نحوه ايجاد محتواي 10 برابري هنگام طراحي وب سايت
آيا تا به حال سعي كرده ايد محتواي 10 برابري هنگام طراحي سايت ايجاد كنيد؟ كار آساني نيست، درسته؟ دانستن اينكه چگونه و از كجا شروع كنيد اغلب مي تواند بزرگترين مانعي باشد كه با آن مواجه خواهيد شد. در اين بخش قديمي اما مفيد، در مورد اينكه چگونه مي توانيد محتواي 10برابري هنگام طراحي سايت خود بسازيد تا برند شما برجسته شود صحبت مي كنيم.
اين نظريه وجود دارد كه به دليل اين كه محتوا كامل اشباع شده است ، محتواي اضافي، برجسته بودن در جريان هاي ما بسيار سخت مي باشد ، ما نمي توانيم فقط اعلام كنيم ، "سلام، من مي خواهم يكي از 10 نفر برتر در نتايج جستجو براي اين اصطلاح يا عبارت خاص يا كلمه كليدي باشم. بايد بگوييم، "چگونه مي توانم چيزي 10 برابر بهتر از كاري كه در حال حاضر هركدام از اين افراد انجام مي دهند، ايجاد كنم؟" ما اينگونه برجسته مي شويم.
محتواي 10 برابري در طراحي وب سايت چيست؟
محتواي 10 برابر محتوايي است كه 10 برابر بهتر از بالاترين نتيجه رتبه بندي براي يك كلمه كليدي معين مي شود.
معيارهاي محتواي 10 برابري:
- بايد UI و UX خوبي هنگام طراحي سايت در نظر داشته باشد
- اين محتوا به طور كلي تركيبي از ويژگي هاي داراي كيفيت بالا، قابل اعتماد، مفيد، جالب و قابل توجه است. لازم نيست همه آن ها باشد بلكه كافي است تركيبي از آنها باشد
- از نظر وسعت و جزئيات بايد تفاوت قابل ملاحظه اي با ساير خدماتي كه به همان بازديد كننده يا كاربر مورد نظر در سايت رقيبان ارائه مي دهند، داشته باشند
- بايد يك واكنش احساسي براي طراحي سايت خود ايجاد كند. من مي خواهم احساس حيرت ايجاد كنم. مي خواهم احساس تعجب را برانگيزم، مي خواهم براي آن قسمت از محتواي 10 برابري احساس شادي، انتظار و تحسين داشته باشم
- بايد با تهيه اطلاعات يا منابع جامع، دقيق، استثنايي مسئله مورد بحث را حل كنيد يا به يك سوال پاسخ دهيد
- بايد محتوا را به يك سبك يا رسانه منحصر به فرد، قابل توجه و به طور غير منتظره اي لذت بخش در سايت خود ارائه كنيد
اگر همه اين موارد را رعايت كنيد و يا در نظر داشته باشيد ، احتمالاً يك محتواي 10 برابر براي طراحي وب سايت خود خواهيد داشت. انجام اين كار خيلي سخت است. اين همان چيزي است كه امروز درباره آن صحبت مي كنيم. فرآيندي كه از طريق آن مي توانيد همه اين باكس ها را بررسي كنيد چيست؟
- مرحله 1 - بينش عميقي پيدا كنيد
بنابراين بياييد از اينجا شروع كنيم. اول اينكه، وقتي مشكلي داريد، بياييد بگوييم شما محتوايي دريافت كرده ايد كه مي دانيد مي خواهيد ايجاد كنيد، موضوعي كه مي دانيد قصد داريد به آن موضوع بپردازيد. ما مي توانيم در مورد چگونگي رسيدن به آن موضوع در آينده صحبت كنيم و مطمئناً در گذشته مواردي راجع به تحقيق درباره كلمات كليدي و انتخاب موضوعات و موارد ديگر داشته ايم. اما اگر موضوع را مي دانم، ابتدا بايد بينشي عميق در مورد دليل علاقه مردم به اين موضوع كسب كنم.
بنابراين به عنوان مثال بياييد كاري ساده انجام دهيم، كاري كه همه با آن آشنا هستيم.
"به من كمك كن تصميم بگيرم كه چه چيزي را تماشا كنم."
مثال بالا مي تواند زواياي مختلفي داشته باشد. مي تواند در مورد رتبه بندي كاربران باشد، يا ممكن است در مورد جوايز باشد. شايد در مورد محبوبيت فيلم باشد. محبوب ترين فيلم هاي موجود كدامند؟ اين مي تواند شامل يك رتبه بندي گسترده باشد. شايد اين فرد مي خواهد ليستي از همه داده هاي موجود در آنجا را مشاهده كند.
- مرحله 2 - ما بايد منحصر به فرد باشيم
ما مي دانيم كه منحصر به فرد بودن، استثنايي بودن، يكسان نبودن با ديگران و متفاوت بودن از ديگران واقعاً مهم است.
بنابراين همانطور كه روش هاي مختلف طوفان مغزي را به كار مي بريم تا بتوانيم به اصلي ترين مشكل اين كاربر بپردازيم، ممكن است بگوييم: "بسيار خوب، در رتبه بندي فيلم ها، آيا مي توانيم يك جمع بندي كلي را انجام دهيم؟"
آنها به نوعي همه چيز را جمع مي كنند و سپس همه را در كنار هم قرار مي دهند و به ما مي گويند كه منتقدان و مخاطبان چه تصوري از وب سايت هاي مختلف بسيار متفاوت دارند. بنابراين اين كار قبلاً انجام شده است.
بار ديگر جوايز در مقابل محبوبيت، اين كار در بسياري از مكان ها انجام شده است. مكان هايي را مقايسه مي كنند كه بيشترين بازديد را در مقايسه با مواردي كه انواع خاصي از جوايز را كسب كرده اند داشته اند. بنابراين اين منحصر به فرد نيست.
اين كار اساساً در هر وب سايت به روش هاي مختلفي انجام مي شود
از نظر در دسترس بودن چطور؟
در واقع يك گروه از سايت ها اين كار را انجام مي دهند، جايي كه به شما نشان مي دهند اين سايت در Netflix است، اين سايت در Hulu است، اين در Amazon است، اين را مي توانيد در Comcast تماشا كنيد، اين را مي توانيد در YouTube ببينيد. بنابراين اين نيز براي طراحي سايت شما منحصر به فرد نيست.
به كدام رتبه بندي ها مي توانم اعتماد كنم؟ اين يك بينش عالي و منحصر به فرد در مورد اين مشكل است، زيرا يكي از چالش هايي است كه وقتي مي خواهم بگويم "چه چيزي را بايد در كجا بيابم" با آن روبرو مي شوم اين كه به چه كسي بايد اعتماد كنم و چه كسي را باور كنم.
اكنون ما چيزي منحصر به فرد پيدا كرده ايم و اكنون آن بينش اصلي، آن زاويه منحصر به فرد را براي طراحي وب سايت پيش رو داريم.
- مرحله 3 - كشف روشهاي قدرتمند براي ارائه پاسخ
اكنون مي خواهيم روشي بسيار قدرتمند و ، قابل تكرار و با كيفيت بالا را براي ارائه پاسخ به اين سوال كشف كنيم
در اين صورت اين سوال مي تواند بدين صورت باشد، " شما مي دانيد چه؟ ما مي توانيم يك تجزيه و تحليل آماري انجام دهيم." ما يك مجموعه نمونه به اندازه كافي بزرگ، فيلم هاي كافي، شايد 150 فيلم يا همين حدود از سال گذشته را دريافت كرده ايم. ما به رتبه بندي هايي كه هر سرويس ارائه مي دهد نگاهي مي اندازيم و مي بينيم كه آيا مي توانيم الگوهايي پيدا كنيم، الگوهايي مانند:
چه كسي در سطربالا و چه كسي پايين است؟ آيا برخي ترجيحات سبك هاي مختلف وجود دارند؟ كدام يك قابل اعتماد است؟ آيا با جوايز و منتقدين در ارتباط است؟ كدام يك خارج هستند؟ همه اينها در واقع تلاش مي كنند تا به اين سوال پاسخ دهند كه "به كدام يك بايد اعتماد كنيم".
فكر مي كنم اگر اين تحليل آماري را انجام دهيم، مي توانيم به اين سوال پاسخ دهيم.
بايد به همه اين سايتها برويم. بايد تمام داده ها را جمع آوري كنيم و بايد آنها را در يك مدل آماري قرار دهيم. سپس بايد مدل خود را براي طراحي سايت خود اجرا كنيم. بايد اطمينان حاصل كنيم كه يك مجموعه نمونه به اندازه كافي بزرگ داريم. بايد ببينيم كه چه ارتباطي داريم. بايد قيمت، نحوه توزيع و همه اين موارد را بررسي كنيم.
- مرحله 4 - يك روش منحصر به فرد، قدرتمند و استثنايي براي ارائه اين محتوا در طراحي وب سايت خود پيدا كنيد
در واقع ، FiveThirtyEight.com دقيقاً اين كار را انجام داد.
آنها يك تحليل آماري انجام دادند. آنها همه اين سايتهاي مختلف، كاربران Fandango و IMDB را در مقابل منتقدان در برابر Metacritic در مقابل Rotten Tomatoes و برخي سايت هاي ديگر بررسي كردند. سپس آنها يك نمودار را داشتند كه اساساً ميانگين رتبه بندي ستاره را نشان مي هد. در كل من فكر مي كنم 146 فيلم مختلف بود، كه اين مجموعه نمونه اي بود كه آنها انتخاب كردند و به اندازه كافي دقيق بود.
اكنون آنها بخشي از اين محتواي 10 برابري را ايجاد كرده و به اين سوال منحصر به فرد پاسخ داده اند كه "به كدام سرويس رتبه بندي مي توانم اعتماد كنم؟" اما مي توانيد اطلاعات بيشتري را در آنجا ببينيد.
- مرحله 5 - انتظار داشته باشيد چندين بار قبل از اينكه يكي را انتخاب كنيد اين كار را انجام دهيد.
تنها راه خوب شدن در اين مورد تجربه و تمرين است. شما اين كار را بارها و بارها انجام مي دهيد و يك حس ششم را در خود ايجاد مي كنيد كه چگونه مي توانيد آن عنصر منحصر به فرد را كشف كنيد، چگونه مي توانيد آن را به روشي منحصر به فرد براي طراحي سايت خود ارائه دهيد و چگونه مي توانيد كاري كنيد كه آن در وب سايت نشان دهيد.
۱۰:۲۲
- ۴۹ بازديد
- ۰ نظر