. به همين دليل زماني كه شركت طراحي سايت سابقه فعاليت بيشتري داشته باشد، تجربه و ميزان مهارت آن نيز در ارائه خدمات بيشتري است.

تعداد و كيفيت نمونه كارها

شركت هاي طراحي سايت از آغاز فعاليت خود سايت متعددي را طراحي خواهند كرد كه آنها را براي شما به نمايش ميگذارند تا نظر شما را جلب كنند. در عين حال تعداد نمونه كارهاي خود را در سايت بارگذاري كرده و در معرض ديد بازديدكنندگان قرار مي‎دهند. با ورود به سايت اين شركت ها، مي‎توان نمونه كارها را استخراج و آن ها بررسي نمود. 

 

مراجعه به دفتر شركت طراحي

اگر چه تمامي شركت هاي طراحي براي خود سايت راه اندازي مي‎كنند و از طريق مراجعه به وب سايت آنها مي‎توان اطلاعات دقيقي در رابطه با عملكرد شركت كسب نمود، اما بررسي بهتر زماني انجام مي‎شود كه بتوان در شركت و دفتر كار حضور پيدا كرد و با مديران شركت ارتباط برقرار نمود. برخي معيارها از طريق وب سايت قابل سنجش نخواهند بود؛ از قبيل تعداد كاركنان و پرسنل حاضر در شركت، خوش خلقي مديران در ارائه خدمات، گفتگو و مشاوره و ... كه با حضور در شركت بررسي مي‎شوند.

انعقاد قرار داد با شركت و نه اشخاص

برخي از اشخاص به صورت انفرادي اقدام به طراحي سايت مي‎كنند. طراحي سايت يك پروژه گسترده است كه نيازمند كار گروهي است و نمي توان به صورت انفرادي آن را بر عهده گرفت. به همين دليل نمي توان طراحي سايت خود را بر عهده يك نفر گذاشت. از سوي ديگر شركت ها خود را براي پشتيباني از سايت شما مسئول و موظف مي‎دانند. اين در حالي است كه اشخاص بصورت سيار عمل مي‎كنند و عهده دار برطرف نمودن معايب و مشكلات سايت نخواهند بود.

تقسيم بندي امور شركت

شركت هاي طراحي سايت متشكل از افراد متخصص و خبره است كه هر يك در يك بعد فعاليت دارند. بهترين شركت هاي طراحي سايت آنهايي هستند كه تقسيم بندي بيشتري براي كارها و امورات دارند. به هر ميزان كه امورات شركت تخصصي تر انجام شوند، كاركنان با مهارت بيشتري آن را بر عهده مي‎گيرند و احساس مسئوليت بيشتري نيز خواهند داشت.

ارائه ‏هاستينگ ها

هاستينگ هايي كه شركت هاي طراحي سايت ارائه مي‎دهند، يكي از معيارهاي سنجش عملكرد آنان به شمار مي رود. بدين منظور براي انتخاب شركت مورد نظر، بايد وضعيت هاستينگ آنها بررسي شود. پايداري و كيفيت‎ هاستينگ ها به معناي توانايي شركت مي‎باشد.

چگونگي پشتيباني از شركت

طراحي سايت تنها به مرحله راه اندازي ختم نمي شود و پس از آن نياز به پشتيباني دارد. بدين منظور شركت هايي كه بتوانند در زمينه پشتيباني و ارائه خدمات، به بهترين شكل ممكن عمل كنند، شرايط بهتري براي طراحي سايت خواهند داشت. نحوه برخورد پرسنل، پاسخگويي به نياز مشتريان، مسئوليت پذيري و توانايي رفع مشكلات سايت ها از جمله معيارهاي سنجش شركت هاي طراحي سايت مي‎باشد.

ارائه سورس پس از طراحي

اگر شركت طراحي سايت بتواند به همراه طراحي سورس نيز انجام دهد و آن را در اختيار مشتريان قرار دهد، مطمئنا گزينه مناسبي براي انتخاب طراحي سايت خواهد بود. برخي از شركت ها اقدام به ارائه سورس رايگان مي‎كنند. اين امر يك نقطه مثبت براي شركت طراحي سايت محسوب مي‎شود.

هزينه طراحي سايت

مبالغي كه در قبال طراحي سايت دريافت مي‎شود، با توجه به سرعت كار، كيفيت، نحوه ارائه خدمات و ... متفاوت است. از اين نظر با مقايسه قيمت نمي توان نتيجه گيري منصفانه اي داشت. برخي شركت ها به دليل كيفيت بالا در ارائه خدمات، سرعت راه اندازي سايت و برخي آپشن هاي ديگر، قيمت بالاتري نسبت به شركت هاي ديگر تعيين مي‎كنند. بنابراين در زمان مقايسه بين چندين شركت، بايد به نحوه عملكرد و كيفيت كار آنها نيز توجه نمود.

توانايي و پتانسيل شركت طراحي سايت

براي مقايسه دقيق بين نحوه عملكرد شركت هاي طراحي سايت مي‎توان به چندين فاكتور توجه نمود از جمله:

طراحي سايت براساس نيازها

ارتقا سرعت بارگذاري وب سايت

توانايي اناليز رقبا در فضاي اينترنتي

طراحي سايت بر اساس الگوريتم هاي موتورهاي جستجو

طراحي سايت مطابق با اصول و تكنيك هاي بازاريابي اينترنتي دنيا

قرار دادن متون صفحات، محتوا ، تصاوير، عناوين صفحات و ... در اختيار مشتريان

روندهاي جديد طراحي وب سايت ها در سال 2020

روندهاي جديد طراحي وب سايت ها در سال 2020


روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 از خلاقيت هاي تكنيكي طراحان وب سايت است كه هر ساله در حال تغيير مي باشد. ايجاد فرم هاي جديد و به روز كه در عين خلاقيت، محبوب نيز مي باشند، از گرايش هايي هستند كه طراحان وب به دنبال ايجاد آن مي باشند. در ادامه به 8 روند طراحي نوآورانه براي وب در سال 2020 مي پردازيم.

طراحي وب سايت

امروزه با گسترش تكنولوژي، انسان ها در عصر جديدي به نام ارتباطات زندگي مي كنند كه به لطف اينترنت، توانسته اند جهان را در قالب يك دهكده جهاني تعريف كنند. با اين پيش زمينه مي توان بيان كرد كه ارتباطات انسان ها از طريق اينترنت و ابزارهاي برخاسته از آن به خصوص اپليكيشن ها و وب سايت ها بسيار آسانتر و سريعتر شده است.  يكي از اين ابزارهاي ارتباطي وب سايت ها هستند كه امروزه به لطف بستر فضاي مجازي، محلي براي تعامل مستقيم افراد با مشتريان و مخاطبان آنها مي باشند.

طراحي وب يا Web Design به معني ايجاد يك پايگاه اينترنتي مي باشد  كه مي تواند با هدف ارائه خدمات، محتوا مفيد براي كاربران، فروش كالا، اطلاع رساني و يا زندگي شخصي ساخته بشود. مفهوم طراحي وب در برگيرنده يك مجموعه  مي باشد كه از قسمت هاي مختلفي از جمله لايه سازي صفحات، طراحي گرافيكي، توليد محتوا و اصول سئو تشكيل شده است.

 

ويژگي هاي مهم در طراحي وب سايت

طراحي وب يكي از مهمترين بخش هاي راه اندازي يك وب سايت در فضاي اينترنتي است كه اگر به خوبي انجام شود، باعث جذب كاربران بسياري علاوه بر افزايش اعتبار وب سايت خواهد شد. وب سايت هاي با كيفيت امروزه داراي ويژگي هاي مشترك و يا خاصي مي باشند كه سبب مي شود تا آنها هم از نظر كارايي و هم از نظر زيبايي متمايز با بقيه سايت هاي ديگر شوند. از جمله اين ويژگي ها و نكات مهم در طراحي وب سايت مي توان به موارد زير اشاره نمود:

استفاده از يك دامنه مناسب براي وب

استفاده از طرح هاي گرافيكي زيبا و خاص از جمله يك لوگو چشم نواز به عنوان برند شما

رعايت ابعاد مناسب براي بخش هاي مختلف وب سايت 

استفاده از جلوه هاي گرافيكي 

ارائه ايميل، آدرس و تلفن و ساير راه هاي ارتباطي براي وب سايت و ارتباط كاربر با شما

ايجاد قسمت چت آنلاين

طراحي و ايجاد منوي ناوبري

ايجاد يك باكس جستجو در وب سايت

امكان درج نظر

ريسپانسيو كردن سايت 

رعايت نكات امنيتي از جمله گذاشتن گواهي امنيت ssl

استفاده از يك ميزبان مناسب براي وب سايت

 

طراحي نوآورانه سايت 

با توجه به اينكه گرايش ها و طراحي هاي وب سايت ها هر ساله دائما در حال تغيير مي باشند، از اين رو بسيار مهم است تا وب سايت هاي محبوب اين تغييرات را بررسي كنند و طراحي وب سايت خود را با آن در صورت لزوم تطابق بخشند. در ادامه به برخي از روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 مي پردازيم كه عبارتند از:

مودهاي تاريك

طرح هاي رنگي درخشان

عناصر سه بعدي همه جانبه

تركيب عكاسي با گرافيك

جستجوها و كليك كردن هاي اينترنتي كمتر

لايه ها، سايه هاي نرم و عناصر شناور

نقص هايي كه شخصيت مي سازند

چارچوب هاي محكم از فضاي سفيد

 

روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 | قسمت اول

مودهاي تاريك يكي از روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 است كه در آن عناصر رنگي و طرح ها بيشتر جلوه مي كنند و علاوه بر آن، مي توانند سبب صرفه جويي در انرژي و افزايش عمر صفحه نمايش شوند. از ديگر روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 مي توان به روند طراحي نقص هاي شخصيت ساز اشاره نمود. به اين معنا كه عدم كامل بودن عناصري كه در حالت دستي طراحي شده اند، سبب مي شود تا حس انساني بودن و پويايي در وب سايت ها ايجاد شود. در اين طراحي ها، عدم استفاده از طرح هاي بي نقص ماشيني كنار گذاشته شده و با طراحي هاي واقعي تر، بر جذابيت و زنده كردن وب سايت افزوده مي شود. همچنين مي توان به عناصر سه بعدي همه جانبه در روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 اشاره نمود كه غالبا استفاده از اين عناصر، همواره براي مردم جذاب بوده و اين اشكال سه بعدي، باعث ايجاد تجربه اي همه جانبه براي سايت شما خواهد شد.

 

روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 | قسمت دوم

چهارمين مورد از 8 روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 را مي توان لايه ها، سايه هاي نرم و عناصر شناور دانست. در واقع اين مورد به ايجاد عمق و هيجان در وب سايت شما مي پردازد و ظاهري سه بعدي در آن ايجاد مي كند. تركيب عكاسي با گرافيك، يكي ديگر از ترندهاي خلاقانه طراحي وب سال 2020 است كه در آن گرافيك هاي اصيل در كنار عكس هاي واقعي، سبب ايجاد جلوه هاي بصري به يادماندني تر و زيباتر خواهند شد. استفاده از تصاوير و گرافيك هاي منطبق با شخصيت شما مي تواند باعث انعطاف پذيرتر شدن وب سايت شود.
چارچوب هاي محكم از فضاي سفيد را مي توان ششمين روند طراحي نوآورانه در نظر گرفت كه به مفهوم استفاده بيشتر از فضاهاي سفيد براي ساختاربندي بيشتر طرح هاي خود مي باشند. اين چارچوب هاي عريض از فضاهاي سفيد باعث القاي يك ساختار محكم براي وب سايت شما خواهد بود.

 

روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 | قسمت سوم

طرح هاي رنگي درخشان و جستجوها و كليك كردن هاي كمتر اينترنتي از ديگر موارد 8 روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020  مي باشد كه به ترتيب در طرح هاي رنگي، ايجاد احساس سه بعدي بودن و بيرون آمدن طراحي هاي سايت از صفحه نمايش و در جستجوها و كليك كردن هاي كمتر اينترنتي، كوچكتر كردن و كمتر كردن متون در كنار تمركز اصلي بر تصاوير بزرگ پيش زمينه مورد توجه قرار گرفته است.

 

اينفوگرافيك در طراحي سايت

اينفوگرافيك در طراحي سايت

 

ممكن است برخي از افراد با واژه اينفوگرافيك در طراحي سايت آشنا نباشند بدين منظور در اين مقاله قصد داريم توضيحاتي در اين خصوص ارائه دهيم. گاهي ما براي ارائه ايده‌ها و تصاوير ذهني خود به مخاطب با مشكل مواجه مي‌شويم، براي سهولت در ارتباط با مخاطب تكنيكي به نام اينفوگرافيك ابداع ‌شده است. اين كلمه مخفف دو كلمه اطلاعات (Information) و گرافيك (Graphic) مي باشد.

اينفوگرافيك ها از طريق عناصر بصري سعي دارد تا مجموعه‌اي از داده‌ها و اطلاعات پيچيده را به تصوير درآوردند تا پيام به شيوه‌اي قابل‌فهم به مخاطب منتقل شود. از عناصر بصري مي تونا به تصوير، نمودار، نقشه، دياگرام و غيره اشاره نمود. هدف اينفوگرافيك ها در طراحي سايت، نمايش تصويري ساده، واضح و قابل‌ درك براي مخاطبين مي باشد.



چند قدم براي ساخت اينفوگرافيك در طراحي سايت:

اينفوگرافيك مي تواند يك موضوع خسته كننده و پيچيده را به يك موضوع جذاب تبديل نمايد. اين عمل يك استراتژي موثر براي ارائه اطلاعات به صورت بصري با استفاده از گرافيك مي باشد.

1- با دانسته هاي خود شروع به كار نماييد.

اينفوگرافيك بايد براي بينندگان مفهموم موضوع كاري يا همان ايده را نشان دهد. ايده بايد جديد و جذاب باشد.

2- قالب موضوع خود را قبل از شروع طراحي، مشخص كنيد.

در اين مرحله بايستي اطلاعاتي كه در فهم موضوع شما به مخاطبان مؤثر است را آماده نماييد .

3- موضوع خود را از طريق روش هاي مختلف طراحي، به تصوير بكشيد.

تصاوير حتما بايد قابل درك و مرتبط با موضوع شما باشند، همچنين نبايد طراحي شما شبيه يك قالب يا نقشه كسل كننده باشد پس لازم است اطلاعات شما از طريق روش هاي مختلف به تصوير كشيده شود.

4- براي شروع طراحي، يك روش انتخاب كنيد.

يك پيش نمايش كامل ساخته و تمام عكس ها و نوشته هاي مربوط را كه در قالب كاري خود نوشتيد به آن اضافه نماييد. سپس با ديگر افراد طراحي را بررسي نماييد تا نظر آنها را در خصوص اينفوگرافيك قابل فهم بدانيد.

5- راه نهايي كردن طراحي

شما مي توانيد از يك تصوير JPG براي به نمايش در آوردن اينفوگرافيك را مورد استفاده قرار دهيد يا فايل PDF آن را از طريق ايميل به اشتراك بگذاريد. همچنين مي توانيد تصاوير را در سايزهاي مختلف بسازيد و آن ها را در رسانه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام، تلگرام يا وبلاگ ها به نمايش بگذاريد.



چرا در طراحي سايت به اينفوگرافيك نياز داريم ؟

استفاده از اينفوگرافيك باعث مي‌شود تا مخاطبان حجم قابل توجهي از داده‌ها و اطلاعات را، به سادگي در قالب يك تصوير دريافت و آن را تا مدت‌ها در خاطر بسپارند. از اينفوگرافيك ها مي‌توان در حوزه‌هاي گوناگوني استفاده كرد.

كارشناسان شركت طراحي سايت كاسپيد آمادگي خود را براي ارائه راهكار و يا مشاوره در زمينه طراحي وب سايت اعلام ميدارند. شما مي توانيد با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.

بررسي تجربه كاربري در طراحي سايت چگونه ممكن است؟

بررسي تجربه كاربري در طراحي سايت

 

تجربه كاربري نمايانگر بصري مراحل مختلفي است كه مشتري براي دستيابي به يك هدف در طراحي سايت يا دست يابي به محصول شما در سايت طي مي كند. اين به معناي ارائه بينش در ذهن مشتري است زيرا آن ها از وب سايت شما استفاده مي كنند و اين به بهينه سازي آن كمك مي كند.

تجربه كاربري درموارد زير بسيار عالي عمل مي كند:

درك رفتار مشتري

مشاهده فرصت هاي از دست رفته از UX گرفته تا كپي كردن ترفندها و فرصت هاي بهينه سازي

بينش در مورد نقاط ضعف، موانع و ترديدها

درك احساس انگيزه هاي مشتري و درك نيازهاي آنها در سطح كلان و خرد.

در اين مقاله به بررسي عوامل زير مي پردازيم و شما را با روش هايي براي درك بهتر يك تجربه كاربري آشنا خواهيم كرد

تجربه كاربري در طراحي سايت به چه معناست ؟

مزاياي درك تجربه كاربري در طراحي سايت

نحوه ايجاد تجربه كاربري سودمند در طراحي سايت

قبل از طراحي سايت و ايجاد تجربه كاربري مي توانيد با كاربرنما شروع كنيد

وارد ذهنيت مشتري شويد

نقطه قابل لمس در طراحي سايت چيست؟

قبل از طراحي سايت به چه نوع اطلاعاتي براي جمع آوري نياز داريد؟

تجربه كاربري در طراحي سايت به چه معناست ؟

اصطلاح " تجربه كاربري " ساده است. اين يك نماي كلي يا نقشه اي را در مورد چگونگي انجام كار مشتري در سايت ارائه مي دهد. هر كاري كه مشتري (يا كاربر) بتواند در يك محصول انجام دهد بخشي از رفتار مشتري است.

بهترين تجربه كاربري، شامل يك مرور كلي درباره كل فرآيند از اولين نقطه لمس تا آخرين آن مي باشد. سپس اين فرآيند را با جزئيات بيشتر در كارهاي شخصي، ويژگي ها يا تعاملاتي مانند عدم اشتراك، ويرايش پرونده يا به روزرساني اطلاعات كارت اعتباري، تجزيه مي كند. طبيعتا هرچه جزئيات بيشتري داشته باشند، سودمندتر خواهند بود.

مزاياي تجربه كاربري در طراحي سايت

تجربه كاربري ابزاري استثنايي براي بسياري از تيم ها، از جمله مديران محصول، طراحان UX، طراحان محصول، محققان، بازارياب ها و سهامدارن است.

تجربه كاربري، سؤالاتي را كه ممكن است يك كاربر داشته باشد به ما اطلاع مي دهد، و اين در زمينه طراحي سايت براي طراحان سودمند است. تيم هاي بازاريابي مي توانند از اين روش استفاده كنند تا كمپين هاي بسيار هدفمند تري ايجاد كنند.

بزرگترين دليل تأثيرگذاري بررسي تجربه كاربري در طراحي سايت اين است كه طراحان سايت به خوبي درك مي كنند كه كاربران چگونه به دنبال محصولات در سايت مي باشند و براي رسيدن به هدف چگونه رفتار مي كنند، اين امر باعث مي شود تا طراحان سايت بتوانند در طراحي UX بسيار قوي تر عمل كنند.

نحوه ايجاد تجربه كاربري سودمند در طراحي سايت

اولين چيزي كه طراح سايت بايد از آن آگاه باشد اين است كه خود را در جايگاه مشتري قرار دهد تا بتواند اين تجربه كاربري را از ديد مشتريان ايجاد نمايد، در غير اين صورت هدف شكست مي خورد.

قبل از طراحي سايت و ايجاد تجربه كاربري مي توانيد با كاربرنما شروع كنيد

با كابرنماي سايت خود شروع كنيد. شما يك نقشه منحصر به فرد براي هر كاربرنما ايجاد خواهيد كرد. ممكن است برخي از داده ها با هم همپوشاني داشته باشند، اما هميشه اينگونه نيست. شما مي خواهيد اين كار را انجام دهيد زيرا افراد مختلف از وب سايت شما بر اساس اهداف و انگيزه هاي منحصر به فرد خود استفاده مي كنند.

وارد ذهنيت مشتري شويد

براي شروع، خود را در ذهن شخصيت خاص خود قرار دهيد و كل مراحل را طي كنيد. براي يك محصول در سايت ثبت نام كنيد، در سايت جستجو كنيد يا موارد ديگر. از هر كاري كه انجام مي دهيد، فكر مي كنيد يا بدان توجه مي كنيد، سند تهيه نماييد. هدف اين است كه اين مورد تا حد امكان عيني .

اگر مي توانيد، يك آزمايش كاربر را انجام دهيد تا داده هاي مغرضانه تري دريافت كنيد. هر آنچه را كه كاربران آزمايشي در حال فكر كردن، احساس كردن و توجه كردن هستند را ثبت كنيد.

وارد ذهنيت مشتري شويد

براي شروع، خود را در ذهن شخصيت خاص خود قرار دهيد و كل مراحل را طي كنيد. براي يك محصول در سايت ثبت نام كنيد، در سايت جستجو كنيد يا موارد ديگر. از هر كاري كه انجام مي دهيد، فكر مي كنيد يا بدان توجه مي كنيد، سند تهيه نماييد. هدف اين است كه اين مورد تا حد امكان عيني .

اگر مي توانيد، يك آزمايش كاربر را انجام دهيد تا داده هاي مغرضانه تري دريافت كنيد. هر آنچه را كه كاربران آزمايشي در حال فكر كردن، احساس كردن و توجه كردن هستند را ثبت كنيد.

نقطه قابل لمس در طراحي سايت چيست؟

نقطه قابل لمس تمام مواردي است كه كاربر مي تواند با آن در وب سايت يا در داخل يك محصول ارتباط برقرار كند.

به عنوان مثال، اضافه كردن يك مورد به سبد خريد، رفتن به سبد خريد، اقدام به بررسي سفارش، احتمالا افزودن يا حذف چيزي در سبد خريد، ادامه بررسي، انتخاب اينكه آيا آن ها مي خواهند به عنوان مهمان ليست خود را چك كنيد، يك حساب كاربري ايجاد كنند يا دوباره به قسمت موجود خود وارد شوند.

همه اين ها نقاط قابل لمس در طراحي سايت ها هستند. وقتي به اين نقاط دسترسي پيدا كرديد مي توانيد تجربه كاربري سبد خريد را ايجاد كنيد.

چه نوع اطلاعاتي براي جمع آوري در زمينه طراحي سايت و ايجاد تجربه كاربري موثر نياز داريد؟

پس از معرفي هر نقطه لمسي، اطلاعات مختلفي براي هر يك از آن ها وجود دارد:

بازخورد

افكار و انديشه ها و تاثير آن در ايجاد يك تجربه كاربري در طراحي سايت

اهداف

نقاط ضعف

فرصت ها

 

 

 

حال به بررسي موارد ذكر شده مي پردازيم تا شما نيز از آن استفاده كنيد . يادتان نرود نظرات خود در بخش نظرات براي بهبود كار و مقاله هاي ما قرار دهيد

 

 

 

 

بازخورد

بازخورد مشتري از خريد در سايت شما چيست؟ آيا آن ها هيجان زده، خوشحال، مردد، مصمم، نااميد و كنجكاو هستند؟

كاربران فقط به اين دليل كه يك تجربه واحد مانند ثبت نام در يك حساب كاربري جديد را تجربه مي كنند از آن هيجان زده نمي شود.

دو نفر كه 100 دلار براي يك جفت كفش خرج مي كنند، مي توانند تجربه كاربري متفاوتي داشته باشند

افكار و انديشه ها و تاثير آن در ايجاد يك تجربه كاربري در طراحي سايت

افكار و احساسات غالباً دست به دست هم مي دهند. آن هاچه نوع سؤالاتي دارند؟ شخصي كه مي خواهد يك دوره آنلاين 500 دلار خريداري كند، ممكن است فكر كند"آيا اين واقعاً 500 دلار ارزش دارد؟ آيا مي توانم ارزش پول خود را بدست آورم؟ آيا مي توانم ارزش پولم را بگيرم؟"

در حالي كه ممكن است شخص ديگري فكر كند، "بله! من مدتهاست كه منتظر يادگيري اين موضوع هستم. نمي توانم صبر كنم تا شروع كنم!" اين ها فقط دو نمونه ساده هستند. كاربران در هر خريد افكار و تجربه كاربري مختلف در طراحي سايت هاي مختلف دارند.

اهداف

مشتري شما در اين نقطه از تجربه كاربري خود، قصد دارد تا به چه چيزي دست يابد؟ سوالاتي كه بايد قبل از طراحي سايت پرسيده شود اين است كه آن ها اينجا هستند تا چه كاري انجام دهند؟ انگيزه حضور در اينجا چيست؟

ممكن است كسي كه وارد سبد خريد مي شود چك كند. اما، ممكن است آن ها قيمت نهايي همه كالاهاي خود را بررسي كنند يا ببينند كد تخفيف آنها معتبر است يا خير. همه چيز به ذهنيت مشتري و كاربرنما بستگي دارد.

نقاط ضعف

شناسايي نقاط ضعف يك تجربه كاربري در طراحي سايت از ديگر عوامل شناخت و ايجاد يك تجربه كاربري بدون عيب است. مشكل آن ها چيست؟ چه چيزي باعث ايجاد مشكل در وب سايت يا محصول مي شود؟ چه چيزي باعث ايجاد مشكل در اين تجربه كاربري اين بخش شده است ؟

نقاط ضعف مي تواند مواردي از قبيل دريافت خطاي كارت اعتباري يا عدم درج آدرس ايميل در هنگام ارسال ايميل را شامل شود. شايد متوجه شده باشيد كه مشكلي وجود دارد كه كاربران را به دستورالعمل هاي نا مشخص سوق مي دهد.

بسياري از افراد سبد خريد را رها مي كنند، بدون توجه به آنكه صفحه بررسي چقد مي تواند براي بهبود عملكرد مفيد باشد. اين مسائل مي تواند به نيازهاي مخاطبان مورد نظر شما يا نقاط ضعف عمومي صنعت مرتبط باشد.

فرصت ها

وقتي در حال يادداشت برداري از نقاط قوت هستيد مي توانيد براحتي ايده ها و پيشنهادات خود را يادداشت نماييد. يادداشت ها مي توانند ايده هاي شما براي بهبود تجربه كاربري در طراحي سايت باشد.

هر ايده كوچك يا بزرگي كه به ذهن شما مي رسد، آن ها را يادداشت نماييد.

نتيجه گيري و كلا آخر 

بررسي تجربه كاربري ابزاري فوق العاده براي كمك به پيگيري تجربه كاربر در وب سايت و بررسي محصول يا هر دو مي باشد.

اين يك ابزار ارزشمند است كه مي تواند به شما و تيم شما كمك كند نبض وضعيت را حفظ كنيد. بررسي تجربه كاربري در هنگام تعامل با محصول يا وب سايت شركت شما در هر مرحله خاص، بينش فوق العاده اي از وضعيت ذهن و طرز فكر مشتري شما در اختيار شما قرار مي دهد.

پيش برويد و يك تجربه كاربري را قبل از شروع طراحي سايت امتحان كنيد!

فوايد طراحي سايت B2B در سال 2019

فوايد طراحي سايت B2B در سال 2019

 

طراحي سايت B2B بايد به گونه اي باشد كه همه توليد كننده ها، شركت ها و يا سازمان هايي كه قصد انجام تبليغات براي كالاها يا محصولات خود را به فروشندگان يا ديگر شركت ها دارند، بتوانند به آساني پس از مراجعه به وب سايت محصولات خود را معرفي نمايند. همچنين فروشندگان يا شركت هاي واسط نيز با مراجعه به اين سايت ها بتوانند از محصولات توليد شده ديگر شركت ها يا توليدكنندگان بازديد كنند. اين وب سايت ها بستر مناسبي براي تجارت بين توليدكنندگان و فروشندگان است. در حال حاضر وب سايت هايي كه با مدل اقتصادي B2B طراحي ميشوند جز پردرآمدترين سايت هاي اينترنتي مي باشند. به منظور طراحي يا سفارش وب سايت خود به يك تيم طراحي سايت در تهران، لازم است فوايد تجارت الكترونيك B2B را بدانيد.

در اين مقاله به فوايد طراحي سايت B2B خواهيم پرداخت.

1- جذب موقعيت هاي تجاري بيشتر

داشتن يك فروشگاه اينترنتي خوب مي تواند حضور شما را در دنياي آنلاين پررنگ تر و قوي تر كند و مشتريان و معامله گران احتمالي (كه در حال جستجو و تحقيق در موتورهاي جستجو هستند) را به سمت شما جذب كند. مخصوصا اگر در وب سايت خود، صفحاتي داشته باشيد كه كاتالوگ شما را به صورت عمومي در اختيار همگان قرار دهد. حتي اگر دوست نداشته باشيد كاتالوگ خود را در اختيار عموم قرار دهيد نيز مي توانيد با انتشار محتواي متناسب با بازار هدف خود، مشتريان خود را جذب كنيد.

2- افزايش فروش

جذب مشتري بيشتر مي تواند باعث افزايش فروش شود، اما اين تنها يكي از راه هايي است كه پلتفورم تجارت الكترونيك B2B مي تواند از طريق آن باعث بهبود وضعيت و عملكرد تجارت و كسب و كار شما شود. انتخاب درست و صحيح طراحي سايت B2B مي تواند به شما كمك كند تا پيشنهادات مرتبط و متناسب (با محصولات مورد نظر مشتريان) را در اختيار و نمايش بازديدكنندگان قرار دهيد. با اين كار مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه مشتريان تان، محصولات مرتبط (با نياز و خواسته شان) را مي بينند و در نتيجه فروش و موقعيت هاي فروش شما نيز افزايش پيدا خواهد كرد.

3- كاهش هزينه ها

شايد فكر كنيد افزايش درآمد بدون افزايش هزينه، امري بسيار غير ممكن مي باشد اما اين كار يكي از مزيت هاي كاملا واقعي طراحي سايت B2B خواهد بود. با تكنولوژي مدرن امروزي مي توانيد تقريبا تمامي كارها و بخش هاي كسب و كار (از قبيل سفارش خريد، اطلاعات مشتريان و خدمات مشتريان) خود را به صورت آنلاين انجام دهيد.با اتومات كردن اين فرآيندها، ضمن كارآمدتر شدن آنها، مي توانيد از بسياري از هزينه هاي غيرضروري شركت جلوگيري كنيد.

4- دريافت بازخورد مشتريان

اگر مشتري در هنگام خريد آنلاين يك تجربه خوب و راحتي داشته باشد، حتما براي خريد بيشتر مجددا به سايت شما مراجعه خواهد كرد و اين كار باعث رونق فروش خواهد شد. گاهي اوقات يك بازخورد مثبت از طرف يك خريدار مي تواند بهتر از يك متن طولاني از طرف يك كارخانه دار يا عمده فروش باعث قوت قلب و افزايش توليد شود. اگر يك فروشگاه اينترنتي بسيار ايده آل و استثنايي داشته باشيد هر يك از مشتريان شما با يك بار خريد، به منزله يك مبلغ براي شما تبليغ مي كنند و باعث رونق كسب و كار شما مي شوند. درج يك بازخورد ساده از طرف مشتري مي تواند تاثير بسيار حيرت انگيزي در كسب و كار شما داشته باشد و فروش را افزايش دهد.

5- دسترسي و ارتباط با بازارهاي جديد

قبلا گفتيم كه طراحي سايت B2B مي تواند به شما كمك كند تا به مشتريان بيشتري دست پيدا كنيد. اين مشتريان لزوما همگي از بازار شما نيستند بلكه ممكن است از بازارهاي ديگر نيز باشند. از آنجايي كه بخش فروش سايت، نيازي به حضور تمام وقت تيم فروش ندارد لذا مي تواند به صورت تمام وقت و 24 ساعته در كل سال در دسترس مشتريان باشد و با اين كار كسب و كار و فروش افزايش پيدا مي كند.

6-دستيابي به داده ها و آمار

طراحي سايت B2B قدرتمند مي تواند بسياري از فرآيندهاي كسب و كار شما را آنلاين و به صورت خودكار انجام دهد و ارمغاني كه اين نرم افزار براي شما دارد اين است كه داده ها و آمارهاي مهم در خصوص فروش و ساير موارد را به صورت كامل در اختيار شما قرار مي دهد كه در بسياري از تصميمات به كمك شما مي آيد. با اين كار مي توانيد آمار و اطلاعات دقيق فروش، سفارش، درآمد، درصد سود، ميزان تخفيف و غيره را در اختيار داشته باشيد. با اين آمار دقيق ديگر در تصميمات خود دچار ابهام و اشتباه نمي شويد.