شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

روندهاي جديد طراحي وب سايت ها در سال 2020

روندهاي جديد طراحي وب سايت ها در سال 2020


روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 از خلاقيت هاي تكنيكي طراحان وب سايت است كه هر ساله در حال تغيير مي باشد. ايجاد فرم هاي جديد و به روز كه در عين خلاقيت، محبوب نيز مي باشند، از گرايش هايي هستند كه طراحان وب به دنبال ايجاد آن مي باشند. در ادامه به 8 روند طراحي نوآورانه براي وب در سال 2020 مي پردازيم.

طراحي وب سايت

امروزه با گسترش تكنولوژي، انسان ها در عصر جديدي به نام ارتباطات زندگي مي كنند كه به لطف اينترنت، توانسته اند جهان را در قالب يك دهكده جهاني تعريف كنند. با اين پيش زمينه مي توان بيان كرد كه ارتباطات انسان ها از طريق اينترنت و ابزارهاي برخاسته از آن به خصوص اپليكيشن ها و وب سايت ها بسيار آسانتر و سريعتر شده است.  يكي از اين ابزارهاي ارتباطي وب سايت ها هستند كه امروزه به لطف بستر فضاي مجازي، محلي براي تعامل مستقيم افراد با مشتريان و مخاطبان آنها مي باشند.

طراحي وب يا Web Design به معني ايجاد يك پايگاه اينترنتي مي باشد  كه مي تواند با هدف ارائه خدمات، محتوا مفيد براي كاربران، فروش كالا، اطلاع رساني و يا زندگي شخصي ساخته بشود. مفهوم طراحي وب در برگيرنده يك مجموعه  مي باشد كه از قسمت هاي مختلفي از جمله لايه سازي صفحات، طراحي گرافيكي، توليد محتوا و اصول سئو تشكيل شده است.

 

ويژگي هاي مهم در طراحي وب سايت

طراحي وب يكي از مهمترين بخش هاي راه اندازي يك وب سايت در فضاي اينترنتي است كه اگر به خوبي انجام شود، باعث جذب كاربران بسياري علاوه بر افزايش اعتبار وب سايت خواهد شد. وب سايت هاي با كيفيت امروزه داراي ويژگي هاي مشترك و يا خاصي مي باشند كه سبب مي شود تا آنها هم از نظر كارايي و هم از نظر زيبايي متمايز با بقيه سايت هاي ديگر شوند. از جمله اين ويژگي ها و نكات مهم در طراحي وب سايت مي توان به موارد زير اشاره نمود:

استفاده از يك دامنه مناسب براي وب

استفاده از طرح هاي گرافيكي زيبا و خاص از جمله يك لوگو چشم نواز به عنوان برند شما

رعايت ابعاد مناسب براي بخش هاي مختلف وب سايت 

استفاده از جلوه هاي گرافيكي 

ارائه ايميل، آدرس و تلفن و ساير راه هاي ارتباطي براي وب سايت و ارتباط كاربر با شما

ايجاد قسمت چت آنلاين

طراحي و ايجاد منوي ناوبري

ايجاد يك باكس جستجو در وب سايت

امكان درج نظر

ريسپانسيو كردن سايت 

رعايت نكات امنيتي از جمله گذاشتن گواهي امنيت ssl

استفاده از يك ميزبان مناسب براي وب سايت

 

طراحي نوآورانه سايت 

با توجه به اينكه گرايش ها و طراحي هاي وب سايت ها هر ساله دائما در حال تغيير مي باشند، از اين رو بسيار مهم است تا وب سايت هاي محبوب اين تغييرات را بررسي كنند و طراحي وب سايت خود را با آن در صورت لزوم تطابق بخشند. در ادامه به برخي از روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 مي پردازيم كه عبارتند از:

مودهاي تاريك

طرح هاي رنگي درخشان

عناصر سه بعدي همه جانبه

تركيب عكاسي با گرافيك

جستجوها و كليك كردن هاي اينترنتي كمتر

لايه ها، سايه هاي نرم و عناصر شناور

نقص هايي كه شخصيت مي سازند

چارچوب هاي محكم از فضاي سفيد

 

روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 | قسمت اول

مودهاي تاريك يكي از روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 است كه در آن عناصر رنگي و طرح ها بيشتر جلوه مي كنند و علاوه بر آن، مي توانند سبب صرفه جويي در انرژي و افزايش عمر صفحه نمايش شوند. از ديگر روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 مي توان به روند طراحي نقص هاي شخصيت ساز اشاره نمود. به اين معنا كه عدم كامل بودن عناصري كه در حالت دستي طراحي شده اند، سبب مي شود تا حس انساني بودن و پويايي در وب سايت ها ايجاد شود. در اين طراحي ها، عدم استفاده از طرح هاي بي نقص ماشيني كنار گذاشته شده و با طراحي هاي واقعي تر، بر جذابيت و زنده كردن وب سايت افزوده مي شود. همچنين مي توان به عناصر سه بعدي همه جانبه در روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 اشاره نمود كه غالبا استفاده از اين عناصر، همواره براي مردم جذاب بوده و اين اشكال سه بعدي، باعث ايجاد تجربه اي همه جانبه براي سايت شما خواهد شد.

 

روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 | قسمت دوم

چهارمين مورد از 8 روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 را مي توان لايه ها، سايه هاي نرم و عناصر شناور دانست. در واقع اين مورد به ايجاد عمق و هيجان در وب سايت شما مي پردازد و ظاهري سه بعدي در آن ايجاد مي كند. تركيب عكاسي با گرافيك، يكي ديگر از ترندهاي خلاقانه طراحي وب سال 2020 است كه در آن گرافيك هاي اصيل در كنار عكس هاي واقعي، سبب ايجاد جلوه هاي بصري به يادماندني تر و زيباتر خواهند شد. استفاده از تصاوير و گرافيك هاي منطبق با شخصيت شما مي تواند باعث انعطاف پذيرتر شدن وب سايت شود.
چارچوب هاي محكم از فضاي سفيد را مي توان ششمين روند طراحي نوآورانه در نظر گرفت كه به مفهوم استفاده بيشتر از فضاهاي سفيد براي ساختاربندي بيشتر طرح هاي خود مي باشند. اين چارچوب هاي عريض از فضاهاي سفيد باعث القاي يك ساختار محكم براي وب سايت شما خواهد بود.

 

روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020 | قسمت سوم

طرح هاي رنگي درخشان و جستجوها و كليك كردن هاي كمتر اينترنتي از ديگر موارد 8 روند طراحي نوآورانه وب براي سال 2020  مي باشد كه به ترتيب در طرح هاي رنگي، ايجاد احساس سه بعدي بودن و بيرون آمدن طراحي هاي سايت از صفحه نمايش و در جستجوها و كليك كردن هاي كمتر اينترنتي، كوچكتر كردن و كمتر كردن متون در كنار تمركز اصلي بر تصاوير بزرگ پيش زمينه مورد توجه قرار گرفته است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.