استفاده از پاپ آپ در طراحي سايت و تاثير آن بر سئو
در مقاله قبل به بررسي تاثير پاپ آپ در طراحي سايت پرداختيم. در اين مقاله قصد داريم به فاكتورهاي مهم براي سئو اشاره نماييم.
فاكتورهاي مهم براي SEO
الف) زمانبندي
زمان بندي مهمترين پارامتر براي seo مي باشد و زماني اهميت پيدا مي كند كه يك عنصر ظاهر شود. اگر يك عنصر همزمان با لود صفحه نمايش داده شود با اينكه چند دقيقه بعد، متفاوت است. براي مثال، اگر شما داراي يك عنصر ثبت نام فوري با تكنيك پوشش كه چند ثانيه بعد از مشاهده صفحه ظاهر شود با زماني كه شما 80 درصد يك كل وبلاگ را خواندهايد يا اينكه كل وبلاگ را پيمايش كرده باشيد متفاوت است. با اين دو خيلي متفاوت برخورد خواهد شد و يا ممكن است هيچ تاثيري برروي اينكه چگونه گوگل با سئو رفتار كند نداشته باشد و بيشتر به نظر كابران بستگي دارد.
ب) اثر متقابل
آيا يك عنصر كه با محتوا يا قابليت خواندن تداخل دارد مي تواند به آساني بسته شود؟ چند ماه پيش راهنماي جديد موبايل گوگل اعلام كرد كه اگر يك پوشش يا مودال يا هرچيزي كه با توانايي خواندن محتوا صفحه تداخل پيدا كند در طراحي سايت استفاده شود، گوگل ممكن است آنها را مجازات كند.. اين يك هشدار مشهود براي سئو است.
ج) محتوا
استثناهايي براي قوانين گوگل وجود دارد براي مثال اگر يك عنصر و يا يك موردي را در دسترس داشته باشيد كه سن كاربر يا يك نوع رضايت قانوني درخواست كند يا اينكه يك هشدار در مورد كوكي بدهد كه البته در اتحاديه اروپا بسيار محبوب است و در بريتانيا كه بخاطر الزامات قانوني يك هشدار نشان داده ميشود كه اين سايت از كوكي استفاده ميكند و شما بايد تاييد كنيد. اين مباحث خيلي با مباحث گوگل تضاد ندارد. از اينرو اگر شما در طراحي سايت خود يك مودال يا پوشش داشته باشيد كه براي مورد خاصي از كاربر سنش را سوال كند ، و براي ادامه كار كاربر بايد تاريخ تولد خود را وارد نمايد، اينها لزوما باعث مجازات گوگل نخواهند شد.
پاپ آپ هاي تبليغاتي ميتواند براي شما باعث مزاحمت گردند. اما اگر اين بخشي از تجربه كاربري سايت باشد در اين صورت مشكلي وجود نخواهد داشت . به اين معني كه يك مودال در سايتي وجود دارد كه توسط آن مي توانيد يك نظري را بگذاريد يا يك مودالي كه با آن بتوانيد وارد سايت شويد، يا برروي يك عكس كليك كنيد و تصوير بزرگ عكس نمايش داده شود. اين مثال-ها باعث ايجاد مشكل نخواهد شد و جزء تجربه كاربري قلمداد مي گردد.
د) شرايط
مواردي نيز هستند كه بسته به اينكه انواع مختلفي از كاربران داراي كوكي يا كاربراني كه وارد حساب كاربري خود شده اند، يا كاربران خارج شده از سيستم، مي تواند تغيير كند. در حال حاضر، كاربران خارج شده از سيستم يا login نكرده به اين معني كه هر كس از يك موتور جستجو وارد سايت شما شود به عنوان مثال، براي ورود به سيستم، مي توانيد تصور كنيد كه اگر شما يك صفحه در يك سايت رسانههاي اجتماعي بازديد ميكنيد و يك مودال يا پوشش وجود داشته باشد كه حاوي اعلانهايي در مورد فعاليتهايي است كه قبلا در سايت انجام دادهايد، اين براي كاربر مفيد بوده و باعث آسيب به شما نمي گردد. زماني اين باعث مشكل مي گردد كه شما از طريق موتورهاي جستجو وارد يك سايت شويد كه آنها كاربران وارد شده به سيستم نمي باشند يعني لاگ اوت كرده اند و شما نمي توانيد تا زماني كه لاگين كنيد به محتوا دسترسي داشته باشيد. فيس بوك هنوز هم با اين كشمكش دارد، زيرا بسياري از محتواي آنها، تقاضا دارند كه شما وارد سيستم شويد قبل از اينكه آن صفحات را مشاهده نماييد و يا به آنها دسترسي داشته باشيد. اين مسئله باعث مي شود براي بعضي محتوا رتبه خود را حفظ كنيد يا اينكه رتبه بندي پايين تري كسب كنيد.
ه) تأثيرگذاري
اين همان چيزي است كه گوگل در نهايت تلاش ميكند، بسنجد. هنگامي كه كاربران با جستجوي يك كلمه در موتورهاي جستحو به وب سايت شما هدايت مي شوند و سپس بلافاصله روي دكمه Back كليك ميكنند كه اين يك نشانه براي گوگل است كه شما در طراحي سايت خود تجربه كاربري ضعيف ارائه كرده ايد كه مردم مايل نيستند در سايت شما بمانند. بنابراين اين چيزي است كه بايد دقت نماييد. بعضي از اين ها هنوز هم مي توانند به شما صدمه بزنند حتي اگر درست باشند و اين يك مسئله بزرگي است.
۱۰:۲۲
- ۳۹ بازديد
- ۰ نظر