یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

5 نكته كه بايد در سايت هاي تجاري رعايت شود

5 عنصر اصلي و ضروري كه هر وب سايت تجاري در طراحي سايت بايد استفاده نمايد

اگرچه صاحبان كسب و كار و بازاريابان، اهميت داشتن يك وب سايت براي تجارت خود را درك كرده و به رسميت شناخته اند؛ اما هنوز طراحي و ساخت اين وب سايتها مشكل بزرگي براي آنها محصوب مي شود. در اغلب موارد وب سايت بايد داراي بروشور آنلاين باشد، چيزي است كه اغلب كسب و كارها دارند. و نتيجه آن در نهايت، بازگشت سرمايه گذاري كه بسيار ضعيف بوده و اغلب مقدار زيادي از اين سرمايه در وب سايت خرج مي شود.

در اينجا پنج عنصر ضروري كه هر وب سايت تجاري بايد داشته باشد ارائه مي شود.

فرم ثبت نام
اگر از درصد كمي از افراد جزئيات اطلاعات آنها را دريافت نموده ايد كه واقعاً‌ درخواست داشته و نياز به خدمات شما بوده اند؛‌ در واقع ديگر داشتن صدها و يا هزاران بازديد كننده براي وب سايت شما در هر ماه فايده اي نخواهد داشت. آنچه شما نياز داريد ارائه فرم ثبت نام به صورت رايگان (گزارش رايگان علاقمندي ها به بازديدكنندگان) خبرنامه و چيزهايي مشابه آن ميباشد. به اين ترتيب شما قادر به دريافت جزئيات اطلاعات( نام و آدرس ايميل) از بازديدكنندگان در سايت خود مانند ليست نظرات و ايده ها مي باشيد.

اطلاعات تماس كاملاً قابل مشاهده
هدف وب سايت تجاري شما به طور كلي تشويق و تامين درخواست بازديدكنندگان كه در نهايت منجر به فروش ميشود مي باشد. از اين رو ضروري است كه اطلاعات تماس شركت شما در وب سايت كاملا واضح در هر صفحه وب مشخص باشد. در حالت مطلوب بايد جزئيات تماس در بالاي صفحه header قرار بگيرد، همچنين تا حد امكان اطلاعات تماس از جمله (تلفن-فكس-ايميل و مسنجر) نيز در وب سايت خود ارائه دهيد.

صفحه اختصاصي فروش
اين يك موضوع كمي با تزوير همراه مي باشد ، البته بستگي به نوع كسب و كار شما هم خواهد داشت . در حالت مناسب بايد سعي كنيد يك صفحه مجزا براي هر محصول و يا خدمات و يا گروه خدمات و محصولات داشته باشيد. اين كار به شما اجازه خواهد داد تا در مورد بازار هر محصول و مزاياي آن، ويژگي ها و هدف خاص خود تمركز نماييد. اين امر به شما آزادي عمل در ارائه اطلاعات گسترده در مورد هر محصول يا خدمات داده و كاملاً با ارائه صرفاً نام و شمارهء مدل محصول مخالف مي باشد. علاوه بر اين مطالب اضافي از لحاظ سئو براي موتورهاي جستجو كمك به سزايي خواهد داشت.

نظرات
چرا هر كسي كه از وب سايت شما ديدن مي كند بايد به آنچه شما دربارهء خود گفته ايد اعتماد نمايد؟ از اين رو عاقلانه است در هر يك از صفحات فروش و يا صفحهء محصولات از گزينهء "ارسال نظرات" استفاده نمائيد. بهترين حالت قرار دادن گزينهء "ارسال نظرات" براي هر يك از محصولات و يا خدمات در صفحهء مربوطه مي باشد.

من معمولاً توصيه مي كنم آنرا در قسمت پايين ستون سمت راست صفحه قرار بدهيد ، كه البته همه اين موارد بستگي به طرح صفحه وب سايت شما خواهد داشت .

بلاگ
ممكن است فكر كنيد وبلاگ نويسي بيهوده و عجيب مي باشد. ويا اينكه فكر كنيد فقط نسل جديد و افراد اهل هنر و خلاق از اين روش استفاده مي نمايند، سخت در اشتباه هستيد.

راه اندازي يك وبلاگ به شما اجازه مي دهد در مورد هر چيزي كه مرتبط با كسب و كارتان مي باشد بنويسيد. به طور مثال: محصولات و خدمات جديد، اتفاقات و اخبار جديد و نظرات و ديدگاه ها.... مطمئن شويد از قابليت گزينه "اشتراك" در صفحهء وبلاگ خود استفاده نمائيد، همچنين مي توانيد پايگاهي از نظرات در آنجا بسازيد.

وبلاگ نويسي به سئو نيز به وسيله اضافه كردن مطالب جديد، ايجاد محتواي اصلي در وب سايت كه مورد توجه گوگل مي باشد، كمك خواهد كرد.

به عنوان پاداش براي اين مطلب، پيشنهاد مي كنم از تجزيه و تحليل و بررسي برنامه، مانند گوگل آناليز( كه رايگان است) براي پيگيري اتفاقاتي كه در وب سايت شما مي افتد و ارزيابي اين كه از كجا و چه مقدار ترافيك ( بازديدكننده) براي شما ارسال مي شود. مانند بقيه مسائل كه تعهد به يادگيري موضوع در ؛ بازاريابي اينترنت، توجه به روند جديد براي بهره مندي از مزاياي كسب و كار در وب سايت است، ضروري مي باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.