آرشیو شهریور ماه 1399

آموزش طراحي سايت

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

چگونه مشتري بيشتري جذب كنيم؟

كاربران يك وب سايت نيز متشكل از همين افراد هستند كه اگر احساس محترم بودن در سايت شما نداشته باشند، اولين واكنششان خروج از صفحه سايت خواهد بود. در حقيقت كاربران شما نياز دارند كه هم مورد قبول قرار بگيرند هم محترم شمرده شوند. به همين دليل در مقاله پيش رو چند نكته مهم در رابطه با طراحي UX محترمانه را با هم بررسي مي‌كنيم. 

وقت كاربر را ارزشمند بدانيد


افراد زمان محدودي در طول شبانه‌روز دارند و در تلاشند تا بهترين نتيجه را از اين زمان به دست آورند. آن‌ها در جستجوي سريع‌ترين روش براي رسيدن به جواب سوالات و مسائلشان هستند. آن‌ها زمان كافي براي انتظار كشيدن و يا جستجو ميان لينك‌هاي سردرگم وب سايت‌ها ندارند. از اين رو رعايت موارد ذيل براي داشتن وب سايت روان و واضح بسيار مهم است:

- طراحي وب سايت بايد به گونه‌اي باشد كه در كمترين زمان ممكن تمام اطلاعات براي كاربر لود شود. مطالعات اخير نشان مي‌دهد كاربران تنها 3 ثانيه براي بارگذاري يك سايت صبر مي‌كنند. بنابراين وب سايت شما بايد به قدر ساده و سريع باشد كه در كمتر از 3 ثانيه لود شود. در غير اينصورت بازديدكنندگان آن را ترك كرده و به سوي رقباي شما مي‌روند. 

- نكته ديگر نمايش تبليغات به صورت آزاردهنده است. گاهي وب سايت ها بدون توجه به احساس كاربرانشان، مدام پنجره‌هاي تبليغاتي را نمايش مي‌دهند. اين در حالي است كه فرد هنوز تمام سايت را مشاهده نكرده و به خوبي از محتواي آن آگاه نشده است. چنين شرايطي باعث فرار كاربران و ترك سايت خواهد شد. 

- هنگام تهيه فرم‌هاي عضويت و ... به ساده بودن آن دقت كنيد. كاربران اغلب فرصت كافي براي درج اطلاعات ريز و جزئي را ندارند و در مواجهه با فرم‌هاي طولاني احساس ناخوشايندي خواهند داشت

كاربران را بشناسيد و از فرضيات خود دوري كنيد.

علم بازاريابي در طول ساليان گذشته بر پايه فرضيات و قضاوت‌ها قرار داشته است در حالي‌كه اغلب افراد وقتي احساس كنند تصور پيش فرضي درباره آن‌ها وجود دارد، ناراحت مي‌شوند. چه اين فرضيات صحيح باشد و چه ناصحيح.

استفاده از تصوراتي همچون معناي زن يا مرد بودن، اخلاقيات يك گروه به خصوص از كاربران، ويژگي‌هاي والدين خوب بودن و ... در طول اين سال‌ها بسيار پرطرفدار بوده اما كارشناسان معتقدند اين روش‌ها نه تنها موجب موفقيت يك كسب و كار نخواهد شد، بلكه تاثيرات مخربي بر جاي مي‌گذارد. 

مديريت يك وب سايت با استفاده از فرضيات متعدد، موجب از دست دادن مشتريان زيادي خواهد شد. بنابراين اين روش را كنار گذاشته و بكوشيد مشتريان واقعي خود را به خوبي بشناسيد و با خصوصيات اخلاقي آن‌ها آشنا شويد. 

 كاربران را از انجام كار هاي تكراري دور كنيد.

اشتباه كردن جزئي از وجود انسان است و هر فردي در طول زندگي خود بارها دچار اشتباه و يا فراموشي مي‌شود. اين امر در تكميل نمودن فرم‌هاي وب‌سايت نيز بارها رخ مي‌دهد. 

طراحي فرم عضويت، خريد و يا هر فرم ديگري كه در وب سايت خود به آن نياز داريد، بايد بر اساس يك سري اصول و قواعد انجام شود. در زمان ساخت يك فرم همواره به اين نكته توجه داشته باشيد كه ممكن است كاربر شما فيلدي را اشتباه پر كند، يا آن را فراموش كند و تا آخرين مرحله ثبت اطلاعات پيش رود حالا كه وي به مرحله پاياني ثبت اطلاعاتش مي‌رسد، اگر مجبور باشد بازگردد و فرم را مجدداً پر كند منصرف خواهد شد. چرا كه او نمي‌خواهد يك‌بار ديگر اين مرحله طولاني را طي نمايد و شايد در آخر به اين نتيجه برسد اصلاً خريد اين كالا و يا عضويت در اين سايت ارزشش را ندارد.

طراحي فرم بايد به گونه‌اي باشد كه فرد در مواجهه با اشتباه، نياز به تكميل اطلاعات از ابتدا نداشته و تنها به اصلاح فيلد مورد نظر بپردازد. پر كردن مجدد تمام فرم كاربر را خسته و آزرده خواهد ساخت و ممكن است براي هميشه اين مشتري را از دست بدهيد. بهتر است كاربران خود را تشويق كنيد تا اطلاعات مورد نيازتان را درج نمايند اما از مجبور كردن آن‌ها به انجام كارهاي تكراري دوري كنيد. 

 

 

زماني‌كه از كاربران درخواست اصلاح فرم را داريد بايد به لحن خود و كلماتي كه استفاده مي‌كنيد دقت داشته باشيد. در اين شرايط بايد از عبارات احترام‌آميز كمك بگيريد و از به كار بردن جملاتي كه موجب ايجاد احساس ناخوشايند در كاربران مي‌شود، پرهيز كنيد. فردي كه وارد سايت شما مي‌شود بايد همواره حس كند مورد احترام قرار گرفته و هيچ‌گاه در برابر اشتباهاتش احساس كودن بودن نداشته باشد. 

افراد در برابر توهين به شدت واكنش مي‌دهند و اگر چنين برداشتي از رفتار شما داشته باشند، به سرعت وب‌سايتتان را ترك خواهند نمود. بدين جهت بهتر است اين مسئله را واضح بيان كنيد كه اشتباهات فقط بخشي از اين فرآيند هستند و اغلب رخ مي‌دهند، طوري رفتار كنيد كه بيشتر احساس احترام و پذيرفته شدن كنند.

فرآيند كارتان را به مشتري توضيح دهيد و او را قانع كنيد.

طبيعت انسان به گونه‌اي است كه وقتي به مكاني احساس تعلق داشته باشند، احساس بهتري داشته و مدام به آن سر مي‌زنند. اگر مي‌خواهيد وب سايت شما بازديد بالايي داشته و نرخ تبديل آن افزايش يابد، به مشتريانتان احساس تعلق القا كنيد. با آن‌ها طوري رفتار كنيد كه وب‌سايت شما را از آن خود دانسته و از تمام جزئيات آن اطلاع داشته باشند. زيرا دانستن قوانين يك گروه اولين قدم براي احساس پذيرفته شدن در آن است.

زماني‌كه مي‌خواهيد كاربران عمل مشخصي را در سايت شما انجام دهند (به عنوان مثال روال ثبت‌نام در سايت)، مراحل كار را به طور روشن و واضح بيان كنيد. در اين صورت آن‌ها احساس بهتري به سايت شما داشته و نسبت به آن حس تعلق بيشتري خواهند داشت. براي مثال مي‌توان فرآيند انجام كار را در قالب تصاوير براي كاربران به نمايش در آوريد. استفاده از موشن گرافيك و يا انيميشن‌هاي كوتاه و كم حجم نيز ايده جالبي است.

اين 8 نكته را بدانيد تا در طراحي سايت سرتان كلاه نرود

همانطور كه همه ما مي‌دانيم با رشد كسب‌وكارهاي اينترنتي و آنلاين، بسياري از كسب‌وكارهاي سنتي هم درحال تبديل هستند و نياز جامعه متفاوت شده است. همه ما مي‌دانيم كه تصميم‌گيري براي تبديل و شروع كسب‌وكار آنلاين، بسيار چالش برانگيز شده است و اگر يك جستجوي كوچك هم در اينترنت انجام داده باشيم با حجم بالايي از شركت‌هاي طراح سايت آشنا مي‌شويم همينطور در كنار همه شركت‌هاي طراحي سايت، افرادي هم هستند كه بصورت پروژه‌اي كار مي‌كنند.

 

ما به تمامي سوالات شما در اين مقاله پاسخ داده‌ايم. پس براي يافتن پاسخ سوالاتتان در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.

مي‌دانيم كه از ابتداي شكل‌گيري اين تصميم تا انتخاب طراح سايت و پياده‌سازي ايده، با سوال‌ها و چالش‌هاي زيادي روبه‌رو مي‌شويد و نياز به صحت و سقم همه موارد ديده و شنيده خود داريد. ما اين مقاله را دقيقا براي پاسخ به تمامي سوالات و نگراني‌هاي شما نوشتيم تا مرحله به مرحله كار را با شما درميان بگذاريم و به شما توصيه مي‌كنيم كه قبل از تصميم‌گيري در مورد طراح سايت خود، حتما تحقيقات كافي و لازم را در اين زمينه انجام دهيد. ما جلسات زيادي را در آرمانيك برگزار مي‌كنيم، از اين رو افرادي كه با ما تماس مي‌گيرند و با ما سر ميز مذاكره مي‌نشينند دو دسته هستند:

  • افرادي كه تا به حال سايت نداشتند و تازه وارد راه‌اندازي كسب‌وكار اينترنتي مي‌شوند.
  • افرادي كه سايت دارند ولي بنا به دلايلي مي‌خواهند تغييراتي در سايت خود ايجاد كنند. كار ما اينجا كمي سخت‌تر است. چون اين دسته از افراد متاسفانه با نارضايتي و ذهنيتي بد از يك شركت طراح سايت، به ما مراجعه كرده‌اند.

براي ما فرقي ندارد كه شما جزو كدام دسته از اين افراد هستيد. نكاتي كه در اين مقاله ذكر مي‌شود مي‌تواند براي هر دو مفيد باشد.

نكته جالبي كه خيلي وقت‌ها به آن برميخوريم اين هست كه صاحبان كسب‌وكارها نمي‌دانند با كدام شركت كار كنند. آيا فريلنسرها مي‌توانند برايشان گزينه بهتري باشند يا خير؟ حتي نمي‌دانند چطور ميتوان يك شركت خوب را تشخيص داد و تنها به مبلغ پروژه اكتفا نكرد.

ما داخل جلسات با وعده وعيدها و صحبت هايي روبرو مي‌شويم كه به افراد زمان عقد قرارداد گفته شده و زمان تحويل پروژه خبري از آنها نبوده است و خيلي هم خوب مي‌دانيم چقدر خلف وعده مي‌تواند اثرات منفي در كار و ذهن مشتري داشته باشد. ما طي سابقه‌اي كه كه در اين سالها كسب كرده‌ايم با مشكلات و دغدغه‌هاي تمام افراد مواجه شديم و متوجه اين موضوع شديم كه يك خلا در اين مورد وجود دارد و آن هم عدم آگاهي براي انتخاب درست است.

 

 

 

ما به همين دليل تصميم گرفتيم 8 معياري را كه بايد هنگام انتخاب شركت طراح سايت بدانيد با شما در ميان بگذاريم تا بتوانيد با آگاهي بيشتري در اين زمينه طراح سايت خود را انتخاب كنيد:

  •  

    1- مشاهده وب‌سايت خود شركت طراح سايت: 

بهترين نمونه كار هر شركت، وب‌سايت مجموعه خودشان است. پس حتما اين مورد را با دقت بررسي كنيد. زيرا قطعا با ميزان توانايي آن مجموعه در پياده‌سازي سايت و استفاده از تكنولوژي‌هاي روز آشنا خواهيد شد و قطعا اگر با سلايق و نيازهاي شما همخواني داشته باشد مي‌تواند نظر شما را به خود جلب كند. موردي كه مي‌‌توانيد آن را هم مد نظر قرار دهيد وبلاگ يك سايت است. يك سايت حرفه‌اي و خوب همواره در حال آپديت كردن محتواي خود مي‌باشد. اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه شركتي كه هدفش كمك كردن به مخاطب خود است حتما مطالب آموزشي و مقالات مفيد را در سايت خود خواهد داشت.

  •  

    2- شركت يا فريلنسر: 

قطعا يكي از بزرگترين سردرگمي‌هاي كارفرما حين انتخاب طراح سايت خود، اين مورد است و هميشه نگراني و ترديد را مي‌توانيم در تصميم‌گيري‌ها ببينيم. در جلسات مشاوره، ما اين مقايسه را خيلي مي‌شنويم كه فريلنسرها قيمت بسيار پايين‌تري را پيشنهاد داده‌اند و همين قيمت پايين‌تر در اكثر مواقع باعث وسوسه در انتخاب مي‌شود. 

2 دليل عمده براي اختلاف قيمت شخص و شركت وجود دارد:

  • فريلنسرها بصورت پروژه‌اي با شما كار مي‌كنند، بنابراين شركت يا جاي ثابتي كه شما بتوانيد در زمان‌هاي بروز مشكل به آنجا مراجعه كنيد را ندارند. كه اين موضوع مي‌تواند حاشيه اطمينان را به شدت كاهش دهد.
  • فريلنسرها عموما شماره ثابتي هم از خود ندارند و شما با يك شماره همراه با آنها در ارتباط هستيد كه اين شماره مي‌تواند از هر زمان قابل دسترس نباشد و پيگيري مشكلات و مسائل سايت را دشوار و حتي غيرممكن كند. آماري كه ما از جلسات خود داريم، عدم دسترسي به برنامه‌‌نويس شخصي، از دلايل عمده قطع همكاري با آنها و كار كردن با شركت‌هاي معتبر مي‌باشد.

قطعا براي هر آدمي پيش مي‌آيد كه زمان‌هايي را تمايل به كار كردن نداشته باشد يا سفر باشد و يا بنا به هر دليل شخصي امكان پاسخگويي به درخواست‌هاي شما را نداشته باشد. شركت‌هاي معتبر شامل هيچكدام از اين شرايط نخواهند بود و در هر شرايطي موظف به پاسخگويي به درخواست‌هاي مشتريان خود هستند. حتي در روزهاي تعطيل شما مي‌توانيد از طريق تيكت با تيم پشتيباني در ارتباط باشيد.

حتما سوالي كه اينجا به ذهنتان مي‌رسد اين است كه حالا چطور شركت‌هاي معتبر را تشخيص دهيم؟

شركت‌هاي معتبر طراح سايت، تمام مواردي كه در ادامه به آنها اشاره مي‌شود را بايد دارا باشند. بنابراين، در ابتدا تمام اين موارد را در انتخاب‌هاي خود مورد بررسي قرار دهيد. سپس شركت‌هاي مد نظرتان را فيلتر كنيد و در آخر بين 1 يا 2 شركت، تصميم نهائي خود را بگيريد.

 

 

  •  

    3- تماس با شركت‌هاي مورد نظر، صحبت با كارشناسان فروش و درخواست مشاوره: 

اگر تصميم به شروع كار جدي داريد اين نكته را هرگز فراموش نكنيد كه به شركتي كه مي‌خواهيد كارتان را به آنها بسپاريد سري بزنيد و بصورت حضوري با آنها صحبت كنيد. با اين كار ميزان تسلط آن مجموعه را به راحتي مي‌توانيد متوجه شويد. اين كه يك شركت در سايت خود آدرس و شماره ثابت دارد مي‌تواند قسمتي از اعتماد شما را بدست بياورد. حتما به نحوه پاسخگويي افراد توجه كنيد. اينكه كارشناس فروش مجموعه چطور با درخواست شما برخورد مي‌كند دقت كنيد. اين نكته را هم حتما در نظر بگيريد كه آيا آنها صرفا مي‌خواهند به شما بفروشند و يا به شما براي انجام هرجه بهتر كارتان كمك مي‌كنند. مجموعه‌اي كه شما براي همكاري انتخاب مي‌كنيد حتما بايد به شما حس خوب را بدهد تا بتوانيد همكاري‌هاي خود را گسترش دهيد.

پيشنهاد ما به شما اين است كه براي شروع پروژه حتما از شركت طراح سايت خود فايل پروپوزال (ليست امكانات سايت) بخواهيد تا در پايان پروژه، سايت خود را با همان امكانات ذكر شده تحويل بگيريد.

  •  

    4- قيمت پروژه: 

موردي كه خيلي مهم است اما نبايد تنها معيار سنجش و انتخاب باشد.

شركت‌هايي كه تازه فعاليت خودشان را شروع مي‌كنند يا فريلنسرها به دو علت با قيمت‌هاي پايين كه شايد توجيهي هم نداشته باشد با شما وارد مذاكره مي‌شوند:

اگر قصد فعاليت جدي را داريد هيچ كدام از اين دو مورد مناسب فعاليت شما نيستند اما اگر صرفا مي‌خواهيد با دنياي وب آشنا شويد و براي كسب‌وكار آنلاين خود، آزمون و خطا داشته باشيد مي‌توانيد از اين دو گزينه هم استفاده كنيد.

  •  

    5- پشتيباني: 

فروش كالا يا خدمات، مهارت‌هاي خاص خودش را دارد اما چيزي كه پس از فروش اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. پشتيباني آن خدمات يا كالا است. از نوع پشتيباني شركت طراح سايت خود اطمينان حاصل كنيد. مدت زمان پشتيباني رايگان، اين كه چه مواردي شامل پشتيباني مي‌باشد و مبلغ تمديد پشتيباني مواردي هست كه حتما بايد حين قرارداد مشخص شوند.

  •  

    6- نمونه كارهاي انجام شده آن شركت را با دقت ببنيد: 

خيلي از افرادي كه به ما مراجعه مي‌كنند شركت‌ها يا افرادي را براي همكاري مد نظر دارند كه هيچ نمونه كاري در رزومه كاري خود ندارند.

بياييد با ذكر يك مثال، اهميت اين موضوع را بررسي كنيم: شما به عنوان فردي كه بخواهيد براي خودتان لباس بدوزيد حتما به دنبال خياط ماهر ميگرديد، چرا؟ چون هم زمان و هم مبلغ خود را در اختيار خياط مي‌گذاريد و در نهايت انتظار يك دوخت تميز با پارچه باكيفيت را داريد و حتما قبل از انتخاب خياط درباره آن تحقيق كرده و از دوخت آن خياط و تميز بودن كارشان مطمئن شده‌ايد. سايت شما هم كاملا پوشش كاري شماست. پس حتما بايد از شركتي كه مي‌خواهيد با آنها همكاري كنيد نمونه كار بخواهيد .دليل بعدي داشتن نمونه كار اين هست كه شركت طراح سايت بايد كاملا به روند طراحي يك سايت، مسلط باشد. بطور مثال، اگر درخواست شما طراحي يك سايت فروشگاهي است، طراح بايد به گرافيك و قالب سايت، UI ,UX و پياده‌سازي كامل پروژه تسلط داشته باشد. اين كار حتما از باگ‌هاي زيادي جلوگيري مي‌كند و داشتن نمونه كار، اين اطمينان خاطر را ايجاد مي‌كند كه شما اولين نفر نيستيد و شركت طراح سايت، قبل از شما با چالش‌هاي پروژه برخورد كرده و همان چالش‌ها باعث توسعه كارشان شده است. موردي كه بايد به آن توجه داشته باشيد تنوع در طراحي‌هاي انجام شده مي‌باشد و اين نشان‌دهنده اين است كه كار با سلايق و نظرات و استانداردهاي لازم صنعت كار شما پيش مي‌رود. امروزه كه تعداد كاربران موبايل كه به سايت‌ها سر مي‌زنند به درصد قابل توجهي رسيده است حتما بايد به ريسپانسيو بودن نمونه كارها نيز توجه كنيد.

  •  

    7- رضايت مشتريان قبلي: 

يكي از مهمترين مواردي كه بايد به آن توجه داشته باشيد سابقه آن شركت مي‌باشد. همه ما مي‌دانيم كه راضي نگه داشتن همه كاربران عملا غيرممكن است اما اينكه يك شركت بايد تعداد بالايي مشتري راضي داشته باشد ممكن است و اگر اين چنين نباشد جاي سوال و تامل دارد. پس حتما به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه با مشتريان قبلي شركت منتخب خود تماس گرفته و از روند كار با آن مجموعه اطلاعات كامل را كسب كنيد. از نحوه فروش و پاسخگويي تا تحويل پروژه و پشتيباني. اينها مواردي هستند كه حق مسلم شماست كه آنها را بدانيد.

  •  

    8- توجه به تعدات نفرات شركت: 

مورد بعدي كه توجه به آن از نكات مهم ديگر است تعداد نفرات يك شركت مي‌باشد. زيرا شركت‌هايي وجود دارند كه با اينكه خود را يك شركت يا يك مجموعه در ميان رقبا ناميده‌اند اما در واقع تمام موارد يك پروژه به عهده‌ي يك يا حداكثر 2 الي 3 نفر است كه معمولا فريلنسرهايي هستند كه به تازگي نسبت به داشتن يك كسب‌وكار ثابت براي خود اقدام نموده‌اند و تمام كار يك پروژه بر دوش همان نفرات است. اما توجه داشته باشيد كه يك مجموعه طراح سايت بايد داراي واحد فروش، واحد پشتيباني، واحد گرافيك، واحد برنامه‌نويسي، واحد توليد محتوا و غيره باشد تا شما در حين روند كار خود بتوانيد با افراد بيشتري در ارتباط باشيد و همچنين پروژه شما سريعتر انجام شود و در بعضي موارد كه 1 الي 2 نفر از افراد آن مجموعه به هر دليلي و در هر زماني حضور نداشتند كارتان عقب نيوفتد.

راهنماي خريد هاست

راهنماي خريد هاست

بسياري از صاحبان وب‌سايت در اولين تجربه خريد سرويس ميزباني با اصطلاحاتي مواجه مي‌شوند كه آن‌ها را براي يك انتخاب مناسب گيج و سردرگم مي‌كند. در اين مقاله ۱۱ نكته مهم را در قالب راهنماي خريد انواع هاست برايتان گردآوري كرديم.

 

آيا قصد انتخاب و خريد سرويس ميزباني مناسب را داريد؟ اين ۱۱ نكته را بررسي كنيد.

هنگام خريد سرويس ميزباني، فهرست زير را به ياد داشته باشيد.
هنگام خريد سرويس ميزباني مناسب براي سايت خودتان با اصطلاحات و ويژگي هايي كه در زندگي روزمره خود به ندرت با آنها روبرو مي‌شويد ،بمباران خواهيد شد. از FTP گرفته تا بك‌آپ. در اين مقاله اصطلاحات تخصصيِ مورد استفاده را براي شما توضيح خواهيم داد و به شما مي گوييم كه در هنگام خريد يك سرويس ميزباني بايد چه چيزي را مد نظر داشته باشيد . البته به‌خاطر داشته باشيد كه وب هاستينگ – به عنوان يك فناوري – از زمان آغاز بكارِ شبكه جهاني وب تاكنون به مدت بيش از ۳۰ سال است كه در حال تحول مي باشد.
·در اينجا فهرست زير را بررسي خواهيم كرد.

 

۱.سايت ساز

 

اين روزها بسياري از ارائه دهندگان سرويس هاستينگ ابزاري ساده كه براي ايجاد يك وب سايت عالي به آن نياز داريد را به شما ارائه مي دهند، چه يك معلم كدنويسي باشيد و چه كاملأ مبتدي. سازندگان سايت‌ ساز هاي مدرن – مانند هيرو- الگوهايي با عملكردي درگ اند دراپ كردن را ارائه مي دهند تا به شما امكان دهند بدون نياز به استخدام يك طراح وب، بتوانيد يك وب سايت حرفه‌اي و ظريف ايجاد كنيد.
سايت‌ساز نسبت به طراحي سايت قدرت، مانور شما در كاري كه انجام مي دهيد را محدود خواهد كرد و اگر مي خواهيد كمي جادوگري كنيد، عدم انعطاف پذيري سايت ساز مي‌تواند عملكرد شما را محدود كند.

كارفرمايان براي افراد جوياي كار حضور آنلاين را بسيار مهم مي دانند، حتي اگر صنعت مورد نظر هيچ ارتباطي با طراحي وب يا بازاريابي نداشته باشد. براي متقاضيان مشاغل بدون هيچ دانش فني سايت‌ساز هيرو سريعترين راه براي توليد يك حضور آنلاين حرفه‌اي هستند كه كار شما را نشان مي‌دهند.

۲. درايوهاي حالت جامد

اگرچه SSD ها از هاردديسك‌هاي استاندارد گران‌تر هستند اما دليل خوبي دارد. SSD بسيار سريعتر از درايوهاي نسل قبل است، همچنين قابل اطمينان‌تر بوده و انرژي كمتري مصرف مي‌كند. بسته به فناوري مورد استفاده، نرخ انتقال آنها در مقايسه با نسل قبلي بيشتر است.
SSD ها به هيچ وجه داراي قطعات متحرك نيستند، بنابراين آنها با اطمينان و در حالت سكوت كار مي‌كنند و گزينه‌اي با دوام و كارآمد براي ذخيره‌سازي داده‌ها را ايجاد مي‌كنند. پيش بيني مي‌شود كه هارد‌ديسك‌ها براي مدت طولاني محبوب باقي بمانند، به خصوص در بخش ارزشي بازار كه در آن «آزادي» و «نامحدود بودن» هنوز حكمفرما هستند.

۳. پهناي باند

پهناي باند كيفيت و سطح ترافيك و داده‌هاي مجاز براي انتقال بين سايت، كاربران و اينترنت شما را توصيف مي‌كند. هر شركت هاستينگ سطح مختلفي از پهناي باند را ارائه مي‌دهد. اين مسئله نشان مي‌دهد كه كدام شركت هاستينگ بهترين شبكه‌ها، اتصالات و سيستم را دارا است.

۴. ذخير ه‌سازي

براي اكثر وب‌سايت‌هاي تجاري كوچك، يك هاست اشتراكي با هزينه‌ي كم تمام نيازهاي ذخيره سازي شما را تأمين مي كند. بعيد است شما به بيش از ۱ گيگابايت فضا نياز داشته باشيد، مگر اينكه تعداد زيادي فيلم يا فايل موسيقي در وب سايت خود داشته باشيد.
بيشتر شركت‌هاي وب هاستينگ قبول نمي‌كنند كه كاربران از آنها فقط به عنوان يك سرويس‌دهنده‌ي سرور فايل استفاده كنند. براي ذخيره فايل‌هاي خود در بستر اينترنت مي‌توانيد از خدمات آنلاين مانند Dropbox يا حتي Google Drive استفاده كنيد.بدين شكل، فايل هاي شما معمولاً به مراتب كمتر از آنچه انتظار داريد نگهداري مي شوند.

۵. انعطاف‌پذيري

 

انعطاف‌پذيري سرويس‌هاي ميزباني از دو طريق داراي اهميت است : اولا،شما نياز داريد كه وب سايتتان تعداد عظيمي از بازديد كنندگان را پوشش دهد. ثانياً، شما به يك سرويس ميزباني نياز داريد كه بتواند به‌علاوه بر پاسخگويي در زمان افزايش ترافيك و فروش سايت، قابل ارتقا نيز باشد. بنابراين هنگامي كه يك سرويس ميزباني را انتخاب مي‌كنيد، توجه داشته باشيد كه در صورت نياز، بايد قابليت ارتقا باشد.
آيا شركت هاستينگ شما مي‌تواند بدون وقفه در عملكرد سايت، ميزباني شما را از هاست اشتراكي به سرور مجازي ارتقا دهد و بالا ببرد؟ ممكن مي باشد شغل شما نوسانات فصلي در ترافيك وب را تجربه كند كه بايد بصورت يكپارچه پشتيباني شود.
براي مثال، يك خرده فروش درخت كريسمس احتمالاً در ماه دسامبر هجوم قابل توجهي از ترافيك وب را تجربه خواهد كرد. قابل ارتقا بودن سرويس‌هاي ميزباني، وب سايت را قادر مي سازد كه بدون نقص، نوسانات ترافيكي را برطرف كند.
براي وب سايت شما مهم است كه بتواند رشد و جهش شديد در تعداد بازديد كنندگان را كنترل كند. اطمينان حاصل كنيد كه سرويس ميزباني را انتخاب مي‌كنيد كه امكان ارتقاء به سرور مجازي براي خريد vps را داشته باشد.

بدانيد كه به كدام نوع هاستينگ نياز داريد

قبل از اينكه به دنبال خدمات هاستينگ باشيد، يك لحظه فكر كنيد كه چه چيزي از روابط بعدي خود مي‌خواهيد. دقيقاً همانطور كه كساني كه خوابشان سبك است نبايد با كساني كه خوابشان سنگين است قرار بگذارند، نيازهاي سايت شما بر سازگاري‌تان با برخي از ارائه دهندگان و خدمات هاستينگ تأثير مي‌گذارند.

مشخص كنيد كه در حال ساخت چه نوع سايتي هستيد

درست همانطور كه ميزان ترافيك مورد انتظار يا بار سرور بر نوع سرويس هاستي كه مي‌خواهيد پيدا كنيد تأثير مي‌گذارد، نوع وب‌سايت شما مشخص خواهد كرد كه مهمترين ويژگي‌ها كدام هستند. براي مثال، برخي از سرويس‌هاي ميزباني عملكرد فروش آنلاين را ارتقا مي بخشند، در حالي‌كه برخي ديگر روي وبلاگ نويسي و بهينه سازي موتور جستجو تمركز مي كنند.
يك وب‌سايت شخصي نيازي به سرور اختصاصي ندارد، دقيقاً مانند يك فروشگاه اينترنتي با ترافيك بالا و پرحجم كه نبايد از ارزانترين سرور اشتراكي استفاده كند.

براي وبلاگ يك وب هاست وردپرس را در نظر بگيريد

با وردپرس بيش از يك چهارم از كل وب سايت هاي اينترنتي را شامل مي كند، سيستم مديريت محتوا وردپرس انتخابي آسان براي نويسندگاني است كه به دنبال به اشتراك گذاشتن افكار خود به صورت آنلاين هستند. هاست وردپرس يك سرويس سريع و قدرتمند براي سايت‌هاي وردپرسي است.

حالا فروشگاه آنلاين را در نظر بگيريد

 

فروشگاه اينترنتي بيش از اينكه فقط مارك تجاري خود را تبليغ كند يك الزام براي صاحبان مشاغل است. در سال 2016، شركت تحليل comScore متوجه شد كه مصرف كنندگان هر روز چيزهاي بيشتري را به صورت آنلاين از فروشگاه ها خريداري مي كنند. بيش از نيمي از جمعيت ايالات متحده به صورت آنلاين خريد مي كنند، بنابراين براي فروشگاه آنلاين بايد از هاست لينوكس پربازديد استفاده كنيد.هاست اشتراكي براي سايت‌هاي كوچك و متوسط ​​بسيار مناسب است.

در هاست اشتراكي ، چندين مشتري و وب‌سايت از منابع مشترك يك سرور استفاده مي‌كنند. از يك طرف، هاست اشتراكي ساده و بدون پيچيدگي است. اكثر مشتريان هاستينگ بار اول هنگام ورود به دنياي وب هاستينگ به هاست اشتراكي روي مي‌آورند، سپس تصميم مي‌گيرند كه زمان آن رسيده كه به VPS يا سرور اختصاصي ارتقا يابند تا نيازهاي فزاينده شان را رفع كنند.
از يك ديدگاه ديگر، يك هاست اشتراكي با صدها يا هزاران نفر ديگر به شما خيانت مي كند. از آنجا كه منابع سرور در بين بسياري از سايت ها تقسيم مي‌شود، عملكرد سايت با رشد وب سايت شما كاهش پيدا مي‌كند. اگر آمادگي جدي گرفتن و افزايش ترافيك خود را داريد، احتمالاً نمي‌خواهيد با يك هاست اشتراكي كار كنيد.

آينده نگر باشيد،يك هاست را انتخاب كنيد كه بتوانيد با آن رشد كنيد

 

نترسيد كه در مورد آينده ي روشن و پرمشغله ي وب سايت تان روياپردازي كنيد. برخي از وبسايت‌ها با محوريت بودجه صرفاً روي هاست اشتراكي متمركز مي شوند.
به شدت هاست هايي را ترجيح مي دهيم كه براي مدت طولاني بتوانيم به آنها تكيه كنيم. هاست لينوكسي وب‌رمز انتخاب برتر ما براي آغاز به كار يك سايت است كه باعث مي شود در آينده كه سايت به رشد و بهره‌وري كافي رسيد بتوان ميزباني سايت را به VPS ارتقا داد. گزينه‌هاي نرم افزاري انعطاف پذير همراه با سخت افزار قدرتمند و پشتيباني منحصربفرد سرويس‌هاي ميزباني ما ، شركت وب‌رمز را به يك انتخاب عالي براي ايجاد وب سايت تجاري از ميان ساير شركت‌هاي هاستينگ تبديل كرده است.
قيمت، پشتيباني، ذخيره سازي و عملكرد ويژگي‌هاي مهمي هستند كه بايد هنگام خريد هاست اشتراكي به آنها توجه كنيد. عوامل متمايز ديگر عبارتند از اعتبار شركت هاستينگ و گزينه‌هاي هاست و دامنه‌ي رايگان، به همراه اعتباراتي مانند اعتبار تبليغات و سايت ساز كه در ادامه توضيح خواهيم داد

VPS انعطاف پذيري بيشتري را براي سايت‌هاي با رشد سريع ارائه مي دهد.

VPS ، كه مخفف سرور مجازي است، در واقع يك سرويس مياني بين هاست اشتراكي و سرور اختصاصي مي‌باشد. سرور به ماشين‌هاي مجازي تقسيم مي‌شود كه به عنوان سرورهاي اختصاصي مستقل عمل مي كنند. مشتريان VPS هنوز يك سرور مشترك دارند، اما هر كدام داراي سهم مشخص و بزرگتري هستند و كنترل بيشتري نسبت به هاست اشتراكي دارند.

هاست اختصاصي حداكثر منابع سرور و امنيت را ارائه مي دهد.

سايت‌هاي داراي عملكرد بالا به هاست اختصاصي نياز دارند كه مستلزم استفاده از كل سرور براي تامين منابع وب‌سايت يا برنامه هاي شما است. همانطور كه از نام سرورهاي اختصاصي پيدا است، آنها آماده هستند تا بدستتان برسند و هرگونه نياز پيكربندي شما را برآورده كنند.
سرور اختصاصي هزينه بالاتري نسبت به سرور مجازي دارد. با توجه به سخت افزار درجه يك، خدمات سرور مديريت شده و پشتيباني شبانه روزي توسط تيم وب‌رمز ،سرور اختصاصي از جمله گرانترين سرويس‌هاي هاستينگ هستند. با اين حال، هاستينگ پرمصرف داراي چندين ويژگي لوكس از جمله بك‌آپ‌هاي خودكار، آدرس هاي IP اختصاصي و انتخاب سيستم عامل است.

آدرس هاي ايميل و صندوق هاي ورودي

سرويس هاست ايميل بويژه براي صاحبان مشاغلي كه به دنبال شهرت و به رسميت شناخته شدنِ نامشان از جمله نام دامنه در آدرس هاي ايميل هستند مناسبند. سرويس هاست ايميل غالباً شامل ويژگي‌هاي پيشرفته‌ي ايميلي مثل خدمات فورواردينگ و فيلترينگ، پاسخ دهندگان خودكار و امنيت پيشرفته براي مشترياني كه به چندين صندوق ورودي يا ابزار بازاريابي نياز دارند هستند.

 

۶. دسترسي

 

يك سرويس ميزباني در اختيار شما قرار مي‌گيرد، يك كنترل پنل براي مديريت هاست يا سرور شما ارائه مي شود. همچنين بهFTP (پروتكل انتقال فايل) براي دسترسي به فايل هاي خود نياز داريد. FTP رايج‌ترين روشي است كه براي انتقال صفحات وب و ساير فايل هاي شما از رايانه‌تان به رايانه ي وب هاست مورد استفاده قرار مي گيرد.
به حداكثر اندازه‌ي فايل نگاه كنيد زيرا ممكن است توانايي شما در بارگذاري فايل‌هاي رسانه‌اي را محدود كند. بسياري از ارائه‌دهندگان همچنين يك مدير فايل آنلاين را ارائه مي‌دهند كه اگر ازدفتر كارمعمول خود دور باشيد و مجبور باشيد حتي از گوشي هوشمندتان سايت را بروزرساني كنيد مي‌توانيد از آن استفاده كنيد و بسيار سودمند است.

۷. امنيت

 

صرف نظر از نحوه‌ي استفاده‌ي شما از خدمات ميزباني، بايد مطمئن شويد كه ميزباني شما مجهز به ويژگي‌هاي امنيتي كافي است. ارائه‌دهندگان هاستينگ خوب معمولاً داراي طيف گسترده‌اي از ويژگي‌هاي امنيتي هستند و بايد تصميم بگيريد بسته به نوع وب سايتي كه قصد داريد از آن استفاده كنيد، كدام يك از آنها براي شما مهم هستند. نيازي به گفتن نيست كه الزامات يك وبلاگ شخصي با پورتال تجارت الكترونيك به طور قابل توجهي متفاوت است.
براي مديريت يك وبلاگ شخصي وردپرسي هاست وردپرس به سادگي پاسخگوي نياز سايت شما خواهد بود اما براي پورتال سازماني هاست لينوكس سازماني گزينه مناسب‌تري است ولي در هر دو حالت حداقل بايد مطمئن شويد كه به ابزار جلوگيري از هرزنامه دسترسي داريد. گزينه هاي زيادي از جمله SpamAssassin ، Spam Experts ، Spam Hammer و موارد ديگر وجود دارد. گواهينامه‌هاي SSL نيز اين روزها امري اساسي محسوب مي شوند و به افزايش نمره ي اعتماد وب سايت شما كمك مي كنند. براي خريد SSL نيز مي‌توانيد از تيم فني وب‌رمز مشاوره بگيريد.
در آخر، اگر مي‌خواهيد معاملات مالي را در وب سايت خود انجام دهيد، بايد به دنبال راه‌حل هايي براي كاهش حملات امنيتي (DDoS) باشيد. راهكارهايي مانند SiteLock و CloudFlare به طور گسترده براي گسترش اين محافظت مورد استفاده قرار مي گيرند .

 

۸. پشتيباني

 

در هنگام بروز مشكلات فني، به پشتيباي سريع و بك‌آپ نياز خواهيد داشت. ارائه دهندگان هاستينگ خوب پشتيباني ۲۴/۷ را ارائه مي دهند، طوري كه اگرنقصي پيش آمد مي‌توانيد اطلاعات سايت خود را به صورت آنلاين بازيابي كنيد. به عنوان مثال روش‌هاي مختلف براي تماس با پشتيباني وب‌رمز استفاده از ايميل، تلفن و لايو چت زنده مي‌باشد.
براي مشاهده‌ي جزئيات بيشتر در مورد پشتيباني، توافق نامه ي سطح خدمات خود (SLA) را چك كنيد. برخي از ارائه دهندگان سرويس هاستينگ آپ تايمِ مورد انتظار در SLA خود را تعيين مي‌كنند. بروزرساني ۹۹ درصدي به اين معني است كه انتظار مي‌رود سايت براي ۳.۵ روز در طول يك سال از دسترس خارج شود.

نرخ آپ تايم و قابليت اطمينان

همانطور كه كارآفرينان مي دانند، زمان پول است. هر ثانيه كه سايت شما غيرقابل دسترسي مي شود مي‌تواند به معناي صدها فرصتِ فروشِ از دست رفته، شهرت نام تجاري آسيب ديده و بهره وري از دست رفته باشد. سه تا چهار ساعت قطع سرويس هاي وب آمازون در اوايل سال ۲۰۱۷ ۱۵۰ ميليون دلار تخمين زده است.
اكثر هاستينگ‌ها مقدار مشخصي از آپ تايم را تضمين مي كنند. ضمانت ها به طور معمول از ۱۰۰% تا ۹۹% را شامل مي شوند، اگرچه بيشتر مشتريان هاست اشتراكي، از آستانه ي آپ تايم حداكثر ۹۹.۹% فوق العاده رايج راضي هستند. با اين حال، مشاغل بزرگتر ممكن است ترجيح دهند مبلغي را براي چند ۹ اضافي پرداخت كنند.
اين از دسترس خارج شدن كمتر از يك ساعت در توافق نامه ي آپ تايمِ 99.99 درصدي است. تمام سرويس‌هاي هاستينگ به جز گرانترينِ آنها پنج ۹ (۹۹.۹۹۹%) را وعده مي دهند كه در آن، حداكثر خرابي توافق شده فقط پنج دقيقه باشد.

 

۹. لوكيشن سرور

 

هرچه مركز داده به بازديد كنندگان شما نزديكتر باشد، بارگذاري صفحه معمولاً سريعتر خواهد بود. اگر به احتمال زياد تمام بازديد كنندگان شما از يك منطقه جغرافيايي خاص مانند ايران باشند، مكان سرور خود را يك مركز داده در نزديكي خودتان مانند برج ميلاد شهر تهران انتخاب كنيد. حتي اگر اينگونه نباشد، هميشه مي‌توانيد يك سرويس هاستينگ را انتخاب كنيد كه شامل گزينه ي CDN باشد.
CDN ميزبان يك نسخه از صفحه و محتواي استاتيك وب‌سايت شما در هنگام دسترسي از يك منطقه است. اين بدين معني است كه بازديد كنندگان وب‌سايت شما هميشه داده ها را از نزديكترين سرور به مكان خود مي‌رسانند.

۱۰. بك‌آپ (پشتيباني)

 

در آخر، بك‌آپ يك سرويس حياتي و خيلي مهم مي باشد كه بايد آن را از ارائه‌دهنده ي هاستينگ خود دريافت كنيد. همه  شركت‌هاي هاستينگ اين سرويس را به عنوان بخشي از بسته‌هاي خدماتي ارائه نمي‌دهند، بنابراين حتما بايد از آنها بخواهيد. بك‌آپ ها معمولاً روزانه از وب سايت شما به صورت خودكار گرفته مي‌شوند و به مدت هفت روز نگه داشته مي‌شوند و به شما امكان مي‌دهند كه در صورت نياز وب سايت خود را در هر نقطه اي بازيابي كنيد.
بك‌آپ ها معمولاً شامل فايل هاي وب سايت (استاتيك) و پايگاه داده (پويا) مي باشند. دلايلي كه ممكن است به تهيه‌ي بك‌آپ از وب سايت خود نياز داشته باشيد عبارتند از: آتش سوزي در مركز داده ها، هك شدن، خطاي انساني و خرابي قطعات. همچنين ممكن است تصميم بگيريد كه فايل هاي خود را از شخص ثالث (مانند Google Drive) يا به صورت محلي در رايانه ي خود تهيه كنيد.

۱۱. قيمت‌گذاري سرويس‌هاي هاستينگ

هزينه‌هاي شما قطعاً بايد در تصميم شما نقش داشته باشند،اما به هيچ عنوان پشتيباني و عملكرد را قرباني نكنيد.
سرويس‌هاس هاستينگ وب‌رمز با خدمات بكاپ‌گيري و پشتيباني ارائه مي‌شود و اين خدمات به نوعي عملكرد وب سايت شما را تضمين مي‌كنند تا در شرايط قطعي و كندي مشكل سرويس شما توسط واحد فني وب‌رمز به سرعت پيگيري و رفع گردد. بنابراين هر شركت هاستينگ بر اساس خدماتي كه به مشتريان خود ارائه مي‌كند سياست قيمت‌گذاري خاصي را در پيش مي‌گيرد.

چرا ميزباني رايگان هميشه ايده ي خوبي نيست

در انتخاب هاست رايگان با احتياط عمل كنيد. راحتي و پس اندازها جذاب هستند، اما ويژگي‌هاي اضافه شده، پشتيباني و امنيتي كه مي‌توانيد با خريد سرويس از يك شركت هاستينگ معتبر به دست آوريد، ارزشِ هزينه كردن را دارند. شركت وب‌رمز خدمات هاست رايگان ارائه نمي‌كند.

روش هاي نوشتن يك وبلاگ موفق چيست؟!

انتخاب عنوان مناسب براي وبلاگ

عنوان، اولين و شايد تنها بخشي از وبلاگ است كه بدون مراجعه به صفحه اصلي، از آن مطلع مي­‌شويم. اگر عنوان به درستي انتخاب نشده باشد، به احتمال زياد مخاطب حتي لينك آن را هم براي مطالعه ادامه مطلب باز نمي‌كند. عنوان بايد در چند كلمه، تصوير مناسبي از آن چه كه مخاطب انتظارش را دارد، به وجود بياورد به همين دليل است كه بايد اهميت بيشتري به انتخاب يك عنوان مناسب بدهيد.

عنوان مناسب نه تنها توجه مخاطب را به خودش جلب مي‌كند، بلكه باعث مي شود مشتري با مشاهده آن، با محصول يا خدماتي كه ارائه مي‌كند هم آشنا مي شود. به عبارتي به كمك وبلاگ نويسي مي‌­توانيد به صورت كاملا رايگان، محصول و سايت خودتان را به ديگران معرفي كنيد. 

قبل از نوشتن وبلاگ، مخاطب خود را شناسايي كنيد و علايق او را بفهميد

يك وبلاگ نويس موفق قبل از آن كه شروع به نوشتن كند، مخاطب خود را شناسايي مي­‌كند. اين اولين اصلي است كه براي آموزش وبلاگ نويسي با آن آشنا مي‌شود. متني كه نوشته مي‌شود بايد متناسب با مخاطبي باشد كه به وبلاگ مراجعه مي‌كند. به عنوان مثال وبلاگي را در نظر بگيريد كه مي‌­خواهد محتوايي درباره پوشاك اسپرت زنانه تهيه كند، قاعدتاً اگر از لحن جدي يا به اصطلاح كتابي استفاده كرده باشد، چندان با استقبال مشتري مواجه نمي‌شود.

 

تاثير شگفت انگيز يك مقدمه ايده آل در جذب مخاطب را ميدانيد؟

اولين بخش يك وبلاگ يا نوشته كه توسط مخاطب خوانده مي‌شود، مقدمه است. طبيعتاً اگر اين بخش جذابيت كافي نداشته باشد، مخاطب تمايلي به مطالعه ادامه متن ندارد و صفحه را ترك مي‌كند. اين يكي از اصلي‌ترين اصولي است كه در آموزش وبلاگ نويسي به آن اشاره مي‌كنند.

مقدمه ايده‌آل به نحوي است كه مخاطب با خواندن آن متوجه مي‌شود كه در ادامه متن بايد انتظار چه چيزي را داشته باشد. بهتر است در مقدمه چندين سوال از مخاطب پرسيده بشود تا بيننده براي يافتن پاسخ اين پرسش ها، ترغيب بشود ادامه وبلاگ را حتما مطالعه بكند.

نكته كليدي: مقدمه متن نبايد از 6-8 خط بيشتر بشود چون مخاطب معمولا حوصله نمي‌كند يك متن طولاني و وقت گير را تا انتها مطالعه كند. بهتر هست مقدمه وبلاگ به چند پاراگراف كوتاه تر تقسيم بشود تا خوانايي بيشتري براي مخاطب داشته باشد.

عناوين وبلاگ

يك وبلاگ طولاني با بيش از 1000 كلمه را در نظر بگيريد. اگر اين نوشته عنوان‌بندي نداشته باشد، واقعا فكر مي‌كنيد كسي حاضر مي‌شود تمام آن را مطالعه كند؟ وقتي افراد با يك متن طولاني مواجه مي‌شوند، اول تيترها و عناوين نوشته را مي‌خوانندو بعدا اگر جذابيت داشت، نگاهي هم به ادامه متن مي­‌اندازند.

نكته ديگري كه در وبلاگ نويسي بايد به آن توجه داشته باشيد، رعايت سلسله مراتب عناوين متن است. در يك نوشته مي‌­توانيم از يك روتيتر، چند تيتر اصلي و چندين زيرتيتر استفاده كنيم. مطلبي كه قصد داريد درباره آن چند پاراگراف بنويسيد بهتر است يك تيتراصلي و چند زيرتيتر داشته باشد. وبلاگي با اين شرايط نه تنها خوانايي بيشتري دارد، بلكه رعايت چنين اصولي از ديد موتور هاي جستجو هم يك امتياز مثبت به حساب مي­‌آيد.    

علاوه بر اين سعي كنيد از المان‌ها و تصاوير گرافيكي مثل جدول، نمودار و يا حتي اينفوگرافيك در متن استفاده كنيد . از آن كمك بگيريد تا متن خوانايي بيشتري داشته باشد. استفاده از عناصر گرافيكي، يكي از اصول مهم وبلاگ نويسي است كه نبايد فراموش كنيد. همچنين مي توانيد كلمات كليدي وبلاگ را با فونت ضخيم (Bold) متمايز كنيد تا مخاطب به اهميت بيشتر آن ها پي ببرد. علاوه بر اين مي­‌توانيد اين قبيل كلمات را به صفحات مرتبط سايت هم لينك كنيد تا اگر كسي به دنبال اطلاعات بيشتري در آن زمينه بخصوص باشد، به سايت شما مراجعه كند.

استفاده از تصاوير مرتبط و جذاب در وبلاگ نويسي

يك تصوير مرتبط و البته جذاب، مفهوم را بسيار راحت تر و بهتر از متن يا نوشته به مخاطب منتقل مي كند. بيننده بايد چند پاراگراف را كامل بخواند تا متوجه بشود اين بخش از وبلاگ درباره چه موضوعي است اما اگر در كنار محتواي هر بخش، يك تصوير مناسب هم وجود داشته باشد، بيننده ارتباط بهتري با متن برقرار مي‌كند. علاوه بر اين از كيفيت مناسب تصاويري كه در متن به كار برده مي‌شوند هم غافل نشويد. طبيعتا اگر تصاوير موجود در سايت تيره و تار باشند يا از كيفيت پايين برخوردار باشند، نمي‌توانند توجه مخاطب را جلب بكنند.

خوانايي و گيرا بودن محتوا وبلاگ

امروزه خيلي از وبلاگ نويسان به كميت محتوايي كه نوشته مي‌شود، بيشتر از جذابيت و خوانايي آن اهميت مي‌دهند. به عبارتي فكر مي كنند يك وبلاگ موفق فقط به مطالب طولاني كه هر كدام از آن ها شامل بيش از 1000 كلمه مي‌شوند، احتياج دارد.

درسته كه يك صفحه وبلاگ با 1000 هزار كلمه، اگر به درستي نگارش شده باشد، به مراتب بيشتر از يك وبلاگ مشابه كه فقط در 300 كلمه نوشته شده باشد، ارزش دارد. اما به خاطر داشته باشيد اگر اصول نگارش در آن متن رعايت نشده باشد و طولاني و كسل كننده به نظر برسد، بيننده تمايلي به خواندن وبلاگ ندارد و صفحه را سريعا ترك مي­كند. اين مورد اگر بيش از حد اتفاق بيافتد، نرخ پرش يا Bounce rate سايت افزايش پيدا مي كند كه قطعا امتياز منفي براي آن به شمار مي‌رود. پس هنگام وبلاگ نويسي دقت داشته باشيد كه محتوا هر چقدر طولاني تر باشد، لزوما بهتر نيست.

 

انتخاب هاست ايده آل

سيستم عامل هاست

هاست بر اساس سيستم عاملي كه قرار است بر پايه آن از ديتا سايت ميزباني كند، به دو دسته هاست لينوكس و هاست ويندوز تقسيم بندي مي‌شود. به طور كلي اين دو نوع هاست در زمينه عملكردي تفاوت‌ عمده‌اي با همديگر دارند ولي به طور خلاصه مي‌شود گفت كه سايت‌هايي كه با زبان Php برنامه نويسي شده باشند بهتر است توسط هاست لينوكس، پشتيباني شوند و هاست ويندوز هم مناسب وب سايت‌هايي كه بر پايه زبان‌هاي ديگر مثل asp طراحي شده‌اند.

آشنايي با انواع هاست و دسته بندي‌هاي رايج هاستينگ چيست

انواع هاست بر حسب نوع كاربري به سه دسته اختصاصي، اشتراكي و نيمه اشتراكي تقسيم بندي مي‌شود كه در ادامه قصد داريم آن‌ها را به صورت كلي معرفي كنيم.

هاست اختصاصي؟

در اين دسته بندي سرور فقط از اطلاعات مربوط به يك سايت ميزباني مي‌كند و حداكثر قابليت‌هاي ممكن مثل پهناي باند و يا سرعت پشتيباني را به همان سايت اختصاص مي‌دهد. معمولا سايت‌هايي كه تعداد قابل توجهي بازديد كننده دارند، براي سرويس دهي بهتر، اين نوع هاست را انتخاب مي‌كنند.

هاست نيمه اختصاصي؟

نوعي سرور مجازي است كه فقط بخشي از فضاي هاست را به ميزباني از يك سايت اختصاص مي‌دهد. هزينه ميزباني سايت به اين روش، از هاست اختصاصي به مراتب كمتر است و معمولا كسب و كار‌هاي نوپا از هاست نيمه اختصاصي استفاده مي‌كنند.

هاست اشتراكي؟

در مقايسه با انواع پيشين، به هزينه كمتري براي ميزباني از سايت احتياج دارد و به همين خاطر هم استفاده بيشتري از آن مي‌شود. معمولا هر هاست اشتراكي از 200-500 سايت مجزا ميزباني مي‌كند.

ساير انواع هاست

هاست رايگان: افرادي كه بودجه كافي براي ميزباني و مديريت سايت ندارند، از مدل رايگان هاست استفاده مي‌كنند. طبيعتا امكانات هاست رايگان بسيار محدود هست و فضاي كمي براي نگهداري اطلاعات در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

هاست ابري: در اين شيوه، ميزباني سايت به عهده چندين سرور متفاوت است و هر كدام بخشي از ديتا مربوط به وب سايت را پشتيباني مي‌كنند. غالبا سايت‌هاي پر ترافيك از هاست ابري استفاده مي‌كنند. هاست ابري نه تنها سرعت پشتيباني بيشتري دارد بلكه در صورتي كه يكي از سرور‌ها دچار مشكل شده باشد هم اختلالي در عملكرد آن به وجود نمي‌آيد.

هاست محلي و يا Local Host و تفاوت آن با هاست اصلي

هاست محلي در واقع فضايي است كه در اختيار توسعه دهندگان سايت قرار مي‌گيرد تا براي طراحي و يا آزمايش سايت بتوانند از آن استفاده كنند. البته بعد از آن كه طراحي سايت كامل شد، اطلاعات هاست محلي هم به هاست اصلي منتقل مي‌شود.

كنترل پنل هاست چيست و چه نكاتي براي انتخاب آن بايد در نظر بگيريم؟

به كمك كنتزل پنل هاست، ديگر احتياجي به تايپ كردن دستورات و كد نويسي نداريد. وظيفه كنترل پنل، مديريت دسترسي به قسمت‌هاي مختلف هاست مثل محدوده دامين‌ها و يا دسترسي به فايل‌ها است. نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشته باشيم اين است كه نوع كنترل پنل هم متناسب با سيستم عامل هاست تغيير مي‌كند.

به عنوان مثال بايد گفت كه براي هاست‌هايي كه بر پايه سيستم عامل لينوكس طراحي شده‌اند، از كنترل پنل دايركت ادمين (Direct Admin) و يا سي پنل (C Panel) استفاده مي‌شود. همان طور كه قبلا اشاره كرديم، هاست لينوكس به مراتب كاربرد بيشتري در مقايسه با هاست ويندوز دارد پس توصيه مي‌شود اگه از اين نوع هاست استفاده مي‌كنيد، حتما تمركز خود را بر روي كنترل‌هاي لينوكسي بگذاريد.

عليرغم كارايي ايده‌آل هر دو كنترل پنلي كه در بالا اشاره كرديم، رابط كاربري سي پنل به مراتب ساده‌تر است و علاوه بر آن، آموزش اين كنترل پنل به لطف فايل‌هاي آموزشي كه در بازار وجود دارد، كار دشواري نيست. بنابراين بهترين توصيه براي شروع كار، انتخاب سي پنل است كه به كمك آن مي‌توانيد تمام ابزار‌هاي لازم را سازمان دهي كنيد.

تفاوت سرويس هاست لينوكس ايران و خارج از كشور چيست

سرويس ميزباني وب را مي‌شود از داخل و يا خارج از كشور مديريت كرد. هر كدام از اين سرويس‌ها مزايا و معايبي دارند كه در ادامه برخي از مهم‌ترين آن‌ها را معرفي مي‌كنيم.

مزايا هاست داخل كشور

سرويس ميزباني داخل كشور نه تنها به دليل بعد مسافتي، سرعت بيشتري در مقايسه با هاست‌هاي خارجي دارد بلكه از امنيت بالاتري هم براي سايت‌هاي داخلي و ارگانهاي دولتي برخوردار است. علاوه بر اين اگر سرويس اينترنت بين الملل كشور دچار اختلال و كندي سرعت بشود، سايت‌هايي كه ميزباني آن‌ها از داخل كشور انجام مي‌شود، بدون كندي سرعت مي‌توانند به كار خود ادامه بدهند.

معايب 

متاسفانه كيفيت دسترسي به شبكه اينترنت در ايران، قابل مقايسه با كشور‌هاي پيشرفته نمي باشد و به دليل تفاوت در پهناي باند، امكان ندارد كه همان كيفيتي كه هاست خارجي ارائه مي‌كند از مشابه داخلي آن انتظار داشت. علاوه بر اين، چنين عاملي بر روي زمان پايداري (Up Time) سايت هم تاثير مي‌گذارد و موجب پايين آمدن ميانگين زمان Uptime سرور‌ها مي‌شود.

مزايا هاست خارج از كشور

به دليل ارزانتر بودن خدمات پهناي باند در خارج از كشور، ميزباني سايت به روي سرور‌هاي خارجي نه تنها از سرعت و كيفيت بيشتري نسبت به مشابه‌هاي ايراني‌اش برخوردار هست بلكه به دليل سرعت بيشتر بارگذاري، سايت از ديد موتور‌هاي جستجو امتياز بيشتري كسب مي‌كند.

معايب هاست خارج از كشور

علاوه بر اينكه ممكن است هر روز با توجه به محدوديت‌هاي بين الملل و وضع تحريم‌هاي جديد، محدوديت‌هايي متوجه ميزباني از سايت‌هاي ايراني اعمال شود، نوسان نرخ ارز و بي ثباتي بازار‌ها هم مي‌تواند فشار مضاعفي به ادمين سايت وارد كند.

6 مورد كهنه در طراحي وب كه نبايد تكرار كرد

1- استفاده از آيكون شبكه‌هاي اجتماعي در هدر سايت

كسب و كار‌هاي اينترنتي از جذب مخاطب هميشه استقبال مي‌كنند و به دنبال راهي هستند كه هر روز افرادي جديدي را به حلقه مشتريان‌شان اضافه كنند. يكي از راه هاي موثر در اين زمينه، استفاده صحيح از شبكه‌هاي اجتماعي است.

خيلي‌ها در طراحي سايت براي اين كه فعاليت خود را در شبكه هاي اجتماعي تبليغ كنند، آيكون يا لينك آن ها را در هدر سايت مي‌آورند به اين اميد كه مخاطب با مشاهده آن، جذب صفحات مرتبط در شبكه هاي اجتماعي شود اما غافل از اين كه نه تنها با اين كار افراد را جذب شبكه هاي اجتماعي نكردند بلكه باعث مي‌شوند افراد سايت را سريع‌تر ترك كنند.

با اين كار علاوه بر اين كه نرخ پرش سايت (Bounce rate) افزايش پيدا مي‌كند بلكه ممكن است مخاطبان سرگرم گشت و گذار در شبكه هاي اجتماعي بشوند و به كلي سايت شما را فراموش كنند. نرخ پرش عددي بين 0 و 1 مي‌باشد و بيانگر نسبت افرادي است كه بلافاصله بعد از ديدن يك صفحه از سايت، آن را ببندد و هيچ صفحه ديگري را هم باز نكنند.

خب اين كار چه ايرادي دارد؟

البته كه ارتباط با مشتريان در شبكه‌هاي اجتماعي ضروري است و از اين طريق نه تنها مي‌توانيد يك باشگاه مشتريان ايجاد كنيد بلكه خدمات و سرويس‌هاي جديد را هم مي‌توانيد به آن ها معرفي كنيد.

اما اگه به درستي اين كار را انجام ندهيد باعث مي‌شود مخاطباني كه تا امروز جذب كرده‌ايد را هم از دست بدهيد. آوردن آيكون شبكه هاي اجتماعي در بالاترين قسمت‌هاي سايت باعث مي‌شود به نحوي آن ها را به ترك سايت تشويق كنيد. پس بهتر است ريسك نكنيد و به جاي اين كار، مخاطبان خود را دعوت كنيد تا محتوا سايت را در شبكه هاي اجتماعي با يكديگر به اشتراك بگذارند و يا شما را به دوستان خود معرفي كنند.

لينك شبكه‌هاي اجتماعي را در سايت قرار بدهيد اما نه در هدر سايت و قسمتي كه بيشترين توجه را به خودش جلب مي‌كند. اشتباهي كه خيلي ها در طراحي سايت مرتكب آن مي‌شوند.

 

 

2- استفاده از عكس‌هاي تكراري و كسل كننده

احتمال اين كه كسي از تاثير فوق العاده يك تصوير مناسب در جلب توجه و يا حتي جذب مخاطب جديد بي‌اطلاع باشد بسيار كم است . همان طور كه انتخاب يك تصوير مناسب، تاثير شگفت انگيزي در طراحي سايت شما دارد، استفاده از تصاوير تكراري هم ممكن است نتيجه عكس به همراه داشته باشد.

اصالت سايت براي بييننده اهميت زيادي دارد و وقتي با يك وب سايت مواجه مي‌شود كه مطالب يا عكس‌هاي آن تكراري است، نا خودآگاه احساس خوبي به آن دست نمي‌دهد و فكر مي‌كند اين مطالب را قبلا مشاهده كرده است. پس سايت را هر چه سريع‌تر ترك مي‌كند و ديگر هم به آن مراجعه نمي‌كند.

براي دريافت تصاوير با كيفيت و رايگان مي‌توانيد از سايت‌هاي مختلفي مثل 500px و يا Pintrest استفاده كنيد. قبل از انتخاب تصوير هم بهتر است سايت‌هاي رقيب را بررسي كنيد تا عكسي مشابه آن‌ها انتخاب نكنيد. فقط به خاطر داشته باشيد حتما بايد از نسخه وب تصاوير در طراحي سايت‌ استفاده كنيد كه حجم كمتري داشته باشد و سايت سريع‌تر بارگذاري بشود. 

3- استفاده از ويديو‌هاي پيشنهادي يوتيوب

البته كه استفاده از محتواي تصويري مناسب، تاثير فوق العاده‌اي در طراحي سايت و جذب مخاطب دارد اما نكات ظريفي هم وجود دارد كه اگر آن‌ها رعايت نكنيد، نه تنها تاثير مثبتي ندارد بلكه موجب مي‌شود مخاطبان خود را هم از دست بدهيد.

اشتباهي كه خيلي از افراد مبتدي مرتكب مي‌ شوند، استفاده مستقيم از لينك ويديو‌هاي يوتيوب است. اين كار باعث مي‌شود وقتي نمايش ويديو به پايان رسيد، به صورت خودكار يوتيوب تعدادي ويديو مرتبط را به مخاطب پيشنهاد كند. شايد تصور كنيد اين كار چه ايرادي دارد اما تصور كنيد در آن ويديو‌هاي پيشنهادي، ويديويي از رقباي شما وجود داشته باشد و با همين حركت، بخشي از مشتريان‌تان را از دست بدهيد.

امكان اين كه بتوانيد ويديو‌هاي پيشنهادي را از لينك‌‌هاي اصلي ويديو‌هاي يوتيوب به طور كلي حذف كنيد وجود ندارد اما با يك حركت ساده مي‌شود اين مشكل را برطرف كرد. براي اين كار بايد از نسخه «embed» ويديو در طراحي سايت استفاده كنيد. به اين ترتيب نمايش ويديو هيچ حجمي هم از سايت شما اشغال نمي‌كند و ديگر نگراني از بابت تكميل شدن ظرفيت سرور‌هاي سايت هم نخواهيد داشت.

 

4- استفاده نادرست از فايل‌هاي PDF​                                                                                                                                                     

زماني استفاده از پلتفرم‌هاي مديريت محتوا (CMS) رايج نبود و براي بارگذاري يك مطلب جديد لازم بود از فايل‌هايي به فرمت PDF كنيد. حتي خيلي از كسب و كار‌هاي اينترنتي مثل رستوران‌ها و هتل‌ها براي نمايش فهرست خدمات‌شان در طراحي سايت از فرمت پي دي اف استفاده مي‌كردند.

اما امروز پلتفرم‌هاي مديريت محتوا كار طراحي سايت را بسيار ساده كردند و به كمك آن‌‌ها مي‌توانيد آخرين تغييرات را به راحتي در وب سايت خود به‌روزرساني كنيد. اصلي‌ترين مشكل استفاده از فرمت pdf اين بود كه خواندن آن براي موتور‌هاي جستجو، نسبتا دشوار بود و علاوه بر اين، به اشتراك گذاشتن آن‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي هم كار ساده‌اي نبود.

قرار دادن محتوا متني در سيستم‌هاي مديريت محتوا (CMS) گزينه بسيار بهتري است و كار با آن‌ها هم به مراتب ساده‌تر است. به كمك نرم افزارAdobe Dream Veiwer و بسياري از ابزارهايي كه دسترسي به آن‌ها رايگان است مي‌توانيد اكثر فايل هاي pdf را به html تبديل كنيد. بنابراين به آساني مي‌توانيد خروجي آنها را در ويرايشگر CSS خود كپي كنيد. البته اگر pdf فايل  در اثر اسكن شدن يك عكس به‌دست آمده باشد، در اين صورت احتمالا بايد متن آن را مجددا تايپ كنيد. 

5- استفاده ناكارآمد از لينك‌هاي ايميل

اگرچه كه طراحي سايت بايد به نحوي انجام بشود كه مخاطب به راحتي بتواند با ادمين سايت ارتباط برقرار كند اما قرار دادن يك لينك تماس ايميل مثل «hi@ourcompany.com»  در بخشي از صفحات سايت مي‌تواند مشكلات زيادي در براي كاربران به‌وجود بياورد. به عنوان مثال كليك بر روي لينك يك ايميل، منجر به باز شدن نرم افزار‌هاي پيش فرض ويرايش ايميل مي‌شود و قاعدتاً كاربري هم كه قبلا تنظيمات مربوط به استفاده از اين نرم افزار‌ها را انجام نداده باشد، به مشكل  بر مي‌خورد.

مشكل ديگري هم كه وجود دارد سوء‌استفاده هكر‌ها و بدافزار‌ها است كه نشاني ايميل افراد را به نحوي جمع آوري مي‌كنند و صندوق ايميل شما را هدف ارسال هرزنامه‌ها (اسپم) مي‌كنند. البته اين اتفاق به معني پايان دنيا نيست و مي‌توانيد مشكل را به راحتي برطرف كنيد! براي اين كار مي‌توانيد مخاطب را به پر كردن فرم‌هاي ارسال ايميل تشويق كنيد. اين كار نه تنها مشكلاتي كه قبل‌تر به آن ها اشاره كرديم را بر طرف مي‌كند بلكه فهرست جامعي هم از آدرس ايميل مشتريان در اختيار شما قرار مي‌دهد. با اين وجود اگر هنوز هم به هر دليلي اصرار داريد آدرس ايميل‌تان را در صفحه سايت نمايش بدهيد، مطمئن بشويد كه حاوي لينك نباشد.

6- معرفي و تبليغ مستقيم يك كسب و كار

هدف اصلي از طراحي يك سايت، ارائه خمات يا محصولاتي است كه قصد بازرايابي و فروش آن‌ها را داريد نه معرفي و تبليغ كسب و كار خودتان. هميشه اين موضوع را به خاطر داشته باشيد و تمركز‌تان را به نياز‌هاي مشتريان قرار بدهيد و سعي كنيد خواسته‌هاي آن را برآورده كنيد. معرفي و تبليغ يك كسب و كار بايد از طريق شيوه‌هاي به‌خصوصي انجام شود و راه آن، معرفي مستقيم يك شركت در وب سايت نيست. گاهي اوقات صرف كمي خلاقيت مي‌تواند بزرگترين مشكلات را هم برطرف كند.. ساخت يك تبليغ اينترنتي موثر و كارآمد، قطعا كار ساده‌اي نيست و متغير‌هاي زيادي را بايد به صورت هم‌زمان در نظر داشته باشيد. مراقب باشيد به جاي اين كه مستقيماً كسب و كار خود را معرفي كنيد، از محتوايي استفاده كنيد كه خدمات يا محصولات شما را تبليغ كند. به اين شكل مخاطب اول از خدمات سايت استفاده مي‌كند و در قدم بعد با كسب و كار شما  آشنا مي‌شود.

راه اندازي يك وب سايت موفق

1- تاثير شگفت انگيز محتوا در بازاريابي اينترنتي

تهيه محتواي با كيفيت، قدم اول براي داشتن يك وب سايت موفق است. بر اساس آمار مخاطبان آنلاين كه وارد يك وب سايت مي‌شوند، به صورت ميانگين تنها 8 ثانيه صرف مشاهده يك صفحه وب مي‌كنند. علت اصلي كه مخاطبان زمان بيشتري صرف مشاهده صفحات وب نمي‌كنند هم چيزي نيست جز كيفيت نامناسب محتواي سايت.

 كاملا طبيعي است كه هيچ فردي تمايل به مطالعه محتوا بي شمار و البته سردرگم كننده سايت‌هاي اينترنتي نداشته باشد. پس اگر به دنبال ايجاد يك تمايز براي سايت‌تان هستيد، بايد اول سراغ تهيه محتواي جذاب و مناسب باشيد. اگر به درستي از بازاريابي محتوايي استفاده كنيد، نه تنها مخاطب، سايت شما را به سرعت ترك نمي‌كند بلكه وضعيت سايت شما در موتور هاي جستجو هم ارتقا پيدا مي‌كند.

مهم‌ترين اصلي كه براي توليد محتواي يك سايت بايد در نظر داشته باشيد، حفظ سادگي متن است. معمولاً يك وبسايت شامل بخش‌هاي مختلفي مثل صفحه اصلي، مقالات، تماس با ما و بخش هاي متفرقه است. توجه كنيد فقط براي بخش هاي پر اهميت سايت مثل صفحه اصلي بايد متن هاي طولاني بنويسيد و اصول بازاريابي محتوايي را رعايت كنيد و در ساير بخش ها مانند درباره ما، تنها به اطلاعات مختصر بسنده كنيد.

علاوه بر اين توصيه مي شود كمتر از متن‌هاي طولاني در صفحات سايت خود استفاده كنيد چون احتمال زيادي دارد كه مخاطب آن را نخواند. محتوا مناسب شايد اصلي‌ترين نقش را در طراحي سايت داشته باشد.

يك نكته ديگر كه بايد به آن توجه كرد، سبك و لحن سايت هست. به عبارتي ادبياتي كه براي نوشتن محتوا انتخاب مي كنيد بايد متناسب با مخاطبان سايت، لحن رسمي يا خودماني داشته باشد. براي مثال پيج هاي سرگرمي در شبكه‌هاي اجتماعي هيچ وقت از لحن رسمي استفاده نمي‌كنند چون مخاطب آن‌ها اغلب از قشر جوان و نوجوان هستند و با ادبيات جدي و يا به اصطلاح كتابي كمتر ارتباط برقرار مي‌كنند. البته عكس اين موضوع هم برقرار هست و يك خبرگزاري هرگز نمي‌تواند از ادبيات غير رسمي براي انتشار اخبار استفاده كند

2- طراحي لوگو

لوگو سايت در واقع هويت برند شما مي باشد كه نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي در شناخته شدن برند و يا محصولات شما خواهد داشت چه بسا كه به عنوان كسي كه محصولاتي براي عرضه كردن در بازار دارد لوگوي شما باعث معروف شدن محصولات شما بشود پس بسيار مهم مي باشد كه آن را به درستي طراحي و يا انتخاب كنيد. دقت كنيد كه لوگو، تنها بخش ثابت كسب و كار شما است كه در كارت ويزيت، فروشگاه و البته طراحي سايت دقيقاً به يك شكل تكرار مي‌شود. اين دليل به تنهايي كافي است كه به اهميت طراحي لوگو پي ببريد. هر چند كه طراحي يك لوگوي مناسب، كار ساده‌اي نيست اما دليلي هم وجود ندارد اولين طرحي كه به ذهن‌تان مي‌رسد را براي لوگو سايت انتخاب كنيد. وقت بيشتري براي طراحي لوگو صرف كنيد و از طراح‌هاي حرفه اي كمك بخواهيد. حتما نتيجه مناسبي مي‌گيريد.

3- انتخاب دامنه

نام دامنه تنها آدرسي است كه مخاطب، سايت را شما از طريق آن پيدا مي كند پس سعي كنيد تا جايي كه امكان دارد يك اسم ساده براي آن انتخاب كنيد كه بيشتر در ذهن بماند. دامنه اگر بيش از حد طولاني باشد، به خاطر سپردن آن كمي سخت مي شود. پس لازم است قبل از طراحي سايت، به فكر انتخاب يك دامنه مناسب باشيد.

چه پسوندي براي سايت انتخاب كنم؟

اگر چه نوع پسوند، تاثيري در بهينه سازي سايت و البته امتيازي كه سايت از موتور‌هاي جستجو مي گيرد، ندارد اما بهتر است كه براي كسب و كار‌هاي تجاري از پسوند .com استفاده بشود. اين پسوند مخفف عبارت Commercial به معناي تجاري/بازرگاني و البته رايج‌ترين پسوندي است كه در محيط وب با آن مواجه مي شويم.

چه كار كنم اگر دامنه مد نظرم با همين پسوند، قبلا ايجاد شده باشد؟

البته كه مي‌توانيد همان دامنه را با پسوند‌هاي متفاوت ثبت كنيد اما دقت داشته باشيد اگر دامنه شما تكراي باشد، بازخورد مناسبي براي مشتري ندارد به همين خاطر كمي بيشتر فكر كنيد و دامنه‌اي انتخاب كنيد كه در عين جذابيت و سادگي، براي مخاطب هم تازگي داشته باشد.

4- نقش تصوير مناسب در جذب مخاطب

ممكن است تصور كنيد انتخاب عكس، نقش چنداني در طراحي سايت نداشته باشد ولي اگر واقعاً اين طور فكر مي‌كنيد بايد بگويم سخت در اشتباه هستيد چون استفاده از تصوير مناسب، تاثير شگفت انگيزي در جذب مخاطب دارد. افراد معمولاً متن‌هاي طولاني را مطالعه نمي‌كنند حتي اگر محتواي سايت از جذابيت لازم هم برخوردار باشد. اما تصاوير مناسب نه تنها مخاطب را جذب مي‌كند بلكه مي‌تواند فردي كه از طريق لينك‌هاي خارجي وارد وب‌سايت شده را به يكي از مشتريان سايت هم تبديل كند.

5- هرگز فكر نكنيد سايت نياز به بازنگري و توسعه ندارد

قاعدتاً طراحي يك سايت ايده‌آل كار ساده‌اي نيست و ممكن هست زمان زيادي از شما بگيرد اما عجله نكنيد. قبل از اين كه دست به كار شويد و طراحي سايت را شروع كنيد، به سايت‌هاي مشابه سر بزنيد. نمونه‌هاي موفق را ببينيد و از آن‌ها الگو بگيريد.

از افراد متخصص مشاوره بگيريد و سعي كنيد يك وجه تمايز و برتري در مقايسه‌هاي با سايت‌هاي رقيب ايجاد كنيد. انتخاب تصوير مناسب، محتوا جذاب و رابط كاربري ساده تاثير فوق العاده‌اي در جذب مخاطب دارد. طراحي سايت را به نحوي انجام دهيد كه جستجو در صفحات مختلف به راحتي انجام شود و فردي كه به دنبال يك مطلب بخصوص در سايت هست، به راحتي آن را پيدا كند.

سايت‌هاي رقيب را رصد كنيد و اگر نقطه قوتي در آن‌ها پيدا كرديد سعي كنيد به نحوي آن را در طراحي سايت خودتان پياده كنيد. توجه داشته باشيد چنين مواردي را هرگز كپي نكنيد بلكه از آن ها براي بهينه سازي و طراحي سايت تان الگوبرداري كنيد.

چرا چت آنلاين در وب سايت ها اهميت زيادي پيدا كرده است؟

چرا چت آنلاين در وب سايت ها اهميت زيادي پيدا كرده است؟


همانطور كه مي‌دانيد، شيوه‌هاي بسياري براي تبليغ و معرفي كالا و خدماتِ ارائه شده، از طريق اينترنت وجود دارد. مثلاًً مي‌توان از كاتالوگ، تصوير، متن و ويدئو استفاده كرد. اما، بازديدكنندگان زيادي وجود دارند كه با ديدن اين توضيحات، هنوز هم به وب‌سايت مورد نظر اعتماد نمي‌كنند و خريدي انجام نمي‌دهند. بعضي ديگر نيز تصور مي‌كنند كه اين توضيحات، براي قانع كردن آن‌ها كافي نبوده است، بنابراين از خريد منصرف مي‌شوند. حال اين سؤال مطرح است كه در اينگونه موارد، بهترين شيوه براي متقاعد كردن كاربران كدام است؟ چگونه مي‌توان اين مشتريان را تبديل به مشتريان دائمي‌ خود كرد؟ شايد پاسخ‌هاي مختلفي به ذهن‌تان بيايد، اما بهترين و جديدترين شيوه، پشتيباني يا چت آنلاين است. زيرا:

  •  

    شما كاربران را به صورت آنلاين، درگير سايت خود مي‌كنيد و بهتر مي‌توانيد محصولات خود را معرفي كنيد.

  •  

    كاربران، مي‌توانند تمام سؤالات خود را مطرح و پاسخ آن را دريافت كنند.

  •  

    اعتماد كاربران به محصول مورد‌نظر افزايش مي‌يابد.

  •  

    با مشاوره مناسب، مي‌توانيد آن‌ها را ترغيب كنيد تا محصولات شما را خريداري كنند.

  •  

    شهرت و اعتبار سايت شما افزايش مي‌يابد، بنابراين آن‌ها راحت‌تر به سايت شما اعتماد خواهند كرد.

آمارهاي به دست آمده درباره استفاده از چت آنلاين در سايت‌ها، بسيار غافلگير‌كننده است. قبل از پرداختن به مزاياي سيستم چت آنلاين، قصد داريم به مهم‌ترين آمارهاي مربوط به آن اشاره كنيم.

 

آمارهاي مهم سيستم چت آنلاين در وب‌سايت‌هاي شما

در سال‌هاي اخير، با افزايش ميزان استفاده از سيستم چت آنلاين براي پشتيباني مشتريان، مطالعات زيادي نيز درباره ميزان تأثير آن بر روي مشتريان، ميزان استفاده‌كنندگان و ميزان رضايت مشتريان انجام گرفته است. نتايج اين مطالعات بسيار جالب است.

مطالعات، نشان داده است كه امكانات چت آنلاين در وب‌سايت شركت‌ها در سال 2017، به ميزان 8.3 درصد افزايش داشته است. اما، كسب‌وكارهاي كوچك به اندازه شركت‌هاي بزرگ، قادر به استفاده از امكانات پيشرفته اين سرويس نبوده‌اند.

چت آنلاين، تنها يك روش جايگزين مناسب براي شيوه‌هاي سنتي نمي باشد . در واقع، آمار اين را نشان ميدهد كه 63 درصد مشتريان در يك نظر‌سنجي اعلام كرده‌اند كه چت آنلاين، احتمال بازديد مجدد آن‌ها را از سايت، افزايش مي‌دهد.

از نظر مشتريان، 73 درصد آن‌ها مي‌توانند پاسخ‌هاي خود را از طريق چت آنلاين دريافت كنند، بنابراين از اين سيستم‌ راضي هستند.

44 درصد  از مشتريان اعلام كرده‌اند كه داشتن سيستم پشتيباني آنلاين در حين خريد، از مهم‌ترين مزيت‌ شركت‌ها به شمار مي‌رود.

آماري كه وجود دارد نشان دهند هستند كه چت آنلاين، باعث صرفه‌جويي در زمان مي‌شود. ميانگين كلي دريافت پاسخ از طريق چت آنلاين، 42 ثانيه گزارش شده است و 79 درصد مشتريان دقيقاً به همين دليل آن را ترجيح مي‌دهند.

يك آمار بسيار جالب ديگر وجود دارد كه 77 درصد مشتريان، در صورتي كه متوجه شوند شركت، مجهز به سيستم پشتيباني آنلاين نيست، از آن خريد نمي‌كنند.

يك مطالعه نشان داده است كه شركت معروف Virgin Airlines، با استفاده از سيستم چت آنلاين، توانست ميانگين ارزش سفارشات خود را بالا ببرد. اين شركت، با استفاده از سرويس چت آنلاين، محصولات ديگري را معرفي كرد و ميانگين فروش خود را  15 درصد افزايش داد.

سرويس چت آنلاين مشتري، 17 تا 30 درصد ارزان‌تر از تماس تلفني است. به اين دليل، 57 درصد كاربران در صورتي كه نتوانند به سرعت پاسخ خود را دريافت كنند، از خريد منصرف مي‌شوند. 44 درصد از كاربران در حالي كه در حين فرايند خريد هستند، به نوع مكالمه آنلاينِ انجام شده، امتياز مي‌دهند.

بر اساس مطالعات انجام شده، ميزان رضايت مشتريان از ايميل 61 درصد، از تماس تلفني 44 درصد و از سرويس پشتيباني آنلاين 73 درصد مي‌باشد. با اين ارقام، مي‌توان پي‌برد كه نگاه مشتريان به پشتيباني آنلاين، چگونه است.

در 5 سال اخير، تعداد خريداران آنلاين فروشگاه‌هاي اينترنتي كه از سيستم چت آنلاين استفاده مي‌كنند، از 38 درصد به 58 درصد افزايش يافته است. بنابراين همه ساله به تعداد شركت‌هايي كه از اين سيستم استفاده مي‌كنند، اضافه مي‌شود.

اين آمارها، نشان مي‌دهد كه اگر شما مي‌خواهيد شركتي را تأسيس كنيد كه بتواند با ساير شركت‌ها رقابت كند و عملكرد خوبي داشته باشد، حتماً از سيستم چت آنلاين استفاده كنيد.

نكات ضروري براي طراحي سايت فروشگاهي

براي محصولات مختلف از توضيحات متاي منحصر بفرد استفاده كنيد

يكي از مهم‌ترين مواردي كه موتور‌هاي جستجو به آن توجه مي‌كنند  و به عنوان خزنده به سايت شما رتبه ميدهند توضيحات متاي صفحات سايت است. به طور كلي بايد در نظر بگيريد كه اگر از متن تكراري در طراحي سايت استفاده كنيد، هيچ امتيازي براي سايت شما محسوب نمي‌شود پس براي هر يك از محصولاتي كه در فروشگاه اينترنتي قرار مي‌دهيد، توضيحات متاي جداگانه تهيه كنيد.

 اهميت تشخيص كلمات كليدي مناسب بسيار بالاست

اگر كلمات كليدي را به درستي انتخاب نكرده باشيد حتي استفاده از محتواي متني و يا تصويري مناسب هم در طراحي و سئو سايت كمك خاصي به شما نمي‌كند. اولين قدم براي تهيه يك محتواي ايده آل، شناسايي عبارات كليدي است كه متن بايد درباره آن‌ها نوشته بشود. پس بيشتر روي اين بخش تمركز كنيد و منتظر بهترين بازخورد‌ها باشيد.

باور كنيد محتوا تكراري هر آنچه كه براي سئو سايت رشته كرده‌ايد را پنبه مي‌كند!

موتور‌هاي جستجو به كمك مجموعه‌اي از الگوريتم‌ها مي‌توانند هر متن تكراري كه در سايت قرار مي‌دهيد را شناسايي كنند. چنين اشتباهي در طراحي سايت نه تنها براي مخاطب كسل كننده است بلكه يك امتياز منفي هم در سئو سايت به حساب مي‌آيد.

تا جايي كه امكان دارد تلاش و سعي كنيد و خلاقيت داشته باشيد تا محتواي بكر و يونيك و جديد بر روي سايت قرار بدهيد. نتيجه كار، ارزش اين همه زحمتتان را دارد!

امروزه هر كسي كه قصد راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي دارد به دنبال راه اندازي فروشگاه اينترنتي است. البته كه طراحي يك فروشگاه اينترنتي موفق، كار غير ممكن و يا دشواري نسيت ولي براي انجام اين كار بايد مجموعه‌اي از نكات را همزمان در نظر داشته باشيد تا نتيجه بهتري بگيريد. علاوه بر اين دقت كنيد رقباي زيادي در اين راه وجود دارند پس به فكر ايجاد يك تمايز ميان كسب و كار خودتان با سايرين باشيد تا مشتري از بين تمام فروشگاه‌هاي اينترنتي كه يك محصول يا خدمات بخصوص را ارائه مي‌كنند، شما را انتخاب كند.  

چطور مي‌توان يك لوگو مناسب و خوب ايجاد كرد؟

چطور مي‌توان يك لوگو مناسب و خوب ايجاد كرد؟

 

بهترين لوگوها ويژگي‌هاي زير را دارا هستند توجه داشته باشيد با انتخاب و يا طراحي لوگوي مناسب ميتانيد تا حد امكان و تا حد خيلي زيادي به معروفيت برند خود كمك كنيد . لوگو نقش بسيار حياتي در معروفيت برند شما خواهد داشت . البته اگر واقعا روي آن وقت گذاشته باشيد

1. ساده هستند

در طراحي لوگوها بايد از رنگ‌هاي سياه و سفيد و همچنين رنگ‌هاي انتخابي ديگر استفاده شود. اندازه‌هاي آن‌ها بايد مختلف باشد. شايد لازم باشد يك لوگوي كوچك را روي يك كلاه بيس بال قرار دهيد و از همان لوگو روي يك اتوبوس نيز استفاده كنيد. از لوگو ممكن است در يك وب‌سايت و همچنين يك روزنامه يا تلويزيون استفاده شود. براي داشتن يك لوگوي مناسب بايد سادگي را در كار خود در نظر بگيريد.

 

2. لوگوي مناسب بايد زيبا و جذاب باشد

لوگو مي‌تواند يك تصوير يا يك نماد (يا هر دو) باشد، اما بايد زيبا و جذاب به نظر برسد تا بتواند نظر بيننده را به خود جلب كند.

 

3. لوگوها يك ايده، مفهوم يا توصيف خاصي از كسب‌وكار يك شركت هستند

شركت‌ها براي شناساندن نام تجاري خود، از طراحي لوگو و يا اين كه استفاده مي‌كنند. لوگوي شما بايد بتواند كسب‌وكار شما را به مشتريان معرفي كند. بدين ترتيب كه هر فردي با نگاه كردن به لوگوي شما بتواند يك تصوير ذهني از نوع محصولات و خدمات شما براي خود ايجاد كند. بنابراين تمام اين ويژگي‌ها بايد در يك لوگوي كوچك قرار بگيرند. همان‌طور كه قبلاً ذكر شد، اين كار، چالش‌برانگيز است. با اين حال، كار خيلي دشواري نيست.

نكاتي براي طراحي يك لوگوي مناسب:

1. از لوگو يا فونتي استفاده نكنيد كه شبيه لوگوي رقباي شما باشد.

2. از طرح‌هاي آماده و رايگان استفاده نكنيد. فرد ديگري نيز ممكن است از اين طرح‌ها استفاده كند و در اين صورت لوگوي شما، منحصربه‌فرد نخواهد بود.

3. بيش از اندازه از رنگ‌ها استفاده نكنيد يا حواستان باشد رنگ‌هاي غيرمكمل را در ميان انتخاب‌هاي خود قرار ندهيد.

4. سعي كنيد طرح انتخابي براي لوگوي شما، خيلي شلوغ و غيرمتداول نباشد. اين‌گونه طرح‌ها ممكن است با گذشت مدت زماني كوتاه از رده خارج شوند و ديگر مخاطب را جذب نكنند.

5. آنقدر زمان براي طراحي لوگوي خود صرف نكنيد كه شما را از راه‌اندازي وب‌سايت خود غافل كند.

6. از فونت و طرحي ساده‌ استفاده كنيد كه بتوانيد براي اهداف مختلف خود، اندازه آن‌ها را تغيير دهيد.

7. طرحي را انتخاب كنيد كه مناسب حالت رنگي مقياس خاكستري باشد.

8. رنگ‌هايي را انتخاب كنيد كه در صنعت شما رايج هستند.

9. رنگ‌هايي را انتخاب كنيد كه سبك و سياق و پيام شركت شما را نشان دهند.

10. هنگام انتخاب رنگ و تعداد آن به بودجه خود نيز توجه داشته باشيد.