چطور ميتوان يك لوگو مناسب و خوب ايجاد كرد؟
بهترين لوگوها ويژگيهاي زير را دارا هستند توجه داشته باشيد با انتخاب و يا طراحي لوگوي مناسب ميتانيد تا حد امكان و تا حد خيلي زيادي به معروفيت برند خود كمك كنيد . لوگو نقش بسيار حياتي در معروفيت برند شما خواهد داشت . البته اگر واقعا روي آن وقت گذاشته باشيد
1. ساده هستند
در طراحي لوگوها بايد از رنگهاي سياه و سفيد و همچنين رنگهاي انتخابي ديگر استفاده شود. اندازههاي آنها بايد مختلف باشد. شايد لازم باشد يك لوگوي كوچك را روي يك كلاه بيس بال قرار دهيد و از همان لوگو روي يك اتوبوس نيز استفاده كنيد. از لوگو ممكن است در يك وبسايت و همچنين يك روزنامه يا تلويزيون استفاده شود. براي داشتن يك لوگوي مناسب بايد سادگي را در كار خود در نظر بگيريد.
2. لوگوي مناسب بايد زيبا و جذاب باشد
لوگو ميتواند يك تصوير يا يك نماد (يا هر دو) باشد، اما بايد زيبا و جذاب به نظر برسد تا بتواند نظر بيننده را به خود جلب كند.
3. لوگوها يك ايده، مفهوم يا توصيف خاصي از كسبوكار يك شركت هستند
شركتها براي شناساندن نام تجاري خود، از طراحي لوگو و يا اين كه استفاده ميكنند. لوگوي شما بايد بتواند كسبوكار شما را به مشتريان معرفي كند. بدين ترتيب كه هر فردي با نگاه كردن به لوگوي شما بتواند يك تصوير ذهني از نوع محصولات و خدمات شما براي خود ايجاد كند. بنابراين تمام اين ويژگيها بايد در يك لوگوي كوچك قرار بگيرند. همانطور كه قبلاً ذكر شد، اين كار، چالشبرانگيز است. با اين حال، كار خيلي دشواري نيست.
نكاتي براي طراحي يك لوگوي مناسب:
1. از لوگو يا فونتي استفاده نكنيد كه شبيه لوگوي رقباي شما باشد.
2. از طرحهاي آماده و رايگان استفاده نكنيد. فرد ديگري نيز ممكن است از اين طرحها استفاده كند و در اين صورت لوگوي شما، منحصربهفرد نخواهد بود.
3. بيش از اندازه از رنگها استفاده نكنيد يا حواستان باشد رنگهاي غيرمكمل را در ميان انتخابهاي خود قرار ندهيد.
4. سعي كنيد طرح انتخابي براي لوگوي شما، خيلي شلوغ و غيرمتداول نباشد. اينگونه طرحها ممكن است با گذشت مدت زماني كوتاه از رده خارج شوند و ديگر مخاطب را جذب نكنند.
5. آنقدر زمان براي طراحي لوگوي خود صرف نكنيد كه شما را از راهاندازي وبسايت خود غافل كند.
6. از فونت و طرحي ساده استفاده كنيد كه بتوانيد براي اهداف مختلف خود، اندازه آنها را تغيير دهيد.
7. طرحي را انتخاب كنيد كه مناسب حالت رنگي مقياس خاكستري باشد.
8. رنگهايي را انتخاب كنيد كه در صنعت شما رايج هستند.
9. رنگهايي را انتخاب كنيد كه سبك و سياق و پيام شركت شما را نشان دهند.
10. هنگام انتخاب رنگ و تعداد آن به بودجه خود نيز توجه داشته باشيد.
۱۰:۲۴
- ۲۵۸ بازديد
- ۰ نظر