1- تاثير شگفت انگيز محتوا در بازاريابي اينترنتي
تهيه محتواي با كيفيت، قدم اول براي داشتن يك وب سايت موفق است. بر اساس آمار مخاطبان آنلاين كه وارد يك وب سايت ميشوند، به صورت ميانگين تنها 8 ثانيه صرف مشاهده يك صفحه وب ميكنند. علت اصلي كه مخاطبان زمان بيشتري صرف مشاهده صفحات وب نميكنند هم چيزي نيست جز كيفيت نامناسب محتواي سايت.
كاملا طبيعي است كه هيچ فردي تمايل به مطالعه محتوا بي شمار و البته سردرگم كننده سايتهاي اينترنتي نداشته باشد. پس اگر به دنبال ايجاد يك تمايز براي سايتتان هستيد، بايد اول سراغ تهيه محتواي جذاب و مناسب باشيد. اگر به درستي از بازاريابي محتوايي استفاده كنيد، نه تنها مخاطب، سايت شما را به سرعت ترك نميكند بلكه وضعيت سايت شما در موتور هاي جستجو هم ارتقا پيدا ميكند.
مهمترين اصلي كه براي توليد محتواي يك سايت بايد در نظر داشته باشيد، حفظ سادگي متن است. معمولاً يك وبسايت شامل بخشهاي مختلفي مثل صفحه اصلي، مقالات، تماس با ما و بخش هاي متفرقه است. توجه كنيد فقط براي بخش هاي پر اهميت سايت مثل صفحه اصلي بايد متن هاي طولاني بنويسيد و اصول بازاريابي محتوايي را رعايت كنيد و در ساير بخش ها مانند درباره ما، تنها به اطلاعات مختصر بسنده كنيد.
علاوه بر اين توصيه مي شود كمتر از متنهاي طولاني در صفحات سايت خود استفاده كنيد چون احتمال زيادي دارد كه مخاطب آن را نخواند. محتوا مناسب شايد اصليترين نقش را در طراحي سايت داشته باشد.
يك نكته ديگر كه بايد به آن توجه كرد، سبك و لحن سايت هست. به عبارتي ادبياتي كه براي نوشتن محتوا انتخاب مي كنيد بايد متناسب با مخاطبان سايت، لحن رسمي يا خودماني داشته باشد. براي مثال پيج هاي سرگرمي در شبكههاي اجتماعي هيچ وقت از لحن رسمي استفاده نميكنند چون مخاطب آنها اغلب از قشر جوان و نوجوان هستند و با ادبيات جدي و يا به اصطلاح كتابي كمتر ارتباط برقرار ميكنند. البته عكس اين موضوع هم برقرار هست و يك خبرگزاري هرگز نميتواند از ادبيات غير رسمي براي انتشار اخبار استفاده كند
2- طراحي لوگو
لوگو سايت در واقع هويت برند شما مي باشد كه نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي در شناخته شدن برند و يا محصولات شما خواهد داشت چه بسا كه به عنوان كسي كه محصولاتي براي عرضه كردن در بازار دارد لوگوي شما باعث معروف شدن محصولات شما بشود پس بسيار مهم مي باشد كه آن را به درستي طراحي و يا انتخاب كنيد. دقت كنيد كه لوگو، تنها بخش ثابت كسب و كار شما است كه در كارت ويزيت، فروشگاه و البته طراحي سايت دقيقاً به يك شكل تكرار ميشود. اين دليل به تنهايي كافي است كه به اهميت طراحي لوگو پي ببريد. هر چند كه طراحي يك لوگوي مناسب، كار سادهاي نيست اما دليلي هم وجود ندارد اولين طرحي كه به ذهنتان ميرسد را براي لوگو سايت انتخاب كنيد. وقت بيشتري براي طراحي لوگو صرف كنيد و از طراحهاي حرفه اي كمك بخواهيد. حتما نتيجه مناسبي ميگيريد.
3- انتخاب دامنه
نام دامنه تنها آدرسي است كه مخاطب، سايت را شما از طريق آن پيدا مي كند پس سعي كنيد تا جايي كه امكان دارد يك اسم ساده براي آن انتخاب كنيد كه بيشتر در ذهن بماند. دامنه اگر بيش از حد طولاني باشد، به خاطر سپردن آن كمي سخت مي شود. پس لازم است قبل از طراحي سايت، به فكر انتخاب يك دامنه مناسب باشيد.
چه پسوندي براي سايت انتخاب كنم؟
اگر چه نوع پسوند، تاثيري در بهينه سازي سايت و البته امتيازي كه سايت از موتورهاي جستجو مي گيرد، ندارد اما بهتر است كه براي كسب و كارهاي تجاري از پسوند .com استفاده بشود. اين پسوند مخفف عبارت Commercial به معناي تجاري/بازرگاني و البته رايجترين پسوندي است كه در محيط وب با آن مواجه مي شويم.
چه كار كنم اگر دامنه مد نظرم با همين پسوند، قبلا ايجاد شده باشد؟
البته كه ميتوانيد همان دامنه را با پسوندهاي متفاوت ثبت كنيد اما دقت داشته باشيد اگر دامنه شما تكراي باشد، بازخورد مناسبي براي مشتري ندارد به همين خاطر كمي بيشتر فكر كنيد و دامنهاي انتخاب كنيد كه در عين جذابيت و سادگي، براي مخاطب هم تازگي داشته باشد.
4- نقش تصوير مناسب در جذب مخاطب
ممكن است تصور كنيد انتخاب عكس، نقش چنداني در طراحي سايت نداشته باشد ولي اگر واقعاً اين طور فكر ميكنيد بايد بگويم سخت در اشتباه هستيد چون استفاده از تصوير مناسب، تاثير شگفت انگيزي در جذب مخاطب دارد. افراد معمولاً متنهاي طولاني را مطالعه نميكنند حتي اگر محتواي سايت از جذابيت لازم هم برخوردار باشد. اما تصاوير مناسب نه تنها مخاطب را جذب ميكند بلكه ميتواند فردي كه از طريق لينكهاي خارجي وارد وبسايت شده را به يكي از مشتريان سايت هم تبديل كند.
5- هرگز فكر نكنيد سايت نياز به بازنگري و توسعه ندارد
قاعدتاً طراحي يك سايت ايدهآل كار سادهاي نيست و ممكن هست زمان زيادي از شما بگيرد اما عجله نكنيد. قبل از اين كه دست به كار شويد و طراحي سايت را شروع كنيد، به سايتهاي مشابه سر بزنيد. نمونههاي موفق را ببينيد و از آنها الگو بگيريد.
از افراد متخصص مشاوره بگيريد و سعي كنيد يك وجه تمايز و برتري در مقايسههاي با سايتهاي رقيب ايجاد كنيد. انتخاب تصوير مناسب، محتوا جذاب و رابط كاربري ساده تاثير فوق العادهاي در جذب مخاطب دارد. طراحي سايت را به نحوي انجام دهيد كه جستجو در صفحات مختلف به راحتي انجام شود و فردي كه به دنبال يك مطلب بخصوص در سايت هست، به راحتي آن را پيدا كند.
سايتهاي رقيب را رصد كنيد و اگر نقطه قوتي در آنها پيدا كرديد سعي كنيد به نحوي آن را در طراحي سايت خودتان پياده كنيد. توجه داشته باشيد چنين مواردي را هرگز كپي نكنيد بلكه از آن ها براي بهينه سازي و طراحي سايت تان الگوبرداري كنيد.
۱۲:۵۰
- ۷۷ بازديد
- ۰ نظر