جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ده روش مهيج طراحي سايت براي ۲۰۲۰

 ده روش مهيج طراحي سايت براي ۲۰۲۰

 

در اين مقاله، ما بيش از ۱۰ روند طراحي سايت هيجان انگيز را بررسي مي‌كنيم كه افراد اين صنعت در سال ۲۰۲۰ منتظر آن هستند، و مي خواهند فراتر از آن بروند! تغيير چيز جالبي است. ثابت و بي‌رحم است اما لزوما يك شبه اتفاق نمي‌افتد.

 

نويسنده C.S. لويس اغلب مي‌گويد: " جالب نيست كه چگونه روز به روز هيچ چيز تغيير نمي‌كند اما وقتي به گذشته نگاه مي‌كنيم، همه چيز متفاوت است؟

طراحي سايت هم همينطور است. صنعت طراحي وب با گذشت هر روز، ماه و سال به رشد خود ادامه مي‌دهد. اين تغيير هميشه بلافاصله قابل‌ توجه نيست اما هرگز هم متوقف نمي‌شود و كساني كه نمي‌توانند خود را با آن تطبيق دهند به سرعت عقب مي‌مانند.

ما از گروه متنوعي از طراحان وب، صاحبان آژانس، مديران محتوا و بازاريابان پرسيديم كه كدام روند طراحي وب به اعتقاد آن‌ها صنعت طراحي سايت را در سال ۲۰۲۰ شكل خواهد داد.

اين چيزيه كه اونا به ما گفتن …

فضاي سفيد و طراحي ساده / مينيماليستي

اغلب گفته مي‌شود كه سادگي نهايت مهارت است، و بسياري از افراد در اين صنعت انتظار يك رويكرد مينيماليستي را دارند كه در ماه‌هاي آينده محبوبيت بيشتري پيدا خواهد كرد.

شان پور از سلماكس مي‌گويد: " هيجان‌انگيزترين روند طراحي سايت براي سال ۲۰۲۰ به طرح‌هاي مينيماليستي ساده تر بر مي‌گردد." عموما به استفاده گسترده از فضاي سفيد اشاره دارد، بدون اينكه هيچ عنصري توجه را از سلسله‌ مراتب بصري منحرف كند.

اين سبك قديمي، به معناي پالت‌هاي رنگي محدود است، كه به آن‌ها فضاي زيادي براي تنفس در يك صفحه داده مي‌شود و اين چيزي بيش از يك تصميم ظاهري است.

ايجاد فن‌آوري متني توسط هوش مصنوعي

هوش مصنوعي تاثير خود را در طيف وسيعي از صنايع مختلف احساس مي‌كند، و طراحي سايت هم از اين قاعده مستثني نيست.

دو ايده در اين كار وجود دارد.

اول، اين ايده وجود دارد كه چه چيزي گاهي هوش مصنوعي ناميده مي‌شود، اين تكنولوژي است كه قادر به "خودكار كردن" جنبه‌هاي طراحي سايت است. ابزارهاي طراحي وب مانند جت سايت، ايجاد وب سايت‌هاي زيبا را آسان‌تر و سريع‌تر مي‌كنند و زمان و آزادي بيشتري را براي طراحان وب ايجاد مي‌كنند تا نوآوري و رشد كنند. اين فن‌آوري با سرعت زيادي در حال پيشرفت است و به احتمال زياد براي طراحاني كه آن را به كار مي گيرند، مزاياي خوبي به همراه خواهد داشت.

جك مك كنزي، مدير محتوا در لوازم جانبي اتومبيل گارج مي‌گويد: آينده طراحي سايت ‏به احتمال زياد شامل فن‌آوري متني است كه نيازهاي محيط كاربر را با تكنولوژي مدرن مانند VR به روشي يكپارچه تركيب مي‌كند كه كاربر حتي متوجه آن نمي‌شود.

راه ديگري كه هوش مصنوعي ممكن است در آن تاثير خود را احساس كند، به شكل چت، ارائه پشتيباني ۲۴ ساعته و كمك به بازديدكنندگان وب سايت باشد. بله، برنامه‌هاي تلويزيوني هنوز فاقد هوش عاطفي فعالان حمايت از انسان هستند، اما به طور فزاينده‌اي در حال پيچيده شدن هستند.

ديويد سانچز از "راه‌حل‌هاي وب ماموت" مي‌گويد: " وب سايت‌ها با ويژگي‌هاي چت مانند كه در آن ساخته شده‌اند، آشنا خواهند شد تا بازديدكنندگان را از طريق سايت، خدمات خود راهنمايي كنند و هوشمندانه به سوالات پاسخ دهند."

صدا

فن‌آوري صدا روند ديگري است كه رشد سريع در پذيرش را تجربه مي‌كند رشد آن يك پيش‌بيني توسط افراد متعددي است كه با آن‌ها صحبت كرديم!

اين تا حدي نتيجه تكنولوژي است، مانند گويشوران هوشمند، كه بسياري از ما به طور فزاينده‌اي به داشتن در خانه‌هايمان عادت مي‌كنيم تارو وولف، از آژانس وولف توضيح مي‌دهد: " ما در عصر سيري و الكس زندگي مي‌كنيم." " كنترل كنندگان صوتي به دوستان ما تبديل شده‌اند و تجربه ديجيتال ما را در چند سال گذشته به شدت تغيير داده‌اند (‏اما) ‏بسياري از شركت‌ها هنوز از VUI در طراحي سايت خود استفاده نكرده اند.

"در حالي كه ما به حركت در آينده ادامه مي‌دهيم، VUI را با هدايت وب سايت‌ها و انجام خريد آنلاين آسان‌تر از هميشه ارتقا خواهد داد."

امين راهال، از IronMonk، موافق است: " من ظهور بيشتر و ادغام بيشتر فرمان صدا در واسط‌هاي وب و تجربه كاربر از طرح‌ها و برنامه‌هاي طراحي وب را پيش‌بيني مي‌كنم."

مدل‌هاي سه‌بعدي و در حال نوسازي

اغلب، روندهاي "جديد" اصلا جديد نيستند. آنها به خاطر كاهش موانع ورود خود به جريان اصلي جامعه ضربه زدند. يكي از اين روش‌ها، در سال ۲۰۲۰، ممكن است افزايش مدلسازي و ترسيم سه ‌بعدي باشد.

مارك كرن از خلاقيت ساحلي مي‌گويد: " در سال ۲۰۲۰، ما يك ترسيم سه‌ بعدي را بيشتر به عنوان يك روند طراحي سايت اصلي در دنياي وب خواهيم ديد.

دليل آن اين است كه مدلسازي سه ‌بعدي در گذشته بسيار گران بوده و براي بيشتر طراحان دور از دسترس بوده ‌است. ما پيش‌بيني مي‌كنيم كه هزينه‌ها به طور قابل‌توجهي كاهش خواهند يافت، و ما ابزارهاي نرم‌افزاري بيشتري را خواهيم ديد كه اين طرح را در دسترس كساني قرار مي‌دهند كه آموزش سه‌ بعدي تخصصي نديده اند.

" معمولا وقتي قيمت‌ها براي روش‌هاي خاص كاهش پيدا مي‌كنند، محبوبيت آنها افزايش پيدا مي‌كند."

ما در حال حاضر نمونه‌هايي از مدلسازي ۳ بعدي را مي‌بينيم كه طراحي سايت‌ ها ظاهر مي‌شود

كاربر محور

نيازي به گفتن نيست كه مهم‌ترين شخص در هر وب سايت كاربر است. اما بسياري انتظار دارند كه كاربر در سال ۲۰۲۰ بيشتر مشخص شود.

آلانا كوچارسكي از شركت مشاوره ويتينگتون توضيح مي‌دهد: "بزرگ‌ترين روند طراحي سايت كه در سال ۲۰۲۰ شاهد آن خواهيد بود، تمركز بر روي كاربر است."

" فكر كردن به اين كه مشتري به دنبال چه چيزي است يا سعي دارد با آمدن به سايت شما را حل كند، به جاي شركتي كه به دنبال چيزي است كه آن‌ها اميدوارند كاربر انجام دهد، يك انحراف بسيار ضروري از روش قديمي فكر كردن به يك سايت خواهد بود."

پايان طراحي تخت يا مسطح؟

اين حركت طراحي مسطح به سمت طراحي مينيماليستي، ساده، بلوكي در اوايل دهه ۲۰۰۰ آغاز شد تا اوايل دهه ۲۰۱۰، اين سبك غالب شده بود.

طراحي تخت علي‌رغم اين كه يك استاندارد صنعتي است، بدون انتقاد هم نبوده است و بنا به گفته برخي از افراد حاضر در اين صنعت، اكنون زمان سلطنت اين نوع طراحي رو به اتمام مي باشد!

براي مثال، دكمه‌ها تنها كلماتي نيستند كه يك جعبه در اطراف خود دارند. به هيچ وجه نمي‌توان آن‌ها را به طور كامل با گراديان‌هاي مختلف، سايه افكني و متني چاپ نشده در نظر گرفت.

دسترسي‌پذيري براي بازديدكنندگان معلول

يك روند ديگر كه ممكن است به طور خاص جذاب نباشد اما فوق‌العاده مهم است، در دسترس بودن است. به عبارت ديگر، طراحي سايت‌ هايي كه همه بتوانند از آن ها استقبال ‌كنند.

و همانطور كه شارون روزنبلانت توضيح مي‌دهد، اين در حال تبديل شدن به يك اولويت واقعي در دنياي طراحي وب است.

او توضيح مي‌دهد: " مشتريان من طراحان وب هستند، و من در زمينه دسترس بودن فن‌آوري مشغول هستم، بنابراين بزرگ‌ترين روندي كه مي‌بينم افزايش طراحي در دسترس براي مصرف كنندگان معلول است."

جمع اوري داده ها

سال‌ها است كه مردم درباره بودن داده‌ها صحبت مي‌كنند، اما اكنون، با روش‌هاي جديد براي استفاده واقعي از داده‌هايي كه برخي از آن‌ها را در اين مقاله مورد بحث قرار داديم، مانند تكنولوژي متني، شايد مهم‌تر از هميشه باشد.

بريانا برنان در نوماد ديجيتال طراحي معتقد است كه جمع‌آوري و استفاده از اين داده‌ها، جهان طراحي وب را در سال ۲۰۲۰ شكل خواهد داد. او مي‌گويد: " مهم نيست كه ما در چه صنعتي هستيم، جمع‌آوري داده‌ها از كاربران روز به روز ارزشمندتر مي‌شود."

با انجام آزمون‌هاي كاركرد و رابط بيشتر، مي‌توانيم ببينيم كه كاربران به چه چيزي بهتر پاسخ مي‌دهند و آن را در طرح‌هاي وب تقليد مي‌كنند. قطعا تصور دنيايي از طراحي سايت كه در آن تصميمات براساس آنچه ما مي‌دانيم تا كار كنيم، به جاي چيزي كه فكر مي‌كنيم موثر خواهد بود، نگاه يا افق هيجان انگيزي دارد.

تعاملات ظريف (ميكرو تعاملات)

تعاملات ظريف، كه گاهي انيميشن UI ناميده مي‌شود، پديده نسبتا جديدي است. آن‌ها عناصر طراحي كوچكي هستند اما مي‌توانند نقش مهمي در طراحي سايت‌ هايي با احساس ايفا مي كنند كه مخاطب را شاد مي‌كند.

و بسياري از مردم، مانند نيكي بيزل در سيوفام مديا، بر اين باورند كه استفاده و محبوبيت ميكرو تعاملات در ماه‌هاي آينده اوج خواهد گرفت.

او مي‌گويد: "سال‌ها است كه تمركز بر روي ساده‌سازي و" تغيير طراحي سايت " بوده ‌است.

" با اين حال در طول سال آينده، يكي از چيزهاي بزرگي كه مي‌خواهيد ببينيد، ميكرو تعاملات است. در هسته آن، تعاملات ظريف براي لذت بردن كاربر است.

زماني كه يك فايل را آپلود مي‌كنيد، دكمه ارسال را فشار دهيد، و ببينيد كه نوار وضعيت بارگذاري از ۰ % به ۱۰۰ % مي‌رود، كه يك تعامل ظريف است.

وقتي روي يك تماس ظريف شناور مي‌شويد تا عمل كنيد، رنگ اشباع مي‌شود و دكمه بزرگتر مي‌شود، اين يك تعامل ظريف است.

وقتي يك صفحه مقوله تجارت الكترونيكي را مرور مي‌كنيد و نشانگر خود را روي يك محصول خاص متمركز مي‌كنيد و يك نماد فروش روي اين محصول بالا و پايين مي رود، اين نيز يك تعامل ظريف است.

تعامل ظريف به كاربر اجازه مي‌دهد تا آنچه را كه انجام مي‌دهد احساس كند. آن‌ها مكاني را زنده مي‌كنند! آن‌ها به كاربر اجازه تعامل در سطحي را مي‌دهند كه احساس ملموس و مأنوس بودن مي‌كند. كاربر بازخورد، جهت گيري و اعتبار احساسي فوري دريافت مي‌كند.

واقعيت افزوده

واقعيت افزوده براي مدتي در رادار بوده ‌است اما هرگز لحظه "پيشرفت" خود را به طور كامل نداشته است.

آيا اين لحظه ممكن است بر ما منطبق شود بسياري از مردم بر اين باورند كه تاثير آن به ويژه در دنياي تجارت الكترونيك احساس مي‌شود.

تارو وولف از آژانس وولف توضيح مي‌دهد: " AR اساسا تركيبي از واقعيت و واقعيت مجازي است." موارد استفاده براي اين تكنولوژي مي‌تواند گسترده و متنوع باشد.

تورا ادامه مي‌دهد: "فروشگاه‌ها و برندها به طور يكسان قادر به پياده‌سازي AR در وب سايت خود با اجازه دادن به مشتريان براي" تلاش مجازي " بر روي لباس‌هاي مختلف، جواهرات، آرايش، و غيره، يا با اجازه دادن به كاربران براي ديدن اين كه مبلمان در خانه‌ها يا ادارات خود قبل از خريد چگونه به نظر مي‌رسند، هستند."

" اين كار راز خريد آنلاين را از بين مي‌برد و به مصرف كنندگان اجازه مي‌دهد تا خريد خود را بااعتماد به نفس انجام دهند."

همانطور كه طراحي سايت به طور فزاينده‌اي در حال حركت به سمت موبايل است، AR به يك امكان بسيار ملموس‌تر تبديل مي‌شود. هنوز هم چالش‌هايي در اين زمينه وجود دارد و بهترين آن‌ها قطعا در راه است. اما آن زمان در حال نزديك شدن است. مطمئنا AR چيزي است كه بايد براي آينده از آن آگاه باشيد!

نظرات نهايي

واقعا سخت مي باشد كه اهميت جاري ماندن در صنعت طراحي سايت را بيش از حد بيان كنيم.

با توجه به روندهايي كه در اين مقاله به آن‌ها اشاره كرديم و بدون شك، چيزهاي بيشتري نيز وجود دارند. بهترين شانس را براي خود خواهيد داشت كه از اين منحني پيش برويد، از مشتريان خود لذت ببريد و براي سال‌هاي آينده كارهاي فوق‌العاده‌اي انجام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.