جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

چه عواملي بر سرعت وب‌سايت موثر هستند؟

تحقيقات و آمارها نشان مي‌دهد تقريبا نيمي از كاربران وقتي وارد يك وب‌سايت مي‌شوند انتظار دارند آن سايت در عرض ۲ ثانيه يا كمتر لود شود و اگر انتظارشان در عرض ۳ ثانيه برآورده نشود سايت را ترك مي‌كنند. از طرف ديگر حدود ۷۸% كساني كه آنلاين خريد مي‌كنند اگر تجربه خوبي از وب‌سايت به دست نياورند و سرعت آن كم باشد ديگر براي خريد به آن مراجعه نمي‌كنند و جالب‌تر اينكه ۴۴% از آنها اين تجربه‌ي بد را به اطرافيانشان هم انتقال مي‌دهند.

داده‌هايي كه از اين تحقيقات به دست آمده نشان مي‌دهد تنها و تنها يك ثانيه تاخير در زمان لود وب‌سايت مي‌تواند نرخ تبديل را تا ۷% كاهش دهد. به عنوان مثال در نظر بگيريد اگر بيزينس شما روزانه ۱ ميليون تومان درآمد داشته باشد، فقط با يك تاخير يك ثانيه‌اي در بارگذاري وب‌سايت ممكن است در سال ۲۵ ميليون تومان را از دست بدهيد. پس با علم به اين اطلاعات و داده‌ها از همين الان دست به كار شويد. ما در اين مقاله به شما كمك مي‌كنيم ابتدا عواملي كه بر سرعت وب‌سايت تاثيرگذار هستند را شناسايي كنيد و بعد راه‌حل افزايش سرعت را در اختيارتان مي‌گذاريم پس تا آخر با ما همراه باشيد.

ابزار سنجش سرعت لود شدن وب‌سايت

قبل از شروع هر چيزي اولين مسئله‌اي كه بايد از آن آگاه باشيد سرعت لود شدن وب‌سايتتان است. وب‌سايت‌هاي زيادي براي اين كار وجود دارند كه فقط كافي است آدرس هر وب‌سايتي را كه ميخواهيد در آن وارد كنيد تا سرعت آن را به شما گزارش بدهند. يكي از محبوب‌ترين اين سايتها GTmetrix است. كافي است وارد اين سايت شويد و URL وب‌سايتتان را در باكس مخصوص وارد كنيد، آن را آناليز مي‌كند و پس از چند ثانيه سرعت وب‌سايت را بر حسب ثانيه و ميلي ثانيه به شما گزارش مي‌دهد. البته علاوه بر گزارش سرعت وب‌سايت، عوامل ديگري هم مانند تعداد درخواست‌هاي ارسالي به سرور، سرعت سرور و يا سايز لندينگ پيج و … به شما داده مي‌شود كه از آن استفاده‌هاي زيادي مي‌توان كرد.

عوامل موثر بر سرعت وب‌سايت

شناسايي عوامل تاثيرگذار بر سرعت لود وب‌سايت درك بهتري از چرايي اين مسئله در اختيار ما مي‌گذارد. اينكه بدانيم دقيقا چه فاكتورهايي وجود دارد كه مي‌توانند روي سرعت تاثير بگذارند در حل كردن اين مشكل كمك شاياني مي‌كنند. اگرچه بسياري از اين اين عوامل ممكن است اجتناب ناپذير باشند كه براي آن هم ابزارها و راه حل‌هايي در نظر گرفته شده است. در ادامه با اين عوامل بيشتر آشنا خواهيم شد.

سرعت سرور (هاستينگ)

يكي از مهم‌ترين عواملي كه در سرعت لود وب‌سايت شما موثر است شركتي است كه ميزبان وب شماست و اينكه براي وب‌سايت شما از چه نوع سروري استفاده مي‌كند و سرعت آن چه ميزان است. اگر منابع كافي روي سرور اصلي وجود نداشته باشد در خدمت‌رساني به سايت‌هاي مختلف دچار مشكل مي‌شود. وب‌سايتهاي كوچكتر معمولا از سرور اشتراكي استفاده مي‌كنند اما وب‌سايت‌هاي بزرگتر خيلي اوقات نياز به سرور اختصاصي دارند. به عنوان مثال سايت‌هايي مانند فيسبوك يا توئيتر به دليل حجم بسيار بالاي ترافيك نيازمند سرور اختصاصي هستند تا بتوانند همه منابع را كنترل كنند و پاسخگوي آن حجم از ترافيك باشند.

 

يكي از مهم‌ترين عواملي كه در سرعت لود وب‌سايت شما موثر است ميزبان وب شماست

 

زماني كه مي‌خواهيد شركت خدماتي هاست خود را انتخاب كنيد بايد به اين نكته توجه كنيد كه نرخ Uptime (مدت زمان در دسترس بودن، بدون قطعي) حداقل ۹۹.۵% داشته باشد. كه آن ميزان قطعي ۰.۵% هم براي زماني است كه سروري كه وب‌سايت شما روي آن قرار دارد مشغول به روزرساني شدن است و اين كاملا طبيعي است. توجه داشته باشيد اگر سرعت سرور پايين باشد هر كاري كه براي بهينه‌سازي سرعت وب‌سايتتان انجام دهيد بي‌فايده خواهد بود.

اگر ترافيك شما از محل‌هاي جغرافيايي متفاوت مي‌آيد بهتر است روي يك سيستم CDN (Content Delivery Network) سرمايه‌گذاري كنيد. اين نوع شبكه‌ها مجموعه‌اي از سرورها هستند كه زماني كه كاربر از يك محل جغرافيايي خاص وب‌سايت شما را باز مي‌كند نزديك‌ترين سرور به او وصل مي‌شود و در نتيجه ديتا نيازي به سفر طولاني ندارد و با سرعت مناسب براي كاربر لود مي‌شود.

سايز و نوع فايل‌هاي وب‌سايت

به زبان ساده و كلي، هر چقدر سايز فايل‌هايي كه روي وب‌سايت آپلود مي‌كنيد بزرگتر باشد و هر چقدر ميزان فايل‌هايي كه آپلود مي‌كنيد بيشتر باشد روي سرعت وب‌سايت شما اثر منفي مي‌گذارند چرا كه طبيعتا نيازمند زمان بيشتري براي بارگذاري هستند. براي بهينه كردن اين مسئله بايد كدهايي كه استفاده مي‌كنيد را كوتاه‌تر كنيد، سايز فايل‌هاي آپلودي را كاهش دهيد و مهم‌تر از همه سايز و فرمت تصاوير را تا جايي كه ممكن است بهينه‌سازي كنيد.

حجم ترافيك

بعضي وب‌سايت‌ها پهناي باند مشخصي دارند. پهناي باند به ميزان ديتايي گفته مي‌شود كه در طول يك مدت زمان مشخص منتقل مي‌شود (معمولا در طول يك ماه). داشتن حجم بالاي ترافيك قطعا نشانه‌ي خوبي است. اما اگر هاست شما توانايي كمي در اختصاص پهناي باند داشته باشد، آن وقت است كه نه تنها ريسك سرعت پايين براي وب‌سايت پيش مي‌آيد، بلكه در صورت كمبود پهناي باند و تا زماني كه دوباره ابتداي دوره برسد وب‌سايت شما اصطلاحا shut down مي‌شود و بالا نمي‌آيد.

 

با توجه به ترافيك ورودي پهناي باند مناسب را انتخاب كنيد

 

اين موضوع به خصوص براي فروشگاه‌هاي آنلاين حياتي محسوب مي‌شود. حجم ترافيك بالا نشان مي‌دهد بيزينس به خوبي دارد كارش را انجام مي دهد و طبيعتا نرخ تبديل بالايي هم دارد. پس اگر نمي‌خواهيد مشتريانتان را از دست بدهيد حتما يك چشمتان به پهناي باند باشد تا عملكرد مخرب جلوگيري كنيد.

پلاگين‌هاي وب‌سايت

پلاگين‌هاي‌ (افزونه) بي‌شماري براي وردپرس وجود دارند كه اتفاقا بسيار هم كاربردي هستند، به خصوص اگر زياد از مسائل تكنيكي و برنامه‌نويسي سر در نياورديد اين پلاگين‌ها بسيار كمك‌كننده و وسوسه انگيز خواهند بود. اما در كنار شيريني استفاده از پلاگين‌هاي مختلف نبايد فراموش كنيد كه استفاده بيش از اندازه از آنها باعث مي‌شود سرعت وب‌سايت تا حد چشم‌گيري كاهش پيدا كند، به خصوص اگر بهينه‌سازي نشده باشند. پلاگين‌ها كاربردهاي مختلفي دارند. بعضي از آنها ديتابيس را درگير مي‌كنند و بعضي هم براي استفاده‌هاي front-end طراحي شده‌اند. از ميان آنها، پلاگين‌هايي كه ديتابيس را درگير مي‌كنند قطعا سنگين‌تر هستند و سرعت بيشتري از وب‌سايت طلب مي‌كنند.

متاسفانه عدد مشخصي براي نصب پلاگين روي وب‌سايت وجود ندارد و نمي‌توان تعداد ماكزيمم نصب پلاگين را برشمرد چرا كه اين مسئله كاملا بستگي به ظرفيت وب‌سايت شما، نوع پلاگين‌هاي مورد استفاده و بسياري عوامل ديگر دارد. يك پلاگين بد مي‌تواند حجم بيشتر از ۱۰ فايل را داشته باشد در حالي كه چندين پلاگين خوب مي‌توانند اندازه يك فايل باشند. اين مسئله به توسعه‌دهنده‌ي پلاگين هم بستگي دارد، اينكه چقدر كدنويسي با كيفيت دارد يا چقدر بهينه شده است. حتي‌الامكان سعي كنيد از پلاگين‌هاي محبوب و شناخته شده استفاده كنيد و در نصب آن ها زياده‌روي نكنيد.

موارد ديگر

چندين عامل ديگر هم وجود دارند كه شايد از عهده شما خارج باشد و به سيستم كاربر مرتبط باشد كه در اين زمينه ممكن است كاري نتوانيد انجام دهيد. عواملي مانند كش مرورگر، سرعت كانكشن كاربر و نوع مرورگر مورد استفاده و … همگي مي‌توانند در سرعت لود شدن وب‌سايت موثر باشند هرچند اينها سهم كوچكي دارند و آنچه كه بايد مورد تمركز شما قرار بگيرد مواردي بود كه در بالا به آن اشاره شد.

اما حالا كه با عوامل كاهش سرعت وب‌سايت آشنا شديم بايد بدانيم چه روش‌هايي براي افزايش و بهينه‌سازي آن وجود دارد. يكي از محبوب‌ترين روش‌ها استفاده از پلاگين يا همان افزونه‌هاي افزايش سرعت است. در ادامه ۱۰ مورد از قدرتمندترين اين افزونه‌ها را معرفي مي‌كنيم كه بنا بر نيازتان مي‌توانيد از آنها كمك بگيريد.

۱۰ پلاگين براي افزايش سرعت وب‌سايت وردپرسي

WP Rocket

 

قيمت: ۴۹ دلار

يكي از قدرتمندترين پلاگين‌هاي بهينه‌سازي سرعت در وردپرس WP Rocket است كه تقريبا همه چيز را پوشش مي‌دهد. اين افزونه به شما كمك مي‌كند موارد مربوط به كش (Cache) پيج‌هاي وب‌سايتتان را انجام دهيد و بسياري تاكتيك‌هاي ديگري را در زمينه بهينه‌سازي عملكرد اجرا كنيد.

زماني كه اين پلاگين را نصب مي‌كنيد به طور اتوماتيك موارد زير انجام مي‌شود:

پاك كردن كش پيج‌هاي وب‌سايت

پاك كردن كش مرورگر

فشرده‌سازي فايل‌ها (Gzip)

از مزاياي اين پلاگين آن است كه بر خلاف ديگر پلاگين‌ها كه طرز كار با آنها كمي پيچيده است، استفاده از اين پلاگين بسيار راحت و ساده است و به خصوص براي افراد تازه‌كار توصيه مي‌شود. از معايب اين افزونه هم قيمت بالاي آن است، اما براي افرادي كه وقت يادگيري ندارند اين افزونه بسيار كمك كننده و ساده خواهد بود.

ديگر ويژگي‌هايي كه WP Rocket در اختيار شما خواهد گذاشت:

كاهش سايز كدها

ادغام فايل‌ها

حذف جاوا اسكريپت كند

كنترل Heartbeat API

افزايش سرعت پيج

ادغام CDN

بهينه‌سازي ديتابيس

Perfmatters

قيمت: ۲۵ دلار

Perfmatters كمي متفاوت‌تر از پلاگين‌هاي اين ليست است. اين پلاگين به شما كمك مي‌كند بسياري از بخش‌هاي كوچكتر وب‌سايت وردپرسي‌تان بهينه‌سازي كنيد. البته اين پلاگين پاك كردن كش انجام نمي‌دهد اما اگر از افزونه‌هاي كشينگ استفاده مي‌كنيد اين پلاگين بهترين مكمل براي بهينه‌سازي سرعت خواهد بود. يكي از بهترين ويژگي‌هاي اين پلاگين آن است كه بسياري از تنظيمات كوچكي كه هيچ استفاده‌اي هم براي وب‌سايت ندارند، مانند فونت ايموجي، شماره نسخه وردپرس و … را پاك مي‌كند. اين پلاگين همچنين تعدادي از درخواست‌هاي HTTP غير ضروري را هم حذف مي‌كند.

علاوه بر اين، پلاگين Perfmatters يك ابزار مديريت اسكريپت دارد كه به شما اجازه مي‌دهد به صورت دستي و هر زماني كه خواستيد جاوا اسكريپت/CSS را روي پيج‌هاي مشخص بارگذاري كنيد. به عنوان مثال اگر پلاگين فرم تماس شما اسكريپت‌هايش را در تمامي وب‌سايت لود مي‌كند با استفاده از Perfmatters مي‌تواند آن را شخصي سازي كنيد به طوري كه اسكريپتش را فقط در صفحه تماس شما لود كند. اين مسئله براي جلوگيري از درخواست‌هاي HTTP غير ضروري بسيار كاربردي است.

از ديگر ويژگي‌هاي اين پلاگين:

تغيير DNS (سيستم نام دامنه)

غيرفعال كردن Heratbeat API

بهينه‌سازي تصاويري كه دير لود مي‌شوند

آناليز محلي هاست

يكي از معايب اين پلاگين عدم پاك كردن كش است. به طور كلي اگر از قبل از پلاگين‌هاي كشينگ استفاده مي‌كنيد (يا هاست شما پاك كردن كش را برايتان انجام مي‌دهد) اين پلاگين مي‌تواند يك گزينه خوب براي بهينه‌سازي سرعت وب‌سايت باشد.

WP Fastest Cache

قيمت: رايگان

اين پلاگين يكي از محبوب‌ترين پلاگين‌هاي رايگان است كه بيش از ۳۰۰۰ نقد مثبت گرفته و در امتيازبندي رتبه ۴.۹ را دارد و ۲۰۰ هزار نصب فعال دارد. استفاده از اين پلاگين بسيار ساده است به طوري كه فقط با زدن يك تيك مي‌توانيد كشينگ را فعال كنيد تا به طور خودكار كش پيج‌هاي وب‌سايتتان پاك شود.

علاوه بر اين، نسخه رايگان اين پلاگين ويژگي‌هاي زير را ارائه مي‌دهد:

فشرده‌سازي فايل‌ها

پاك كردن كش مرورگر

كاهش سايز براي HTML و CSS (عدم پشتيباني از جاوا اسكريپت)

قابليت غيرفعال كردن ايموجي‌هاي وردپرس

غيرفعال كردن كشينگ براي بعضي كاربران و محتواهاي سايت

ابزاري براي ادغام با CDNها

البته اگر نياز به خدمات بيشتري داشته باشيد مي‌توانيد نسخه پولي آن را تهيه كنيد كه ويژگي‌هاي زير را اضافه مي‌كند:

بهينه‌سازي تصاوير

بهينه‌سازي ديتابيس

كاهش سايز پيشرفته (پشتيباني از جاوا اسكريپت)

افزايش سرعت لود

نسخه پولي اين پلاگين از ۵۹ دلار به بالا است.

WP Super Cache

قيمت: رايگان

يكي ديگر از پلاگين‌هاي محبوب و رايگان WP Super Cache است كه محصول كمپاني Automattic است. اولين چيزي كه در استفاده از اين پلاگين نظر را جلب مي‌كند سادگي آن است. پس اگر كاملا تازه‌وارد هستيد فقط كافي است بعد از نصب پلاگين يك تيك كوچك بزنيد و بقيه كارها را به خودش بسپاريد.

البته اگر بخواهيد كنترل بيشتري روي امور داشته باشيد در قسمت تنظيمات مي‌توانيد آن را مديريت كنيد, مثلا:

انجام عمليات فشرده‌سازي

پاك كردن كش مرورگر

كشينگ محتوا

زمان‌بندي انجام كشينگ

علاوه بر اين با اين پلاگين مي‌توانيد به CDN انتخابي خودتان متصل شويد. اين پلاگين كاملا رايگان است و نسخه پولي ندارد.

W3 Total Cache

قيمت: رايگان

يكي ديگر از پلاگين‌هاي محبوب و در عين حال رايگان وردپرس W3 Total Cache است كه نسبت به ديگر پلاگين‌هاي ليست امكانات بيشتري از لحاظ كشينگ ارائه مي‌دهد. اما داشتن همين امكانات پيشرفته باعث پيچيدگي استفاده از اين پلاگين شده است و كار با آن كمي تمرين و مطالعه مي‌خواهد و آموزش‌هايي هم در رابطه با اين پلاگين در سطح وب مي‌توان پيدا كرد.

اگر تازه‌كار هستيد توصيه مي‌شود سراغ پلاگين‌هاي ديگر ليست برويد، چرا كه پيچيدگي اين پلاگين مخصوص وب‌مستران حرفه‌اي ساخته شده و كار با آن ممكن است سر در گمتان كند. از طرفي اگر از حرفه‌اي‌هاي اين صنعت هستيد و مي‌خواهيد روي وجوه مختلف كشينگ كنترل كامل داشته باشيد، بهترين گزينه براي شما همين  پلاگين است. به عنوان مثال مي‌توانيد موارد زير را كنترل كنيد:

كشينگ پيج

كشينگ مرورگر

كشينگ ديتابيس

Object Caching

Fragment Caching

علاوه بر اين، اين پلاگين قابليت كاهش سايز كدها و اتصال به CDN انتخابي شما را دارد.

WP-Optimize

قيمت: رايگان (نسخه پولي از ۳۹ دلار در سال)

اين پلاگين در گذشته منحصرا براي بهينه‌سازي ديتابيس به كار مي‌رفت در حالي كه امروز علاوه بر بهينه‌سازي ديتابيس، تبديل به يك پلاگين افزايش سرعت تمام عيار وردپرسي شده است.

برخي از ويژگي‌هاي اين پلاگين:

كشينگ پيج‌هاي وبسايت

فشرده‌سازي تصاوير

فشرد‌سازي Gzip

نسخه پرميوم اين پلاگين ويژگي‌هاي بيشتري ارائه مي‌دهد از جمله:

زمان‌بندي كشينگ ديتابيس

حذف تصاوير بي‌استفاده

بهينه‌سازي تصاوير كند

بهينه‌سازي جداول ديتابيس

اين پلاگين ساخته‌ي همان تيمي است كه پلاگين بك آپ محبوب UpdraftPlus را ارائه مي‌دهد و طبيعتا تيم خوبي پشت آن است. نسخه رايگان آن روي سايت وردپرس موجود است و ميتوانيد استفاده كنيد.

Autoptimize

قيمت: رايگان

اين پلاگين يكي از پلاگين‌هاي رايگان و محبوب ديگري است كه به بهينه‌سازي HTML، CSS و JavaScript كمك مي‌كند اما يكي از معايبش آن است كه عمل كشينگ را انجام نمي‌دهد.

از ويژگي‌هاي اين پلاگين:

كاهش سايز كدينگ: با اين ويژگي بدون آنكه در كارايي سايت اختلالي ايجاد شود كدنويسي بهينه مي‌شود. به طور مثال كاراكترهاي اضافي، خطوط فاصله و … كه فقط سايز كدينگ را بالا مي‌برند و عملا هيچ استفاده‌اي ندارند حذف مي‌شوند.

ادغام كردن درخواست‌ها: با اين ويژگي فايل‌هاي جداگانه با هم ادغام و تبديل به يك فايل مي‌شوند و همين باعث مي‌شود تعداد درخواست‌هاي روي وبسايت شما كاهش پيدا كند.

علاوه بر اين‌ها، اقدامات اوليه‌اي مانند پاك كردن ايموجي‌ها هم انجام مي‎‌گيرد. در كل اگر از پلاگين‌هاي كشينگ به طور جداگانه استفاده مي‌كنيد اين پلاگين مي‌تواند به صورت مكمل استفاده شود.

Asset CleanUP

 

قيمت: رايگان (نسخه پولي ۳۹ دلار)

اين پلاگين يكي از پلاگين‌هاي خوب براي بهينه‌سازي اسكريپت‌هاي وبسايت است. با اين پلاگين مي‌توانيد به صورت موردي اسكريپت‌هايي را كه نياز داريد اجرا يا غيرفعال كنيد. به عنوان مثال مي‌توانيد بعضي اسكريپت‌ها را طوري محدود كنيد كه فقط در پيج‌هايي خاص از وبسايت كه مي‌خواهيد اجرا شوند. اگر اسكريپت‌هاي غير ضروري داريد كه در كل وبسايت نمايش داده مي‌شوند اين پلاگين ميتواند كمكتان كند. به عنوان مثال اسكريپت فرم تماس شما در همه پيج‌ها نمايش داده مي‌شود، كه طبيعتا غير ضروري است. با اين پلاگين مي‌توانيد اسكريپت فرم تماس را فقط به پيج تماس با ما محدود كنيد كه همين باعث ميشود تعداد درخواست‌ها از پيج‌هاي ديگر كاهش پيدا كند.

از ويژگي‌‌هاي ديگر اين پلاگين:

كاهش سايز كدينگ

ادغام فايل‌ها

حذف ايموجي‌ها و آيكون‌ها

بهينه‌سازي فونت‌هاي گوگل

البته از معايب اين پلاگين آن است كه كشينگ انجام نمي‌دهد و بايد آن را با يك پلاگين كشينگ مكمل كنيد.

ShortPixel

قيمت: رايگان (نسخه پولي ماهانه ۵ دلار)

به طور ميانگين معمولا حدود ۵۰% سايز وب‌سايت‌ها را تصاوير اشغال مي‌كنند. پس اگر فكري براي بهينه‌سازي تصاوير كنيد تقريبا نصف راه را رفته‌ايد و سرعت سايتتان را بهينه كرده‌ايد. ShortPixel يكي از افزونه‌هاي قدرتمندي است كه منحصرا در زمينه بهينه‌سازي تصوير فعاليت مي‌كند و به طور اتوماتيك كارهاي زير را برايتان انجام مي‌دهد:

تغيير سايز تصوير با ماكزيمم ابعاد به صورت بهينه

فشرده‌سازي تصاوير

تبديل WebP (براي مرورگرهايي كه از آن پشتيباني مي‌كنند)

تبديل PNG به JPG

البته همين تيم يك پلاگين جداگانه ديگري هم با نام ShortPixel Adaptive Images plugin ارائه مي‌كنند كه اين پلاگين همچنان بهينه‌سازي عكسها را انجام مي‌دهد اما علاوه بر آن از يك CDN جهاني استفاده مي‌كند تا بتواند بر اساس دستگاه هر كاربر سايز عكس را مناسب با آن تغيير دهد و در واقع اين سيستم بر مبناي انعطاف‌پذيري عكس بر اساس دستگاه مي‌كند. مثلا اگر كاربري با  موبايل وارد سايت شود، عكس مناسب با صفحه نمايش دستگاه او در مي‌آيد و بر عكس كسي كه با صفحه نمايش بزرگتري وارد مي‌شود تصوير را بزرگتر مي‌بيند. اين پلاگين براي وب‌سايت‌هايي كه از تصاوير زيادي استفاده مي‌كنند بسيار كاربردي است.

Lazy Load (از تيم WP Rocket)

قيمت: رايگان

يكي ديگر از پلاگين‌هاي رايگان Lazy Load مي باشد كه همان تيم WP Rocket آن را توسعه داده است. اين پلاگين منحصرا در زمينه افزايش لود وب‌سايت فعاليت مي‌كند.اين پلاگين كمك مي‎‌كند محتواهاي بالاي صفحه زودتر از محتواي پايين صفحه يا همان Below the fold لود شوند و تا كاربر تصميم به اسكرول كردن صفحه مي‌گيرد محتواهاي پايين هم لود مي‌شوند همين مسئله سرعت لود وب‌سايت را بالا مي‌برد چرا كه به جاي لود كل صفحه به صورت يكجا، به ترتيب ابتدا قسمت‌هايي كه كاربر مي‌بيند لود مي‌شوند. البته اگر از قبل از پلاگين WP Rocket استفاده مي‌كنيد نيازي به نصب اين پلاگين نداريد چرا كه WP Rocket همه اين ويژگي‌ها را پوشش مي‌دهد.

دوره وردپرس با رويكرد ديجيتال ماركتينگ

طراحي سايت با وردپرس و بدون دانش كدنويسي را به آساني بياموزيد

سرفصل هاي دوره را بررسي كنيد

مقايسه سريع ليست بالا

اينكه كدام پلاگين براي شما بهتر است را كسي جز خودتان خبر نخواهيد داشت ، هر كدام از آنها ويژگي‌هاي خاص خودشان را دارا هستند . اما مسئله‌اي كه مهم است اين است كه هر وب‌سايت وردپرسي نيازمند يك پلاگين كشينگ است (البته بعضي هاست‌ها اين كار را به طور اتوماتيك براي شما انجام مي‌دهند مي‌توانيد اين مسئله را از شركت خدماتي خودتان سوال كنيد).

WP Rocket: مي‎‌توان گفت محبو‌ترين پلاگين است و علاوه بر كشينگ، از بسياري تكنيك‌هاي بهينه‌سازي سرعت استفاده مي‌كند و يك پكيج كامل به حساب مي‌آيد. استفاده از آن بسيار ساده است. تنها نقطه ضعف آن پولي بودنش است كه در مقايسه با ديگر پلاگين‌ها و راحتي استفاده ارزش هزينه‌اش را دارد.

WP Fastest Cache: اين پلاگين نسخه رايگان دارد، كشينگ انجام مي‌دهد و علاوه بر آن از تكنيك‌هاي مختلف بهينه‌سازي سرعت هم استفاده مي‌كند. استفاده از آن بسيار راحت است و اگر نمي‌خواهيد هزينه كنيد در اين ليست كامل‌ترين پلاگين رايگان به حساب مي‌آيد.

WP Super Cache: در ظاهر كاربري ساده‌اي دارد اما در عين حال كنترل‌هاي زيادي هم در اختيار شما مي‌گذارد. رايگان است و به خصوص براي افراد تازه‌كار بسيار مناسب است.

WP Total Cache: اين پلاگين يكي از پيچيده‌ترين‌ها با تنظيمات بسيار است. براي وبمستران و حرفه‌اي‌ها مناسب است.

WP Optimize: اين پلاگين از لحاظ ادغام فايل‌ها و بهينه‌سازي ديتابيس و تصاوير بسيار حرفه‌اي عمل مي‌كند.

Perfmatters و Asset CleanUp و Autoptimize: هر سه از افزونه‌هايي هستند كه منحصرا براي كساني كه مي‌خواهند روي اسكريپت‌هاي وب‌سايتشان كنترل داشته باشند و ميزان درخواست‌هاي HTTP را كاهش دهند مناسب است.

ShortPixel و Lazy Load by WP Rocket: هر دو منحصرا براي بهينه‌سازي تصاوير وب‌سايت مناسب هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.