جمعه ۱۳ مرداد ۰۲

اينفوگرافيك در طراحي سايت

اينفوگرافيك در طراحي سايت

ممكن است برخي از افراد با واژه اينفوگرافيك در طراحي سايت آشنا نباشند بدين منظور در اين مقاله قصد داريم توضيحاتي در اين خصوص ارائه دهيم. گاهي ما براي ارائه ايده‌ها و تصاوير ذهني خود به مخاطب با مشكل مواجه مي‌شويم، براي سهولت در ارتباط با مخاطب تكنيكي به نام اينفوگرافيك ابداع ‌شده است. اين كلمه مخفف دو كلمه اطلاعات (Information) و گرافيك (Graphic) مي باشد.

اينفوگرافيك ها از طريق عناصر بصري سعي دارد تا مجموعه‌اي از داده‌ها و اطلاعات پيچيده را به تصوير درآوردند تا پيام به شيوه‌اي قابل‌فهم به مخاطب منتقل شود و مخاطب بتواند با آن ارتباط بر قرار كند . از عناصر بصري مي تونا به تصوير، نمودار، نقشه، دياگرام و  عناصر بسيار متنوع تري اشاره كرد. هدف اينفوگرافيك ها در طراحي سايت، نمايش تصويري ساده، واضح و قابل‌ درك براي مخاطبين مي باشد.

 

چند نكته بسيار مهم براي ساخت اينفوگرافيك در طراحي سايت:

اين نكاتي كه در زير آمده است نكاتي حياتي براي ساخت اينفوگرافيك مي باشد اميدواريم از آن ها بتواندي به طراحي اينفوگرافيك خاصي برسيد و هدف خود را تكميل كنيد . فراموش نكنيد كه متوانيد نظرات خود را با ما در ميان بگذاريد.

اينفوگرافيك مي تواند يك موضوع خسته كننده و پيچيده را به يك موضوع جذاب تبديل نمايد. اين عمل يك استراتژي موثر براي ارائه اطلاعات به صورت بصري با استفاده از گرافيك مي باشد.

1- با دانسته هاي خود شروع به كار نماييد.

اينفوگرافيك بايد براي بينندگان مفهموم موضوع كاري يا همان ايده را نشان دهد. ايده بايد جديد و جذاب باشد.

2- قالب موضوع خود را قبل از شروع طراحي، مشخص كنيد.

در اين مرحله بايستي اطلاعاتي كه در فهم موضوع شما به مخاطبان مؤثر است را آماده نماييد .

3- موضوع خود را از طريق روش هاي مختلف طراحي، به تصوير بكشيد.

تصاوير بايستي قابل درك و مرتبط با موضوع باشند، همچنين نبايد طراحي شما شبيه يك قالب يا نقشه كسل كننده باشد پس لازم است اطلاعات شما از طريق روش هاي مختلف به تصوير كشيده شود.

4- براي شروع طراحي، يك روش انتخاب كنيد.

يك پيش نمايش كامل ساخته و تمام عكس ها و نوشته هاي مربوط را كه در قالب كاري خود نوشتيد به آن اضافه نماييد. سپس با ديگر افراد طراحي را بررسي نماييد تا نظر آنها را در خصوص اينفوگرافيك قابل فهم بدانيد.

5- راه نهايي كردن طراحي

شما مي توانيد از يك تصوير JPG براي به نمايش در آوردن اينفوگرافيك خود استفاده كنيد يا فايل PDF آن را از طريق ايميل به اشتراك بگذاريد. همچنين مي توانيد تصاوير را در سايزهاي مختلف بسازيد و آن ها را در رسانه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام، تلگرام يا وبلاگ ها به نمايش بگذاريد.

چرا در طراحي سايت به اينفوگرافيك نياز داريم ؟

استفاده از اينفوگرافيك باعث مي‌شود تا مخاطبان حجم قابل توجهي از داده‌ها و اطلاعات را، به سادگي در قالب يك تصوير دريافت و آن را تا مدت‌ها در خاطر بسپارند. از اينفوگرافيك ها مي‌توان در حوزه‌هاي گوناگوني استفاده كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.