جمعه ۱۳ مرداد ۰۲

افزايش فروش محصولات از طريق بهينه سازي براي موتور هاي جست و جو

افزايش فروش محصولات از طريق بهينه سازي موتورهاي جستجو

 

 

 

 

در بهينه سازي موتورهاي جستجو پيچيدگي هاي زيادي وجود دارد، اما مسئله مهم اين است كه بسياري از افراد در همان مراحل اوليه دچار مشكل مي شوند و به مراحل پيچيده نمي رسند.

در زير به توضيح اصلاحاتي كه بايد در بهينه سازي موتورهاي جستجو انجام شود، مي پردازيم:

شناخت مشتريان

واضح نبودن بازار هدف و محصولات ارائه شده يك كسب و كار سبب از بين رفتن وضوح در بازاريابي شده و باعث مي شود مشترياني را جذب كنيد كه مناسب كسب و كار شما نيستند؛ همچنين در تبديل ترافيك به مشتريان هم به مشكل خواهيد خورد.

استراتژي بهينه سازي موتورهاي جستجو بايد بر پايه يك تصوير واضح از مشتريان ايده آل شما و اين كه چه كاري ميتوانيد براي آنها انجام دهيد، باشد.

آيا صفحات شما منظم است؟

از هر كلمه كليدي در هر صفحه اي استفاده نكنيد. براي هر كلمه كليدي خاصي صفحه خاص خود را بسازيد. يعني براي هر يك از خدمات و محصولاتي كه عرضه مي كنيد صفحه خاص خودش را ايجاد كنيد؛ بايد از تنظيم بودن صفحات خود مطمئن باشيد به اين معني كه تمامي مؤلفه هاي صفحات اعم از عنوان، URL، محتوا و . . . با كلمات كليدي شما متناسب بوده و بازتابي از آن ها باشد.

جستجو شما ممكن است آن طور كه بايد به نظر نرسد.

ممكن است در كسب و كار شما اصطلاحاتي وجود داشته باشد كه شما از روي تخصص خود از آن ها استفاده مي كنيد و با آنها كاملاً آشنايي داريد. اما چشم اندازي كه از سايت شما وجود دارد ممكن است آن عبارات را به خوبي انتقال ندهد. اما آيا همه افراد از اين عبارات آگاهي دارند و با آنها آشنا هستند؟ اگر بخواهند در موتورهاي جستجو به دنبال شما بگردند و شما را در نتايج بيابند با چه عبارتي شما را جستجو كنند؟

يكي از اساسي ترين مسائل در بهينه سازي موتورهاي جستجو آن است كه:

براي اين كه بتوانيد تعداد بازديدكنندگاني را كه از طريق جستجو به سايت شما مي آيند، افزايش دهيد بايد از محبوبترين و رايج ترين كلمات كليدي مرتبط با محصولات و خدمات خود استفاده كنيد. به كلماتي كه از زبان مشتريان تان در رابطه با كار خود مي شنويد دقت كنيد و آنها را در كلمات كليدي به كار ببريد. كلمات كليدي در بهينه سازي سايت ها بسيار اهميت دارند و نقش كليدي را ايفا مي كنند.

كيفيت، نه كميت

بهينه سازي سايت فقط به خاطر مقدار ترافيك دريافتي نيست، بلكه موضوع اصلي بر سر كيفيت آن است. در صورتي كه شما به جاي مقدار زياد ترافيك، به ترافيك مشتريان مورد هدف خود اهميت داده و بر روي آن تمركز كنيد و آن را اساس و پايه فعاليت خود سازيد، كسب و كاري بسيار با دوام تر خواهيد داشت؛ پس عبارات كليدي بلند را هم در نظر داشته باشيد. هر چند ممكن است كه تعداد كم و سطح پاييني از ترافيك را به سايت شما روانه سازد اما اين ترافيك، خاص سايت و زمينه كاري شما خواهد بود و بر روي نوع كسب و كار شما متمركز است.

صفحات مرتبط با جستجو

صفحه اصلي سايت، هميشه مرتبط ترين و بهترين جايي نيست كه بازديدكنندگان بتوانند از آنجا به سايت وارد شوند. با استفاده از گزارش هاي تحليلي گوگل مي توانيد دريابيد كه آيا مشتريان شما به صفحه مناسب با جستجويشان وارد مي شوند يا خير. اگر نه، بايد به فكر بهينه سازي مجدد صفحات باشيد.

سئو برون سايتي (Off-Site SEO)

سئو برون سايتي يا Off-Site از اهيمت ويژه اي برخوردار است (به خصوص در عبارات كليدي رقابتي) البته فراموش نكنيد كه قبل از آن، مرحله اول را به خوبي انجام داده باشيد.

سئو Off-Site شامل مجموعه فعاليت هايي است كه از بيرون براي اعتبار بخشي يك وب سايت انجام مي شود. تمام كارهايي كه باعث مي شود گوگل بيشتر به وب سايت شما و محتواي آن اعتماد كند و در نتيجه امتياز بيشتري به آن بدهد.

لينك سازي اصلي ترين فعاليتي است كه در اين راستا انجام مي شود. به زبان ساده هر لينك خارجي از ساير وب سايت ها به وب سايت شما يك راي محسوب مي شود كه به آن اصطلاحا بك لينك مي گويند. هر چه تعداد راي هاي شما بيشتر باشد رتبه بهتري خواهيد داشت. البته همه راي ها ارزش يكساني ندارند. شايد يك لينك كاملا بي اثر باشد، شايد يك لينك از يك وب سايت معتبر ارزش بيشتري از صدها لينك از وب سايت هاي كم اعتبارتر داشته باشند. در عين حال ممكن است يك لينك اثر منفي نيز داشته باشد. به طور خلاصه هرچه وب سايتي كه به شما لينك مي دهد مرتبط تر و معتبرتر باشد ارزش راي آن بيشتر خواهد بود.البته لينك سازي پروسه ساده اي نيست و شامل فاكتورهاي زيادي است كه در مقالات بعدي به تفضيل توضيح داده خواهند شد.ابعاد اجرائي درگير در فرآيند سئو(SEO)

روش هاي مختلف سئو

اين روزها افراد زيادي ادعا مي كنند كه مي توانند وب سايت شما را در كلمات كليدي رقابتي به بالاترين رتبه برسانند، اما استراتژي و روش هر كدام متفاوت است و نتيجه بخش بودن آن بسته به دانش، تجربه و بودجه تيمي است كه فرآيند سئو را انجام ميدهند؛ روش هاي مختلف سئو به سه دسته كلي تقسيم مي شوند:

سئو كلاه سفيد:

همانطور كه پيشتر گفته شد از نظر گوگل (يا هر موتور جستجو ديگري) يك وب سايت بايد محتواي با ارزش و اعتبار بالايي داشته باشد تا بتواند رتبه ي بالايي كسب كند. گوگل معتقد است وب سايتي كه محتواي با ارزشي داشته باشد به مرور زمان و به صورت طبيعي لينك هاي زيادي از وب سايت هاي مختلف دريافت خواهد كرد و در نتيجه رتبه آن بهبود مي يابد. در حقيقت در سئو كلاه سفيد (White Hat SEO)، لينك سازي به صورتي طبيعي ست كه صرفا به واسطه محتواي ارزشمند آن به دست مي آيد.

سئو كلاه سياه:

به زبان ساده اعتبار بخشي جعلي به يك وب سايت از نظر گوگل كاري غيرقانوني بوده و افرادي كه سعي كنند با روش هاي اسپم و جعلي براي يك وب سايت لينك بسازند توسط گوگل جريمه خواهند شد. سئو كلاه سياه (Black Hat SEO) داراي تكنيك هاي پيچيده تري نيز هست كه شايد توسط گوگل قابل شناسايي نباشند ولي اين موضوع را به ياد داشته باشيد كه گوگل روز به روز هوشمندتر و فريب دادنش هم سخت تر مي شود!

منبع : سئو در مشهد 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.