نقش اينفوگرافي در طراحي سايت و جذب مخاطب
اينفوگرافيك چيست و چرا براي كاربران جذابيت دارد؟
يكي از كارهايي كه كارآفرينان آنلاين، براي تأثيرگذاري بيشتر انجام ميدهند، طراحي وبسايت باقابليتهاي بصري بيشتر و سرشار از تصاوير و زمينههاي باكيفيت است. بهطور خلاصه، توصيه ميشود تا اينفوگرافيك را در بخشهايي كه حضور آنلاين داريد به كار بگيريد تا توجه بيشتري را به خود جذب كرده و افراد بيشتري را متوجه خود كنيد. اين به آن معني است كه آيا شما در حال طراحي سايت براي رسانههاي اجتماعي هستيد و يا فقط ميخواهيد درحاليكه فعاليتهاي بازاريابي را انجام ميدهيد موجب افزايش جلب آگاهي براي نام تجاري خود و يا رسيدن به مخاطبان گستردهتر شويد. اينفوگرافيك يك ابزار آنلاين قدرتمند است كه بسياري از بازاريابان در حال حاضر براي ترويج سايتها و كمپينهاي خود از آنها استفاده ميكنند؛ كه اين قطعاً منجر به ترافيك بالاتر و بازديد دوباره افراد از سايت شما خواهد شد به همين دليل است كه تعدادي از كارآفرينان در حال پيدا كردن بهترين محتواي اينفوگرافيك براي معرفي كالا و خدمات خود هستند.
نتايج علمي ثابت كردهاند كه مغز انسان اينفوگرافي ها را دوست دارد كه البته اين بسيار واضح است. مردم عاشق رسانههاي رنگارنگ هستند. علاوه بر اين، انسانها جهان خود را بارنگها و چشمهايشان تجزيه و تحليل ميكنند. بنا به تحقيقات علمي، حجم اطلاعات در طي چند سال گذشته بسيار افزايشيافته است و اين باعث ايجاد اختلالات زيادي در مغز ميشود. حتي خواندن كلمات ساده ازلحاظ زماني بيشتر از ديدن تصوير طول ميكشد. پردازش اينفوگرافي ها بسيار ساده است و زمان خيلي كمي طول ميكشد تا مغز انسان اطلاعات نشان دادهشده توسط عكس را درك كند تا اينكه چندين و چند خط دستورالعمل بخواند. اگر بخواهيم دقيقتر باشيم پردازش يك اينفوگرافي يكدهم ثانيه طول ميكشد. درصورتيكه اگر همين اطلاعات متني باشد چنين زمان كمي امكانپذير نيست. ازاينرو كه مغز انسان هميشه راه سادهتر را دوست دارد، از اين پس بايد بيشتر به اينفوگرافي عادت كنيم تا متون ساده.
محبوبيت اينفوگرافي ها شگفتانگيز مي باشد . طبق آماري كه از اينفوگرافيها داريم اين گونه است كه از سال 2007 چيزي در حدود 9000 درصد افزايشيافتهاند. چنين رسانههايي در طيف وسيعي از تبليغات ازجمله، آگهيها و تابلوهاي تبليغاتي، تبليغات تلويزيوني، كتابچه راهنماي تجهيزات، فيلم آموزشي، طراحيسايت و در بسياري از مكانهاي ديگر استفاده ميشود. درواقع اگر شما نخواهيد كه از اينفوگرافي استفاده كنيد احتمال اينكه به موفقيت آنلاين دست پيدا نكنيد، بسيار زياد است. تبليغكنندگان بهخوبي از اين ابزار قدرتمند آگاه مي باشند و از آن در بالا بردن شهرت برند و انجام فعاليتهاي بازاريابي استفاده خواهند كرد.
مزاياي محتواي اينفوگرافي چيست؟
مزاياي استفاده از اينفوگرافيك براي تبليغكنندگان و بازاريابان كاملاً آشكار و روشن هستند. اينفوگرافي مؤثرترين راه براي انتقال پيام شما به مخاطبان است. برخلاف متون نوشتاري كه نيازمند بهصرف زمان و تمركز هستند تا بهدقت موردبررسي قرار بگيرند تصاوير بهسادگي در يكلحظه درك ميشوند. در نتيجه اگر شما محتواي اينفوگرافي را براي تبليغ انتخاب كنيد، مردم آن را ميبينند و آنها را بيشتر به ياد ميسپارند و پيام آن تبليغ نيز بهسرعت دريافت ميشود. اين مسئله همچنين روند جديدي در بازاريابي است و قطعا ترافيك بازديد بالايي به دنبال خواهد داشت. آنها زبان را تا حدي تجزيه ميكنند كه ديگر اهميت نخست، زبان نيست. حتي اگر كسي زبان شمارا نميفهمد هنوز هم ميتواند آنچه در تصوير توضيح دادهشده را درك كند. تصوير پايين بخوبي اين موضوع را نشان ميدهد.
بنابراين اگر همه كاربران اين اينفوگرافي هاي دوستداشتني را مي پسندند، پس تنها راه درست همين است كه از آنها استفاده كنيد و كارها را به كمك آن آسان نماييد.
۱۱:۲۸
- ۵۶ بازديد
- ۰ نظر