چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

ملاك هاي انتخاب يك شركت طراحي سايت

طراحي سايت يك امر تخصصي مي‎باشد كه انجام آن تنها از عهده كساني ساخته است كه با تمامي تكنيك ها و اصول طراحي آشنايي كافي دارند. به همين دليل بسياري از متقاضيان، براي راه اندازي وب سايت خود به شركت هاي طراحي سايت مراجعه مي‎كنند. از آنجا كه امروزه شاهد ورود صدها شركت هستيم كه در زمينه طراحي سايت و بهينه سازي فعاليت دارند، لذا انتخاب يك شركت سايت معتبر و توانا با دشواري انجام مي‎شود. پس بايد با توجه به معيارها و پارامترهاي خاصي، شركت مورد نظر خود را انتخاب كنيد  كه در اين مقاله قصد داريم به آن ها بپردازيم . 

داشتن مجوز طراحي وب سايت

مهمترين پارامتر جهت بررسي شركت ها اعم از طراحي سايت و يا غير آن، توجه به مجوز آن مي‎باشد. زماني كه سايت مجوزات لازم را از سازمان نظام صنفي رايانه اي و يا شوراي عالي انفورماتيك اخذ نموده باشد، از اعتبار لازم براي فعاليت را برخوردار است. سازمان هاي مربوط به صدور مجوز، با بررسي شرايط و مدارك هاي لازم، اقدام به صدور مجوز مي‎نمايند. به اين معنا كه هيچ شركت سايتي نمي تواند بدون احراز شرايط لازم، مجوز دريافت نمايد.

سابقه كاري و ميزان تجربه شركت

تجربه در هر كاري مي‎تواند چراغي براي كارها و فعاليت هاي آتي باشد. داشتن سابقه به معناي تجارب بيشتر است. به همين دليل زماني كه شركت طراحي سايت سابقه فعاليت بيشتري داشته باشد، تجربه و ميزان مهارت آن نيز در ارائه خدمات بيشتري است.

تعداد و كيفيت نمونه كارها

شركت هاي طراحي سايت از آغاز فعاليت خود سايت متعددي را طراحي خواهند كرد كه آنها را براي شما به نمايش ميگذارند تا نظر شما را جلب كنند. در عين حال تعداد نمونه كارهاي خود را در سايت بارگذاري كرده و در معرض ديد بازديدكنندگان قرار مي‎دهند. با ورود به سايت اين شركت ها، مي‎توان نمونه كارها را استخراج و آن ها بررسي نمود. 

 

مراجعه به دفتر شركت طراحي

اگر چه تمامي شركت هاي طراحي براي خود سايت راه اندازي مي‎كنند و از طريق مراجعه به وب سايت آنها مي‎توان اطلاعات دقيقي در رابطه با عملكرد شركت كسب نمود، اما بررسي بهتر زماني انجام مي‎شود كه بتوان در شركت و دفتر كار حضور پيدا كرد و با مديران شركت ارتباط برقرار نمود. برخي معيارها از طريق وب سايت قابل سنجش نخواهند بود؛ از قبيل تعداد كاركنان و پرسنل حاضر در شركت، خوش خلقي مديران در ارائه خدمات، گفتگو و مشاوره و ... كه با حضور در شركت بررسي مي‎شوند.

انعقاد قرار داد با شركت و نه اشخاص

برخي از اشخاص به صورت انفرادي اقدام به طراحي سايت مي‎كنند. طراحي سايت يك پروژه گسترده است كه نيازمند كار گروهي است و نمي توان به صورت انفرادي آن را بر عهده گرفت. به همين دليل نمي توان طراحي سايت خود را بر عهده يك نفر گذاشت. از سوي ديگر شركت ها خود را براي پشتيباني از سايت شما مسئول و موظف مي‎دانند. اين در حالي است كه اشخاص بصورت سيار عمل مي‎كنند و عهده دار برطرف نمودن معايب و مشكلات سايت نخواهند بود.

تقسيم بندي امور شركت

شركت هاي طراحي سايت متشكل از افراد متخصص و خبره است كه هر يك در يك بعد فعاليت دارند. بهترين شركت هاي طراحي سايت آنهايي هستند كه تقسيم بندي بيشتري براي كارها و امورات دارند. به هر ميزان كه امورات شركت تخصصي تر انجام شوند، كاركنان با مهارت بيشتري آن را بر عهده مي‎گيرند و احساس مسئوليت بيشتري نيز خواهند داشت.

ارائه ‏هاستينگ ها

هاستينگ هايي كه شركت هاي طراحي سايت ارائه مي‎دهند، يكي از معيارهاي سنجش عملكرد آنان به شمار مي رود. بدين منظور براي انتخاب شركت مورد نظر، بايد وضعيت هاستينگ آنها بررسي شود. پايداري و كيفيت‎ هاستينگ ها به معناي توانايي شركت مي‎باشد.

چگونگي پشتيباني از شركت

طراحي سايت تنها به مرحله راه اندازي ختم نمي شود و پس از آن نياز به پشتيباني دارد. بدين منظور شركت هايي كه بتوانند در زمينه پشتيباني و ارائه خدمات، به بهترين شكل ممكن عمل كنند، شرايط بهتري براي طراحي سايت خواهند داشت. نحوه برخورد پرسنل، پاسخگويي به نياز مشتريان، مسئوليت پذيري و توانايي رفع مشكلات سايت ها از جمله معيارهاي سنجش شركت هاي طراحي سايت مي‎باشد.

ارائه سورس پس از طراحي

اگر شركت طراحي سايت بتواند به همراه طراحي سورس نيز انجام دهد و آن را در اختيار مشتريان قرار دهد، مطمئنا گزينه مناسبي براي انتخاب طراحي سايت خواهد بود. برخي از شركت ها اقدام به ارائه سورس رايگان مي‎كنند. اين امر يك نقطه مثبت براي شركت طراحي سايت محسوب مي‎شود.

هزينه طراحي سايت

مبالغي كه در قبال طراحي سايت دريافت مي‎شود، با توجه به سرعت كار، كيفيت، نحوه ارائه خدمات و ... متفاوت است. از اين نظر با مقايسه قيمت نمي توان نتيجه گيري منصفانه اي داشت. برخي شركت ها به دليل كيفيت بالا در ارائه خدمات، سرعت راه اندازي سايت و برخي آپشن هاي ديگر، قيمت بالاتري نسبت به شركت هاي ديگر تعيين مي‎كنند. بنابراين در زمان مقايسه بين چندين شركت، بايد به نحوه عملكرد و كيفيت كار آنها نيز توجه نمود.

توانايي و پتانسيل شركت طراحي سايت

براي مقايسه دقيق بين نحوه عملكرد شركت هاي طراحي سايت مي‎توان به چندين فاكتور توجه نمود از جمله:

طراحي سايت براساس نيازها

ارتقا سرعت بارگذاري وب سايت

توانايي اناليز رقبا در فضاي اينترنتي

طراحي سايت بر اساس الگوريتم هاي موتورهاي جستجو

طراحي سايت مطابق با اصول و تكنيك هاي بازاريابي اينترنتي دنيا

قرار دادن متون صفحات، محتوا ، تصاوير، عناوين صفحات و ... در اختيار مشتريان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.