چرا چت آنلاين در وب سايت ها اهميت زيادي پيدا كرده است؟
همانطور كه ميدانيد، شيوههاي بسياري براي تبليغ و معرفي كالا و خدماتِ ارائه شده، از طريق اينترنت وجود دارد. مثلاًً ميتوان از كاتالوگ، تصوير، متن و ويدئو استفاده كرد. اما، بازديدكنندگان زيادي وجود دارند كه با ديدن اين توضيحات، هنوز هم به وبسايت مورد نظر اعتماد نميكنند و خريدي انجام نميدهند. بعضي ديگر نيز تصور ميكنند كه اين توضيحات، براي قانع كردن آنها كافي نبوده است، بنابراين از خريد منصرف ميشوند. حال اين سؤال مطرح است كه در اينگونه موارد، بهترين شيوه براي متقاعد كردن كاربران كدام است؟ چگونه ميتوان اين مشتريان را تبديل به مشتريان دائمي خود كرد؟ شايد پاسخهاي مختلفي به ذهنتان بيايد، اما بهترين و جديدترين شيوه، پشتيباني يا چت آنلاين است. زيرا:
-
شما كاربران را به صورت آنلاين، درگير سايت خود ميكنيد و بهتر ميتوانيد محصولات خود را معرفي كنيد.
-
كاربران، ميتوانند تمام سؤالات خود را مطرح و پاسخ آن را دريافت كنند.
-
اعتماد كاربران به محصول موردنظر افزايش مييابد.
-
با مشاوره مناسب، ميتوانيد آنها را ترغيب كنيد تا محصولات شما را خريداري كنند.
-
شهرت و اعتبار سايت شما افزايش مييابد، بنابراين آنها راحتتر به سايت شما اعتماد خواهند كرد.
آمارهاي به دست آمده درباره استفاده از چت آنلاين در سايتها، بسيار غافلگيركننده است. قبل از پرداختن به مزاياي سيستم چت آنلاين، قصد داريم به مهمترين آمارهاي مربوط به آن اشاره كنيم.
آمارهاي مهم سيستم چت آنلاين در وبسايتهاي شما
در سالهاي اخير، با افزايش ميزان استفاده از سيستم چت آنلاين براي پشتيباني مشتريان، مطالعات زيادي نيز درباره ميزان تأثير آن بر روي مشتريان، ميزان استفادهكنندگان و ميزان رضايت مشتريان انجام گرفته است. نتايج اين مطالعات بسيار جالب است.
مطالعات، نشان داده است كه امكانات چت آنلاين در وبسايت شركتها در سال 2017، به ميزان 8.3 درصد افزايش داشته است. اما، كسبوكارهاي كوچك به اندازه شركتهاي بزرگ، قادر به استفاده از امكانات پيشرفته اين سرويس نبودهاند.
چت آنلاين، تنها يك روش جايگزين مناسب براي شيوههاي سنتي نمي باشد . در واقع، آمار اين را نشان ميدهد كه 63 درصد مشتريان در يك نظرسنجي اعلام كردهاند كه چت آنلاين، احتمال بازديد مجدد آنها را از سايت، افزايش ميدهد.
از نظر مشتريان، 73 درصد آنها ميتوانند پاسخهاي خود را از طريق چت آنلاين دريافت كنند، بنابراين از اين سيستم راضي هستند.
44 درصد از مشتريان اعلام كردهاند كه داشتن سيستم پشتيباني آنلاين در حين خريد، از مهمترين مزيت شركتها به شمار ميرود.
آماري كه وجود دارد نشان دهند هستند كه چت آنلاين، باعث صرفهجويي در زمان ميشود. ميانگين كلي دريافت پاسخ از طريق چت آنلاين، 42 ثانيه گزارش شده است و 79 درصد مشتريان دقيقاً به همين دليل آن را ترجيح ميدهند.
يك آمار بسيار جالب ديگر وجود دارد كه 77 درصد مشتريان، در صورتي كه متوجه شوند شركت، مجهز به سيستم پشتيباني آنلاين نيست، از آن خريد نميكنند.
يك مطالعه نشان داده است كه شركت معروف Virgin Airlines، با استفاده از سيستم چت آنلاين، توانست ميانگين ارزش سفارشات خود را بالا ببرد. اين شركت، با استفاده از سرويس چت آنلاين، محصولات ديگري را معرفي كرد و ميانگين فروش خود را 15 درصد افزايش داد.
سرويس چت آنلاين مشتري، 17 تا 30 درصد ارزانتر از تماس تلفني است. به اين دليل، 57 درصد كاربران در صورتي كه نتوانند به سرعت پاسخ خود را دريافت كنند، از خريد منصرف ميشوند. 44 درصد از كاربران در حالي كه در حين فرايند خريد هستند، به نوع مكالمه آنلاينِ انجام شده، امتياز ميدهند.
بر اساس مطالعات انجام شده، ميزان رضايت مشتريان از ايميل 61 درصد، از تماس تلفني 44 درصد و از سرويس پشتيباني آنلاين 73 درصد ميباشد. با اين ارقام، ميتوان پيبرد كه نگاه مشتريان به پشتيباني آنلاين، چگونه است.
در 5 سال اخير، تعداد خريداران آنلاين فروشگاههاي اينترنتي كه از سيستم چت آنلاين استفاده ميكنند، از 38 درصد به 58 درصد افزايش يافته است. بنابراين همه ساله به تعداد شركتهايي كه از اين سيستم استفاده ميكنند، اضافه ميشود.
اين آمارها، نشان ميدهد كه اگر شما ميخواهيد شركتي را تأسيس كنيد كه بتواند با ساير شركتها رقابت كند و عملكرد خوبي داشته باشد، حتماً از سيستم چت آنلاين استفاده كنيد.
۰۹:۵۳
- ۶۶۲ بازديد
- ۰ نظر