پنجشنبه ۰۷ بهمن ۰۰

چك ليستهاي سئو در طراحي سايت و تاثير آن بر رنكينگ

چك ليستهاي سئو در طراحي سايت و تاثير آن بر رنكينگ

چك ليست هاي سئو به عنوان ليستي از فاكتورهاي اثرگذار در طراحي سايت مطرح است. توضيح نحوه رنكينگ يك صفحه براي افرادي كه با سئو آشنايي ندارند بسيار مشكل است. براي اين منظور بايستي با نكاتي كه در طراحي سايت و سئو اهميت بسزايي دارد تا حدودي آشنايي داشته باشيد.

در ادامه به بيان چك ليستهاي ضروري سئو و تاثير آن بر رنكينگ سايت در سال 2018 خواهيم پرداخت.

1-كوتاه، خوانا و در دسترس بودن url سايت

URL هاي وب سايتتان بايد قابل دسترسي و خوانا باشند طوريي كه گوگل بتواند به راحتي محتواي آن را خوانده و تجزيه و تحليل كند. تا جاي ممكن آدرس و يا همان url هاي خودتان (نواري كه الاي مرورگر خود ميبينيد ) را كوتاه كنيد. رعايت اين نكته در طراحي سايت بسيار حائز اهميت مي باشد .

چيزي كه ما مي خواهيم اين است كه خزنده ربات گوگل بتواند به سايت ما بيايد، محتواي آن را بفهمد، تصاوير و ويديوها يا هر چيز ديگري را كه در سايت داريم خوانده و آنها را ايندكس نمايد.

2- جستجوي كلمات كليدي

دانستن اينكه كه سرچ كنندگان براي حل مشكلات خود، چه كلمات و عباراتي را سرچ مي كنند حائز اهميت است. اين مشكلات، در واقع مسائلي هستند كه وبسايت شما به منظور حل آنها راه اندازي شده و محتواي صفحات شما به آنها كمك خواهد كرد كه اين مشكلات را برطرف كنند. آنچه كه نياز داريد، يك لغت كليدي اصلي و احتمالا مجموعه اي از لغات كليدي فرعي يا ثانويه است كه مطابق با مقصود و هدف سرچ كننده باشد. بنابراين هدف شما بايد دقيقا مشابه هدف سرچ كنندگان باشد تا آنها بتوانند به محتواي مطلوب خود برسند. بنابراين به ياد داشته باشيد كه شما مجموعه اي از لغات كليدي اصلي و فرعي داريد كه بايد در طراحي سايت و سئوي خود مد نظر داشته باشيد.

3-بررسي صفحه نتايج موتور جستجو [SERP]

صفحه نتايج موتور جستجو [SERP] را بررسي كنيد تا دريابيد گوگل چه چيزهايي را با سرچ لغات كليدي مرتبط مي داند. SERP يا همان صفحات نتايج موتورهاي جستجو پاسخ سوالات كاربران به جستجوي آنها است كه با عبارات خاصي صورت ميگيرند و ترتيب خاص خود را دارند.

در خصوص صفحه نتايج موتور جستجو [SERP] كمي تحقيق و بررسي كنيد، يعني سرچي در گوگل انجام دهيد و ببينيد گوگل چه نتايجي را براي شما مي آورد، سپس بررسي كنيد كه كلمات مرتبط با لغات كليدي شما از نظر گوگل كدام اند. با اين كار شما سعي داريد نوع محتواي مورد نياز و تمامي جزئياتي كه ممكن است از آنها غافل بوده باشيد را پيدا كنيد. سعي كنيد شكاف هايي را پيدا كنيد كه  مورد نياز مردم است، كسي  به آنها پاسخ نداده و يا مطلبي براي آنها ارائه نشده، شايد شما بتوانيد آن شكاف را پر كنيد و آن موقعيت رنكينگ را تصاحب نماييد.

4- پس از طراحي سايت، محتواي مناسب توليد نماييد.

سعي داشته باشيد براي توليد محتواي خود، از معتبرترين و قوي ترين متخصصين سئو استفاده كنيد تا محتوايي را توليد كنند كه با اهداف سرچ كنندگان هماهنگ باشد. در اينجا دو حالت وجود خواهد داشت . اولا، ما از فرد يا افرادي مي خواهيم براي ما توليد محتوا كنند كه براي ما به نحوي باشند كه بتوانيم به آن ها اعتماد كنيم و به زبان ديگر قابل اعتماد باشند . دوما، سعي داريم تا اهداف سرچ كنندگان را تامين نموده و مشكل شان را حل كنيم، ما مي خواهيم اين كار را بهتر از هر كس ديگري در صفحه اول انجام دهيم زيرا اگر اين كار را نكنيم، حتي اگر بسياري از چيزهاي ديگر را بهبود ببخشيم، باز هم به رنكينگ خوبي نخواهيم رسيد. به مرور سرچ كنندگان از نتايج ما در مقايسه با ساير نتايج خسته خواهند شد، و صفحات ديگر سايت ها را بهتر رنك خواهند كرد.
در مقاله بعدي ادامه چك ليست سئو را براي شما شرح خواهيم داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.