سه شنبه ۲۱ شهریور ۰۲

تغيير تقاضا محصولات و طراحي فروشگاه اينترنتي از نظر سئو

تغيير تقاضا محصولات و طراحي فروشگاه اينترنتي از نظر سئو

 

اگر در حال طراحي فروشگاه اينترنتي هستيد، احتمالاً متوجه تغييرات شديدي در نحوه نمايش و مصرف محصولات توسط مردم شده‌ايد. از اين گذشته، نيازهاي كل جهان تا حدي تغيير كرده است. منطقي است كه عادت‌هاي خريد نيز تغيير كرده باشد.

 

اين تغيير تقاضا ممكن است نياز به تغيير در استراتژي بازاريابي شما هنگام طراحي فروشگاه اينترنتي را نيز در پي داشته باشد. به عنوان يك سئو كار، بايد اطمينان حاصل كنيد كه خواسته‌هاي جديد محصول خود را در بازار درك كرده و اطمينان حاصل كنيد كه هرگونه تغيير در طراحي فروشگاه اينترنتي براي سئو نيز مناسب باشد.

طراحي فروشگاه اينترنتي در اين بازه زماني با دو سناريوي كاملا متفاوت روبرو است

من با مشتري‌هاي فروشگاه آنلاين خودم و به عنوان يك مصرف كننده، متوجه شده‌ام كه دو عامل همزمان بر تقاضاي مشتري از محصول تأثير مي‌گذارد:

1. محصول شما ناگهان كالاي داغ و پرتقاضايي مي‌شود و تقاضا سر به فلك مي‌كشد.

تقاضاي برخي كالاها با توجه به بازه هاي زماني، متفاوت مي شوند

به عنوان مثال بايد گفته شود كه : تقاضاي كالاهاي ورزشي، لوازم اداري در منزل و مبلمان حياط خانه از زمان وضع دستورالعمل‌هاي فاصله اجتماعي هرچه بيشتر شده اند.

2. محصول شما ناگهان كمتر به بازار مربوط مي‌شود و تقاضا به شدت كاهش مي‌يابد.

وسايلي مانند پوشاك، كفش و كالاهاي لوكس كه همه آنها را تا حدي تجربه نمي‌كنند. حلقه‌هاي نامزدي گران قيمت و مرتبط با يك رويداد مهم زندگي كاهش چشمگيري مي يابد.

براي تحليل كردن ميزان بازديد سايت خود وقت صرف كنيد و در نظر داشته باشيد كه محصول شما جزو كدام سناريو وجود دارد. پس مي‌توانيد به عنوان يك بازارياب از موقعيت خود بهترين استفاده را انجام دهيد .

اگر محصول شما بيش از هر زمان ديگري مورد تقاضا مي باشد

ممكن است زماني كه محصول شما در فصلي تقاضاي زيادي دارد، به ويژه در دوره ركود اقتصادي، فكر كنيد كه همه چيز مثبت است. اما يك تقاضاي غير منتظره مي‌تواند باعث ايجاد انبوهي از چالش‌هاي بازاريابي در طراحي فروشگاه اينترنتي شما شود. در اينجا برخي از مهمترين ملاحظاتي كه بايد در صورت رونق محصولات شما در نظر گرفته شود، آورده شده است.

محصولاتي كه در حالت موقت موجود نيستند را مديريت كنيد

زنجيره تأمين همراه با افزايش تقاضا، دستورالعملي براي بروز يك فاجعه است، حداقل به طور موقت.

اگر اين موضوعي نيست كه سايت شما به طور معمول با آن سروكار دارد، بايد انتظار بكشيد  با اين صفحات محصول چه كاري انجام دهيد در حالي كه منتظر ذخيره مجدد هستيد.

هشدار تخريب: اگر در فروشگاه آنلاين خود محصول را دوباره شارژ كرديد ، لطفاً 404 اين صفحه را طراحي نكنيد !!!. همچنين، اطمينان حاصل كنيد كه اطلاعات مفيدي درباره اينكه كاربران كجا مي‌توانند محصول را در فروشگاه‌ آنلاين شما پيدا كنند يا نحوه اطلاع رساني به آنها در زمان موجودي شدن آنلاين كالا در انبار ارائه ‌دهيد.

در طراحي فروشگاه اينترنتي خود به سوالات متداول كاربران بپردازيد

با توجه به شرايط فوق العاده‌اي كه در مجموع تجربه مي‌كنيم، مشتريان بايد در موارد احتمالي كه هنگام سفارش محصول با آنها روبرو مي‌شوند، اطمينان حاصل كنند. پاسخ به سوالات كاربران و پيام رساني به آنها در حجم سفارش بسيار مهم است، به دو دليل زير:

1. شما احتمالاً آماده دريافت حجم گسترده‌اي از تماس‌هاي خدمات مشتري نيستيد. حتي اگر آماده باشيد، بايد آنچه در توان داريد انجام دهيد تا از تكرارهاي خدمات براي مشتري خود دريغ نكنيد!

2. بسياري از مشتريان نمي‌خواهند براي پاسخ دادن به يك سوال اساسي به قسمت خدمات مشتريان مراجعه كنند. اگر آنها نتوانند به سرعت اطلاعات را در سايت شما پيدا كنند، به احتمال زياد سايت ديگري براي گرفتن پول خود پيدا مي‌كنند.

اگر پس از طراحي فروشگاه اينترنتي خود نمي‌دانيد مشتريان شما در مورد چه چيزي مي‌پرسند، چند روش براي كشف اين موارد وجود دارد:

مواردي كه در قسمت خدمات مشتريان تكرار مي‌شود، را بررسي كنيد. آنها هر روز با مشتريان شما صحبت مي‌كنند و احتمالاً بارها و بارها به همان سوالات يكسان پاسخ داده‌اند. اينها سوالاتي است كه بايد در محل به آنها پرداخته شود

گزارش‌هاي گپ خود را براي سوالات تكراري استخراج كنيد

ببينيد مشتري‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي از چه چيزي مي‌پرسند – موارد لينك شده و بدون لينك خود را بررسي كنيد

به هر چيزي كه مي‌دانيد نگراني فعلي است رسيدگي كنيد: آيا تأخير در حمل و نقل وجود دارد؟ با انبار خود تماس گرفته‌ايد؟ از قبل در مورد اين موضوع به مردم اطلاع دهيد تا بعداً خود را از پيام‌هاي مشتريان عصباني نجات دهيد.

شما مي‌توانيد به چندين روش مختلف در سايت خود به اين سالات پاسخ دهيد. افزودن بنرها، پنجره‌هاي بازشو و حتي نمايش برجسته صفحه سوالات متداول همه اين گزينه‌ها هستند. فقط اطمينان حاصل كنيد كه يافتن پيام شما بدون كم شدن جزئيات مهم محصول به آساني انجام مي شود.

با كاربران خود در جايي كه هستند آشنا شويد

اگر محصول شما به دليل تغيير سبك زندگي براي مشتري شما ناگهان محبوب شده است (مانند كار در يك دفتر كار خانگي به جاي كار در اداره)، مي‌توانيد زبان و تصاوير جديدي را آزمايش كنيد تا محصولات شما با محيط جديد نيز مرتبط باشند.

به عنوان مثال: Vari ميز و ساير مبلمان اداري، از جمله ميز ايستاده محبوب را مي‌سازد. او ابتدا، در صفحه اصلي سايت فقط تصاوير تجاري در محل كار را نمايش مي داد اما اكنون، آنها به طور برجسته از راه حل‌هاي ميز كار براي يادگيري در خانه و محيط كار در خانه استفاده مي‌كنند. اين جايگزيني پيام رساني متمركز بر دفتر آنها نبود، بلكه آن‌ها را به روشي مفيد تكميل كرد.

در طراحي فروشگاه اينترنتي خود هميشه فرصت‌هايي براي ايجاد صفحات جديد پيدا كنيد

با ظهور مفاهيم جديد، اين فرصت براي صفحات جديد هم فراهم مي‌شود - هم در محتوا و هم در محصولات.

مفاهيمي‌از اين دست مي‌توانند به نوعي در ابزار تحقيق كلمات كليدي نويد بخش شما در طراحي فروشگاه اينترنتي تان باشد، اما مهم اين است كه سئو كارها بر اساس زبان كاربران واقعي كار مي كنند تا به مفاهيم جديدي كه مرتبط با محصولات هستند مراجعه داشته باشند.

در اينجا چند روش براي رديابي روندها قبل از ابزار سرچ كلمات كليدي آورده شده است:

1. جستجوي داخلي سايت را براي يافتن هرگونه مفاهيم يا اصطلاحات جديد بررسي كنيد.

2. وقت خود را در جايي كه كاربران هستند، بگذرانيد

3. با اخبار در ارتباط باشيد و هر آنچه را كه ممكن است مربوط به محصولات شما باشد، تماشا كنيد.

اگر تقاضاي محصول شما ناگهان كاهش يافته است

حال ما بايد در مورد طرف ديگر سكه نيز صحبت كنيم، اگر تقاضاي محصول شما به شدت كاهش داشت چه يابد كرد؟

كالاهاي لوكس، پوشاك و هر چيزي از اين مدل محصول با مشكل روبرو هستند.

اگر فروشگاه اينترنتي شما از بحران رنج مي‌برد، ممكن است احساس كنيد نمي‌توانيد كاري انجام دهيد. در حالي كه نمي‌توانيد بازار را تغيير دهيد اما هنوز روش‌هاي عملي وجود دارد كه مي‌توانيد به فروشگاه آنلاين خود كمك كنيد تا از اين شرايط به بهترين شكل ممكن استفاده كند.

در طراحي فروشگاه اينترنتي مرتبط ترين محصولات خود را برجسته كنيد

اگرچه برخي از خرده فروشان لباس با مشكل روبرو هستند، اما بسياري از آنها با ايجاد يك دسته لباس‌هاي راحتي و برجسته سازي آن در بازاريابي توانسته اند به فروشگاه آنلاين خود كمك كنند. اگرچه لباس راحتي بيشتر مورد توجه بسياري از اين مشاغل بوده و جزء گرانترين دسته لباس‌ها نيست، اما خريد آنها در حالي كه مشتريان در خانه مي‌مانند بيشتر است.

Google Trends را براي "لباس راحتي" بررسي كنيد - مي‌توانيد ببينيد كه چرا خرده فروشان طي چند ماه گذشته به شدت اين گروه را تبليغ كرده‌اند.

ارسال پيام كوتاه لحظه‌اي

اگر پيام رسان مارك معمولي شما با توجه به تغيير در سبك زندگي مشتريان ديگر منطقي نيست، بايد زباني را كه براي برقراري ارتباط با آنها استفاده مي‌كنيد به روز كنيد.

مطمئن شويد كه پيام هاي شما متناسب با بازه هاي زماني باشند. اين موضوع بسيار مناسب تر است، و محصول خود را حتي در يك دنياي وارونه همچنان مهم جلوه مي‌دهد.

تجربه‌هاي حضوري را با خريد از فروشگاه آنلاين جايگزين كنيد

مشاغلي كه از مدل "خريد آنلاين حضوري" استفاده مي‌كنند با چالشي منحصر به فرد روبرو هستند. چگونه مشتريان را تشويق مي‌كنيد كه چيزي را خريداري كنند، مانند انگشتر نامزدي، بدون اينكه آن را ابتدا شخصاً ببينند؟ اگرچه برخي از كاربران با تجربه كاملاً آنلاين راحت‌تر هستند، اما برخي ديگر ترجيح مي‌دهند براي اين نوع خريد با يك فروشنده ارتباط برقرار كنند.

ايجاد يك تجربه خريد از فروشگاه آنلاين مي‌تواند حداقل در جايگزيني جزئي مولفه حضوري، مفيد باشد و مي‌تواند با خدمات اختصاصي براي مشتري توسعه يابد.

پيشنهاد الان خريد كنيد بعداً پرداخت كنيد

در طراحي فروشگاه اينترنتي خود از پروموشن هاي متفاوت استفاده كنيد. فروشگاه هاي آنلاين امروزه بيش از هر زمان ديگري گزينه‌هايي براي گسترش برنامه‌هاي پرداخت به مشتريان خود مي‌دهند. پرداخت در محل و پرداخت اقساطي همه از برنامه‌هاي افزودني محبوب هستند كه به شما امكان مي‌دهند كه به راحتي و با اطمينان و اعتبار بيشتري به مشتريان خود محصولات را ارائه دهيد.

براي كاربراني كه از خريد چيزي كه در طول دوره ركود اقتصادي چندان به ان احتياج ندارند، عصبي مي شوند، اين مي‌تواند تفاوتي باشد كه باعث تبديل آنها به مشتري شود.

نتيجه گيري و حرف آخر 

تغيير در تقاضاي مصرف كننده چالشي است كه همه مشاغل با آن روبرو هستند و اكنون بيش از هر زمان ديگري مهم است كه سئو كاران هنگام طراحي فروشگاه اينترنتي پاسخگوي اين تغييرات باشند. اگرچه هيچ يك از ما نمي‌توانستيم آنچه را كه در سال 2020 رخ داده است را پيش بيني كنيم، اما مي‌توانيم نحوه واكنش بازار به محصولات مان را ارزيابي كنيم و مطابق آن عمل كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.