جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

طراحي سايت مجله اينترنتي

 

 

طراحي سايت مجله اينترنتي راهي آسان براي دست يابي به اخبار

طراحي سايت مجله اينترنتي را مي توان به عنوان يكي از پر طرفدار ترين سايت هاي اينترنتي دانست.

اگر در نظر بگيريم يكي از استفاده هاي مهم و اساسي از فضاي اينترنت انتشار اخبار است پس سايت هاي مجله بسيار بسيار مهم و حياتي در فضاي اينترنت به شمار ميروند .

در قديم مجله هاي چاپي وظيفه انتشار اخبار در جامعه را بر عهده داشتند اما امروزه با گسترش فعاليت هاي گوناگون در فضاي اينترنت اين بخش نيز به صورت طراحي سايت مجله اينترنتي گسترش يافته است. طراحي سايت مجله اينترنتي مي تواند به دو شكل اصلي انجام شود. بخش اول به صورت مجلات اينترنتي شخصي بوده و بخش بعدي مجلات اينترنتي است كه در شركت ها تهيه مي شود.

كسب در آمد از طريق طراحي سايت مجله اينترنتي

كسب در آمد از طريق طراحي سايت مجله اينترنتي مي تواند موجب شود افراد بيشتري تمايل داشته باشند تا سايت هاي با اين موضوع داشته و آن را مديريت نمايند. طراحي سايت مجله اينترنتي تنها با هدف انتشار اخبار صورت نمي پذيرد. اين گونه سايت ها به سبب وجود محتواي بسيار متنوع و فراوان داراي بازديدكنندگان فراواني هستند و همين امر مي تواند شرايط را براي انتشار تبليغات براي آن ها فراهم كند و باعث شود كاربران زيادي تمايل داشته باشند از اين سايت بتوانند در آمد كسب كنند . بسياري از صاحبان كسب و كار براي بيشتر و بهتر ديده شدن فعاليت هاي خود از سايت هاي پر بازديد براي درج تبليغات استفاده نمايند.

 

ويژگي هاي طراحي سايت مجله اينترنتي

براي بيان ويژگي هاي طراحي سايت مجله اينترنتي بايد به اين نكته توجه نمود كه سايت هاي مختلف با توجه به اهداف گوناگوني كه براي آن ها تعريف شده است داراي امكانات متعدد و گوناگوني هستند اما برخي موارد در تمام سايت هايي كه با هدف انتشار اخبار و در قالب سايت مجله اينترنتي طراحي مي شوند به طور ثابت وجود دارد. به عنوان مثال بخش هايي براي انتشار اخبار به صورت عكس و فيلم در داخل سايت از جمله مواردي است كه در طراحي سايت مجله اينترنتي بايد به آن توجه نمود. نكته مهم تر اين كه در طراحي سايت مجله اينترنتي بايد براي انتشار اين بخش ها خلاقيت و نو آوري مناسبي را در دستور كار قرار داد. به اين منظور بايد از ماژول هاي آماده متنوع و يا ماژول هايي كه به صورت اختصاصي براي سايت تهيه شده است استفاده نمود. افزودن امكان دانلود ويدئو ها نيز از ديگر مواردي است كه بر اساس اهداف و برنامه ريزي هاي سايت مي تواند به اين بخش افزوده گردد. از ديگر ويژگي هاي طراحي سايت مجله اينترنتي امكان ارسال خبرنامه است. همان گونه كه پيداست اين گونه سايت ها بر پايه انتشار اخبار فعاليت مي كنند و به همين دليل داشتن ماژول خبرنامه و ارسال منظم آن به مخاطبان مي تواند به عنوان نقطه قوت سايت به شمار بيايد.

يكي از ويژگي هاي منحصر به فردي كه در طراحي سايت مجله اينترنتي بايد به آن توجه نمود امكان برقراري ارتباط با مخاطبان است. در طراحي سايت مجله اينترنتي مي توان سيستمي لحاظ نمود كه در آن ها افراد بتواند در خصوص اخبار و مطالب سايت نظرات خود را بيان كنند. اين كار مشاركت مخاطبان را افزايش داده و همين منجر مي شوند افراد بيشتري به سايت مراجعه نموده و علاوه بر اين بازديدكنندگان ثابتي در سايت داشته باشيد.

طراحي سايت مجله اينترنتي به صورت رسپانسيو

طراحي رسپانسيو يكي از موارد بسيار مهمي است كه در گذشته به عنوان يك قابليت از آن ياد مي شد اما امروزه طراحي سايت مجله اينترنتي به صورت رسپانسيو يك ضرورت به شمار مي آيد. منظور از طراحي به صورت رسپانسيو اين است كه صفحات سايت قابليت نمايش در انواع دستگاه ها با صفحات نمايش خاص را داشته باشد. امروزه با توجه به در دسترس بودن اينترنت در همه مكان ها و استفاده همگاني از تلفن هاي هوشمند بسياري از افراد مطالعات و جستجو هاي خود را در فضاي اينترنت با استفاده از اين گوشي هاي انجام مي دهند.  در صورتي كه سايت به صورت رسپانسيو طراحي نشده باشد در هنگام نمايش در اين دستگاه ها به هم ريخته و نا مناسب نمايش داده مي شود و همين امر موجب مي شود تا افراد كمتر تمايل داشته باشند به سايت مراجعه نمايند. به ويژه در طراحي سايت مجله اينترنتي با توجه به اين كه هر صفحه از بخش هاي فراواني تشكيل شده و مي توان گفت صفحات اين گونه سايت ها بسيار شلوغ هستند در صورت به هم ريختگي امكان استفاده از آن براي مخاطبين به هيچ صورتي ممكن نخواهد بود.

 

استفاده از برخي ماژول هاي آماده در طراحي سايت مجله اينترنتي

در طراحي سايت مجله اينترنتي مي توان از برخي ماژول هاي خاص براي افزايش امكانات سايت بهره برد. بايد دقت شود كه اين ماژول ها بر اساس طراحي سايت در مكان درست و به بهترين شكل ممكن انتخاب شوند. به عنوان مثال مي توان به ماژول آناليز گوگل اشاره نمود. نمايش بازديد هاي سايت در يك روز يا يك دوره زماني خاص به ويژه براي افرادي مه قصد دارند هزينه تبليغات در اين گونه سايت ها را پرداخت نمايند بسيار قابل توجه است. همچنين مي توان از ماژول هايي نظير نمايش آب و هوا و يا ديكشنري هاي آنلاين كوچك و همچنين ماشين حساب و غير استفاده نمود. فرم هاي آماده فراواني هم وجود دارند كه مي توان از آن ها براي دريافت نظرات كاربران استفاده نمود و به اين ترتيب گامي مهم در روند بهبود وضعيت سايت با توجه به نظرات مخاطبين برداشت. اين فرم ها مي توانند به صورت ماژول ها آماده و با به شكل اختصاصي در سايت مورد استفاده قرار گيرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.